Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Менеджмент

Удосконалення управління конкурентним потенціалом вугільного підприємства (на прикладі Ш/у "Ровеньківське" ДП "Ровенькиантрацит")

Тип: дипломная работа
Категория: Менеджмент
Скачать
Купить
Сутність конкуренції як рушійної сили зростання потенціалу організації. Аналіз економічних показників діяльності вугільного підприємства, оцінка його конкурентних переваг і партнерської надійності. Шляхи підвищення конкурентоспроможності потенціалу шахти.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

РЕФЕРАТ

У дипломній роботі здійснено оцінка ефективності роботи підприємства з використанням різних методів аналізу, та показників які дозволили зробити висновки про фінансовий стан підприємства та зроблена оцінка використання потенціалу різними методами, а також визначена конкурентоспроможність потенціалу і конкурентне місце серед конкурентів.

У дипломній роботі надана характеристика ВП Ш/у «Ровеньківське» ДП "Ровенькиантрацит", його економічний аналіз, та комплексний фінансово-економічний аналіз, визначені основні напрямки поліпшення конкурентоспроможності потенціалу підприємства. Запропоновані загальні шляхи підвищення конкурентоспроможності потенціалу шахти, запропоновано упровадити використання сталевополімерних анкерів та гірничого метану для зниження собівартості вугільної продукції, та підвищення конкурентоздатності шахти.

Дипломна робота містить 112 сторінку, та представлена на 28 демонстраційних аркушах.

Ключеві слова: конкурентний потенціал, конкурентоспроможність, партнерська надійність підприємства, багатокутник конкурентоздатності підприємства, інтегральний показник конкурентоздатності, квадрат потенціалу.

ЗМІСТ

ВСТУП

1. ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕОРЕТИЧНИХ АСПЕКТІВ УДОСКОНАЛЕННЯ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТНИМ ПОТЕНЦІАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА

1.1 Основні поняття по досліджуваній проблемі

1.2 Вивчення складових питань конкурентного потенціалу підприємства

1.3 Обґрунтування методики дослідження

2. КОМПЛЕКСНЕ УПРАВЛІНСЬКЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОБ'ЄКТА АНАЛІЗУ

2.1 Характеристика об'єкта дослідження з теми дослідження

2.1.1 Юридично-правова форма власності, організація системи управління, показники керування

2.1.2 Господарські результати об'єкту дослідження

2.1.3 Ділова активність ВП Ш/у «Ровеньківське» ДП "Ровенькиантрацит".

2.1.4 Виробничий менеджмент

2.2 Удосконалення управління конкурентним потенціалом ВП «Ш/у «Ровеньківське» ДП «Ровенькиантрацит»

2.2.1 Фактичний стан теми дослідження на об'єкті дослідження

2.2.2 Дослідження теми на об'єкті аналізу

3. ЗАХОДИ ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ВУГІЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ВП Ш/У РОВЕНЬКІВСЬКА ДП "РОВЕНЬКИАНТРАЦИТ"

3.1 Ефективність від використання сталевополімерних анкерів

3.2 Ефективність від використання гірничого метану

3.3 Загальні шляхи підвищення конкурентоспроможності потенціалу шахти

ВИСНОВКИ

ПЕРЕЛІК ПОСИЛАНЬ

ДОДАТОК

ВСТУП

У останні роки у різних сферах господарської діяльності підприємств відбулись радикальні зміни. Причому це характерно не тільки для українських підприємств, але й для організацій у всьому світі.

Ще декілька десятиліть потому підприємства, які використовують успішну стратегію, могли відчувати себе на ринку достатньо спокійно на протязі довгого проміжку часу. Умови, в яких підприємства розвиваються сьогодні примушують їх проводити велику кількість змін і, як правило, стратегічного характеру.

Це явище стало наслідком відбиваючих у зовнішньому середовищу змін, пов'язаних з глобалізацією економіки, яка створює на певний час безліч потенційних можливостей і небезпек для діючих підприємств. Можливості, які відкриваються перед підприємствами, обумовлені міжнародною економічною інтеграцією, відкриттям ринків країн, які розвиваються, розвитком технологій.

У наслідок швидких змін у навколишньому середовищу перед підприємствами відкривається і більше безпек, пов'язаних з міжнародною конкуренцією, масштабами проникнення закордонних товарів на українські ринки і швидко зміняючими потребами покупців. Щоб скористатись наданими можливостями і уникнути безпеки підприємства повинні приділяти більшу увагу стратегічному управлінню конкурентоспроможністю.

Вихід України з економічної кризи нерозривно пов'язано з підвищенням конкурентоспроможності вітчизняних промислових підприємств. Конкурентоспроможність підприємства - характеристика, визначаюча його стійкість, здібність зберігати своє положення на ринку або розширяти сектор ринку, який воно займає.

