Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Маркетинг

Аналіз стану товарних запасів в аптеці

Тип: курсовая работа
Категория: Маркетинг
Скачать
Купить
Види товарних запасів, специфіка їх формування на аптечному підприємстві. Чинники, що впливають на величину товарних запасів. Логістичне регулювання складської діяльності. Аналіз організаційної структури та комплексу маркетингу аптеки "Доктор Гаше".
Краткое сожержание материала:

Размещено на

  • Зміст
  • Вступ
  • Розділ I. Теоретичні аспекти формування товарних запасів на аптечному підприємстві
    • 1.1 Характеристика і види товарних запасів
    • 1.2 Структура, чинники, що впливають на величину товарних запасів і види систем управління запасами
    • 1.3 Структура матеріальних ресурсів і методи аналізу
    • 1.4 Логістичне регулювання складської діяльності
    • 1.5 Моделі управління запасами
  • Розділ II. Характеристика аптеки "Доктор Гаше"
    • 2.1 Характеристика підприємства
    • 2.2 Основні характеристики аптеки
    • 2.3 Опис роботи аптеки
    • 2.4 Аналіз організаційної структури
    • 2.5 Аналіз комплексу маркетингу
    • 2.6 Аналіз ринку
    • 2.7 Аналіз товарних запасів
  • Розділ III. Вдосконалення управління товарними запасами в аптеці "Доктор Гаше"
    • 3.1 Структура товарних запасів
    • 3.2 Структуризація аптечного асортименту
    • 3.3 Випадки утворення дефектури
    • 3.4 Рекомендації по товарних запасах
  • Висновки
  • Список використаної літератури

Вступ

У Україні в ринковій економіці сталися серйозні зміни як в понятті про сам товар в цілому, так і в усьому споживчому ринку. Критеріями сучасного стану споживчого ринку можуть служити: стан джерел наповнення ринку товарами, співвідношення попиту і пропозиції. Саме це співвідношення попиту і пропозиції визначає насиченість ринку товарами, міру задоволення попиту, широту, повноту і структуру асортименту, якість товарів, стан товарних запасів.

Процес реалізації лікарських препаратів вимагає постійної наявності в аптеці товарних запасів. Формування необхідних розмірів товарних запасів дозволяє аптеці забезпечувати стійкість асортименту ліків, здійснювати певну цінову політику, підвищувати рівень задоволення попиту покупців. Усе це вимагає підтримки в кожній аптеці оптимального рівня і достатньої широти асортиментних позицій товарних запасів.

Основним призначенням товарних запасів в аптеці є забезпечення стійкої пропозиції ліків їх споживачам. Таким чином, асортимент ліків в кожній з ланок товарного обігу є початковим, відправним моментом для створення товарних запасів.

Для підтримки товарних запасів на оптимальному рівні необхідно чітко налагоджена система управління ними.

Торговий бізнес як опорна складова розвинених економічних стосунків багато в чому сприяє рішенню головної задачі громадського виробництва - задоволення різнобічних потреб людей. Саме торгівля, реалізовуючи зроблену споживчу вартість, зв'язує виробництво із споживанням і підтримує баланс між пропозицією і попитом.

Впродовж тривалого часу управління сферою звернення грунтувалося переважно на прямому адмініструванні, а роль економічних законів, властивих ринковим стосункам, ігнорувалася.

Загальноприйняті у світовій практиці економічні регулятори не використовувалися; планування розвитку торгівлі грунтувалося на можливостях виробництва, а не на потребах населення; основні показники (в першу чергу, об'єм товарообігу) доводилися до торгових підприємств вищестоящими організаціями і були обов'язкові до виконання; економічними стимулами до розширення діяльності і поліпшення обслуговування були в основному дуже помірні премії за перевиконання планових завдань.

Підприємства торгівлі для виконання своїх прямих функцій (продажі товарів, надання послуг, обслуговування споживачів, безперебійного здійснення товарообігу) повинні мати достатню кількість товарних ресурсів.

Джерелами накопичення ринку товарами є вітчизняне промислове і сільськогосподарське виробництво, а також імпорт товарів. Для сучасного стану споживчого ринку характерні спад вітчизняного виробництва і збільшення долі імпортних товарів в структурі асортименту. Витіснення з ринку вітчизняних товарів імпортними викликано двома головними причинами.

По-перше, це низька конкурентоспроможність окремих вітчизняних товарів внаслідок поганої якості упаковки і маркування. Зовні багато імпортних товарів перевершують вітчизняні. Іноді підводить якість самих товарів, недостатність або повну відсутність реклами і інших засобів інформації про товар, слабо налагоджені канали розподілу, підвищені ціни.

