Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Менеджмент

Ціннісні аспекти діяльності організації та колективна відповідальність

Тип: курсовая работа
Категория: Менеджмент
Скачать
Купить
Теоретичні основи етичних норм в діяльності організації. Характеристика етики колективної відповідальності в технологічну епоху. Організаційні аспекти впровадження ціннісно-орієнтованого підходу в компанії. Основні засади колективної відповідальності.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ АВІАЦІЙНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

Гуманітарний інститут

Кафедра історії та документознавства

Курсова робота

Ціннісні аспекти діяльності організації та колективна відповідальність

Київ 2014

Зміст

Вступ

розділ І. Ціннісні аспекти діяльності організації

1.1.Теоретичні основи етичних норм в діяльності організації

1.2. Організаційні аспекти впровадження ціннісно-орієнтованого підходу в компанії

Розділ ІІ. Колективна відповідальність в діяльності організації

2.1.Основні засади колективної відповідальності

2.2 Етика колективної відповідальності в технологічну епоху

Висновки

Списки використаних джерел

Вступ

Актуальність теми зумовлена тим, що в сучасних динамічних і висококонкурентних умовах розвитку економіки і суспільства системоутворюючим чинником функціонування підприємств виступає цінність як запорука гармонізації інтересів всіх учасників суспільно-економічних відносин, адже саме через її створення для споживачів та інших стейкхолдерів виробники уможливлюють досягнення і власних цільових орієнтирів. Це обумовлює об'єктивну потребу використання принципів ціннісно-орієнтованого підходу в діяльності компаній для формування бажаних конкурентних позицій на ринку, забезпечення довгострокової результативної діяльності.

Значний внесок у формування сучасної парадигми в діяльності організації, в основі якої лежить ціннісна орієнтація, зробили такі вчені, як М.К. Бункіна, Д. Вумек [1], В. Говіндараджан, Д. Джонс, М.Л. Джордж [5], Н.С. Кузнецов, Е. Кургін, В. Левінсон, С.І. Лушин, А.В. Миронов, С. Нокс, М.Е. Портер, М. Ротер [8], А. Сливотськи, А. Стрікланд, А. Томпсон, Н. Чичкова, Дж. К. Шанк [4] та ін.

Концепція колективної відповідальності у ХХІ ст. набуває нового змісту, пов'язаного зі зміною характеру людської діяльності, яка трансформується під впливом сучасної техніки та новітніх технологій, набуваючи в технологічну епоху не тільки вузькоспеціалізованого, а й синергійного характеру та зростаючої опосередкованості в системоорганізованій колективній практиці.

Метою курсової роботи є обґрунтування ціннісних аспектів діяльності організації та колективної відповідальності.

Об'єктом дослідження є морально-етичні цінності та соціальна відповідальність.

Предметом дослідження є характеристика ціннісних аспектів діяльності організації та колективної відповідальності.

Метою написання даного дослідження є обґрунтування організаційних умов та вимог для ефективного впровадження положень ціннісно-орієнтованого підходу в діяльність компаній, а також здійснення філософсько-методологічного аналізу науково-технічного розвитку в умовах глобалізованої колективної діяльності та розкрити його іманентний зв'язок з етикою колективної відповідальності.

Для досягнення мети поставленні такі завдання:

-- охарактеризувати теоретичні основи та організаційні аспекти ціннісних етичних норм в діяльності організації;

-- дслідити основні засади колективної відповідальності;

-- розглянути етику колективної відповідальності в технологічну епоху.

Методи дослідження. Методологічною основою дослідження стали як загальнонаукові, так і спеціальні наукові методи, які забезпечили успішне вирішення поставлених завдань. Для з'ясування поставлених завдань, досягнення мети були застосовані наступні методи дослідження: історичний, вивчення та аналіз відповідних джерел; систематизація та узагальнення даних, методи аналізу та синтезу.

Структура роботи. Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел. Список використаних джерел становить 36 найменувань. Обсяг основного тексту - 26 сторінок, повний обсяг роботи - 30 сторінок.

розділ I. Ціннісні аспекти діяльності організації

1.1 Теоретичні основи етичних норм в діяльності організації

Діяльність будь-якої організації підпорядковується певній системі формальних і неформальних правил. Формальні правила -- це правила внутрішнього трудового розпорядку. Неформальні правила стосуються одягу, професійного жаргону, взаємин між керівниками і підлеглими тощо. Формальна система спирається на організаційну структуру підприємства, неформальна -- це та, яку називаємо "організаційною", або "корпоративною", культурою. етика колективний відповідальність ціннісний

Американський фахівець з менеджменту Е. Шейн дає таке визначення: "Організаційна культура -- це набір прийомів і правил вирішення проблем зовнішньої адаптації і внутрішньої інтеграції працюючих, правил, що виправдали себе в минулому і підтвердили свою актуальність нині. Ці правила і прийоми є відправним моментом у виборі персоналом прийнятного способу дії, аналізу і прийняття рішень. Члени організації не замислюються над їх змістом, вони розглядають їх як споконвічне правильні".

