Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Транспорт

Завдання і зміст системи технічного обслуговування машин

Тип: контрольная работа
Категория: Транспорт
Скачать
Купить
Застосування планово-запобіжної системи технічного обслуговування і ремонту в агропромисловому комплексі. Види зношування тракторів та сільгоспмашин: абразивне, корозійно-механічне та втомне. Структура технічної експлуатації машинно-тракторного парку.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Завдання і зміст системи технічного обслуговування машин

Урок №1

Тема: Основні положення і елементи в системі технічного обслуговування машин. Роль кожного елемента системи технічного обслуговування.

Мета: Розглянути основні положення і елементи в системі технічного обслуговування машин.

ХІД УРОКУ

В агропромисловому комплексі - АПК - застосовується планово-запобіжна система технічного обслуговування і ремонту. тобто комплекс взаємопов'язаних заходів, документації і виконавців, необхідних для підтримання і відновлення якості машин, що входять у систему.

Система базується на безперервному контролі технічного стану машин, профілактичному характері головних заходів і на жорсткому плануванні цих заходів як за часом виконання, так і за обсягом робіт. Система технічного обслуговування - це комплекс планомірно здійснюваних організаційних і технічних засобів по обслуговуванню машин, що забезпечують нормальний технічний стан їх та готовність до роботи.

Сутність планово-запобіжної системи полягає в тому, що машину після певного наробітку (в умовних га, мотогодинах, кілометрах) зупиняють для перевірки стану і виконання певних операцій технічного обслуговування, а при потребі - технічного діагностування і ремонту. Проведення операцій технічного обслуговування суворо обов'язкове як за періодичністю, так і за обсягом передбачених робіт: ремонт планується відповідно до обсягу намічених робіт, а здійснюється залежно від технічного стану машин, обладнання.

Як показують дослідження і практика, допускається обґрунтоване збільшення на 20...30% установленого міжремонтного наробітку, це знизить на 15...20% витрати на ремонт. Контрольна оцінка критеріїв граничного стану регламентується обґрунтованою відправкою машини в ремонт з урахуванням оптимального використання технічного ресурсу її складових частин.

Система називається плановою, тому що всі види технічного обслуговування й огляду повинні виконуватись не після того., як машина вийде з ладу, а відповідно до завчасно розробленого графіка після певного наробітку.

Запобіжною система називається тому, що вона запобігає інтенсивному зношуванню та багатьом випадковим несправностям, відказам, аваріям шляхом виконання регламентованих профілактичних робіт.

Технічне обслуговування і ремонт є комплексна система, яка містить основні концепції, положення, нормативи інженерного забезпечення придатності до експлуатації сільськогосподарської . техніки, підвищення рівня ефективності її використання.

Крім цього, комплексна система вирішує основні задачі і підвищує продуктивність праці, збільшує виробництво продукції на - основі забезпечення надійної технічної готовності машин при мінімальних затратах праці і коштів; покращуй організацію і підвищує якість робіт з технічного обслуговування і ремонту машин і обладнання, забезпечує їм надійне зберігання, збільшує термін їх використання; оптимізує структуру і склад ремонтно-обслуговуючої бази. її планомірний і збалансований розвиток в умовах агропромислового комплексу; прискорює науково-технічний прогрес у використанні сільськогосподарської техніки.

Технічне обслуговування (ТО) - це комплекс операцій щодо підтримки робото здатності або справності машин під час їх використання, зберігання і транспортування.

Система технічного обслуговування -- це сукупність взаємозв'язаних засобів, документації технічного обслуговування та ремонту і виконавців, необхідних для підтримання та відновлення якостей виробів, що входять до цієї системи. До таких операцій належать:

- чистка і мийка машин;

- підтягування кріплення деталей;

- регулювання і мащення складових частин;

- очищення фільтрувальних елементів палива, оливи, повітря та робочих рідин;

- дозаправлення машин паливом, оливою тощо, тобто виконання операцій щодо підтримання роботоздатності машин.

Підчас відновлення конструктивних елементів машин ці операції належать до ремонту.

Періодичність технічного обслуговування (ремонту) -- це інтервал часу або напрацювання між двома послідовними обслуговуваннями (ремонтами) одного виду.

Тривалість технічного обслуговування (ремонту) -- календарний час проведення одного технічного обслуговування (ремонту) одного виду.

Трудомісткість технічного обслуговування (ремонту) -- затрати праці на проведення одного технічного обслуговування (ремонту) даного виду.

Вартість технічного обслуговування (ремонту) -- вартість одного технічного обслуговування (ремонту) даного виду.

Метод технічного обслуговування (ремонту) -- це сукупність технічних і організаційних правил виконання операції технічного обслуговування (ремонту).

Засоби технічного обслуговування (ремонту) -- будівлі та споруди, технічне устаткування, інструмент і оснащення, призначені для виконання технічного обслуговування (ремонту).