По-друге, позначається минула привабливість імпортних товарів, що закуповуються раніше централізований через державні зовнішньоторговельні організації. Але останніми роками якість імпортних товарів, що поступають на вітчизняний ринок, різко знизилася. За даними Державної торгової інспекції, бракується від 30 до 80 % партій імпортних товарів. Насиченість ринку товарами постійно росте. Це відбувається не лише за рахунок імпорту товарів, але і внаслідок падіння платоспроможного попиту. В умовах насиченого ринку якість вітчизняних товарів постійно покращується, оскільки виробники товарів усвідомили, що якість - один з найважливіших критеріїв конкурентоспроможності товарів. Перспективи розвитку споживчого ринку пов'язані із заходами державного регулювання сфери торгівлі шляхом підтримки вітчизняного виробника, а також соціально незахищених верств населення. Разом з цим важливе значення мають створення і зміцнення інфраструктури торгівлі, конкурентної сфери, проведення загальнодержавних і регіональних ярмарків; посилення контролю за якістю товарів і дотриманням правил торгівлі. З урахуванням кон'юнктури, що склалася на споживчому ринку, важливого значення набувають раціональне управління асортиментом, товарними потоками, товарними запасами. Велику роль грає забезпечення якості товарів і кількість їх на різних етапах руху товару.

Однією з умов досягнення високих кінцевих результатів від торгової діяльності підприємства і підвищення її ефективності є постійне продумане формування товарних запасів і уміле управління ними. Ухвалення рішень у справі управління товарними запасами робить вплив на усі сторони господарської діяльності підприємства: витрати на продаж, об'єм реалізації товарів, величину доходів, прибуток і рентабельність. Тому для будь-якого підприємства усе більш важливою функцією стають аналіз ефективності і оцінка політики управління запасами.

Метою практично будь-якого рішення у справі управління товарними запасами є зростання об'єму продажів і мінімізація загальних витрат, пов'язаних з формуванням і зберіганням цих товарних запасів. Дуже важливо уміти аналізувати наслідки застосування неоптимальних схем управління запасами.

Оптимізація матеріальних запасів на підприємстві і підвищення ефективності управління ними стає в умовах сучасної ринкової економіки дуже актуальна, оскільки розмір запасів безпосередньо впливає на кінцеві результати діяльності підприємства, на те, як підприємству виробити таку господарську політику і стратегію в області управління товарними запасами, яка дозволила б організації підтримувати свою конкурентоспроможність в осяжній перспективі на жорсткому ринку конкуренції.

Оволодіння цими методами відкриває нові шанси і можливості для конкурентоздатного господарювання в умовах становлення ринкової економіки.

Мета цієї роботи - економічний аналіз стану товарних запасів в аптеці з метою їх оптимізації і підвищення ефективності комерційної діяльності.

Для досягнення поставленої мети в роботі вирішуються наступні завдання:

- виявити суть і призначення товарних запасів;

- проаналізувати стан товарних запасів в аптеці;

- визначити чинники, що впливають на стан товарних запасів;

- виробити модель ефективного управління товарними запасами з метою їх оптимізації і підвищення ефективності комерційної діяльності.

Об'єктом дослідження цієї роботи є аптека "Доктор Гаше".

Предметом дослідження - товарні запаси.

Питання оптимізації управління запасів в аптеці завжди стояло дуже гостро. З одного боку, на необхідність його рішення " давить" вартість зберігання запасів і загальні витрати звернення, з іншого боку покупець, який хоче бачити " свої" ліки на полиці і якому абсолютно байдуже ваше бажання заощадити.

Пошук компромісу для цих двох " страшних" сил відкриває велике поле для творчості в кожній з роздрібних компаній.

Розділ I. Теоретичні аспекти формування товарних запасів на аптечному підприємстві

1.1 Характеристика і види товарних запасів

Особливості виробництва і транспортування товарів визначають характер процесу поповнення запасів товарів, а особливості споживання - характер процесу витрачання запасів.

Товарні запаси розрізняють за способом утворення і витрачання, і за місцем знаходження.

Товари, що знаходяться на зберіганні в магазині, утворюють так званий запас товарів регулярного звернення, тобто такі запаси товарів, які повсякденно витрачаються і постійно, регулярно оновлюються.

Товарні запаси - це частина товарного забезпечення, сукупність товарної маси, що є, в процесі руху її з сфери виробництва в сферу споживання.

Товарні запаси є кількістю в грошовому або натуральному вираженні, що знаходяться у розпорядженні торгових підприємств (на складах, в торгових залах) або в...

Другие файлы:

Аналіз стану товарних запасів і товарооборотності торгівельного підприємства ПАТ "Спортек-Черкаси" за 2012 рік
Поняття товарних запасів, ознаки їх класифікації. Порядок розрахунку показників товарооборотності. Аналіз стану товарних запасів і товарооборотності в...

Аналіз товарних запасів в магазині
Економічна сутність, значення товарних запасів торгівельного підприємства. Економічна характеристика фінансово-господарської діяльності підприємства....

Удосконалення управління товарними запасами ТОВ "Торговий Дім "Вестінвест"
Економічна сутність та склад товарних запасів. Фактори, що визначають розмір та швидкість їх обороту. Аналіз динаміки їх загальної суми. Обґрунтування...

Організація і методика обліку, аналізу і аудиту постачання товарних запасів в роздрібній торгівлі продовольчими товарами
Сутність постачання товарних запасів в роздрібній торгівлі продовольчими товарами, його облік і аудит з застосуванням комп’ютерних технологій. Аналіз...

Облік, аналіз та аудит виробничих запасів на підприємстві ПАТ "Тормаш"
Оцінка виробничих запасів в умовах ринкових відносин, проблема їх ефективного використання. Організація обліку виробничих запасів на прикладі ПАТ "Тор...