Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Менеджмент

Поняття диверсифікації діяльності підприємства

Тип: реферат
Категория: Менеджмент
Скачать
Купить
Диверсифікація - розширення галузевого діапазону діяльності підприємства, розробка різних напрямків бізнесу, створення нових продуктів і висування їх на ринки. Мета диверсифікації, основні види, стратегії; економічні фактори, що обумовлюють їх вибір.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Введення

Актуальність теми

Підприємства різних галузей в умовах глобалізації світової економіки, пов'язаної з взаємопроникненням технологій та капіталів, проводять диверсифікацію власної господарсько-фінансової діяльності. Ефективність її здійснення безпосередньо залежить від своєчасної орієнтації на види товарів, робіт, послуг, які мають попит і є або наближаються до рівня конкурентоспроможності. Питання стратегії розвитку передбачають розробку методики отримання, обробки і представлення інформації, пов'язаної з освоєнням нових технологій, видів продукції, ринків та інших видів і напрямків діяльності, а також з виявленням закономірностей щодо визначення мотивації диверсифікації як стратегії розвитку компанії.

Аналіз останніх досліджень і публікацій:

Наукові розробки українських та зарубіжних вчених В. Андрійчука, Дж. Уелса, Є. Есінара, М. Горта, М. Міньковський присвячені окремому питанню дослідження диверсифікаційних процесів на прикладі окремих підприємств і регіонів. Перспективи і проблеми, пов'язані зі своєчасністю диверсифікації окремих областей і економіки держави в цілому, є актуальними і потребують більш глибоких дослідженнях.

1. Поняття диверсифікації діяльності підприємства

Проведені дослідження стану ефективності економіки нашої держави в 2006 р. показали тенденцію відставання від рівня виробництва попереднього року в декількох областях народного господарства. Як показав аналіз статистичних даних, зниження темпів приросту виробництва продукції в промисловості складає за 2006 р. - 2,9%, за підсумками 2006 р. - 0,6%.

За підсумками 2006 р. в розрізі підрозділів промисловості спостерігається скорочення обсягів виробництва в:

- Виробництві коксу і продуктів нафтопереробки - на 19%;

- Металургії і обробці металів - на 4%;

- Хімічної та нафтохімічної промисловості - на 2,7%;

- Легкої промисловості - на2,1%;

- Обробної промисловості - на1,8%.

У галузях економіки України за 2006 р., порівняно з 2005 р., відбулося зниження темпівв:

- Будівельної діяльності - виконані роботи на 0,2%;

- Транспорті - вантажообіг на 3,6%;

- Гуртової торгівлі - на 5,4%.

Промислове виробництво, будівельна діяльність, транспорт та оптова торгівля є найбільш істотними складовими формування економіки будь-якої країни. Саме тому від результатів їх діяльності залежать майбутні макроекономічні показники економічних досягнень держави.

У світовій економіці використовуються різні підходи до активізації діяльності суб'єктів господарювання, в тому числі широко використовується диверсифікація.

Економічна категорія "диверсифікація" в різних джерелах трактується по-різному. Термін "диверсифікація" (від латині, dіversus - різний, facere - робити) означає:

1) різноманіття, різнобічний розвиток;

2) проникнення спеціалізованих фірм (промислових, транспортних, будівельних) до інших областей виробництва, сфери послуг і т.п.; в процесі диверсифікації виникають багатогалузеві комплекси;

3) розширення асортиментів виготовлення виробів, надання послуг. Отже, диверсифікація трактується як:

1) володіння найрізноманітніших фінансовими активами, кожен з яких має різний рівень ризику, з метою зниження загальної ступеня ризику портфеля в цілому;

2) загальна ділова практика, спрямована на розширення номенклатури товарів і послуг та / або географічної території для того, щоб зосередити ризик і зменшити залежність від циклічності бізнесу. Також поняття "диверсифікація" визначається як:

1) збільшення кількості виробництв і номенклатури товарів (послуг), що виробляються окремими підприємствами в нових для них сферах;

2) розширення асортименту, зміна виду продукції, яка виробляється підприємством, фірмою, освоєння нових видів виробництв з метою підвищення ефективності виробництва, отримання економічної вигоди, попередження банкрутства. Таку диверсифікацію називають диверсифікацією виробництва; розподіл вкладень в економіку або кредитування грошовими капіталами між різними об'єктами з метою зниження ризику втрат і в надії одержати більш високий дохід. Таку диверсифікацію називають диверсифікацією кредитів;

3) розширення форм діяльності, видів продукції, фінансових інструментів з метою мінімізації господарських ризиків, а також виживання підприємств у сучасних ринкових умовах; множинність; різноманітність; різнобічність [3];

4) новий напрямок діяльності компанії, пов'язане з наявними напрямками бізнесу (наприклад, у виробництві, маркетингу, матеріальному забезпеченні або технології), який збільшує дохід від оптимізації портфеля, реструктуризації, передачі і розподілу ресурсів.

