Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Маркетинг

Управління маркетинговим потенціалом підприємства (на прикладі ТзОВ "Самбірська ГРОД")

Тип: курсовая работа
Категория: Маркетинг
Скачать
Купить
Маркетинговий потенціал як сукупність прийомів і засобів, які використовує підприємство для поліпшення умов реалізації продукції. Характеристика ТзОВ "Самбірська ГРОД": аналіз видів діяльності, розгляд основ управління маркетинговим потенціалом.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Управління маркетинговим потенціалом підприємства (на прикладі ТзОВ "Самбірська ГРОД")

Вступ

маркетинговий потенціал управління

Практика господарської діяльності засвідчують, що незважаючи на досить глибоко та системно вивчені теоретичні аспекти формування та управління маркетинговим потенціалом підприємства, все ще існують суттєві протиріччя в методологічних основах, принципах й методах оцінки досліджуваної характеристики підприємства.

Вирішення зазначених завдань вимагає, перш за все, необхідності уточнення методологічних основ та методичних прийомів визначення системи узагальнюючих оцінок маркетингового потенціалу, виявлення ключових факторів, що мають безпосередній та опосередкований вплив на об'єкт дослідження. Разом з цим, постановка завдання вимагає також розробки теоретико-методологічного та організаційного механізмів оцінки маркетингового потенціалу підприємства.

Метою роботи є характеристика управління маркетинговим потенціалом підприємства. Відповідно з мети роботи випливають її завдання:

- навести теоретичні основи управління маркетинговим потенціалом підприємства,

- проаналізувати маркетинговий потенціал підприємства ТзОВ «Самбірська ГРОД»,

- окреслити шляхи розвитку маркетингового потенціалу ТзОВ «Самбірська ГРОД».

Об'єктом роботи виступає підприємство ТзОВ «Самбірська ГРОД».

Для курсового дослідження використовувались періодичні видання, монографії, Інтернет - джерела.

1.Теоретичні основи управління маркетинговим потенціалом підприємства

1.1 Сутність маркетингового потенціалу підприємства

Сучасна теорія маркетингу оперує різними економічними прийомами, моделями, термінами, схемами, оцінками, алгоритмами та методами при плануванні та організації маркетингової діяльності на підприємстві. Проте, попри різноманіття економічного інструментарію, лише незначна частина цього переліку використовується сучасними українськими підприємствами. Основна причина полягає в тому, що складні та новаторські інструменти маркетингу дуже часто не користуються попитом серед маркетологів підприємств України або через низький рівень маркетингової кваліфікації керівників багатьох підприємств на ринку, або через відсутність досвіду використання сучасних інструментів маркетингу у багатьох підприємств.

Зокрема, підприємства часто неповністю використовують свій маркетинговий потенціал. Власне, сама сутність поняття «маркетинговий потенціал» залишається до цього часу неповністю розкритою. Наукові погляди вчених на поняття «маркетинговий потенціал» мають певні розбіжності щодо трактування цього терміну. Так, під маркетинговим потенціалом окремі вчені розуміють здатність підприємства реалізовувати свої можливості, інші - спроможність підприємства продавати більше, ніж воно реалізує зараз. Інші вчені в маркетинговому потенціалі вбачають максимальне використання можливостей, що виникають у підприємства. Дослідження показали, що неузгодженість думок вчених щодо сутності маркетингового потенціалу потребує подальших наукових досліджень в цьому напрямку [15].

Встановлено, що різноманіття думок вчених щодо сутності маркетингового потенціалу підприємства залишає поза увагою той факт, що в світовій економіці відбулися значні зміни: посилився дефіцит фінансування, зменшилось споживання, поняття конкурентоспроможності змінило свій відтінок. Вважаємо, що зміни в економіках різних країн світу та, зокрема, в економіці України дають можливість змінити погляди на сутність потенціалу підприємства, і зокрема, маркетингового потенціалу як важливої його складової. Попри відсутність єдності поглядів щодо сутності маркетингового потенціалу, вчені наголошують на важливості маркетингового потенціалу для підприємства в умовах нестабільного середовища та законодавчої бази в Україні.

Дослідження дали змогу зробити висновок, що під маркетинговим потенціалом варто розуміти міру готовності, спроможності підприємства, його маркетингової служби своєчасно та якісно виконувати маркетингові функції, розв'язувати окреслені задачі, а також ступінь відповідності цього стану маркетингової служби тому стану, який необхідний для розв'язання поставлених задач. Крім того важливо пам'ятати, що маркетинговий потенціал - це сукупний потенціал маркетингових ресурсів і сукупний потенціал маркетингових зусиль підприємства, ефективне використання якого забезпечить досягнення корпоративних цілей [16].

