Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Маркетинг

Рекламна діяльність торгівельного підприємства

Тип: курсовая работа
Категория: Маркетинг
Скачать
Купить
Значення рекламної діяльності у роздрібній торгівлі, характеристика рекламних засобів. Організація рекламної діяльності та інформаційної діяльності в магазині "Фокстрот". Удосконалення реклами в інтернет. Витрати на поліграфічну і сувенірну продукцію.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

1. Рекламна діяльність у роздрібній торгівлі

1.1 Значення рекламної діяльності у роздрібній торгівлі

Кожен товар служить задоволенню тих чи інших потреб. Товаром вважається продукт праці, зроблений для продажу. Завдання торгових організацій - довести товар до споживача за допомогою купівлі-продажу.

Відомо, що процес купівлі-продажу передбачає присутність двох сторін: продавця і покупця. Між ними-товар, реалізація якого пов'язана з певними труднощами. Особливо складно реалізувати товар в умовах конкуренції, насиченого ринку, коли треба «взути взутого і одягнути одягненого». Саме конкуренцією викликана необхідність в рекламі як елементі комерційної діяльності.

Реклама виступає як засіб боротьби конкурентів за свою частку на ринку. Одночасно реклама, створюючи навколо певних товарів громадську думку, тим самим впливає на формування потреб. Формуванню потреб у товарах і послугах, крім реклами, сприяють і відповідність товарної пропозиції купівельному попиту, і величина платоспроможного попиту населення, і рівень організації торгівлі.

Велика роль реклами в процесі відтворення. Сприяючи збільшенню товарообігу, формуючи попит на конкретні, особливо нові, товари, реклама сприяє процесу їх обігу.

Реклама допомагає домогтися скорочення часу, що витрачається торговими працівниками, на закупівлю і збут товарів частково звільняє їх від особистої участі в просуванні рекламованих товарів, що також веде до зниження витрат обігу. Вона сприяє зменшенню втрат часу покупців при пошуку необхідних товарів.

Прискорюючи реалізацію товарів, реклама впливає на скорочення втрат матеріальних цінностей, так як при сповільненій реалізації неминуче зниження якості товарів, особливо швидкопсувних.

У сучасних ринкових умовах жодне підприємство не може успішно вести справи без реклами в тому або іншому вигляді. Її коріння сягає в глибоку давнину і пов'язані з тим, що виробникам (ремісникам), торговцям завжди було потрібно повідомляти людям про продаваних ними товари, про ярмарках і т.п.

Слово «реклама» латинського походження («reclamare» - кричати) і означає: заходи, що мають на меті створити широку популярність будь-чого, залучити споживачів, покупців; поширення відомостей про кого-небудь, про що-небудь з метою створення популяризації.

Перш за все, реклама несе в собі інформацію, яка зазвичай представлена в стислій, художньо вираженій формі емоційно забарвлена ??і доводять до свідомості й уваги потенційних покупців найважливіші факти і відомості про товари і послуги. Слід зауважити, що, якщо реклама завжди інформація, то інформація - «не завжди реклама».

Реклама, з одного боку, доводить до споживачів різні відомості, необхідні для купівлі та використання виробів. З іншого - поєднуючи свою інформаційність з переконливістю і сугестивністю, реклама робить на людину емоційно-психічний вплив. Звідси, багато хто вважає, що реклама, сама по собі, одночасно і бізнес, і мистецтво.

Так як в нашій країні не стояла серйозно проблема переконання споживачів зробити свій вибір на тому чи іншому товарі, то й не було потрібно виявляти сутність реклами, її вплив на споживачів або давати наукове визначення реклами. Зарубіжні автори дають визначення реклами в основному з точки зору маркетингу.

За визначенням Американської Асоціації Маркетингу, реклама являє собою «будь-яку форму неособистого представлення і просування ідей, товарів чи послуг, оплачувану точно встановленим замовником» і служить для залучення уваги потенційних споживачів до об'єкта рекламування, використовуючи при цьому найбільш ефективні прийоми і методи з урахуванням конкретної ситуації.

Зміни, що відбуваються на ринку, знаходять своє відображення в рекламі, визначають форми рекламної діяльності та її зміст.

Кожен етап, починаючи з моменту створення продукції і закінчуючи її збутом, повинен супроводжуватися активною програмою рекламного впливу. Цілеспрямовані рекламні зусилля повинні бути присутніми як в сфері виробництва, так і в сфері торгівлі. Без вміння користуватися засобами реклами різко знижується можливість активно впливати на ринок, забезпечити собі успіх в конкурентній боротьбі за ринки збуту. Реклама повинна сприяти створенню споживачам умов для вільного вибору торгових та інших підприємств, послуг, товарів. Тільки в таких умовах вибору покупець може бути безпосередньо включений в процес цільової орієнтації виробництва на попит, на потреби конкретних груп населення.

За сприяння реклами ринок стає більш ясним і доступним для покупців з різними смаками і потребами, з різним рівнем грошових доходів, з неоднаковими традиціями щодо споживання.

В умовах товарного виробництва зв'язок виробництва і споживання опосередковується ринком, тобто відносинами продавців і покупців у процесі товарного обміну. Реклама є елементом ринку, оскільки для здійснення актів купівлі-продажу потенційним продавцям і покупцям необхідно оглядати ринок, розташовувати певним мінімумом відомостей про рух попиту і пропозиції. Поширюючи інформацію про наявність товарів, умови їх купівлі та споживання, реклама бере участь у формуванні товарної пропозиції, а тим самим-і попиту, з точки зору його конкретної спрямованості.

