Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Менеджмент

Управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах маркетингової орієнтації

Тип: дипломная работа
Категория: Менеджмент
Скачать
Купить
Конкурентоспроможність підприємства: сутність і актуальність в умовах ринкової економіки, управління в системі маркетингового менеджменту. Діагностика системи управління підприємством, шляхи та стратегічний підхід до вдосконалення даного процесу.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

ДИПЛОМНА РОБОТА

Управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах маркетингової орієнтації

Вступ

конкурентоспроможність управління стратегічний

У сучасних умовах становлення ринкових відносин в Україні особливої актуальності набуває питання підвищення конкурентоспроможності підприємств у довгостроковій перспективі та їх своєчасної адаптації до змін конкурентного маркетингового середовища. Перед підприємствами стоїть проблема формування стійких конкурентних переваг на основі найбільш повної взаємозв'язки стратегічних можливостей підприємств з внутрішнім потенціалом та невикористаними резервами з метою досягнення максимального синергетичного ефекту діяльності на конкурентному ринку.

Практична значущість отриманих результатів полягає у тому, що результати дослідження мають значну практичну цінність і можуть бути використані для оцінювання інтенсивності конкурентного середовища, визначення стратегії конкурентоспроможності досліджуваного торгівельного підприємства ТОВ «АЛЬПАРІ ГРУПП» та впровадження запропонованих заходів дозволить покращити конкурентоспроможність підприємства та ефективність його діяльності. 

У сучасній економічній літературі велика увага приділяється концепції стратегічного управління підприємствами (ці аспекти розглядали такі автори як Аакер Д., Володькіна М.В., Ламбен Ж.-Ж., Майдебура Е.В., Оборська С.В., Стрикленд А.Дж., Томпсон А.А., Чернега О.Б., Шершньова З.Є.), зокрема, формуванню конкурентних стратегій (Азоєв Г.Л., Куденко Н.В., Портер М., Фатхутдінов Р.А.), а також концепції переорієнтації підприємств на маркетинг (Ассель Г., Балабанова Л.В., Бєляєвський І.К., Гриньова В.М., Карпенко Н.В., О'Шонессі Дж., Шевченко Л.С.) для задоволення потреб споживачів, поширення можливостей виходу на нові ринки збуту, підвищення конкурентоспроможності підприємств, оволодіння ефективними інструментами успішного протистояння у конкурентній боротьбі.

Мета дипломної роботи - на основі аналізу й узагальнення теоретичних засад і практичних питань розробити пропозиції щодо підвищення конкурентоспроможності підприємства на прикладі ТОВ «АЛЬПАРІ ГРУПП».

Для досягнення поставленої мети в дипломній роботі вирішено такі задачі:

- визначено сутність конкурентоспроможності підприємства та її актуальність в умовах ринкової економіки;

- розглянуто зміст управління конкурентоспроможністю підприємств в системі маркетингового менеджменту

- здійснено діагностику системи управління підприємством;

- проведено моніторинг конкурентного середовища підприємства;

- досліджено процесу управління конкурентоспроможністю підприємства;

- розроблено комплексну систему управління конкурентоспроможністю підприємства на основі маркетингу;

- обґрунтовано використання стратегічного підходу до вдосконалення управління конкурентоспроможністю підприємства.

Об'єктом дослідження виступає процес управління конкурентоспроможністю підприємства та визначення напрямів його вдосконалення в умовах маркетингової орієнтації.

Предметом дипломної роботи є сукупність механізмів, прийомів і способів для забезпечення конкурентоспроможності підприємства в умовах маркетингової орієнтації.

Теоретичною основою дипломного дослідження є фундаментальні концепції вітчизняних і зарубіжних авторів у галузі становлення і розвитку положень теорії конкуренції і конкурентоспроможності, маркетингу, менеджменту, стратегічного менеджменту; законодавчі та нормативні документи державних органів. Обґрунтування теоретичних положень і аргументація висновків здійснювалися на основі таких наукових методів, як метод експертних оцінок; методи лінійного програмування; табличний, графічний, індексний методи; статистичні методи.

Інформаційно-емпірична база дослідження включає в себе статистичні матеріали, періодичних видань, анкетних досліджень; дані обліку і звітності суб'єктів господарювання; результати монографічних досліджень вітчизняних і зарубіжних вчених, а також матеріали міжнародних і регіональних науково-практичних конференцій з досліджуваної проблеми.

Результатом написання дипломної роботи є розробка рекомендацій щодо вдосконалення процесу управління конкурентоспроможністю, вдосконалення інформаційного забезпечення управління конкурентоспроможністю, вдосконалення маркетингової діяльності підприємства, як напрямку підвищення конкурентоспроможності. Реалізація даних рекомендацій матиме практичне значення та покращення ефективності діяльності підприємства.

