Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Маркетинг

Управління комерційною діяльністю підприємства та шляхи її удосконалення (за матеріалами ТОВ "Комфорт-Еко", м. Рівне)

Тип: курсовая работа
Категория: Маркетинг
Скачать
Купить
Поняття і суть комерційної діяльності. Функції комерційних служб на підприємстві. Визначення економічної ефективності діяльності організації. Загальна характеристика ТОВ "Комфорт-еко". Формування і управління асортиментом та якістю, збутом та запасами.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Міністерство освіти та науки України

Рівненський державний гуманітарний університет

Кафедра економіки і менеджменту

Курсова робота

з дисципліни: Управління комерційною діяльністю

на тему: Управління комерційною діяльністю підприємства та шляхи її удосконалення (за матеріалами ТОВ "Комфорт-Еко", м. Рівне )

Рівне - 2011

Вступ

У сучасних умовах становлення ринкових відносин, для яких характерні нестабільність та змінність зовнішнього оточення, демонополізація виробництва та лібералізація економіки, порівнювання в правах різноманітних форм та відносин власності, зростання насиченості ринку та підсилення конкуренції між товаровиробниками рівень та якість комерційної роботи стають одними з найважливіших факторів ефективного функціонування підприємства на ринку товарів і послуг.

Особливого значення набуває при цьому необхідність підсилення ринкової орієнтації торгових підприємств, що передбачає не тільки удосконалення окремих елементів системи комерційної діяльності, що склалася.

Підхід до комерційної діяльності підприємств дозволить вирішувати ринкові проблеми більш раціональним шляхом, своєчасно виявляти ринкові можливості та використовувати їх, планувати та організовувати комерційну діяльність на ринку з урахуванням передбачених тенденцій споживчого попиту.

Актуальність цієї теми обумовлена, перш за все, тією роллю, яку відіграє комерційна діяльність у сфері торгівлі. Значною мірою засноване на суб'єктивному підході управління комерційною діяльністю неефективне, оскільки на даний момент не досягнуто основної мети комерційної діяльності підприємств в умовах маркетингової орієнтації - задоволення потреб населення в товарах та послугах та отримання на цій основі прибутку.

Метою комерційної діяльності є розроблення комплексної системи управління комерційною діяльністю на основі маркетингу з урахуванням стратегічних підходів і рекомендацій щодо вдосконалення управління комерційною діяльністю підприємств.

Мета даної курсової роботи полягає у поглибленні знань з питань управління комерційною діяльністю, розробці стратегічних шляхів розвитку ТОВ “Комфорт-Еко”, направлених на корінні зміни в організації і управлінні комерційної діяльності підприємства.

Завдання курсової роботи:

— закріплення одержаних теоретичних знань з даного предмету;

— поглиблення навичок самостійної роботи з літературними джерелами, методиками, інструктивними та нормативними матеріалами, техніко - економічною інформацією;

— набуття досвіду конкретного застосування сучасних методів аналізу, економічно - математичних методів і комп'ютерної техніки;

— ознайомлення з практикою вирішення окремих питань маркетингу.

Предметом дослідження є комерційна діяльність аналізованого підприємства.

Об'єктом дослідження вибрано ТОВ “Комфорт-Еко”, м. Рівне.

Теоретичною, методологічною та практичною основою роботи послужили періодичні публікації провідних вітчизняних та зарубіжних економістів, практиків комерційної справи, законодавчі та нормативні матеріали комерційних підприємств, контракти, специфікації, статистично-звітна документація ТОВ “Комфорт-Еко”.

Теоретичне і практичне значення отриманих результатів полягає у розкритті суті управління комерційною діяльністю підприємства і виявлення у процесі дослідження недоліків в управлінні комерційною діяльністю та подолання їх за допомогою запропонованих заходів.

1. Теоретичні основи комерційної діяльності

1.1 Поняття і суть комерційної діяльності

У сучасних умовах формування ринкової економіки, яким властиві поступова демонополізація виробництва та лібералізація економіки, порівнювання в правах різних форм відносин власності, зростання насиченості ринку й підсилення конкуренції, комерційна діяльність стає одним із найважливіших напрямів діяльності підприємств, що забезпечує успішне їх функціонування.

В Україні в умовах переходу до ринкових відносини суттєво зростала значущість комерції щодо забезпечення зростання ефективності торгівлі. Тому одним із основних завдань комерційних структур стає опанування стратегією та тактикою комерції, заміна адміністративно-командної системи ринковими зв'язками та перехід до договірних відносин рівноправного партнерства й відповідальності, за яких принципово змінюються зміст та орієнтація комерційної діяльності підприємств.

Суттєве значення при цьому мають більш повне задоволення запитів покупців, організація торгового обслуговування та отримання прибутку.

Комерція - слово латинського походження (“commеrcіum” - торговля). Однак слід зважати, що Термін “торговля” має подвійне значення: в одному випадку він позначає самостійну галузь народного господарства (торгівлю), а в іншому - торгові процеси, спрямовані на здійснення актів купівлі-продажу товарів.

Торгівля й комерційна діяльність тісно пов'язані між собою: зміни у технології торгівлі супроводжуються змінами у комерційній діяльності. Стратегія має бути спрямована на доведення товарів до споживачів, супроводжуване комерційними діями та операціями, а тактика - на зниження поточних витрат.

