Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Маркетинг

Аналіз і удосконалення товарознавчих характеристик товару (на прикладі шоколаду)

Тип: курсовая работа
Категория: Маркетинг
Скачать
Купить
Аналіз ринку та основні виробники шоколаду в Україні. Переваги споживачів щодо вибору виду шоколаду. Класифікація шоколаду за номенклатурним класифікатором, порівняльна характеристика маркування. Визначення фізико–хімічних показників якості, зберігання.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДОНЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

Кафедра економіки і маркетингу

КУРСОВА РОБОТА

з дисципліни «Товарознавство»

На тему

«Аналіз і удосконалення товарознавчих характеристик товару»

Виконав

студент гр.Здоровець Л. С.

Перевірив

ас. Розумна Н.В

Донецьк 2009

РЕФЕРАТ

Пояснювальна записка до курсової роботи містить: 55с., 4 рис., 9 табл.,0 додатків, 14 джерел.

Об'єкт дослідження: Товарознавчі характеристики товару, (з окрема шоколаду).

Мета роботи: провести аналіз товарознавчіх характерестик товару, закріплення основних теоретичних положень дисципліни "Товарознавство" і одержання практичних навичок найважливіших економічних розрахунків із проблем товарознавчої діяльності.

Методи дослідження: класифікація ієрархічним методом, техніко економічний аналіз, кореляційний аналіз (інші математичні методи, угруповання, зіставлення).

Провідне місце серед цих наук посідає товарознавство - галузь знань про об'єкт торгівлі - товар, його натуральні та товарні властивості: корисність і цінність та обмінну ознаку - вартість. Результат курсової роботи - Аналізуючи нормативну документацію, яка містить вимоги до якості шоколаду, дійти висновку, що стандартів та інших нормативних документів безліч на шоколад. Нормативні документи містять не тільки вимоги до якості самого шоколаду, але й до устаткування, сировини тощо. Недоліком основного стандарту на шоколад - ДСТУ 3924-2000, є його неповність. Також ДСТУ 3924-2000 не гармонізований з основним законом, який містить вимоги якості і безпеки до харчової продукції, - “Про якість і безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини”, так як не містить вимоги споживчого маркування застерігати покупців про вплив даного продукту на здоров'я певних груп споживачів. Отже, нормативна документація, яка містить вимоги до якості шоколаду, на мою думку, потребує доопрацювання.

ТОВАРОЗНАВСТВО, МАРКУВАННЯ, КОДУВАННЯ, ЯКІСТЬ, ТОВАР, СЕРТИФІКАЦІЯ, АУДИЦІЯ/

ВСТУП

Приблизно 2000 років тому на плоскогір'ях Гватемали і мексиканської провінції Чіапас в Америці мешкала цивілізація майя, які по здогадкам науковців і винайшли шоколад. Майя шоколадний напій називали "xocolatl", а ацтеки - "cacahuatl": у мові мексиканських індіанців слово "шоколад" виникає з комбінації слів "choco" ("піна") і "atl" ("вода"). Можливо, це відбулося тому, що спочатку шоколад уживався тільки як напій. Невірно було б вважати, що індіанці майя володіли одним-єдиним рецептом шоколадного напою. Вони знали добре відпрацьовані методи готування шоколадних напоїв різних видів з використанням різних добавок і компонентів. Інша добавка, яку майя часто використовували в шоколаді - "piment". У багатьох книгах це слово переведене як "перець", але це не відповідає реальності. Справжнім значенням цього слова є "гвоздикове дерево". Перець не був відомий у Новому Світі до його завоювання Іспанією.

Христофор Колумб привіз какао-боби королю Фердинанду зі своєї четвертої експедиції в Новий Світ, але ні сам король, ні його придворні так і не звернули на чудовий дарунок особливої уваги через велику кількість інших привезених скарбів. Однак протягом наступних ста років після повернення Колумба шоколад з'явився і став популярний у Європі. Коштував він по 10-15 шилінгів за фунт і вважався напоєм для найвищого світу. У шістнадцятому сторіччі іспанський історик Овієдо писав: "Тільки багатий і шляхетний міг дозволити собі пити шоколад, тому що він буквально пив гроші. Какао-боби використовували як валюту всі нації, за 100 насінин какао цілком можна було купити гарного раба." Шоколад застосовується також і як лікувальний засіб провідними цілителями того часу. Так, Христофор Людвіг Хоффман рекомендував шоколад як засіб проти багатьох хвороб, посилаючись на досвід лікування кардинала Рішельє[9,17].

Пізніше шоколад проникає в Європу, швидко витісняючи мексиканські солодощі, виготовлені з тростникового цукру і ванілі. Уряд німецького імператора Карла V, усвідомлюючи комерційну важливість какао, вимагає введення монополії на цей продукт. Однак, вже в XVII столітті, загони контрабандистів активно ввозять його в Нідерланди. Перші ліцензії на створення шоколадного виробництва застосовують італійці. В Англії "Chocolate Houses" у ті часи більш відвідувані, чим кавові і чайні салони. У XIX столітті з'являються перші шоколадні плитки, а Жан Неаус винаходить першу цукерку з начинкою.[24]

Усі знають шоколад і вживають його у будь-якому вигляді (цукерки, печиво із шоколадом, ізюм і горіхи у шоколаді тощо). Але не кожен знає, що підробити даний вид продукції досить легко. Український ринок наповнений шоколадом вітчизняного і зарубіжного виробництва, щороку поставляється мільйони тон цього продукту, і, на превеликий жаль, дуже часто цей товар є не таким якісним, як зазначається у нормативних і товаросупровідних документах. Проблема полягає в тому, що нещодавно Європа прийняла закон, який дозволяє вводити до шоколадної маси до 5% замінників какао-масла. Український стандарт дозволяє введення таких компонентів до 2 - 3%. З - закордону надходить величезна кількість шоколаду за євронормами, які поки що несумісні з вітчизняними. Саме тому одним із завдань даної дипломної роботи є визначення основних особливостей товарознавчої експертизи шоколаду. Дослідження особливостей товарознавчої експертизи шоколаду на даний час є дуже актуальним, так як нещодавно було введено на європейському рівні вищезазначений закон. Ось чому проблема експертизи шоколаду стала дуже популярною насьогодні.

