Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Маркетинг

Ефективність управління витратами на підприємстві

Тип: реферат
Категория: Маркетинг
Скачать
Купить
ВСТУПНа етапі переходу до ринкових відносин багато підприємств, втративши державну підтримку, стали самостійними суб'єктами економічного життя. Питання вибору виду діяльності, організації виробничого процесу, випуску і збуту готової продукції стали прерогативою самих підприємств. В умовах самофінансування основним завданням для підприємств стало завдання отримання прибутку в розмірі, достатньому для відтворювального процесу. Основною умовою збільшення прибутку підприємства являється зниження витрат виробництва і збуту продукції, в частковості собівартості продукції, що випускається. Тому питання управління витратами є дуже актуальними для підприємств.Досягнення поставленої мети є розробка заходів, що підвищують ефективність управління витратами на підприємстві:- Визначити витрати як керовану економічну категорію; - Розглянути концептуальні основи управління витратами; - Вивчити основні прийоми і методи управління витратами підприємства; - Застосувати вивчені методи і прийоми в удосконаленні управління витратами підприємства.Об'єктом даного дослідження є витрати підприємства на виробництво продукції. Предметом дослідження є процес управління витратами. При написанні роботи використовувалися як методичні посібники, так і публікації вітчизняних і зарубіжних авторів, присвячені дисциплінам «Фінансовий менеджмент» Е. Стоянової розглядаються основні принципи операційного аналізу. У книзі Карпової Т.П. «Управлінський облік» характеризуються особливості обліку витрат за системою Дірект-Костінг. Раїцкий К.А. в своєму виданні «Економіка підприємства» показує управління витратами як багатоступінчастий процес. Биков С.В. в статті «Операційний фінансовий менеджмент» демонструє різні методи оптимізації асортименту продукції підприємства.1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ ВИТРАТАМИ1.1. ВИТРАТИ ЯК УПРАВЛІНСЬКА ЕКОНОМІЧНА КАТЕГОРІЯВ економічній літературі витрачання виробництва і звернення промислового підприємства розглядають як грошове вираження витрат виробничих чинників, необхідних для здійснення підприємством своєї виробничої і комерційної діяльності. Цю ж категорію характеризують як витрати живої і упредметненої праці підприємства на виготовлення продукції, виконання робіт і надання послуг та їх реалізацію (збут). На практиці при характеристиці всіх витрат виробництва та обігу використовують термін "витрати на виробництво». Витрати, пов'язані з випущеної продукції, характеризують її собівартість.Собівартість продукції (робіт, послуг) являє собою вартісну оцінку використовуються в процесі виробництва продукції (робіт, послуг) природних ресурсів, сировини, матеріалів, палива, енергії, основних фондів, робочої сили, а також витрати на виробництво і реалізацію. Цей показник характеризує у що обходиться кожному підприємству виробництво і збут продукції (робіт, послуг).Витрати являють собою кошти, витрачені з метою забезпечення реалізації продукції, отримання доходів і прибутку. У собівартості продукції, як синтетичному показнику, знаходять відображення різні сторони виробничо-господарської діяльності підприємства. Тому економне використання матеріальних, трудових, фінансових ресурсів при виготовленні виробів, виконання робіт та надання послуг є умовою підвищення ефективності виробничих процесів і поліпшення прибутку.Управління постачальницько-заготівельної діяльністю - це регулювання щорічної загальної суми витрат на утримання матеріальних запасів, забезпечують безперебійну роботу підприємства, суми матеріальних витрат на виробництво. Мета узагальнення витрат - спостереження за процесом їх формування за двома напрямками: продукту - для оцінки запасу; центрами відповідальності - з метою контролю за рівнем матеріальних витрат.Підприємства в процесі господарської діяльності здійснюють досить складний комплекс грошових витрат. Виходячи з економічного змісту і цільового призначення їх можна об'єднати в кілька самостійних груп:- Витрати на відтворення виробничих фондів; - Витрати на соціально-культурні заходи; - Операційні витрати; - Витрати на виробництво і реалізацію продукції (робіт, послуг). Витрати на виробництво і реалізацію продукції (робіт, послуг) займають найбільшу питому вагу у всіх витратах підприємства. Ці витрати групують за такими елементами витрат: сировина і основні матеріали, паливо, енергія, заробітна плата основна і додаткова, різноманітні відрахування, амортизація основних фондів, інші витрати ін..Витрати мають натуральну та грошову форми. Вартісна форма оцінювання витрат є вирішальною в процесі визначення ефективності виробничої діяльності підприємства, вона відображається у вартості виготовленої продукції, виконаних робіт, послуг. Відображаючи рівень витрат на виробництво, собівартість комплексно характеризує ступінь використання всіх ресурсів підприємства, в отже, і рівень техніки, технології та організації виробництва. Види собівартості продукції1. В залежності від часу формування затрат розрізняють:
  • Планову собівартість ( визначають перед початком планового періоду на основі прогресивних норм затрат ресурсів та цін на ресурси на момент складання плану);
  • Фактичну собівартість (відображає фактичні затрати на виробництво і реалізацію продукції за даними бухгалтерського обліку);
  • Нормативну собівартість(затрати на виробництво і реалізацію продукції розраховують на основі поточних норм затрат ресурсів);
  • Кошторисну собівартість (характеризує затрати або замовлення, на виріб які виконуються в разовому порядку).
  • 2. В залежності від місця формування затрат розрізняють:
  • Цехову (сума затрат на виробництво продукції в межах цеху);
  • Виробничу (грошові затрати на виробництво продукції в межах всього підприємства);
  • Повну (сукупність виробничої собівартості і позавиробничих затрат)
  • 3. За тривалістю розрахункового періоду розрізняють собівартість:
  • місячну;
  • квартальну;
  • річну.
  • 4. За складом продукції собівартість буває:
  • товарної;
  • валової;
  • реалізованої продукції;
  • незавершеного виробництва.
  • 5. У промисловості розрізняють:
  • Індивідуальну собівартість (характеризує затрати окремого підприємства на виробництво і реалізацію продукції);
  • Галузеву собівартість ( Ссг) - показує середні у галузі затрати на виробництво і реалізацію...
  • Другие файлы:

    Сучасні методи управління витратами на виробництві
    Економічне значення собівартості. Управління витратами та калькулювання собівартості продукції - інструменти управління підприємством та розділом упра...

    Система управління витратами на підприємстві
    Економічна сутність витрат та їх класифікація. Характеристика системи управління витратами. Значення ефективності системи управління витратами для усп...

    Управління витратами на комунальному підприємстві "Херсонкомунтранссервіс"
    Економічна характеристика витрат та їх класифікація на підприємстві, розподіл витрат, методика вивчення собівартості і ціни послуг. Організація управл...

    Організація управління витратами з метою підвищення конкурентоспроможності підприємства
    Теоретико-методологічні основи організації управління витратами з метою підвищення конкурентоспроможністю. Характеристика ВАТ "Міттал Стілл Кривий Ріг...

    Процес підвищення ефективності функціонування підприємства ЗАТ "Запоріжтрансформатор" з багатономенклатурним виробництвом
    Питання та основні напрямки дослідження при управлінні витратами на сучасному підприємстві. Вивчення основ створення комплексної інформаційної системи...