Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Менеджмент

Застосування стратегії диверсифікації виробництва на прикладі підприємства ВАТ ЧРМЗ "Жовтневий молот"

Тип: дипломная работа
Категория: Менеджмент
Скачать
Купить
Сутність поняття диверсифікації. Стратегія диверсифікації виробництва як основний напрямок розвитку підприємства. Поняття реструктуризації підприємства. Аналіз стратегічних альтернатив. Стратегія диверсифікації Марковіца. Комерційний аналіз підприємства.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Анотація

Тема дипломної роботи: Застосування стратегії диверсифікації виробництва на прикладі підприємства ВАТ ЧРМЗ „Жовтневий молот”. Базою дослідження виступало вищезгадане підприємство. Зміст роботи складається з трьох розділів, вступу та висновків. У вступі обгрунтовується актуальність даної теми для економіки України, розкриваються мета та проблематика дослідження. У першому розділі на основі досліджень наукових публікацій з посібників та періодиних видань розкриваються теоретичні основи поняття диверсифікації, зарубіжний досвід, актуальність і перспективність її застосування в Україні, а також методологічні засади щодо застосування даної стратегії.

У другому розділі аналізується фінансово - господарська діяльність базового підприємства, виявляються позитивні сторони та проблеми які мають місце на підприємстві, та розробляються пропозиції щодо подальших досліджень по поліпшенню фінансово - господарської ситуації на підприємстві.

У третьому розділі пропонується проект застосування стратегії конгломератної диверсифікації на базовому підприємстві суть якого полягає у запуску лінії по виробництву будівельних стінових панелей „сандвіч”, та на основі розрахунків вказуються висновки щодо ефективності даного проекту.

У висновках формується загальна оцінка отриманих результатів, а також соціально - економічне значення даної роботи.

Робота виконана на 88 сторінках, вміщує 10 рисунків, 20 таблиць, 4 додатки в ході роботи використано 23 джерела літератури.

Ключові слова роботи: диверсифікація, конгломератна диверсифікація, стратегія, планування, будівельні стінові панелі „сандвіч”.

Зміст

Вступ

Розділ 1. Стратегія диверсифікації виробництва як основний напрямок розвидку підприємства

1.1 Поняття реструктуризації підприємства

1.2 Аналіз стратегічних альтернатив

1.3 Сутність поняття диверсифікації

1.4 Обгрунтування стратегії диверсифікації Бостонською консалтинговою групою

1.5 Стратегія диверсифікації Марковіца

Розділ 2. Аналіз діяльності підприємства ВАТ „Жовтневий Молот”

2.1 Технічний аналіз підприємства

2.2 Організаційний аналіз підприємства

2.3 Фінансовий аналіз підприємства

2.4 Комерційний аналіз підприємства

2.5 SWOT - аналіз діяльності підприємства ВАТ ЧРМЗ ВАТ ЧРМЗ „Жовтневий молот”.

2.6 Обгрунтування стратегічного напрямку по виходу з кризи підприємства ВАТ ЧРМЗ „Жовтневий молот”

Розділ 3. Розробка та обгрунтування проекту застосування стратегії конгломератної диверсифікації на ВАТ „Жовтневий молот”.

3.1 Пропозиції щодо удосконалення діяльності ВАТ

3.2 Обгрунтування проекту

3.3 Опис галузі

3.4 Опис продукції

3.5 Опис виробництва

3.6 Організаційна структура та опис персоналу

3.7 Фінансовий розділ

Висновки

Список використаної літератури

Вступ

Будь-яке підприємство ринкової економіки постійно знаходиться в умовах жорсткої конкуренції, постійного скорочення життєвого циклу продукції та насичення ринку. В таких жорстких умовах уникнути кризи чи банкрутства може лише таке підприємство, керівництво якого вміло обиратиме курс на зростання в умовах швидкої зміни зовнішнього економічного та політичного середовища, грамотно і вчасно обере стратегічні цілі підприємства.

Саме тому дуже актуальним є застосування стратегії диверсифікації на підприємствах України. Актуальність цієї проблеми випливає з ряду причин: по-перше, вже декілька десятиліть така стратегія вдало застосовується багатьма підприємствами провідних країн з ринковою економікою; по-друге, в умовах стабільного економічного середовища, Радянська економіка створила вузькоспеціалізовані великі підприємства, яким в сучасних умовах важко пристосуватись до агресивного і мінливого зовнішнього середовища, спеціалізуючись на випуску товарів лише в рамках спеціалізації (підприємства ВПК). Особливо це стосується підприємств галузь яких знаходиться на стадії занепаду; по-третє, практика застосування такої стратегії вітчизняними підприємствами ще майже не використовується, проте є багато прикладів дуже вдалих проектів, завдяки яким українські підприємства досягли надзвичайних успіхів.