Розглядаючи комерційну діяльність на ринку, слід зазначити, що існує чимало трактувань її визначення. Однак, жодне з визначень не розкриває сутність комерційної діяльність на сучасному етапі розвитку ринкових відносин.

Найчастіше під комерційною роботою розуміють діяльність торгових підприємств і організацій, спрямовану на досягнення головної мети - більш повне задоволення платоспроможного попиту населення на основі динамічного й пропорційного розвитку виробництва, науково-технічного прогресу, підвищення якості та ефективності роботи.

Відтак можна вважати, що комерційна робота в торгівлі передбачає виконання комплексу торгово-організаційних і торгово-технологічних операцій і управління цими операціями, спрямованими на виконання планів господарської діяльності торгових підприємств і організацій при мінімальних трудових витратах і високій культурі торгового обслуговування покупців. Торгово-організаційні й торгово-технологічні операції включають вивчення попиту покупців, кон'юнктури торгівлі й ринку товарів; складання, узгодження заявок і замовлень на виробництво та постачання товарів; організацію оптових закупок і продажу товарів; узгодження умов та оформлення договорів постачання; формування торгового асортименту товарів на складах торгових підприємств; організацію постачання роздрібної торгової мережі товарами; організацію тощо. Інакше кажучи, при визначенні цього поняття автори просто перераховують основні елементи комерційної діяльності, причому не існує єдиного визначення цих елементів.

В економічній літературі й на практиці поняттю комерційна діяльність надають різного значення. Так, одні економісти обмежують комерційну діяльність тільки виконанням торгово-організаційних операцій при високій культурі торгівлі. Інші автори вважають, що комерційна робота - це вільна оптова купівля-продаж товарів без будь-яких адміністративних примусів. Існує й ще одна думка, згідно з якою під комерційною роботою слід розуміти торгово-оперативну діяльність із забезпечення торгово мережі товарами для виконання планів товарообігу. Економісти, що дотримуються цієї думки, обмежують комерційну діяльність товарорухом. Четверта думка щодо поняття комерційної діяльності включає продаж товарів, розвиток торгової мережі, впровадження механізації, проведення рекламних заходів тощо.

Інше визначення комерційної діяльності дав професор Б.А.Райзберг. “Нині термін комерційна діяльність почав тлумачитися ширше і означає не тільки безпосередньо торгову, а й інші види підприємницької діяльності ”.

У сучасних умовах розвитку ринкових відносин уся діяльність торгових підприємств має орієнтуватися на задоволення потреб і запитів покупців, а це також має відбитися у визначенні комерційної діяльності. Так, Ф.А. Крутинков вважає, що комерційна діяльність - це вміння й мистецтво добре купити і ще краще продати для своєї та споживача користі з урахуванням перспективи, своєчасне й гнучке реагування на зміну кон'юнктури. Комерційна діяльність - це все те, що забезпечує максимальну вигідність торгової угоди для кожного з партнерів при першочерговому врахуванні інтересів і вимог проміжного або кінцевого споживача ”. цю тезу підтверджують Ф.Г. Панкратов, Т.К. Серьогіна, Л.В. Осипова, І.М. Синяєва, Я.І. Гандштак, котрі вказали що комерційна діяльність має бути спрямована на задоволення попиту населення й отримання прибутку.

Нині вже недостатньо виробляти товар і пропонувати його ринку, необхідно дати саме той товар, який відповідає за своєю якістю та асортиментом запитам споживачів. Крім того, часто вироблений товар не реалізується не тому, що він неякісний, а через його невідповідність попиту населення на конкретному ринку, негнучкість цінової політики, низьку якість обслуговування.

Сьогодні багато вітчизняних підприємств виходить на зовнішній ринок, починає діяти у незвичному господарському середовищі, де ринкові відносини досягли великого рівня розвитку. Однак, не опанувавши передовими методами маркетингу, такі підприємства приречені на невдачу в конкретній боротьбі. Значення маркетингу дозволяє необхідним чинним організовувати роботу...

Другие файлы:

Управління комерційною діяльністю оптово-роздрібного підприємства
Сутність і зміст комерційної діяльності, методи оцінки її ефективності. Теорії управління комерційною діяльністю. Виявлення особливостей управління на...

Шляхи удосконалення управління інвестиційною діяльністю підприємства (на прикладі ТОВ "Бердичівський пивоварний завод")
Мета, завдання, функції інвестиційного менеджменту. Організаційне і інформаційне забезпечення управління цією діяльністю. Аналітичне дослідження діяль...

Управління комерційною діяльністю оптово-роздрібного підприємства "Прод-Трейд"
Розробка та обґрунтування напрямків вдосконалення управління комерційною діяльністю на основі логістичного та маркетингового підходів. Загальна характ...

Антимонопольне управління діяльністю підприємства
Сутність антимонопольної діяльності підприємства. Аналіз механізму управління діяльністю підприємства. Монополізм у нашій державі. Зловживання монопол...

Удосконалення управління маркетинговою діяльністю підприємства
Сутність управління маркетинговою діяльністю та її особливості в ринкових відносинах. Характеристика діяльності фірми. Аналіз конкурентів підприємства...