Робота виконана з використанням 12 комп'ютерних програм операційної системі WINDOWS-ХР за допомогою прикладних програм Microsoft Word та Microsoft Excel. Зокрема, 5 стандартних програм: «Оцінка рівня загрози інтенсивності конкуренції»; «Оцінка рівня загрози посилення ринкової влади споживачів»; «Оцінка рівня загрози зростання ринкової влади постачальників»; «Оцінка рівня загрози товарів-замінників»; «Оцінка рівня загрози появи нових конкурентів на ринку», а також 7 нестандартних комп'ютерних програм, що розроблені безпосередньо автором: «Оцінка забезпеченості ресурсами процесу управління конкурентоспроможністю», «Оцінка системи планування в управління конкурентоспроможністю», «Оцінка концепції організації управління конкурентоспроможністю», «Оцінка організації управління конкурентоспроможністю підприємства», «Оцінка рівня мотивації в управлінні конкурентоспроможністю», «Оцінка джерел виникнення конкурентних ризиків», «Оцінка функції контролю в управлінні конкурентоспроможністю».

1. Управління конкурентоспроможністю підприємства в сучасних умовах

1.1 Конкурентоспроможність підприємства: сутність і актуальність в умовах ринкової економіки

Загальносвітові тенденції не оминають своїм впливом і Україну. Надзвичайно стрімка зміна господарського середовища українських підприємств, пов'язана з посиленням конкуренції на внутрішніх та зовнішніх ринках, вимагає від економістів і менеджерів принципово нових підходів до досягнення поставлених цілей. У широкому сенсі йдеться про зміну орієнтирів загального управління підприємством в умовах зростаючої конкуренції; у вузькому - про управління конкурентоспроможністю підприємства. Воно спирається на передбачення загроз і можливостей, що виникають під впливом конкуренції, аналіз конкретних ситуацій у галузі та на ринку; оцінка ринкового становища підприємства та його конкурентів; розробка заходів щодо зниження негативних наслідків конкурентної боротьби та використання механізму конкуренції для подальшого розвитку підприємства.

В умовах ринкової економіки конкуренція виступає важливим фактором стимулювання господарської активності, підвищення різноманітності та якості продукції, зниження затрат та стабілізація економічного росту.

Конкуренція (від лат. Concurrere - зіштовхуюсь) - економічний процес взаємодії, взаємозв'язку і боротьби між підприємствами, що виступають на ринку з метою забезпечення кращих можливостей збуту своєї продукції. Задоволення різноманітних потреб покупців і одержання найбільшого прибутку. Конкуренція є головною рушійною силою ринку, а сама продукція є знаряддям конкурентної боротьби [41,с. 36].

Конкуренція - одна з існуючих ознак ринків, механізм регулювання виробництва. Конкуренція відображає систему взаємовідношень між виробниками з приводу встановлення цін, обсягів пропозиції товарів на ринку та споживачами певного товару. З розвитком конкуренції виникла необхідність впровадження понять конкурентоспроможність та конкурентоздатність товару і підприємств.

Інтенсивність і конкретна форма конкурентної боротьби між прямими суперниками на ринку варіює в залежності від конкретної ситуації. Вона описує ступінь взаємозалежності конкурентів, що виникає на конкретному ринку в результаті їхніх дій.

З економічної точки зору конкуренція - це економічний процес взаємодії, взаємозв'язку продуцентів та постачальників товарів (послуг), суперництво між окремими виробниками або продавцями товарів (послуг) в процесі боротьби за найбільш прибуткові умови виробництва/реалізації.

З точки зору концепції маркетингу, то ринкова конкуренція являє собою боротьбу продавців за обмежений обсяг платоспроможного попиту споживачів, яка ведеться підприємствами на доступних їм сегментах ринку за допомогою конкурентоспроможного комплексу маркетингу і стратегічного маркетингового інструментарію.

З точки зору стратегічного маркетингу конкуренція - це змагальність, суперництво, напружена боротьба юридичних або фізичних осіб за покупця, за своє виживання в умовах чинності твердого закону конкуренції як об'єктивного закону вилучення неякісних товарів і послуг у рамках антимонопольного законодавства і дотримання законів про захист прав споживачів.

У процесі конкурентної боротьби учасники переслідують однакові цілі - максимізація прибутку за рахунок завоювання переваг споживачів. Однак способи й шляхи досягнення цієї загальної мети різні. Тому в конкурентній боротьбі перемагає той, хто раніше від інших домігся певних конкурентних переваг і захопив стійкий сегмент ринку. Але завоювання переваг -- це тільки початок, набагато складніше втриматися на ринку, збер...

Другие файлы:

Маркетингові засади управління конкурентоспроможністю продукції
Управління конкурентоспроможністю в умовах маркетингової орієнтації підприємства. Економічна характеристика, стратегії управління та аналіз конкуренто...

Управління конкурентоспроможністю підприємства
Посібник є істотним внеском у комплекс навчально-методичного забезпечення щодо вивчення дисциплін «Управління конкурентоспроможністю підприємства» від...

Удосконалення управління підприємством за допомогою маркетингу
Сутність та складові маркетингової діяльності підприємства. Маркетинговий аудит. Удосконалення функцій і механізму торгівельного підприємства. Функції...

Організація маркетингового управління підприємством
Сутність та складові маркетингової діяльності підприємства. Стратегічне планування та аудит маркетингу. Процес управління маркетингом. Контроль і марк...

Управління потенціалом підприємства
Висвітлено теоретичні та практичні аспекти управління потенціалом підприємства в сучасних умовах господарювання. Узагальнено та розширено поняття поте...