Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Маркетинг

Вибір каналів розподілу

Тип: реферат
Категория: Маркетинг
Скачать
Купить
Реферат з маркетингуна тему:«Вибір каналів розподілу»Процес формування каналів розподілу складається із п’яти етапів (рис. 1), кожен з яких розглядається нижче.Рис. 1. Процес вибору та управління каналами розподілуЕтап 1. Виявлення альтернативних систем розподілуЯк фірма може налагодити збут своїх товарів?Альтернатив кілька: робити це самостійно, скористатися ланцюжком незалежних посередників або обрати таку систему розподілу, за якої всі суб'єкти каналу — фірма-виробник, оптова і роздрібна торгівля —діють як єдина система, об'єднати зусилля з іншими компаніями одного рівня або використати кілька каналів розподілу, щоб охопити різні сегменти ринку. Названі варіанти виражають суть альтернативних систем розподілу, що їх може обрати компанія:
  • традиційна система;
  • вертикальна маркетингова система;
  • горизонтальна маркетингова система;
  • багатоканальна (комбінована) маркетингова система.
  • Традиційна система розподілуТрадиційна система це сукупність незалежних компаній, у яких кожен рівень збутового каналу діє незалежно від інших з метою максимізувати власний прибуток, залишаючи поза увагою ефективність каналу в цілому. При цьому, як уже зазначалося, канали розподілу споживачів промислових товарів і послуг відрізняються.Канали розподілу споживчих товарівмаркетинговий товар послуга споживчийРис. 2 ілюструє чотири альтернативні канали розподілу споживчих товарів – канал нульового рівня, одно-, дво- і трирівневий і т. ін.Виробник споживач — це канал нульового рівня. Виробник здійснює прямий маркетинг — сам реалізує товар. При цьому варіанті розподілу фірма-виробник уникає витрат на дистриб'юторів, зберігає контроль над продажем товарів.Існує кілька варіантів методів прямого маркетингу: продаж товарів вдома; продаж товарів через магазини, які належать виробникові (кіоск біля воріт хлібозаводу, фірмовий магазин "Михаїл Воронін"); продаж за телефоном (телемаркетинг); продаж за каталогом; реклама, що передбачає прямий відгук.Виробник роздрібний торгівець споживач (однорівневий канал). Цей канал розподілу передбачає продаж виробниками товарів роздрібним торгівцям, які, своєю чергою, продають їх кінцевим покупцям (споживачам). Прямі поставки роздрібної торгівлі, обминаючи оптовиків, стають з її укрупненням економічно вигідними. Такий канал розподілу обрала одна з українських фірм-виробників соків. Це дало можливість знизити ціну на 15% (що виявилося суттєвим для пересічного українського споживача) і таким чином збільшити обсяг продажу.Виробник оптовий торгівець — роздрібний торгівець споживач типовий канал другого рівня, під час використання якого виробник продає свій товар оптовикам, які перепродують його роздрібним торгівцям. Цей тип каналу розподілу особливо економічно вигідний невеликим роздрібним магазинам, які закуповують товар невеликими партіями.Рис. 2. Канали розподілу споживчих товарівВиробник агент роздрібний торгівець — споживач — цей варіант прийнятний у ситуації, коли невелике підприємство замість того, щоб утримувати власний торговий персонал, використовує промислових агентів, які відвідують роздрібні магазини і представляють товар на професійному рівні.Виробник — агент — оптовий торгівець — роздрібний торгівець — споживач (трирівневий канал) — компанії надають право збуту товару агентові, який вступає в контакт з оптовиком, той своєю чергою, з роздрібним торгівцем, отримуючи при цьому комісійні від продажу. Компанії можуть також скористатися послугами брокерів для реалізації своєї продукції. Вихід на закордонні ринки може здійснюватися через агентів і брокерів.Канали розподілу промислових товарівКанали, які використовуються для розподілу товарів промислового призначення, представлено на рис. 3.Виробник промисловий споживач (канал нульового рівня) — найчастіше використовується компаніями для продажу складної і дорогої промислової продукції (турбіни, локомотиви, устаткування для автоматизації виробництва). Прямий маркетинг дає змогу при цьому вирішувати технічні проблеми, які виникають у споживачів, завдяки високій кваліфікації торгового персоналу підприємства-виробника. Прямий маркетинг на ринках товарів промислового призначення набуває таких форм: послуги персоналу фірми; телемаркетинг (контакти телефоном); продаж за каталогом.Виробник агент промисловий споживач — компанія використовує на комісійних умовах для збуту продукції агента, який займається збутом товарів від різних постачальників. Цей варіант має свою перевагу — перерозподіл витрат на збут, що вигідно для компаній, які не мають достатніх ресурсів для налагодження власної збутової мережі. Серед вад — менша увага, яку приділятимуть товарові фірми агенти, порівняно з торговим персоналом фірми-виробника.Рис. 3. Канали розподілу промислових товарівВиробник — дистриб'ютор промисловий споживач. Цей канал передбачає продаж через дистриб'юторів меншої кількості товарів, які закуповуються частіше. Переваги агентів і дистриб'юторів у тому, що вони спроможні залучити більше покупців, які закуповують товар у невеликій кількості.Виробник — агент — дистриб'ютор — промисловий споживач. Якщо споживачі віддають перевагу послугам дистриб'ютора, за цією схемою агент продає товар дистриб'юторам, які своєю чергою реалізують його споживачам.
    Другие файлы:

    Управління каналами розподілу та охоплення ринку
    Сутність і завдання маркетингової політики розподілу. Причини, що зумовлюють використання посередників. Функції каналів розподілу. Критерії вибору пар...

    Канали збуту на промисловому ринку
    Визначення сутності поняття "канали розподілу". Порівняльна характеристика "каналів розподілу" та "каналів збуту". Лінійно упорядкована чисельність фі...

    Маркетингова політика розподілу
    Сутність, види та функції каналів розподілу. Основні елементи маркетингової політики. Прямі, опосередковані та ешеловані канали розподілу. Сучасні мар...

    Маркетингова політика розподілу
    Планування, реалізація та контроль фізичного переміщення товарів від місць їх виробництва до місць продажу. Маркетингова логістика як складова частина...

    Вдосконалення системи розподілу ПП "АвтоКомфорт"
    Аналіз існуючої системи розподілу для ПП "АвтоКомфорт", оцінка альтернативних каналів розподілу. Визначення недоцільності залучення однорівневого кана...