Маркетингова діяльність підприємства в умовах ринкової економіки
Краткое сожержание материала:
Размещено на
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка
Кафедра маркетингу
Фінансово-економічний факультет
Курсова робота
з дисципліни "Маркетинг"
Полтава 2012
Зміст
- Вступ
- 1. Маркетингові дослідження: поняття, зміст, цілі
- 1.1 Поняття маркетингових досліджень
- 1.2 Принципи та завдання маркетингових досліджень
- 1.3 Цілі маркетингових досліджень
- 1.4 Методи маркетингових досліджень
- 1.5 Етапи проведення маркетингового дослідження
- 2. Практична частина
- Задача 1. Комплексна (інтегральна) оцінка об'єктів маркетингу
- Задача 2. Прогнозування попиту
- Задача 4. Обґрунтування рішення про проведення маркетингового дослідження сторонньою організацією
- Задача 5. Оцінювання конкурентоспроможності підприємства
- Задача 6. Визначення ціни на різних етапах життєвого циклу товару
- Задача 7. Економічний аналіз нового товару
- Задача 8. Обґрунтування знижок за обсяг купленого товару
- Висновок
- Список використаної літератури
Вступ
Сучасні високонасичені товарні ринки характеризуються гострою конкуренцією, тому маркетингова діяльність підприємств на ринках повинна розпочинатись з маркетингових досліджень.
Актуальність маркетингових досліджень пояснюється тим, що в маркетинговій діяльності невід'ємною частиною є надання достовірної і своєчасної інформації про ринок, структуру і динаміку конкретного попиту, смаки і переваги клієнтів, тобто інформацію про зовнішні умови функціонування підприємств; створення такої пропозиції, набору товарів і послуг, що більш повно задовольняє вимоги ринку, ніж товари та послуги конкурентів; необхідний вплив на споживача, попит, ринок, що забезпечує максимально можливий контроль сфери реалізації.
Головна мета курсової роботи - формування систематичних теоретичних знань та набуття практичних навичок маркетингової діяльності підприємства в умовах ринкової економіки.
Маркетингові дослідження - систематичне збирання, опрацьовування й аналіз інформації та можливостей, розроблення рекомендацій на підставі цих даних. Результати маркетингових досліджень фірми використовують при плануванні та контролі діяльності. Такі дослідження часто супроводжуються збиранням і пошуком первинних даних. А потреба в цьому постає або на завершальному етапі дослідження, або за недостатньої кількості вторинних даних для прийняття адекватного рішення.
Із розвитком інформаційних та комунікаційних технологій ринки та поведінка споживачів зазнають значних змін, а разом з ними змінюють вимоги до маркетингових досліджень: збільшуються їх обсяги, підвищуються стандарти якості. Найзначніших змін зазнають методи та методологічні підходи до маркетингових досліджень.
1. Маркетингові дослідження: поняття, зміст, цілі
1.1 Поняття маркетингових досліджень
Маркетингові дослідження - це одна з основних функцій маркетингу, оскільки результати проведення їх виступають основою для реалізації всіх інших функцій маркетингу. При цьому система маркетингових досліджень є складовою частиною маркетингової інформаційної системи (МІС).
У ринковій економіці проведення маркетингових досліджень - об'єктивна необхідність, затим що результати маркетингових досліджень мають бути основою для ухвалення рішень, пов'язаних з вибором ринку, діяльністю на ринку, визначенням обсягу продажів, прогнозуванням і плануванням ринкової діяльності, з розв'язанням інших проблем підприємств, що функціонують на ринку.
Є різні погляди на визначення поняття маркетингових досліджень (Таблиця 1.1).
