Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Маркетинг

Маркетингова діяльність підприємства в умовах ринкової економіки

Тип: курсовая работа
Категория: Маркетинг
Скачать
Купить
Маркетингові дослідження: поняття, зміст, цілі. Етапи проведення маркетингового дослідження, основні принципи їх здійснення. Комплексна (інтегральна) оцінка об'єктів маркетингу. Прогнозування попиту, економічний аналіз нового товару, обґрунтування знижок.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка

Кафедра маркетингу

Фінансово-економічний факультет

Курсова робота

з дисципліни "Маркетинг"

Полтава 2012

Зміст

  • Вступ
  • 1. Маркетингові дослідження: поняття, зміст, цілі
  • 1.1 Поняття маркетингових досліджень
  • 1.2 Принципи та завдання маркетингових досліджень
  • 1.3 Цілі маркетингових досліджень
  • 1.4 Методи маркетингових досліджень
  • 1.5 Етапи проведення маркетингового дослідження
  • 2. Практична частина
  • Задача 1. Комплексна (інтегральна) оцінка об'єктів маркетингу
  • Задача 2. Прогнозування попиту
  • Задача 4. Обґрунтування рішення про проведення маркетингового дослідження сторонньою організацією
  • Задача 5. Оцінювання конкурентоспроможності підприємства
  • Задача 6. Визначення ціни на різних етапах життєвого циклу товару
  • Задача 7. Економічний аналіз нового товару
  • Задача 8. Обґрунтування знижок за обсяг купленого товару
  • Висновок
  • Список використаної літератури

Вступ

Сучасні високонасичені товарні ринки характеризуються гострою конкуренцією, тому маркетингова діяльність підприємств на ринках повинна розпочинатись з маркетингових досліджень.

Актуальність маркетингових досліджень пояснюється тим, що в маркетинговій діяльності невід'ємною частиною є надання достовірної і своєчасної інформації про ринок, структуру і динаміку конкретного попиту, смаки і переваги клієнтів, тобто інформацію про зовнішні умови функціонування підприємств; створення такої пропозиції, набору товарів і послуг, що більш повно задовольняє вимоги ринку, ніж товари та послуги конкурентів; необхідний вплив на споживача, попит, ринок, що забезпечує максимально можливий контроль сфери реалізації.

Головна мета курсової роботи - формування систематичних теоретичних знань та набуття практичних навичок маркетингової діяльності підприємства в умовах ринкової економіки.

Маркетингові дослідження - систематичне збирання, опрацьовування й аналіз інформації та можливостей, розроблення рекомендацій на підставі цих даних. Результати маркетингових досліджень фірми використовують при плануванні та контролі діяльності. Такі дослідження часто супроводжуються збиранням і пошуком первинних даних. А потреба в цьому постає або на завершальному етапі дослідження, або за недостатньої кількості вторинних даних для прийняття адекватного рішення.

Із розвитком інформаційних та комунікаційних технологій ринки та поведінка споживачів зазнають значних змін, а разом з ними змінюють вимоги до маркетингових досліджень: збільшуються їх обсяги, підвищуються стандарти якості. Найзначніших змін зазнають методи та методологічні підходи до маркетингових досліджень.

1. Маркетингові дослідження: поняття, зміст, цілі

1.1 Поняття маркетингових досліджень

Маркетингові дослідження - це одна з основних функцій маркетингу, оскільки результати проведення їх виступають основою для реалізації всіх інших функцій маркетингу. При цьому система маркетингових досліджень є складовою частиною маркетингової інформаційної системи (МІС).

У ринковій економіці проведення маркетингових досліджень - об'єктивна необхідність, затим що результати маркетингових досліджень мають бути основою для ухвалення рішень, пов'язаних з вибором ринку, діяльністю на ринку, визначенням обсягу продажів, прогнозуванням і плануванням ринкової діяльності, з розв'язанням інших проблем підприємств, що функціонують на ринку.

Є різні погляди на визначення поняття маркетингових досліджень (Таблиця 1.1).

Таблиця 1.1 Основні визначення поняття маркетингові дослідження

Поняття

Автор

Джерело

1

2

3

Систематичний збір і об'єктивний запис, класифікація, аналіз та надання даних щодо поведінки, відношень, думок, мотивацій та ін. окремих осіб та організацій (комерційних підприємств, державних установ та ін.) у контексті їх економічної, суспільної, політичної та повсякденної діяльності.

Міжнародний кодекс МТП та ЕSОМАR з практики маркетингових та соціальних досліджень

Завьялов П.С., Демидов В.Е. Формула успеха: маркетинг. - Москва,. 1991. - 353 с.

Систематична підготовка та проведення різних обстежень, аналіз отриманих даних та подання результатів і висновків у вигляді, який відповідає конкретній маркетинговій задачі, що стоїть перед компанією.

