Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Менеджмент

Зовнішні прояви корпоративної культури

Тип: дипломная работа
Категория: Менеджмент
Скачать
Купить
Технологія використання символів, створення сприятливого кольорографічного і звукового середовища у організації, проведення свят, дотримання ритуалів та прийнятного стилю, певного способу життя. Символи, концепція та основні поняття фірмового стилю.
Краткое сожержание материала:

1

Зміст

Вступ

1. Видимі символи

1.1 Символ як архаїчний ціннісний образ

1.2 Колір

2. Фірмовий стиль: концепція і основні поняття

3. Елементи фірмового стилю

3.1 Товарний знак, піктограма

3.2 Інтер'єр

3.3 Одяг

4. Ритуали, свята, поведінка співробітників

5. Історія організації та її культура

6. Герої та міфи. Мова спілкування

7. Валеологія. Здоровий спосіб життя

Висновки

Список використаних джерел

Вступ

Тема дипломної роботи «Зовнішні прояви корпоративної культури».

Існують численні зовнішні способи прояву корпоративної культури, її екстеріоризації: використання символів, створення сприятливого кольорографічного і звукового середовища у організації, проведення свят, дотримання ритуалів та прийнятого стилю, певного способу життя і т.д. Про них і піде мова у цій роботі.

Особливе значення мають символи. «Зі своєї зовнішньої сторони культура постає як світ символічних форм. Виражаючи культуру у символах, людина зберігає ту психологічну енергію та ірраціональну глибину, які, здавалося б, повинні втрачатися без зовнішнього прояву і під час передачі культурних змістів. Символи забезпечують творчу спадковість культури, роблячи накопичений в них значеннєвий зміст вихідним пунктом для творчого розвитку з боку нових поколінь» [109].

Символи впливають на поведінку людей. Карл Г. Юнг пише: «Символ є завжди утворення, яке має найскладнішу природу, тому що він утворений даними, які надаються всіма психічними функціями не тільки даними, які мають раціональну природу, але й ірраціональними даними суто внутрішнього і зовнішнього сприйняття. Багатство передчуттів і наслідки значень, притаманних символу, однаково сприймаються як мисленням, так і почуттям, а його особлива образність, набувши чуттєвої форми, збуджує як відчуття, так й інтуїцію» [110].

Якщо прийняти точку зору К. Юнга, то архаїчні символи є не проявом корпоративної культури, а знаходяться поруч із цінностями над нею, тобто є визначальними. Інакше можна сказати, що символи -- це і причина, і наслідок у безперервному ланцюзі тимчасових явищ. Тому їм приділяється настільки велика увага у цій роботі.

Спочатку будуть розглянуті графічні символи, хоч багато тверджень є загальними і для графічних, і для музичних, і для інших символів.

Особливо варто зупинитися на тлумаченні символів. Воно ніколи не може бути повним, адже у цьому випадку втрачалася б глибина символу, його таємний зміст, його жива природа, його значення. «Тільки короткозорі у питаннях духу шукають ясності у символах», -- писав Білий.

К. Ясперс вважав, що світ символів -- це сфера значень, зміст яких ми хочемо дізнатися. Справжній символ не можна пояснити. Те, що можна пояснити «іншим», перестає бути символом. Тому пояснення символів у роботі слід розглядати лише як літературні дані і авторське суб'єктивне уявлення символьного образа, стежини до нього.

1. Видимі символи

Видимі символи завжди відігравали важливу роль у творчій історії людства. Етнографія надає нам досить багато інформації, заснованої на розшифровці символів, знаків, емблем. Зв'язок століть тут просліджується і до нашого часу. Спробуємо простежити ланцюжок, що пов'язує символи минулого та символіку сучасності, яка зокрема використовується і у корпоративній культурі.

1.1 Символ як архаїчний ціннісний образ

Від символу до емблеми

Символ (від грецьк. symbolon -- умовний знак) -- образ, який у лаконічній формі відображає інші (як правило, дуже різноманітні) образи, змісти та відношення, у тому числі невідомі, які можна лише передбачувати або передчувати. Через певний час після початку використання символи розпочинають своє самостійне життя.

Графічний символ -- це концентрована умовна абстрактна форма відображення і фіксації наукових або релігійних знань людини, а також несвідомої частини її психіки за допомогою стилізованого знаку. Символи відображають високі абстрактні поняття, цінності, які важко стисло і неможливо вичерпно описати словами.

М. Гегель уявляв символи як зміст абсолютної ідеї, тобто зміст раціонального мислення. 3. Фрейд вважав, що зміст символу полягає у основі несвідомої природної сутності людини, а за К. Юнгом -- у первісних культурних джерелах, «архетипах колективного несвідомого».