Таблиця 1.1 Основні визначення поняття маркетингові дослідження
Поняття |
Автор |
Джерело |
|
1 |
2 |
3 |
|
Систематичний збір і об'єктивний запис, класифікація, аналіз та надання даних щодо поведінки, відношень, думок, мотивацій та ін. окремих осіб та організацій (комерційних підприємств, державних установ та ін.) у контексті їх економічної, суспільної, політичної та повсякденної діяльності. |
Міжнародний кодекс МТП та ЕSОМАR з практики маркетингових та соціальних досліджень |
Завьялов П.С., Демидов В.Е. Формула успеха: маркетинг. - Москва,. 1991. - 353 с. |
|
Систематична підготовка та проведення різних обстежень, аналіз отриманих даних та подання результатів і висновків у вигляді, який відповідає конкретній маркетинговій задачі, що стоїть перед компанією. |
Котлер Ф. |
Маркетинг менеджмент. Экспресс-курс. Ф. Котлер. 2-е изд. - СПб.: Питер, 2006. - 464 с. |
|
Діяльність щодо збору та узагальнення інформації для прийняття маркетингових рішень, які обумовлені процесом і функціями бізнесу і маркетингової діяльності як його основного елементу. |
Багієв Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х. |
Маркетинг. Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х.2-е изд., перераб. и доп. - М.: Экономика, 2001. - 718 с. |
|
Систематичне збирання, оброблення та аналіз даних з метою прийняття обґрунтованих маркетингових рішень. |
Гаркавенко С.С. |
Гаркавенко С.С. Маркетинг. Підручник. - К.: Лібра, 2004. - 712 с. |
|
Системний збір, упорядкування і аналіз даних про різні маркетингові проблеми, включаючи параметри і тенденції розвитку ринку, його можливі реакції на ті або інші маркетингові вчинки, а також проблеми ринкового розвитку фірми і управління маркетингом. |
А.П. Панкрухин |
Маркетинг: Учеб. для студентов, обучающихся по специальности "Маркетинг"/ А.П. Панкрухин; Гильдия маркетологов. - 3-е изд. - М.: Омега-Л, 2005. - 656 с. |
|
Систематичний збір і аналіз даних про проблеми, що пов'язані з маркетингом товарів і послуг. |
Шевченко Л.С. |
Шевченко Л.С. Введение в маркетинг: Учебно-практическое пособие, 2000. - 672 с. |
|
Систематизований процес збирання, накопичення, обробки та аналізу внутрішньої та зовнішньої інформації з метою прийняття управлінських рішень з різних аспектів маркетингової діяльності |
Пінчук Н.С., Галузинський Г.П., Орленко Н.С. |
Пінчук Ю.А. Інформаційні системи і технології в маркетингу: Навч. метод, посібник для самост. вивч. дисц. / Пінчук, Юрій Анатолійович; Галузинський, Георгій Готрович; Орленко, Наталія Станіславівна. КНЕУ, 2001 - 296 с. |
Маркетингові дослідження - це система збору, класифікація, аналіз і узагальнення даних щодо поведінки, потреб, відносин, мотивацій і т.д. окремих осіб і організацій в контексті їхньої економічної, політичної, суспільної і побутової діяльності.
Роль маркетингових досліджень полягає в оцінці потреб, запитів і попиту споживачів, яка допомагає створенню програми їх задоволення, ідентифікації та визначення як проблем, так і можливостей фірми здійснити та оцінити свою маркетингову діяльність.
Метою маркетингових досліджень є забезпечення свого підприємства або замовників надійною і достовірною інформацією про ринок, структуру і динаміку попиту, смаки і бажання покупців.
Суб'єктами маркетингових досліджень є:
дослідник (будь яка група, особа, компанія, відділ, підрозділ, що прямо або побічно проводять маркетингові дослідження);
клієнт (будь-яка група, особа, компанія, що замовляє проведення маркетингових досліджень);
інформатор (будь-яка група, особа або організація, у якої дослідник одержує інформацію з метою здійснення маркетингового дослідження).
Об'єктами маркетингового дослідження є:
дослідження ринку;
вивчення фірмової структури ринку:
вивчення конкурентів, посередників, постачальників, споживачів);
дослідження товарів;
дослідження ціни;
дослідження руху товарів і продажів;
дослідження системи стимулювання збуту і реклама;
дослідження внутрішнього середовища підприємства.
1.2 Принципи та завдання маркетингових досліджень
Принципи маркетингових досл...
Інвестиційна діяльність підприємства в умовах ринкових відносин
Сутність, склад і структура інвестиційної діяльності підприємства в умовах ринкової економіки. Аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства...
Маркетингова діяльність підприємства
Суть та роль маркетингу в сучасних умовах господарювання. Психологія маркетингу: його складові 4Р. Маркетингова діяльність на підприємстві ТОВ "ЛГЗ Ка...
Механізм функціонування ринкової економіки
Основи теорії попиту та пропозиції. Особливості функціонування підприємства в умовах ринку. Кругообіг ресурсів, товарів і доходу в ринковій економіці,...
Малий бізнес - основа розвитку економіки в ринкових умовах
Поняття ринкової економіки та місце малого бізнесу в ній. Аналіз малого бізнесу в Україні. Значення діяльності малого підприємства в ринкових умовах н...
Управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах маркетингової орієнтації
Конкурентоспроможність підприємства: сутність і актуальність в умовах ринкової економіки, управління в системі маркетингового менеджменту. Діагностика...