Котлер Ф.

Маркетинг менеджмент. Экспресс-курс. Ф. Котлер. 2-е изд. - СПб.: Питер, 2006. - 464 с.

Діяльність щодо збору та узагальнення інформації для прийняття маркетингових рішень, які обумовлені процесом і функціями бізнесу і маркетингової діяльності як його основного елементу.

Багієв Г.Л.,

Тарасевич В.М.,

Анн Х.

Маркетинг. Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х.2-е изд., перераб. и доп. - М.: Экономика, 2001. - 718 с.

Систематичне збирання, оброблення та аналіз даних з метою прийняття обґрунтованих маркетингових рішень.

Гаркавенко С.С.

Гаркавенко С.С. Маркетинг. Підручник. - К.: Лібра, 2004. - 712 с.

Системний збір, упорядкування і аналіз даних про різні маркетингові проблеми, включаючи параметри і тенденції розвитку ринку, його можливі реакції на ті або інші маркетингові вчинки, а також проблеми ринкового розвитку фірми і управління маркетингом.

А.П. Панкрухин

Маркетинг: Учеб. для студентов, обучающихся по специальности

"Маркетинг"/ А.П. Панкрухин; Гильдия маркетологов. - 3-е изд. - М.: Омега-Л, 2005. - 656 с.

Систематичний збір і аналіз даних про проблеми, що пов'язані з маркетингом товарів і послуг.

Шевченко Л.С.

Шевченко Л.С. Введение в маркетинг: Учебно-практическое пособие, 2000. - 672 с.

Систематизований процес збирання, накопичення, обробки та аналізу внутрішньої та зовнішньої інформації з метою прийняття управлінських рішень з різних аспектів маркетингової діяльності

Пінчук Н.С.,

Галузинський Г.П.,

Орленко Н.С.

Пінчук Ю.А. Інформаційні системи і технології в маркетингу: Навч. метод, посібник для самост. вивч. дисц. / Пінчук, Юрій Анатолійович; Галузинський, Георгій Готрович; Орленко, Наталія Станіславівна.

КНЕУ, 2001 - 296 с.

Маркетингові дослідження - це система збору, класифікація, аналіз і узагальнення даних щодо поведінки, потреб, відносин, мотивацій і т.д. окремих осіб і організацій в контексті їхньої економічної, політичної, суспільної і побутової діяльності.

Роль маркетингових досліджень полягає в оцінці потреб, запитів і попиту споживачів, яка допомагає створенню програми їх задоволення, ідентифікації та визначення як проблем, так і можливостей фірми здійснити та оцінити свою маркетингову діяльність.

Метою маркетингових досліджень є забезпечення свого підприємства або замовників надійною і достовірною інформацією про ринок, структуру і динаміку попиту, смаки і бажання покупців.

Суб'єктами маркетингових досліджень є:

дослідник (будь яка група, особа, компанія, відділ, підрозділ, що прямо або побічно проводять маркетингові дослідження);

клієнт (будь-яка група, особа, компанія, що замовляє проведення маркетингових досліджень);

інформатор (будь-яка група, особа або організація, у якої дослідник одержує інформацію з метою здійснення маркетингового дослідження).

Об'єктами маркетингового дослідження є:

дослідження ринку;

вивчення фірмової структури ринку:

вивчення конкурентів, посередників, постачальників, споживачів);

дослідження товарів;

дослідження ціни;

дослідження руху товарів і продажів;

дослідження системи стимулювання збуту і реклама;

дослідження внутрішнього середовища підприємства.

1.2 Принципи та завдання маркетингових досліджень

Принципи маркетингових досл...

Другие файлы:

Інвестиційна діяльність підприємства в умовах ринкових відносин
Сутність, склад і структура інвестиційної діяльності підприємства в умовах ринкової економіки. Аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства...

Маркетингова діяльність підприємства
Суть та роль маркетингу в сучасних умовах господарювання. Психологія маркетингу: його складові 4Р. Маркетингова діяльність на підприємстві ТОВ "ЛГЗ Ка...

Механізм функціонування ринкової економіки
Основи теорії попиту та пропозиції. Особливості функціонування підприємства в умовах ринку. Кругообіг ресурсів, товарів і доходу в ринковій економіці,...

Малий бізнес - основа розвитку економіки в ринкових умовах
Поняття ринкової економіки та місце малого бізнесу в ній. Аналіз малого бізнесу в Україні. Значення діяльності малого підприємства в ринкових умовах н...

Управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах маркетингової орієнтації
Конкурентоспроможність підприємства: сутність і актуальність в умовах ринкової економіки, управління в системі маркетингового менеджменту. Діагностика...