Отже, об'єктом дослідження виступає діяльність чернігівського підприємства ВАТ ЧРМЗ “Жовтневий молот”.

Предметом дослідження виступає застосування на базовому підприємстві стратегії конгломератної диверсифікації, дослідження теоретичних, методологічних аспектів та досвіду застосування даної стратегії.

Метою дослідження є:

- Дослідити особливості планування та розвитку підприємства при застосуванні стратегії диверсифікації;

- Провести загальний аналіз базового підприємства, його основних видів діяльності, фінансового стану, темпів розвитку, резервів зростання,та можливостей для застосування стратегії диверсифікації;

- Розробити та обгрунтувати проект стратегії конгломератної диверсифікації для базового підприємства;

- Визначити ефективність проекту.

Розділ 1. Стратегія диверсифікації виробництва як основний напрямок розвитку підприємства

1.1 Поняття реструктуризації підприємства

Диверсифікація є одним із засобів розвитку підприємства. Вона має на меті розповсюдження його виробничої і комерційної діяльності за межі спеціалізації, яка склалася раніше, на безліч галузей економіки, та господарських сфер, які не пов'язані між собою прямою виробничою кооперацією і не конкурують один з одним.[13]

Виступаючи інструментом усунення диспропорцій відтворення та перерозподілу ресурсів, диверсифікація виробництва і підприємницької діяльності переслідує різноманітні цілі і визначає напрямок реструктуризації економіки.

Для того, щоб детально познайомитись з поняттям диверсифікація, слід розкрити поняття “реструктуризація” підприємства, та поняття “аналіз стратегічних альтернатив”.

Отже, з метою вирішення управлінських, організаційних, виробничих і, як наслідок, фінансових проблем на підприємствах, керівники застосовують процедуру Реструктуризації.

Реструктуризація підприємства - це здійснення організаційно-господарських, фінансово-економічних, правових, технічних заходів, спрямованих на підвищення конкурентноздатності підприємства та збільшення його вартості, здатних привести до фінансового оздоровлення, збільшення випуску продукції, підвищення ефективності виробництва. В період реструктуризації може відбуватись реорганізація підприємства, зміна форми управління, власності, організаційно-правової форми, здійснюватись погашення боргових зобов'язань.

Реструктуризація проводиться за побажанням власника чи керівництва компанії, на вимогу кредиторів чи потенційних інвесторів. Вона можлива як на працюючому підприємстві так і в процедурі банкрутства. Без проведення реструктуризації для зміни та налагодження бізнес-процесів неможливо впроваджувати будь-які інформаційні системи.

Процедура реструктуризації передбачає собою безпосередню роботу консультантів на підприємстві з його менеджментом. На першому етапі проводиться діагностика стану підприємства, на другому - підготовка висновків та написання рекомендацій (у вигляді Плану Реструктуризації) і на третьому - виконання Плану безпосередньо на підприємстві.

Таблиця 1.1 - Види Реструктуризації

...
Другие файлы:

Розробка стратегії диверсифікації діяльності підприємства
Стратегічні зони господарювання підприємства. Аналіз стратегічних змін діяльності підприємства, необхідних для ефективної реалізації стратегії диверси...

Розробка стратегії диверсифікації діяльності підприємства
Вибір та обґрунтування сфери діяльності підприємства. Розробка загальної концепції діяльності; аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища підприємс...

Поняття диверсифікації діяльності підприємства
Диверсифікація - розширення галузевого діапазону діяльності підприємства, розробка різних напрямків бізнесу, створення нових продуктів і висування їх...

Оптимізація маркетингової стратегії підприємства на основі портфельного аналізу (на прикладі підприємства "Кіровський спеціалізований кар'єр")
Сутність поняття портфелю підприємства, застосування методів та інструментів аналізу для формування і оптимізації маркетингової стратегії. Характерист...

Реалізація товарної стратегії підприємства (на прикладі ТОВ "АВС-аптека")
Характеристика формування товарної стратегії фірми. Особливості розробки бізнес-плану з урахуванням стратегії концентрованого зростання підприємства н...

Види реструктуризації

Мета застусування

Причини та шляхи застосування

1

2

3

Санаційна або відновна

Застосовується для виходу з кризового та передкризового стану

Втрачено ринкові позиції

Проблеми з постачанням

Великі запаси готової продукції

Прогресивна або адаптаційна

Застосовується для подолання негативних тенденцій

Вичерпано ринковий потенціал

Відсталість у порівнянні зі світовими стандартами

Низька ефективність управління

Операційна

Зміни в основній господарській діяльності підприємства

Скорочення непродуктивних витрат

Зростання продуктивності виробництва

Підвищення якості продукції

Реорганізація та перепрофілювання