Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Маркетинг

Маркетингова стратегічна сегментація на підприємстві, розробка і обґрунтування заходів її практичного розв’язання в умовах ЗАТ "Київстар Дж. Ес. Ем."

Тип: дипломная работа
Категория: Маркетинг
Скачать
Купить
Основи маркетингового управління підприємствами-товаровиробниками. Стратегічне планування збутової діяльності підприємств-товаровиробників, роль в реалізації маркетингових програм. Аналіз роботи підприємства з маркетингового стратегічного сегментування.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Вступ

Черговий етап розвитку економіки в Україні впритул підвів підприємства до усвідомлення проблеми необхідності практичного застосування маркетингових принципів у своїй повсякденній діяльності. Маркетинг є одним з найважливіших різновидів економічної і суспільної діяльності. Мета маркетингу - підвищення якості товарів і послуг, поліпшення умов їх придбання, що у свою чергу приведе до підвищення рівня життя в країні, підвищення якості життя. Маркетинг займає настільки важливе місце тому, що потреби людей, як відомо, безмежні, а ресурси підприємства обмежені. Кожен суб'єкт має свої потреби, задовольнити які не завжди якісно вдається. До кожного необхідний свій індивідуальний підхід. В теперішніх умовах виживає те підприємство, яке може найточніше виділяти і уловлювати різноманітність смаків. Цьому і сприяє маркетинг. Для реалізації цих підходів потрібні не тільки підготовлені фахівці, а певні зусилля по створенню управлінських структур, в завдання яких входить планування, організація і контроль маркетингової діяльності на підприємстві.

Ринкова концепція управління націлює економіку на задоволення безлічі постійно змінних потреб багатьох мільйонів споживачів, забезпечує комплексне рішення проблем виробництва і споживання. Якнайкращу координацію діяльності всіх економічних суб'єктів, високу результативність і ефективність використання трудових, матеріальних і грошових ресурсів.

Поворот економіки країни до ринкових відносин зумовив нинішній зліт популярності маркетингу, практичним втіленням якої є орієнтація на пріоритетне положення споживача по відношенню до виробника, ліквідація монополізму. Звичайно, маркетинг - не панацея від невдач на ринку, але це такі правила гри в системі товарно-грошових відносин, які озброюють підприємства вірними орієнтирами і виводять їх на пряму дорогу до успіху. По цьому для ефективного функціонування в умовах ринкової економіки кожному підприємству, організації, відростили необхідно здійснювати маркетингову діяльність, розробляти маркетингову програму; тобто йдеться, по суті, про перебудову планово-економічної роботи підприємства в умовах ринкової економіки. При здійсненні маркетингової діяльності слід виходити з суті і призначення маркетингу, а також зважати на специфіку тієї сфери суспільного виробництва, де вона здійснюється.

Величезне значення сучасні українські маркетологи надають стратегічній сегментації ринку. Прийоми і методи, що використовуються для сегментування ринку, дозволяють ефективно виділити за певним(-и) ознаками групи споживачів, до яких застосувати найбільш результативні саме для них засоби просування товару, що, у свою чергу, дозволить підприємству отримати високий прибуток від реалізації товарів чи послуг. Питанням маркетингової стратегічної сегментації, а також її методам, тенденціям та сучасним течіям присвячені роботи таких вітчизняних та закордонних авторів, як: А. Войчак, Н. Куденко, В. Герасимчук, Ф. Котлер, І. Ансофф, Ж. Ламбен, П. Друкер та ін..

Метою дипломної роботи є виконання теоретично-прикладного дослідження проблеми маркетингової стратегічної сегментації на підприємстві та розробка і обґрунтування заходів її практичного розв'язання в умовах ЗАТ «Київстар Дж. Ес. Ем.», оцінка їх економічної ефективності з урахуванням ризиків.

Об'єктом дослідження є діяльність телекомунікаційної компанії ЗАТ «Київстар Дж. Ес. Ем.» у 2005-2007 рр., провідної мультисервісної телекомунікаційної компанії в Україні.

Предметом дослідження є маркетингова стратегічна сегментація на підприємстві.

Завданнями дипломної роботи є:

Виконання наступних теоретичних досліджень: основ маркетингового управління підприємствами-товаривиробниками; стратегічного планування збутової діяльності підприємств-товаровиробників та його ролі в реалізації їх маркетингових програм; методик, які використовуються при здійсненні маркетингової стратегічної сегментації на підприємствах-товаровиробниках сфери комунікаційних послуг.

Виконання аналізу: виробничо-збутової діяльності базового підприємства та його організаційно-виробничої структури; бізнес-середовища базового підприємства та особливостей його маркетингової діяльності; роботи підприємства з маркетингового стратегічного сегментування; роботи підприємства по удосконаленню маркетингового стратегічного сегментування.

Виконання: обґрунтування доцільності удосконалення маркетингового стратегічного сегментування для умов базового підприємства; розробки заходів з удосконалення маркетингового стратегічного сегментування для умов базового підприємства; оцінки економічної ефективності впровадження розроблених заходів з урахуванням ризиків.

В процесі дослідження були використані наступні методи дослідження: економічний та маркетинговий аналіз; SWOT аналіз; системний підхід, абстрактно-логічні та економіко-статистичні методи.