Таким чином, реклама, будучи однією з форм інформаційної діяльності, забезпечує зв'язок між виробництвом і споживанням. На сучасному етапі реклама переступила вузькі рамки інформаційної функції, забезпечує направляється потік інформації, і бере на себе комунікативну функцію. З її допомогою підтримується «зворотний зв'язок з ринком і споживачем. Це дозволяє контролювати просування товарів на ринку, створювати до закріплювати у покупця стійку систему переваг до рекламованих об'єктів, вносить корективи в збутову діяльність. Використовуючи можливості спрямованого впливу на споживача, реклама сприяє не тільки формуванню попиту, а й керування ним.

Реклама як би організовує діалог між виробником і споживачем. Це знаходить своє вираження в орієнтації виробництва на ринок.

Реклама сприяє постійному вдосконаленню своєї продукції. Її слід використовувати як інструмент конкуренції. Між виробниками повинна підтримуватися конкуренція, яка, по-перше, дозволяє порівнювати ефективність різних виробників, виявляти і стимулювати найбільш дієздатних з них, по-друге, «вимиває» тих виробників, які не можуть забезпечити певні параметри якості продукції і відносно низький рівень цін; по-третє, дає можливість ліквідувати диктат виробника над споживачем, підпорядкувати виробництво суспільним потребам. Без реклами відсутня можливість активно впливати на ринок, закріплювати свою позицію на ньому.

Чим більше самостійності у підприємств (ринкових структур) і чим більше послідовного ринкового підходу, тим більша потреба в активній рекламній інформації, яка впливає на поведінку і рішення господарських суб'єктів на ринку.

Найважливішою умовою ефективної ринкової діяльності є створення і виробництво нових конкурентоспроможних товарів. Під новим товаром слід розуміти результат творчого пошуку, який по-новому, більш ефективно вирішує окрему проблему споживача або істотно покращує вирішення цієї проблеми. Новий товар повинен відповідати потребам, які сформуються у споживачів до моменту виходу вироби на ринок. Цей процес вимагає цілеспрямованих рекламних зусиль як у сфері виробництва, так і в сфері торгівлі. Реклама вводить на ринок нові товари та послуги, формує нові потреби. Однак однозначна орієнтація виробництва на запити споживачів веде до неврахування таких факторів, як стан конкуренції на конкретних ринках і забезпеченість фірми необхідними ресурсами. Тому необхідно приймати такі рішення для відриву від конкурентів за ціною, якістю, рівнем обслуговування, які дозволяють стрімко нарощувати обсяг збуту продукції.

Якщо якість товарів, що випускаються буде невисоким або товар застаріє, конкуренти негайно скористаються цим через рекламу. Продумана реклама впливає на різні сторони підприємницької діяльності, заохочуючи ініціативу виробництва нових виробів, використання досягнень науково-технічного прогресу, фактора моди, поділу праці, кооперування і спеціалізації виробництва. Поєднання господарського підприємництва з рекламою дозволить підприємствам та іншим ринковим суб'єктам отримувати високі доходи, а отже, розвивати виробництво. Здійснюючи розвиток, вони повинні дбати про те, щоб на кожному етапі своєї діяльності проводити цілеспрямовану продуману рекламу.

Реклама збагачує життя людей, збільшує їх досвід. Протягом багатьох років рекламу критикували за те, що вона змушує людей бажати непотрібні їм товари. Спори такого роду: що потрібно або що хочуть покупці - неспроможні.

Основними заходами щодо активізації та поліпшення рекламної діяльності на сучасному етапі слід вважати:

- виявлення товарів (товарних груп), найбільш нужденних у рекламі сьогодні і в перспективі.

- створення для них уніфікованих, високохудожніх, сучасних рекламно-графічних рішень.

- розробка для цих товарів (товарних груп) товарних знаків, створення фірмового стилю підприємства, використання його в рекламі своєї продукції.

- організація випуску для товарів (товарних груп) вихідних рекламних матеріалів.

- використання маркетингових підходів до планування випуску рекламної продукції особливо по товарах, які вимагають високоякісної і найбільш інтенсивної реклами.

- диференціація виробниц...

Другие файлы:

Комерційна діяльність торгівельного підприємства "Рікос"
Суть раціональної організації продажу продовольчих товарів у роздрібній мережі. Порядок формування та регулювання асортименту товарів на прикладі торг...

Аналіз та планування основних фондів торгівельного підприємства (на прикладі ТОВ "БАРС")
Сутність основних фондів торгівельного підприємства, поняття їх руху та управління рухом. Аналіз наявності, складу та стану основних фондів торгівельн...

Організація товаропостачання торгівельного підприємства
Вимоги і принципи, джерела та методи товаропостачання. Управління товаропостачанням торгівельного підприємства. Аналіз організації товаропостачання ПА...

Маркетингова діяльність мережі магазинів "Плюс"
Роздрібний товарообіг магазину, процес товаропостачання. Конкурентне середовище підприємства, організаційна структура, система керування персоналом. Т...

Ситуаційний аналіз умов збутової діяльності Київського торгівельного представництва ЗАТ "Галичина" на ринку молочних продуктів Київської області
Аналіз виробничої діяльності підприємства ЗАТ "Галичина" та збутової діяльності його Киівського торгівельного представництва на ринку молочних продукт...