Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Экономика

Управління комерційною діяльністю оптово-роздрібного підприємства "Прод-Трейд"

Тип: курсовая работа
Категория: Экономика
Скачать
Купить
Розробка та обґрунтування напрямків вдосконалення управління комерційною діяльністю на основі логістичного та маркетингового підходів. Загальна характеристика підприємства "Прод-Трейд", аналіз і методи оцінки ефективності оптово-закупівельних операцій.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

ЗМІСТ

Вступ

1. Теоретичні засади комерційної діяльності

Поняття і суть комерційної діяльності

Методи оцінки ефективності комерційної діяльності

Закупівельна робота на підприємстві

2. Управління комерційною діяльністю оптово-роздрібного підприємства «Прод-Трейд»

Загальна характеристика підприємства

Аналіз комерційної діяльності

Оцінка ефективності комерційної діяльності по закупівлі товару

Оцінка ефективності комерційної діяльності з оптового продажу товарів

Рекламно-інформаційне забезпечення діяльності

Аналіз ефективності комерційної діяльності

3. Шляхи удосконалення управління комерційною діяльністю на підприємстві

Надання знижок за передоплату як спосіб прискорення оборотності дебіторської заборгованості

Підвищення ефективності діяльності шляхом розширення асортименту

Висновки

Перелік посилань

ВСТУП

Актуальність теми роботи. Підвищення ефективності діяльності промислових підприємств України вимагає якнайшвидшої адаптації організаційних структур до умов зовнішнього середовища. Нестабільність економічного стану більшості з них пов'язана з проблемами організації та управління процесом комерційної діяльності по збуту готової продукції, некомплексне вирішення яких є причиною неповного задоволення попиту, недоотримання прибутків, відсутності достатніх обігових коштів, заборгованості тощо. В таких умовах теоретичною, методологічною і методичною основою комерційної діяльності підприємств має стати маркетинговий підхід, одним з інструментів якого є збут готової продукції. Переорієнтація комерційної діяльності на маркетинг передбачає, націленість як виробничої, так і торгової сфер на вивчення запитів і потреб конкретних споживачів і максимальне їх задоволення. Підприємство повинно виявляти цільові сегменти, вивчати їх потреби та на основі отриманих даних розробляти товарну, цінову, збутову і комунікаційну політику, які найбільш повно відповідають бажанням споживачів.

Методологічні та методичні проблемні питання організації та управління комерційною діяльністю підприємств по збуту продукції і пов'язані з цим конкретні прикладні аспекти, були предметом наукових досліджень вітчизняних і зарубіжних авторів: А.Ф. Павленка, І.А. Рабіновича, А.В. Войчака, В.Г. Герасимчука, О.А. Новікова, В.В. Щербакова, Г.Л. Багієва, А.Н. Романова, Ф. Котлера, Г.Дж. Болта, П. Гінстона, та ін.

Концепція управління комерційною діяльністю підприємства по збуту продукції на засадах маркетингу нині ще не набула достатніх теоретичних обґрунтувань і методичних втілень. Окремі напрямки досліджень щодо аналітичної оцінки вивчення окремих характеристик і процесів розвитку системи збуту з метою підвищення її ефективності не забезпечують комплексного вирішення наукової проблеми і практичних завдань управління комерційною діяльністю підприємств в цій сфері.

Необхідність вдосконалення й адаптації методів маркетингового управління комерційною діяльністю підприємств по збуту продукції, розробки методологічних, методичних і практичних напрямів з їх застосування зумовлюють актуальність теми дослідження. Функціонування споживчого ринку визначається рядом умов: суспільний поділ праці, що неминуче призводить до обміну продуктами і послугами; свобода підприємницької діяльності; економічна відособленість підприємств-виробників і торговельних організацій як головна умова еквівалентного обміну.

Актуальність і важливість зазначених проблем зумовили вибір теми і основні напрямки дослідження.

Метою роботи є розробка та обґрунтування напрямків вдосконалення управління комерційною діяльністю на основі логістичного та маркетингового підходів.

У відповідності з поставленою метою проведені теоретичні та практичні дослідження, що дозволили вирішити такі завдання:

- Дослідження сутності та змісту комерційної діяльності;

- Вивчення теорії управління комерційною діяльністю;

- Аналіз існуючих методичних підходів до оцінки комерційної діяльності;

- Виявлення особливостей управління комерційною діяльністю на основі оптово-роздрібного підприємства «Прод-Трейд»;

- Обґрунтування напрямків вдосконалення управління комерційною діяльністю на основі логістичного та маркетингового підходів;

Предметом дослідження є науково-методичні та практичні аспекти управління комерційною діяльністю підприємства по збуту продукції.

Об'єктом дослідження виступає процес становлення і розвитку маркетингової діяльності підприємства «Прод-Трейд» в сучасних умовах господарювання.

Методи дослідження. Теоретико-методологічну основу дослідження складають фундаментальні положення таких наукових дисциплін, як маркетинг, комерційна діяльність, менеджмент, економіка підприємств, фінанси підприємств і статистика. Інформаційну основу склали статистичні матеріали Держкомстату України, дані ПП «Прод-Трейд», бухгалтерські, оперативні звіти підприємства, публікації науково-практичних конференцій і періодичної преси. В роботі використані сучасні методи маркетингових досліджень, системного аналізу та методи економіко-математичного моделювання.

