Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Менеджмент

Розробка стратегії розвитку підприємства ресторанного господарства: на прикладі ресторану "Ужгородський замок"

Тип: курсовая работа
Категория: Менеджмент
Скачать
Купить
Теоретичні та методологічні аспекти формування менеджменту підприємства. Історія розвитку управлінської науки в Україні. Дослідження ринку ресторанних послуг, оцінка стану розвитку ресторану, економічний аналіз його фінансово-господарської діяльності.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Розробка стратегії розвитку підприємства ресторанного господарства: на прикладі ресторану «Ужгородський замок»

Зміст

Вступ

Розділ 1. Теоретичні та методологічні аспекти формування менеджменту та стратегії підприємства

1.1 Історія розвитку управлінської науки у світі та в Україні

1.2 Методологічні засади формування менеджменту підприємства ресторанного господарства

1.3 Сутність стратегії підприємства, її значення та місце у системі управління розвитком ресторанної індустрії

Розділ 2. Дослідження ринку ресторанних послуг та оцінка стану розвитку послуг ресторану «Ужгородський замок»

2.1 Позиціювання підприємства на регіональному ринку ресторанних послуг Закарпаття

2.2 Дослідження ефективності управління рестораном «Ужгородський замок»

2.3 Економічний аналіз фінансово-господарської діяльності

Розділ 3. Формування стратегії розвитку досліджуваного підприємства ресторанного господарства

3.1 Пропозиції щодо розробки основних елементів стратегії розвитку ресторану « Ужгородський замок»

3.2 Обґрунтування рекомендацій щодо застосування функціональної стратегії розвитку операційної системи базового підприємства

Висновки і пропозиції

Список використаної літератури

Вступ

На сучасному етапі розвитку підприємництва в галузі ресторанної справи застосування стратегічного підходу до діяльності закладів ресторанного господарства є необхідною умовою успішного розвитку в бізнес оточенні наполегливих та агресивних конкурентів та в зовнішньому середовищі змінних потреб споживачів. Однак, вже саме поняття «стратегія» часто відлякує вітчизняних власників та менеджерів закладів ресторанного господарства своєю невизначеністю, багатоваріантністю, складністю і довго терміновістю розробки, відсутністю прямої залежності між наявністю стратегії та результатами діяльності. Це можна пояснити не тільки суб'єктивними моментами, тобто відсутністю необхідних знань, навиків у власників-рестораторів та у найманого топ-менеджменту підприємств ресторанного господарства. Такий стан справ обумовлюється і такими об'єктивними чинниками як, зокрема, неадекватна очікуванням ефективність операційно-матричної практики стратегічного аналізу (К. Андрюс, І. Ансофф, М. Портер, С. Прахаладом,Г. Хамелом,Д. Тіісе ,Р. Грантом) [ 10с.260] розробленої в рамках «теорії фірми» на базі інформаційного матеріалу здобутого із досвіду багатих країн розвинутої ринкової економіки.

Разом з тим умови ведення бізнесу в Україні все більш ускладнюються як внаслідок впливу глобалізацій них процесів в економіці та соціокультурному житті, так і внаслідок різно-векторних впливів спадної фази фінансової кризи та стагнації багатьох сегментів світової економіки, що здійснює негативний вплив на українську економіку. Енерго-затратна та ресурсо-затратна поведінка галузей української економіки та майже всіх підприємств , які працюють в згаданих галузях економіки спонукає змінювати економічні пріоритети. Пріоритетними повинні стати високотехнологічні виробничі галузі економіки та добре оснащені підприємства сфери послуг, зокрема послуг гостинності ресторанній індустрії. Працювати в таких складних умовах використовуючи суто адміністративні підходи, бюджетування, та короткострокове і довгострокове планування вже стає без результативним.

Це обумовлює потребу залучення адаптованих до вітчизняних умов ведення бізнесу підходів стратегічного планування, стратегічного управління та стратегічного маркетингу до формування ефективних систем управління закладами ресторанного господарства. Як стосовно виробничого потенціалу закладів ресторанного господарства, так і стосовно операційної системи в цілому.

Необхідність у вивченні процесів, що спонукають до впровадження рестораном стратегії розвитку його операційної системи пов'язана із зовнішніми та внутрішніми чинниками конкурентними діями, заходами та методами здійснення стратегічної діяльності на підприємстві знайшла свої відображення у виконанні дипломної роботи на тему: „ Розробка стратегії розвитку підприємства ресторанного господарства ”, тому на нашу думку, тема являється актуальною і потребує більш глибокого наукового дослідження.

Метою даної дипломної роботи є розкриття змісту і важливості стратегічного управління операційною системою ресторанного господарства на підприємстві, визначення на основі цього стратегії розвитку підприємства.

Об'єктом дослідження в дипломній роботі є ресторан «Ужгородський замок».

Предметом дослідження являється стратегічне управління виробничою системою закладу ресторанного господарства - ресторану «Ужгородський замок».