Ремонтний цикл -- інтервал часу чи напрацювання від початку експлуатації машини до першого капітального ремонту або між двома послідовними капітальними ремонтами.

Міжремонтний період -- інтервал часу або напрацювання між двома послідовними ремонтами.

Запасна частина -- нова або відновлена складальна одиниця машини, що призначена для заміни такої самої, але спрацьованої.

Технічна документація -- сукупність конструкторських, технологічних, нормативних і ремонтно-експлуатаційних документів, які потрібні під час експлуатації машин.

При будь-яких формах власності фахівці сільського господарства повинні забезпечувати не тільки збільшення виробництва с.-г. продукції а й зниження витрат на експлуатацію та утримання МТП, збереження техніки та економне витрачання паливно-мастильних матеріалів.

У процесі експлуатації тракторів, сільгоспмашин або автомобіль піддається внутрішнім і зовнішнім впливам, в результаті яких деформуються і руйнуються деталі, змінюються їх розміри, форми і властивості.

Розрізняють декілька видів зношування:

- абразивне (відбувається в процесі ріжучого або царапаючої дії на нього твердих частинок гальмівні накладки і барабан, в шкворневом поєднанні),

- корозійно-механічне ( ЦПГ, в гідропідсилювачах),

- втомні (ресори,осі), при заїданії.

Технічна експлуатація МТП з практичної точки зору - це комплекс технічних, технологічних, економічних та організаційних заходів, спрямованих на підтримку техніки в справному стані.

Технічна експлуатація МТП - у науковому плані визначає найбільш ефективну шляхи і методи управління технічним станом машин при оптимальних затратах праці і коштів.

У нової машини всі параметри технічного стану мають номінальної значення. Значення параметра, певне його функціональним призначенням і служить початком відліку відхилень. У процесі експлуатації вони змінюються (зростають або убувають) в напрямку від номінальних до граничних значень. У момент досягнення параметром технічного стану свого граничного значення втрачається працездатність, настає відмову. Щоб попередити втрату працездатності машини, необхідно утримати значення певної сукупності параметра технічного стану в області працездатною, обмеженою номінальним і граничним значенням параметрів.

Завдання технічної експлуатації МТП:

- Забезпечення своєчасності виконання всіх с.г. робіт за рахунок підтримки МТП в постійній технічній готовності, що характеризується коефіцієнтом технічної готовності;

- Зниження витрат праці і коштів на технічне обслуговування та відновлення працездатності машин на основі застосування сучасних технічних засобів і технологій з діагностування та прогнозування зупинкового ресурсу вузлів машин;

- Забезпечення тривалої виробничої експлуатації машин та їх довговічності при використанні за призначенням.

З метою реалізації основних положень і завдань технічної експлуатації МТП - прийнята єдина система технічного обслуговування і ремонту техніки, обов'язкова для виконання у всіх с.г. підприємствах, організаціях, фермерських господарствах та орендних колективу.

Система технічного обслуговування і ремонту машин - це комплекс заходів, технічних засобів, документації з ТО і ремонту та виконавців, необхідних для виконання робіт з підтримання та відновлення працездатності машин. технічний ремонт зношування трактор

До технічних засобів відносяться: устаткування, прилади, приспособлення, запчастини, інструмент.

Нормативно-технічна документація - документ, що регламентує періодичність ТО, послідовність, техвимоги.

Виконавці: майстер-наладчик, слюсар та ін.

Структура технічної експлуатації МТП включає в себе наступні елементи:

1. прийом і обкатка машин;

2. технічне обслуговування ( щозмінне , періодичне та спеціальне );

3. діагностування і прогнозування залишкового ресурсу машин;

4. зберігання машин;

5. забезпечення машин паливно-мастильними матеріалами;

6. ус...

Другие файлы:

Технічне обслуговування системи живлення
Поняття та зміст технічного обслуговування автомобілів, обов’язкові операції та методика їх виконання. Особливості виконання технічного обслуговування...

Проектування технологічних процесів технічного обслуговування машин
Розрахунок виробничої програми з технічного обслуговування комбайнів, сільськогосподарських машин. Обчислення трудомісткості ремонтів автомобілів, сек...

Вдосконалення технічного обслуговування паливної системи автомобіля КамАЗ
Характеристика зони перевезення вантажів та умов використання рухомого складу. Технічні характеристики пункту технічного обслуговування. Вибір типу і...

Система технічного обслуговування сільськогосподарських машин
Визначення особливостей технічного обслуговування зерно-, кормо- та силосозбиральних комбайнів, плугів, культиваторів, посадочних машин під час підгот...

Планування та організація технічного сервісу за машино-тракторним парком сільськогосподарського підприємства з розробкою технології технічного обслуговування і діагностування системи охолодження двигуна ЯМЗ-236Д3
Характеристика бази технічного обслуговування машино-тракторного парка сільськогосподарського підприємства. Розрахунок річного плану ТО і ремонтів тра...