Практична значимість роботи полягає в тому, що її результати можуть бути використані організаціями в реальній практиці для оцінки комерційної діяльності та прийняття обґрунтованих управлінських рішень.

Структура роботи обумовлена метою та завданнями, які розв'язуються в процесі дослідження. Курсова робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел. Загальний обсяг роботи 48 сторінок друкованого тексту, у тому числі 26 таблиць на 22 сторінках, 1 рисунок на 1 сторінці. Список використаних літературних джерел містить 14 назв.

1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ КОМЕРЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1.1 Поняття і суть комерційної діяльності

Комерційна діяльність являє собою велику сферу оперативно-організаційної діяльності торгових організацій і підприємств, спрямована на здійснення процесів купівлі-продажу товарів для задоволення попиту населення й одержання прибутку.

В загалі, комерція -- слово латинського походження (від лат. commercium -- торгівля). Однак треба мати на увазі, що термін «торгівля» має двояке значення: в одному випадку він означає самостійну галузь народного господарства (торгівлю), в іншому -- торгові процеси, направлені на здійснення актів купівлі-продажу товарів. Комерційна діяльність пов'язана з другим поняттям торгівлі -- торговими процесами по здійсненню актів купівлі-продажу з метою отримання прибутку [5, с. 352].

У вузькому розумінні комерційне підприємництво - це підприємництво у сфері торгівлі, пов'язане із здійсненням процесів купівлі-продажу товарів для задоволення попиту покупців (споживачів) та отримання прибутку.

У широкому розумінні комерційне підприємництво є господарсько-торговельною діяльністю, що здійснюється суб'єктами господарювання у сфері виробництва і товарного обігу, спрямованою на реалізацію продукції виробничо-технічного призначення і виробів народного споживання, а також допоміжною діяльністю, яка забезпечує їх реалізацію шляхом надання відповідних послуг.

З цього випливає, що комерційна робота в торгівлі - поняття більш широке, ніж проста купівля-продаж товару, тобто щоб акт купівлі-продажу відбувся, торговому підприємцю необхідно зробити деякі оперативно-організаційні і господарські операції, у тому числі вивчення попиту населення і ринку збуту товарів, перебування постачальників і покупців товарів, налагодження з ними раціональних господарських зв'язків, транспортування товарів, рекламно-інформаційну роботу по збуту товарів, організацію торгового обслуговування і т.д.

Таким чином, комерційна діяльність складається ніби з двох укрупнених складових: одна спрямована та орієнтацію виробничих служб на випуск продукції, необхідної ринком, інша являє собою безпосередньо сам зміст комерційної діяльності: закупівлі за прийнятними цінами сировини, матеріалів і комплектуючих виробів, необхідних для виробництва продукції, а також організація продажів виробленої продукції з найменшими витратами обігу.

Управління комерційною діяльністю базується на принципах і методах управління. Принципи побудови управління комерційною діяльністю торгового підприємства [8, с. 623]:

- Забезпечення узгодженості між підрозділами (службами). Кожному підрозділу (служби) торгового підприємства властиві певні зобов'язання і їх функції, тобто вони мають в тій чи іншій мірі автономність. Разом з тим їх дії повинні бути скоординовані і узгоджені в часі, що зумовлює єдність системи управління торговим підприємством;

- Забезпечення взаємодії між комерційною діяльністю і цілями торгового підприємства. Комерційна діяльність формується і змінюється відповідно до інтересів і потреб виробництва. Отже, функції управління комерцією реалізуються з урахуванням цілей підприємства;

- Забезпечення ієрархічності структури управління. Організація управління комерційною діяльністю повинна бути орієнтована на вертикальні і горизонтальні зв'язки;

- Забезпеченн...

Другие файлы:

Управління комерційною діяльністю оптово-роздрібного підприємства
Сутність і зміст комерційної діяльності, методи оцінки її ефективності. Теорії управління комерційною діяльністю. Виявлення особливостей управління на...

Антимонопольне управління діяльністю підприємства
Сутність антимонопольної діяльності підприємства. Аналіз механізму управління діяльністю підприємства. Монополізм у нашій державі. Зловживання монопол...

Управління маркетинговою діяльністю підприємства (на прикладі ТОВ "Місто-Д")
Сутність, механізм, аналіз та аудит управління маркетинговою діяльністю підприємства. Обґрунтування реорганізації управління маркетинговою діяльністю...

Управління інноваційною діяльністю торговельного підприємства
Інноваційний розвиток торговельного підприємства. Механізм управління, групи бізнес-процесів. Дослідження та основні елементи концепції управління інн...

Управління комерційною діяльністю підприємства та шляхи її удосконалення (за матеріалами ТОВ "Комфорт-Еко", м. Рівне)
Поняття і суть комерційної діяльності. Функції комерційних служб на підприємстві. Визначення економічної ефективності діяльності організації. Загальна...