У зв'язку з несумісністю законодавчих баз на шоколад України та Євросоюзу несумлінні виробники шоколаду досить часто вдаються до фальсифікації шоколадних виробів. Найпростішим способом є асортиментна фальсифікація - виробникові достатньо лише додати побільше подібних до какао-масла жирів і ви вже маєте не шоколад, а солодку плитку. Методів фальсифікації шоколаду багато, від чого так часто страждає неуважний споживач. Ось чому наступним завданням дипломної роботи є дослідження якості зразків шоколаду вітчизняної та зарубіжної продукції з метою виявлення фальсифікації, а також вивчення основних методів фальсифікації шоколаду.

Метою даної роботи є ідентифікація шоколаду при як товару. При проведенні експертизи відповідності з метою ідентифікації виду шоколаду експерт повинен визначити для себе завдання, які мають бути вирішені, методи і методики, якими він володіє досконало.

Такий корисний і смачний продукт, як шоколад, є одним із товарів, який підроблюють частіше за все. При експорті шоколаду найчастіше використовують асортиментну, якісну та інформаційну фальсифікацію. Провести експертизу якості шоколадних виробів досить складно, так як більшість фізико - хімічних показників якості, що нормуються державним стандартом, залежать від рецептури шоколаду. Рецептура зазвичай є конфіденційною інформацією, на розголошення якої погодиться не кожен виробник. Тому при перетині митного кордону України можливо провести ідентифікацію лише за певними показниками якості шоколадних виробів.

1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ТОВАРОЗНАВСТВА

1.1 Товар як об'єкт вивчення товарознавства. Теоретичні основи класифікації товарів

Товар - це особлива форма продукту (предмета, речі), властивості якого прояв-ляються лише в умовах ринку. Звичайний продукт характеризується притаманними йо-му властивостями, які мають об'єктивну природу. Кожна властивість, у свою чергу, має, як правило, дві сторони: якісну (що це за ознака) і кількісну (скільки є цієї ознаки). Той же продукт у формі товару в умовах ринку набуває нових ознак, пов'язаних з уп-ливом на цей товар ринкового середовища - наявності на ринку такого ж або подібного товару і оцінювача властивостей продукту - споживача або користувача виробу. У рин-ковому середовищі товар проявляє свої феноменальні властивості, від яких залежить його конкурентоспроможність.

Інтенсивний розвиток обміну товарами спонукав ще за часів рабовласницького ладу черговий суспільний поділ праці - відокремлення торгівлі від виробництва і зарод-ження особливого суспільного прошарку - купців. Так з часом сформувалася спеціалі-зована галузь купівлі й продажу товарів - торгівля.

Кваліфіковане ведення торгівлі вимагало нових знань про її сутність, форми та способи організації. Першочергового значення набували знання про головний об'єкт торгівлі - товар, категорію, що зародилася на етапі товарного виробництва і у сфері обігу трансформувала натуральні властивості в товарні. Продукт природи або людської праці, ставши товаром, у сфері обігу має подвійний зміст - природну сутність і корис-ність. Ці переміни породили потреби у знаннях про наведені дві сторони товару - його природну сутність, або корисність для людини, і цінність для сфери торгівлі. Так з'явилася низка наук про товари і торгівлю і зокрема товарознавство.

Корисність і цінність товару являють собою предмет товарознавства. Це якісні інтегровані властивості товару, що випливають з його сутності і мають переважно ма-теріальну основу. Для здійснення процедури обміну товарів виникла потреба кількісно-го співставлення обмінюваних об'єктів (товарів). Потреба обмінності породила ознаку вартості товару і її кількісний показник - ціну.

Морфеми слів «ціна» і «...

Другие файлы:

Конкурентоспроможність товару (на прикладі компанії "Nokia Corporation's")
Конкурентоспроможність товару як сукупність якісних і вартісних характеристик товару, що забезпечує задоволення потреб споживча. Методи оцінювання рів...

Поняття товару у маркетингу
Економічна природа товару. Товарна номенклатура та асортимент товару. Життєвий цикл товару: виробник-покупець. Підходи до оцінки (дослідження) товару....

Товарознавча оцінка асортименту харчових продуктів (шоколаду та шоколадних виробів)
Аналіз асортименту шоколадної продукції та основних закономірностей його формування. Стан національного ринку шоколаду та шоколадних виробів. Рекоменд...

Маркетинговий аналіз парфумерної продукції
Товар в системі маркетингу. Рівні товару для повного усвідомлення споживацьких потреб. Властивості товару, які найбільш важливі для споживачів. Позиці...

Розробка стратегії маркетингової діяльності підприємства на прикладі ТОВ "Старобельскій КХП"
Аналіз внутрішнього середовища організації. Аналіз впливу чинників зовнішнього середовища організації. Постачальники та клієнти організації. Утворення...