У книзі М. Пула і М. Уорнера "Управління людськими ресурсами" зазначено, що термін "культура" завжди мав в організаційній теорії два основних, близьких одне одному значення. По-перше, він означав сукупність цінностей, міфів, символів, історій та артефактів, які є загальними для всіх членів організації, по-друге -- спільність базових цінностей, які існують всередині нації. Будь-яка організація -- це люди, які в ній працюють. І саме вони є носіями культури. Тобто культура в організації формується поведінкою, взаємодією та спілкуванням, переконаннями та цінностями, яких дотримуються ті люди, що працюють у ній.

Культура розглядається як середовище, в якому люди перебувають на роботі, все те, що навколо них, людська поведінка -- як продукт взаємодії культури особистості і культурних факторів середовища, а культурні фактори -- як регулятори поведінки людини. Тому культура є потужним стратегічним інструментом, що дає змогу орієнтувати всі підрозділи організації та осіб, що в ній працюють, на спільні цілі. Вона сприяє мобілізації ініціативи працівників, виховує відданість організації, поліпшує процес комунікації та поведінку.

Виходячи з викладеного, можна сказати, що корпоративна культура -- це система матеріальних і духовних цінностей, які взаємодіють між собою і відбивають індивідуальність організації, виявляються у поведінці, взаємодії і спілкуванні працівників між собою та із зовнішнім середовищем. У психології корпоративна культура розглядається як система базових передбачень (місія), цінностей і норм організації, що визначає правила поведінки її персоналу, діловий стиль, ритуали, символи і міфи. Саме ці складові корпоративної культури мобілізують внутрішні ресурси, єднають і мотивують персонал, надають змісту його праці і надихають на максимальну самовіддачу, створюють можливість вирішувати складні завдання з випуску якісного продукту і завоювання ринку. За своїм змістом корпоративна культура є системою цінностей, правил та норм поведінки в конкретній організації, це система взаємин і спілкування людей, що в ній працюють. Це складне явище, яке включає в себе матеріальне і духовне, діяльність, поведінку працівників, а також ставлення самої організації до зовнішнього середовища та до своїх працівників.

Деякі вчені розглядають корпоративну культуру як спосіб управління. Вони зазначають, що в умовах високої корпоративної культури окремі люди і команди самі контролюють себе, що сприяє більш чіткому функціонуванню організації. Якщо у формуванні культури беруть участь усі працівники, то вони бережуть її і дотримуються усталених звичаїв, традицій тощо. Якщо культура розглядається ними лише як нав'язаний атрибут, то формування її є лише прерогативою менеджерів та власників організації. Вона тоді не є стабільною, не сприяє єдності громадської думки і не відіграватиме позитивної ролі. Спеціалісти з менеджменту зазначають, що керівники створюють і змінюють культури, а менеджери й адміністратори існують у них. Вони підкреслюють, що талант менеджера визначається його здатністю розуміти значення корпоративної культури і вміти працювати в ній. 

Ідея корпоративної культури має абстрактний характер, але вона, як повітря, оточує все і впливає на діяльність організації. Носіями корпоративної культури в організації є її працівники. Оцінити її словами "хороша" чи "погана" не можна. Більшість спеціалістів розглядають корпоративну культуру щодо корпорацій -- великих організацій з великою чисельністю працівників і з найбільшими можливостями для формування); її зовнішніх символів. Проте корпоративна культура може існувати в будь-якій організації, незалежно від її розмірів і галузі діяльності. Це пояснюється тим, що будь-яка спільнота має свої цінності, принципи, норми, правила, порядки, ритуали, якими керуються її члени, які передаються наступному поколінню.

Можливість існування культури на різних рівнях (у самій організації, галузева, регіональна тощо), а також те, що вона по-різному сприймається різними групами, які вход...

Другие файлы:

Соціальна відповідальність в бізнесі та етика менеджменту
Соціально-етичні аспекти діяльності вітчизняних бізнес-організацій. Специфіка моралі як регулятора соціальних відносин. Мораль і етика як основа ділов...

Поле діяльності організації
Методологічні аспекти вивчення впливу поля діяльності організації на її діяльність. Загальна характеристика та критерії оцінки поля діяльності організ...

Колективна творча діяльність учнів — важливий шлях підвищення ефективності виховної роботи
Аналіз проблеми організації колективної творчої діяльності у науковій педагогічній літературі. Аналіз методики по визначенню ефективності діяльності у...

Медико-психологічні аспекти роботи психолога в психоневрологічних закладах
Основні аспекти медико-психологічної діяльності, консультування та корекційна робота. Особливості організації психотерапевтичної діяльності при різних...

Життєвий цикл організації
Характеристика життєвого циклу організації. Основні аспекти діяльності організації на різних етапах. Зміст і особливості конструкторської та технологі...