Практична цінність роботи полягає в тому, що отримані результати досліджень, висновки і пропозиції можуть лягти в основу прийняття рішень що сприятимуть підвищенню ефективності стратегічного управління на підприємстві.

Розділ 1. Теоретичні та методологічні аспекти формування та реалізації менеджменту стратегії підприємства

1.1 Історія розвитку управлінської науки у світі та в Україні

Поняття менеджмент має широке трактування. Менеджмент (management) - в перекладі з англійської мови означає керівництво людьми. В Оксфордському словнику менеджмент визначається як: спосіб, манера спілкування, управління людьми; особливого роду уміння і адміністративні навички; орган управління, адміністративна одиниця.

У Словнику іноземних слів менеджмент трактується як управління виробництвом і як сукупність методів, засобів і форм управління виробництвом з метою підвищення його ефективності і прибутковості. Джек І. Дункан вважає, що менеджмент - це напрямок теоретичних досліджень і практики управління, еволюції економічних і соціальних інститутів, що так чи інакше мають відношення до проблем управління. На думку І.Н. Герчикової, менеджмент - це організація управління фірмою в ринкових умовах, організація роботи людей, процес прийняття управлінських рішень. Близьким до цього є визначення В.Р. Весніна: менеджмент - це теорія і практика управління фірмою та її персоналом в умовах ринку. Заслуговує на увагу визначення цього поняття, зроблене О.С. Віханським і О.Ш.Наумовим: менеджмент являє собою багатопланове явище, що охоплює процеси, які відбуваються в організації і пов'язані як з її внутрішнім життям, так і з її взаємодією з навколишнім середовищем [10c.135 ].

Розвиток концепції і теорії управління як відповідь на зростання вимог практики відбувається безперервно. Управління з'явилось разом з появою людей. Перші спроби розв'язання проблем управління дійшли до нас з письмових джерел стародавнього Єгипту. Серед імен стародавності згадують Сократа, Платона, А.Македонського, які зробили певний внесок у теорію і практику управління. Необхідність в управлінській діяльності виникла фактично на перших етапах становлення людського суспільства[10c.185 ]..

Розглянемо історичні етапи розвитку менеджменту:

Таблиця 1.1

Етапи розвитку менеджменту як науки

1

Розвиток науки про управління людьми у процесі виробництва

2

Формування управлінських механізмів на засадах розвитку людських стосунків

3

Побудова систем управління, орієнтованих на ринок

4

Активне застосування кількісних (економіко - математичних) методів як важливих напрямів формалізації методів менеджменту і трансформації їх в управлінські рішення

5

Формування системного та ситуаційного підходів

6

Комп'ютеризація управлінських процесів

Сучасний (науковий) менеджмент з'явився наприкінці XIX сторіччя . Перший курс менеджменту був написаний американцем Д. Вартоном у 1881 році. Засновником школи наукового менеджменту був Ф.У. Тейлор - американський інженер-практик і менеджер, який сформулював чотири принципи управління індивідуальною працею робітників[10c.184 ]:

1) науковий підхід до виконання кожного елемента роботи;

2) науковий підхід до підбору, навчання, тренування робітника;

3) кооперація з робітниками;

4) розподілення відповідальності за результати між менеджерами і робітниками.

А. Файоль запропонував формалізований опис роботи керівників в організаціях, виділивши характерні для них види діяльності або функції: планування, організовування, керівництво, координацію і контроль. Він сформулював 14 основних принципів менеджменту: розподілення праці, повноваження і відповідальність, дисципліна, єдиноначальність, єдність дій (дії з однаковою ціллю здійснюються за єдиним планом) , підпорядкованість особистих інтересів інтересам організації, заохочення персоналу, централізація -(організація має управляючий центр) , скалярний (нерозривний) ланцюг команд керівників усіх рівнів, порядок (робоче місце для кожного робітника) , справедливість, стабільність персоалу, ініціатива, корпоративний дух (в єдності - сила) . А.Файол...

Другие файлы:

Управління конкурентоспроможностю підприємства ресторанного господарства в умовах глобалізації
Теоретичні основи розвитку ресторанного господарства як складової сфери послуг. Аналіз сучасних тенденцій розвитку міжнародного ресторанного господарс...

Механізм товарної стратегії економічного розвитку підприємств у сучасних умовах господарювання і методи реалізації такої стратегії
Загальна характеристика товарної стратегії та її місце в стратегічному наборі підприємства. Розробка підприємством комплексної товарної стратегії на п...

Розробка маркетинг-плану в сфері ресторанного бізнесу
Динаміка розвитку ресторанного господарства, структура ринку, основні групи клієнтів. Аналіз конкурентного середовища ресторану, методи впровадження н...

Розробка стратегії розвитку підприємства в пореформений період
Напрями формування стратегії розвитку агропромислового комплексу в Україні. Еволюція поняття "стратегія підприємства". Методика прийняття стратегічних...

Мій заклад ресторанного господарства
Розробка маркетингової концепції майбутнього ресторану: внутрішнє і зовнішнє середовище; організаційно-правова форма, види діяльності. Вибір стратегії...