Теоретичною та методологічною основою дослідження є наукові праці вітчизняних та закордонних вчених з маркетингу, менеджменту, макро- та мікроекономіки, економічного аналізу. У роботі також використані внутрішні та публічні звітності та презентації ЗАТ «Київстар Дж. Ес. Ем.» за 2005-2007 рр., загальна первинна маркетингова інформація, одержана безпосередньо від співробітників ЗАТ «Київстар Дж. Ес. Ем.» та під час власної практичної діяльності автора на підприємстві.

Практичне значення одержаних результатів полягає в науковому обґрунтуванні теоретико-методологічних підходів щодо маркетингової стратегічної сегментації, розробці рекомендацій щодо її удосконалення і оптимізації, що можуть бути враховані при подальшій комерційній діяльності підприємства.

Дипломна робота складається зі змісту, вступу, трьох розділів, висновків, списку використаної літератури та додатків.

РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ МАРКЕТИНГОВОГО УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ ТА РОЛЬ В НЬОМУ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ ЗБУТУ ПРОДУКЦІЇ

1.1 Основи маркетингового управління підприємствами товаровиробниками

Маркетинг має на увазі управління ринком з метою здійснення обміну для задоволення потреб і запитів людини. Маркетинг - це процес, в ході якого окремі особи і групи осіб отримують необхідне і бажане за допомогою створення товарів і споживчих цінностей і обміну ними один з одним. Розробка товарів, аналіз ринку, комунікації, розподіл, встановлення цін і обслуговування споживачів - основні види маркетингової діяльності.

Однією з фундаментальних категорій сучасного маркетингу, його «серцевиною», є комплекс маркетингу (також відомий як 4Р - product, price, place, promotion).

Комплекс маркетингу - це набір засобів маркетингу, сукупність яких підприємство використовує для впливу на цільовий ринок, маючи на меті домогтися бажаного реагування з його боку [6, с. 21]. Комплекс маркетингу охоплює усі заходи, які може запровадити фірма для активізації попиту на товар. Узагальнено їх можна поділити на чотири основні групи: товар, ціна, методи збуту і методи просування: товар - це набір виробів та послуг, що їх фірма спеціально розробляє для своїх цільових споживачів; ціну товару належить визначати з урахуванням великої кількості факторів і адаптувати до вимог ринку; методи збуту (розповсюдження) - діяльність, завдяки якій товар стає доступ ним для цільових споживачів; методи просування (маркетингові комунікації) - діяльність, спрямована на поширення фірмою інформації про товар та переконання цільових споживачів у доцільності його придбання.

На рис. 1.1 можна побачити основні елементи системи сучасного маркетингу. В стандартній ситуації маркетинг обслуговує ринок кінцевих покупців в умовах існуючої конкуренції. На всі діючі елементи цієї системи мають вплив одні й ті самі фактори навколишнього середовища (демографічні, економічні, екологічні, науково-технічні, політико-правові, соціально-культурні). Кожна з складових системи маркетингу вносить свій внесок до створення споживчої цінності.

Таким чином, успіх компанії залежить не тільки від її власних дій, але і від того, наскільки добре потреби кінцевого споживача задовольняються всіма ланками ланцюга.

Размещено на

Рис. 1.1 - Елементи системи маркетингу підприємства [1, с. 67]

Для успішного опанування маркетингу потрібно дотримуватися таких умов: організація навчання керівників і фахівців основних прийомів і засобів; підготовка відповідних кадрів; створення кадрового потенціалу маркетологів-професіоналів; побудова необхідної організаційної структури (спеціальні служби маркетингу); створення науково-матеріального забезпечення дослідження маркетингу; високий рівень виконання маркетингових елементів; механізм стимулювання для переорієнтації на маркетинг.

Мета маркетингу, з одного боку, - створити умови для пристосування виробництва до суспільного попиту, потреб ринку; розробити систему організаційно-технічних заходів для вивчення ринку, інтенсифікації збуту, підвищення конкурентоспроможності товарів з метою одержання максимального прибутку, а з іншого боку, - шляхом використання засобів, прийомів, усієї системи маркетингу впливати на сферу реалізації: попит, пропозицію, ціни, умови збуту, канали розподілу.

Можна виділити три основних девізи маркетингової діяльності [2, с. 8]:

1. Споживач - «король».

Це означає, що потрібен систематичний, всебічний, ретельний облік потреб, стану і динаміки попиту...

Другие файлы:

Деякі типи задач на подільність цілих чисел та способи їх розв'язування
Теореми та ознаки подільності натуральних чисел. Обґрунтування вимог до математичної підготовки учнів, розробка методики викладу теми "Подільність чис...

Розв’язання алгебраїчних рівнянь в радикалах
Прийоми розв’язання задач в першому і другому степені на Далекому Сході та Греції. Досягнення арабських математиків в області алгебраїчних рівнянь. Ро...

Розробка проекту удосконалення системи контролінгу на підприємстві ТОВ "Braun"
Поняття та організаційна характеристика, методи, етапи та інструменти впровадження, закордонний досвід формування систем менеджменту на сучасному підп...

Динаміка протікання, форми і способи розв’язання соціальних конфліктів
Предмет та категорії соціології конфлікту, його місце в діяльності соціуму. Структура, функції, причини та механізм соціального конфлікту, основні ета...

Розв’язок задач лінійного програмування
Розробка програмного комплексу для розв’язання задачі цілочисельного програмування типу "Задача комівояжера". Класифікація задач дослідження операцій....