Передумовою диверсифікаційних політики є нерівномірність розвитку галузей економіки держави, падіння норми прибутку, зниження рівня впроваджень науково-технічного прогресу, недоліки в системі оподаткування, невідповідність структури виробництва структурі приватного сектора.

Аналіз статистичних даних за два місяці поточного року показує наявність певних ознак у розвитку окремих галузей економіки як передумови диверсифікації. У промисловості при загальному скороченні обсягів виробництва спостерігається зростання в:

- Виробництві електроенергії - на 9,0%;

- Машинобудуванні - на 8,6%;

- Харчової промисловості - на 8,0%;

- Виробництві дерева та виробів з неї - на 3,7%. У сільськогосподарському виробництві за аналізований період, порівняно з аналогічним періодом попереднього року, наявний зростання обсягів виробництва в цілому на 3,6%, у тому числі в сільськогосподарських підприємствах - на 18,0%, при скороченні у господарствах населення на 4,0%. Отже, в економіці України можливе формування диверсифікаційних політики щодо таких мотиваційних факторів:

- Техніко-технологічних;

- Економічних;

- Фінансових;

- Соціальних,

- Стратегічних

Диверсифікація діяльності підприємства полягає у створенні різноманітності бізнесу підприємства шляхом входження підприємства на нові сектори ринку і розширення галузевого діапазону його діяльності.

Диверсифікація може торкатися такі аспекти:

* продуктів (продукції);

* пунктів продажу продуктів фірми;

* споживачів і постачальників;

* засобів фінансування;

* технологій;

* баз НДіДКР.

Основними напрямами диверсифікації підприємства в стратегічному контексті його бізнесу є диверсифікація продукції та ринку.

Диверсифікація продукції полягає у впровадженні нових або таких виробів, які виробляються на основі застосування нових, раніше не використовуваних підприємством, технологій.

Диверсифікація ринку полягає у входженні підприємства на нові ринки або на нові сегменти того ринку, на якому воно досі діяло:

* коли спостерігається стагнація (застій) ринку (має місце тиск з боку конкурентів на традиційну сферу діяльності підприємства, застарілий характер виробничого портфеля, падіння попиту або майже монопольна позиція);

* має місце перевищення запасу капіталу і виникає потреба для експансії;

* коли підприємство не в змозі досягти отримання додаткового прибутку шляхом експансії в традиційному бізнесі (наприклад, коли немає сенсу або неможливе подальше розширення частки підприємств на ринку).

Диверсифікацію застосовують для того, щоб:

*досягтиз більшення фінансової синергії;

*стабілізувати доходи;

*зменшити оперативний ризик;

* збільшити кредитні можливості (одержання позик);

*забезпечити зростання;

*використовувати резерви;

* пристосуватися до потреб клієнтів;

*змінити профіль підприємства.

Основними сценаріями диверсифікованого розвитку підприємства є:

- Концентрична диверсифікація ґрунтується на виробництві нових продуктів на базі існуючого бізнесу. Діюче виробництво зберігається, а нове виникає, виходячи з можливостей, закладених: в освоєному ринку, в технології, які використовується; у відходах існуючого виробництва (організація виробництва на основі відходів);

- Горизонтальна диверсифікація допускає розвиток на традиційному, освоєному (існуючому) ринку діяльності фірми за рахунок освоєння випуску нової (зазвичай, супутньої основному продукту) продукції, яка вимагає технологій, відмінних від тієї, яка використовується при виробництві основного продукту;

- Конгломеративна диверсифікація полягає в тому, що фірма розвивається за рахунок виробництва нових продуктів технологічно не пов'язаних з традиційним бізнесом фірми (традиційними продуктами фірми) і які будуть реалізовуватися на нових ринках;

- Вертикальна диверсифікація полягає в тому, що фірма звертається або до більш ранніх (вертикальна диверсифікація назад), або до наступних стадій діяльності (вертикальна диверсифікація вперед).

Обґрунтування необхідності і можливості диверсифікації діяльності підприємства на перспективу відбувається за допомогою відповідної, вказани...

Другие файлы:

Застосування стратегії диверсифікації виробництва на прикладі підприємства ВАТ ЧРМЗ "Жовтневий молот"
Сутність поняття диверсифікації. Стратегія диверсифікації виробництва як основний напрямок розвитку підприємства. Поняття реструктуризації підприємств...

Розробка стратегії диверсифікації діяльності підприємства
Стратегічні зони господарювання підприємства. Аналіз стратегічних змін діяльності підприємства, необхідних для ефективної реалізації стратегії диверси...

Порядок управління диверсифікованим підприємством
Поняття і види диверсифікації діяльності підприємства. Рівні та проблеми управління диверсифікованим підприємством, методи та шляхи його вдосконалення...

Аналіз портфеля бізнесів підприємства
Розробка стратегії підприємства в системі координат матриці SPACE. Методика оцінки стратегічного потенціалу і конкурентного статусу підприємства. Поня...

Розробка стратегії диверсифікації діяльності підприємства
Вибір та обґрунтування сфери діяльності підприємства. Розробка загальної концепції діяльності; аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища підприємс...