Проектування технологічних процесів технічного обслуговування машин
Краткое сожержание материала:
Размещено на
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
ХАРКІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА ім. Петра Василенка
КАФЕДРА "Технічна експлуатація Машин та устаткування"
КУРСОВИЙ ПРОЕКТ
НА ТЕМУ: ПРОЕКТУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ МАШИН
Харків 2009 р.
Вступ
Однією з основних задач інженерно-технічної служби сільськогосподарських підприємств є підвищення якості технічного обслуговування і використання машинно-тракторного парку.
У сфері сільськогосподарського виробництва використовується велика кількість техніки різноманітної за призначенням та будовою. Для підтримки парку машин у працездатному стані витрачається велика кількість матеріальних ресурсів. Зниження цих витрат і підвищення ефективності використання машин забезпечується постійним удосконаленням ремонтно-обслуговуючої базі та організації виробництва.
Один з найважливіших резервів підвищення продуктивності й економічності машинно-тракторних агрегатів, найбільш повне використання ресурсів (терміну безвідмовної роботи) машин при одночасному зниженні витрат, коштів на їх ремонт і ТО. Цього можна домогтися шляхом розробки і впровадження ефективних методів і засобів контролю технічного стану шин, зокрема тракторів, без їх розбирання. За допомогою таких засобів можна визначити технічний стан агрегаті і пристроїв кожної машини окремо і на основі цього встановлювати загальний обсяг профілактичних і ремонтних операцій, а також вчасно усунути і запобігти несправності.
При відсутності засобів без розбірного контролю машини направляють на ремонт, як правило, після відпрацювання міжремонтного терміну, передбаченого планом. Однак цей термін багато в чому залежить від умов експлуатації сільськогосподарської техніки.
Різноманітність умов експлуатації обумовлює різну швидкість зношування деталей машин. З зазначеною причиною не ремонтні підприємства продовжують надходити багато тракторів з недовикористаними ресурсами.
У більшості сільськогосподарських підприємств трактори ремонтують по закінченні польових робіт, тобто взимку. При цьому, не маючи можливості визначити ізносний стан вузлів і агрегатів трактора, висновок у необхідності його ремонту найчастіше роблять, виходячи з експлуатаційних показників.
Якщо трактор відробив установлений міжремонтний термін і має знижку потужності при підвищеній витрати палива, його, як правило, ставлять на ремонт.
Першочасний ремонт тракторів спричиняє необґрунтоване збільшення експлуатаційних витрат.
Проект тракторів і витрати коштів на їх ремонт можуть бути значно скорочені при впровадженні ефективних методів діагностики (розпізнавання) технічного стану машин.
Майстер по технічній діагностиці повинен уміти не тільки ставити точний діагноз, тобто давати висновок про характер і суть несправності, але й усувати їх, а також виконувати найбільш складні регулюючі операції і давати методичні вказівки майстрові-наладчикові про проведення складних регулювань.
Метою курсового проекту є закріплення і поглиблення теоретичних знань, одержаних при вивченні технічних дисциплін, та придбання практичних навичок з питань технічної експлуатації сільськогосподарської техніки; розрахунків обсягу робіт з технічного обслуговування машинно-тракторного парку; розробці організаційно-технологічних карт на технічне обслуговування та діагностування машин, аналізу отриманих даних з метою підвищення ефективності використання машин.
1. Виробничо-технічна характеристика сільськогосподарського підприємства
ТОВ АПП "1 Мая" знаходиться в Харківській області Харківського району в с. Грушено. Територія на якій розміщене господарство входить у центральний агрокліматичний район і характеризується помірно - континентальним кліматом з жаркою влітку погодою і холодною зимою. Такі кліматичні умови дозволяють обробляти зернові культури, соняшник кукурудзу, кормовий буряк, а також деякі овочеві культури і фрукти.
Товариство має машинний двір, у якому знаходиться:
Вулканізація
Кабінет проведення нарад
Токарська
Майстерня для ремонту паливні апаратури
Бокси для ремонту автомобілів
Майстерня для ремонту двигунів
Приміщення складу під запчастини
Таблиця 1.1 - Склад тракторного парку підприємства та його технічний стан. Витрата палива кожним фізичним трактором від початку експлуатації (останнього капітального ремонту) та на плановий період
Марка трактора |
Рік виходу до експлуатації |
Витрата палива,кг |
||
від початку експлуатації |
на плановий період |
|||
1.Т-150К |
2000 |
29638 |
13553 |
|
2.Т-150К |
1996 |
20787 |
16020 |
|
3.Т-150 |
1999 |
58784 |
15861 |
|
4.Т-150 |
1998 |
83707 |
17265 |
|
5.ДТ-75МЛ |
1996 |
46045 |
17265 |
|
6.Т-70 С |
1994 |
3432 |
7616 |
|
7.Т-70 С |
2000 |
13613 |
7775 |
|
8.МТЗ-80/82 |
1997 |
38684 |
6273 |
|
9.МТЗ-80/82 |
1994 |
35786 |
5678 |
|
10.ЮМЗ-6АЛ |
1996 |
2087 |
4530 |
|
11.Т-40 АМ |
1994 |
18611 |
5982 |
|
12.Т-16 |
1991 |
1429 |
2900 |
Таблиця 1.2 - Склад парку комбайнів підприємства та його технічний стан. Наробіток у фізичних гектарах від початку експлуатації та на плановий період
Марка комбайна |
Рік виходу до експлуатації |
Наробіток, фіз.га |
||
від початку експлуатації |
на плановий період |
|||
1.Дон-1500 |
1999 |
2000 |
436 |
|
2.СК-5 Нива |
2000 |
750 |
197 |
|
3.КС-6Б |
2001 |
410 |
148 |
|
4.РКМ-6 |
1998 |
750 |
124 |
|
5.КСКУ-6 |
2001 |
410 |
135 |
|
6.КСК-100 |
2000 |
590 |
149 |
|
7.Е-281 |
1999 |
2450 |
489 |
|
8.КПС-5Г |
2002 |
356 |
226 |
Таблиця 1.3 - Склад сільськогосподарської техніки з конструкційними характеристиками для розрахунку сектора зберігання
№ п/п
Другие файлы:
Проектування типових уніфікованих технологічних процесів Дослідження технологічних систем (моделювання, проектування, оптимізація) Організація технічного обслуговування автомобіля ГАЗ-3307 Проектування одиничних технологічних процесів механічної обробки деталей Система технічного обслуговування сільськогосподарських машин |