Схиляємося до думки, що поняття «маркетинговий потенціал» слід розглядати в комплексі з потенціалом підприємства. Потенціал підприємства - сукупність наявних факторів виробництва, інтелекту, виробничих резервів і можливостей, здатних забезпечити випуск високоякісних товарів, необхідних для задоволення всебічних запитів різних категорій населення країни. Потенціал підприємства складається з окремих елементів, серед яких виділяють маркетинговий потенціал. Більшість вчених схиляються до думки, що потенціал підприємства слід поділяти на такі складові: трудовий потенціал, потенціал основних фондів, потенціал оборотних фондів, фінансовий потенціал, організаційно-управлінський потенціал, маркетинговий потенціал, інноваційний потенціал. На нашу думку, серед перелічених складових маркетинговому потенціалу належить одна з найголовніших ролей, адже саме комплекс маркетингових дій в синергії з фінансовими та виробничими можливостями дає можливість досягти поставлених цілей.

Складність ідентифікації можливостей внутрішніх ресурсів підприємств спонукає керівників підприємств щільно розглядати альтернативні джерела розкриття свого потенціалу, в першу чергу за допомогою маркетингового потенціалу. Використання маркетингового потенціалу через уточнення його сутності дає можливість підприємству підвищити ефективність використання ресурсів підприємства задля досягнення корпоративних цілей та зміцнення ринкових позицій.

Маркетинговий потенціал - сукупність прийомів і засобів, які використовує підприємство для поліпшення умов реалізації продукції та створення попиту на різні види товарів [15].

Маркетинговий потенціал розглядають як можливість наявних у підприємства ресурсів і компетенцій створювати конкурентоспроможний попит на продукцію підприємства.

Маркетинговий потенціал формується на основі вивчення потреб споживачів та на цій основі з'ясування особливостей, щ0характеризують товар. Для цього підприємство добирає для себе відповідне внутрішнє середовище.

Маркетинговий потенціал підприємства формується на основі основних елементів маркетингового комплексу: товар, ціна, збут, комунікації. Окрім цього, важливими факторами є:

організація маркетингу на підприємстві;

управління маркетингом;

кваліфікація маркетологів [15].

Маркетинговий потенціал підприємства у літературі ще називають ринковим, який характеризується за допомогою групи показників: співвідношення продукції, яка реалізована до товарної продукції;

частка ринку;

темпи зміни фізичного обсягу виробництва;

- конкуренти;

- диверсифікація продукції;

- диверсифікація клієнтури;

- фізичний попит на продукцію;

- професійний склад кадрів;

- співвідношення частки ринку і ємності ринку;

- співвідношення індексу продукції, яка реалізована і індексу інфляції;

- співвідношення оновлення і вибуття основних фондів;

- доля матеріальних витрат у собівартості продукції;

- співвідношення коефіцієнту обігу по прийому і коефіцієнту обігу по вибуттю;

- постачальники виробничих фондів;

- постачальники сировини і матеріалів;

- професійний склад кадрів;

- співвідношення цін на сировину і матеріали до зміни цін на готову продукцію;

- співвідношення можливості задоволення потреби до потреби;

- матеріальні ресурси;

- трудові ресурси [16].

Маркетинговий потенціал - це спроможності підприємства, його маркетингової служби своєчасно і якісно виконувати маркетингові функції, вирішувати намічені задачі; це ступінь відповідності даного стану маркетингової служби тому стану, який необхідний для вирішення встановлених задач [16]. Отже, маркетинговий потенціал - сукупність прийомів і засобів, які використовує підприємство для поліпшення умов реалізації продукції та створення попиту на різні види товарів та поліпшення іміджу підприємства.

1.2 Методика діагностики маркетингового потенціалу підприємства

Функціонування підприємницьких структур в умовах ринку, що характеризуються нестабільністю тенденцій, мінливістю попиту і пропозиції, цін на товари та фактори виробництва, змінами в конкурентному середовищі та іншими макро- і мікроекономічними факторами, ставить перед керівництвом необхідність постійної оцінки поточних й перс...

Другие файлы:

Управління інвестиційним потенціалом підприємства
Дослідження та розробка інструментарію удосконалення процесу управління інвестиційним потенціалом сучасних промислових підприємств України. Характерис...

Організація, планування і управління маркетингом на прикладі ТзОВ "Північ-ЦентрЛТД"
Маркетинг - діяльність, спрямована на рентабельну роботу підприємців за допомогою обміну. Аналіз роботи маркетингової системи на прикладі ТзОВ "Північ...

Управління інноваційною діяльністю підприємства
Особливості та стадії стратегічного управління інноваційним розвитком підприємства. Оцінка рівня нестабільності середовища ТзОВ ТВК "Львівхолод" та ви...

Удосконалення управління конкурентним потенціалом вугільного підприємства (на прикладі Ш/у "Ровеньківське" ДП "Ровенькиантрацит")
Сутність конкуренції як рушійної сили зростання потенціалу організації. Аналіз економічних показників діяльності вугільного підприємства, оцінка його...

Управління ресурсним потенціалом у системі забезпечення конкурентоспроможності комерційного банку (на прикладі ПАТ КБ "ПриватБанк")
Економічна сутність ресурсної бази та ресурсного потенціалу. Роль управління ресурсним потенціалом банку в забезпеченні його конкурентоспроможності. С...