У сучасних умовах, для того щоб підприємство змозі було зберегти конкурентоздатність, воно повинно рішати широкий спектр питань: від техніко-економічних - до соціальних. При цьому, до фундаментальним відноситься питання про те, яка повинна бути стратегія управління підприємством, яка буде забезпечувати створення і розвиток його конкурентоспроможного потенціалу

Досвід останніх років свідчить про посилення конкуренції в усіх сферах ринкової діяльності. Поява великої кількості нових підприємств і організацій, лібералізація імпорту, утворення ринку капіталу, акціонерних підприємств, проникнення на український ринок іноземних компаній - усе це значно ускладнило ринкову ситуацію. Збільшення пропозицій товарів і послуг, з одного боку, і зменшення платоспроможності попиту - з другого, створили умови, коли конкуренція стала повсякденною справою. Тому проблема досягнення конкурентоспроможності потенціалу підприємства є актуальною і потребує докладного вивчення. Звідси актуальною є тама дипломної роботи «Удосконалення управління конкурентним потенціалом вугільного підприємства», яка буде виконана на вихідних даних за 2008-2010р.р. ш/у Ровеньківське ДП «Ровенькиантрацит»

1. Дослідження теоретичних аспектів удосконалення управління КОНКУРЕНТНИМ потенціалом підприємства

1.1 Основні поняття по досліджуваній проблемі

Вивчення еволюції наукового розуміння терміна «потенціал» дає змогу зробити висновок, що його запровадження в економічні дослідження було пов'язане з розробкою проблем комплексної оцінки рівня розвитку виробничих сил у двадцяті роки минулого століття.

Термін «потенціал» у своєму етимологічному значенні походить від латинського слова «роtеntіа» й означає «приховані можливості», які в господарській практиці завдяки праці можуть стати реальністю.

У вітчизняній економічній літературі цей термін у широкому розумінні трактують як можливості, наявні сили, запаси, засоби, які можуть бути використані, або як рівень потужності у будь-якому відношенні, сукупність засобів, необхідних для чого-небудь. Тлумачний словник української мови також під цим терміном розуміє «приховані здатності, сили для якої-небудь діяльності, що можуть виявитися за певних умов».

Таким чином, терміни «потенціал», «потенційний» означають наявність у кого-небудь (будь-то окремо взята людина, первинний робочий колектив, суспільство в цілому) прихованих можливостей, які ще не виявилися, або здатності діяти у відповідних сферах.

У працях В. Вейца[1] та К. Г. Воблого[2] знайшло обґрунтування поняття потенціалу виробничих сил як потенційної можливості країни виробляти матеріальні блага для задоволення потреб населення. Згодом С. Г. Струмилін запровадив поняття «економічний потенціал», під яким розумів сукупну виробничу силу праці всіх працездатних членів суспільства. В. С. Нємчинов досліджував «потенціал розширеного виробництва», який характеризує ресурсні можливості національної економіки щодо економічного зростання.

Перехід до нового механізму господарювання значно підвищив актуальність дослідження тих ринкових ознак потенціалу, котрі якнайповніше виражають, на нашу думку, поняття «потенціал підприємства».

Потенціал, що об'єднує в собі як просторові, так і тимчасові характеристики, концентрує одночасно три рівні зв'язків і відносин:

1 Він відображає минуле, тобто сукупність властивостей, нагромаджених системою в процесі її становлення і таких, що зумовлюють можливість до її функціонування та розвитку. У цьому плані поняття «потенціал» фактично набуває значення поняття «ресурс».

2 Він характеризує рівень практичного застосування і використання наявних можливостей. Це забезпечує розмежування реалізованих і нереалізованих можливостей. У цій своїй функції поняття «потенціал» частково збігається з поняттям «резерв».

Однією з рушійних сил зростання потенціалу підприємства є конкуренція.

Конкуренція - одна з найголовніших рис ринкового господарства. Саме конкуренція забезпечує творчу свободу особи, створює умови для її самореалізації в сфері економіки шляхом розробки і створення нових конкурентоспроможних товарів і послуг [13]. У сучасних умовах процесу глобалізації, що підсилюється, і інтернаціоналізації проблеми міжнародної конкуренції виходять на перший план.

Показником визнання провідної ролі конкуренції для успішного функціонування ринкового господарства є той факт, що в більшості країн світу, включаючи країни з перехідною економікою, до дійсного часу прийняті закони про конкуренцію і створені національні органи, що займаються цими питаннями.

Конкурентоспроможність - багатопланова економічна категорія, що може розглядатися на декількох рівнях:

- конкурентоспроможність країни;

- конкурентоспроможність галузі;

- конкурентоспроможність товаровиробника;

- конкурентоспроможність товару.

Між усіма цими рівнями конкурентоспроможності існує досить тісна внутрішня і зовнішня залежність і взаємозалежність.

Конкурентоспроможність країни і галузева конкурентоспроможність в остаточному п...

Другие файлы:

Управління інвестиційним потенціалом підприємства
Дослідження та розробка інструментарію удосконалення процесу управління інвестиційним потенціалом сучасних промислових підприємств України. Характерис...

Управління маркетинговою діяльністю підприємства (на прикладі ТОВ "Місто-Д")
Сутність, механізм, аналіз та аудит управління маркетинговою діяльністю підприємства. Обґрунтування реорганізації управління маркетинговою діяльністю...

Управління маркетинговим потенціалом підприємства (на прикладі ТзОВ "Самбірська ГРОД")
Маркетинговий потенціал як сукупність прийомів і засобів, які використовує підприємство для поліпшення умов реалізації продукції. Характеристика ТзОВ...

Удосконалення організації і управління діяльністю підприємства на прикладі ФГ "Часовенко А.А."
Визначення можливих напрямів реалізації внутрішніх і зовнішніх чинників управління діяльністю підприємства і розробка заходів для впровадження з метою...

Особливості системи управління стратегією диверсифікованого підприємства ТОВ "Комунтехсервіс"
Удосконалення системи управління стратегією й підвищення рівня ефективності функціонування на прикладі ТОВ "Комунтехсервіс". Основи стратегічного упра...