Важливо, що тільки особистість може переводити значеннєвий зміст у форму суб'єктивного життя, творчо перетворювати і збагачувати цей зміст і знову втілювати його у символічну форму.

Символи у такому категоріальному визначенні Є. Шейнін називає «символами символів», а поняття «символ», як і багато інших авторів популярних книг, використовує у більш широкому значенні [106]. При цьому різниця у поняттях «символ», «емблема», «знак» часом втрачається.

К. Юнг писав: «Поняття символу різко відрізняється у моєму розумінні від поняття простого знаку, символічне і семіотичне значення -- дві зовсім різні речі» [110]. Достатнє строге тлумачення графічних символів, емблем і знаків міститься у монографії-словнику В.В. Похльобкіна [68].

На відміну від символу, знак конкретний, однозначний -- це засіб передачі інформації. Часто він являє собою умовний контур" предмета, його обриси. Знак породжений жестом і є первісною формою письмової мови, тобто попередником алфавіту.

Для символів у міфологічній і релігійній сфері, а в пізніше і у емблематиці зазвичай використовувалися прості геометричні фігури і лінії (прямі, криві, ламані та їх комбінації), а також тіла (куля, куб, конус, піраміда і т.д.) [58]. Геометричний «код» був зручним засобом для створення універсальних схем, які підкреслюють єдність різних сфер буття, космосу, етичних, ритуальних, поетичних образів. З геометричних символів та їх сполучень крім кола, квадрата, хреста, свастики, на особливу увагу заслуговують різні види багатокутників (табл. 1).

У руслі даної роботи важливо констатувати, що символ як архаїчна абстракція є ціннісною категорією, відображає найзагальніші сили добра і зла.

Різні геометричні символи у багатьох випадках стають елементами художньої форми. Впливаючи на відповідні структури психіки, міфопоетичні символи і знаки можуть моделювати і моделюють нові ситуації. Це їхня властивість впливати на свідомість часто використовується для створення емблем, фірмових знаків, піктограм і т.д.

Різновидом символу може бути атрибут, конкретний предмет, тісно пов'язаний з життям і діяльністю міфічної та іконографічної особи [106]. Зв'язки атрибута з героєм міфології та християнської іконографії зведені у табл. 2.

Таблиця ілюструє, як внаслідок зміни світогляду і заміни античної міфології християнською змінюються і атрибути, які з часом переймають суть символів. «Символ може містити у собі у зібраному вигляді багатоманітність ціннісних значень, інформаційних та експресивних змістів, які у процесі сприйняття символу людиною розгортаються в його свідомості у естетичні уявлення і насолоду».

Дуже яскраве народження символів описує у своїй відомій «Пісні про Гайавату» Г.У. Лонгфелло:

Він дістав з торбинки фарби,

Різнобарвні вийняв фарби

І на бересті багато

Він накреслив дивних знаків

І фігур якихсь таємних.

І ті знаки виявляли

Всі слова і наші думи.

Як яйце, мій Гайавата

Гітчі-Маніто накреслив;

На яйці на тому цяти.

Темні цяти означали

Всі чотири вітри неба.

«В світі скрізь Життя Владика» --

Визначав сей давній символ.

Мітчі-Маніто могутній.

Володар всіх Духів Злості,

Був накреслений з ним поруч,

Як великий змій, Кінебік.

«Хоч плазує Дух сей Злості,

Таблиця 1. Символ як архаїчний абстрактний образ

1

Таблиця 2. Атрибути -- символи

А. АНТИМИР MИCTЕЦTВO

Атрибут

Герой міфологи

Атрибут

Герой міфології

Бик

Європа

Шкіра лева

Геркулес

Терези

Феміда

Маска

Мельпомена

Виноградна лоза

Діоніс і Сілен

Орел

Прометей

Книги

Сівілла

Серп

Другие файлы:

Оцінка корпоративної культури на промисловому підприємстві
Феномен, поняття та сутність, структура та типологія корпоративної культури. Теоретично-методичні основи, підходи та методика оцінки корпоративної кул...

Социально-психологичні особливості корпоративної культури у студентському середовищі
Формування теорії корпоративної культури організації. Дослідження особливостей студентської корпоративної культури на прикладі регіонального вищого на...

Сутність і роль культури управління
Визначення сутності та значення культури менеджменту в управлінні організацією. Виділення основних структурних елементів корпоративної культури: зовні...

Проблеми ефективності корпоративної культури на підприємстві ТОВ "ІСК Трансекспо"
Корпоративна культура як невід'ємна складова ділових відносин на підприємстві. Модель корпоративної культури як тип ефективної поведінки працівників н...

Оцінка корпоративної культури організації та її підрозділів
Оцінка кваліметрії корпоративної культури через вивчення властивостей ієрархії і математичних моделей оцінки. Результати оцінки корпоративної культури...