Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Безопасность жизнедеятельности и охрана труда

Управління охороною праці у навчально-виховних закладах

Скачать
Купить
Планування роботи по забезпеченню охорони праці, безпеки життєдіяльності в навчально-виховному закладі. Організація роботи з охорони праці та посадові інструкції працівників. Найактуальніші питання річного плану роботи. Видання та оформлення наказу.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Національний педагогічний університет ім. М.П.Драгоманова

Реферат

з ІІ модулю

Охорони праці в галузі

на тему:

Управління охороною праці у навчально-виховних закладах

Виконала: студентка

вечірнього факультету

62 інм групи

Дубовик Маріна

Викладач: Селезень В.Д.

Київ - 2012

План

Вступ

І. Система управління охороною праці в навчально-виховному закладі

ІІ. Планування роботи по забезпеченню охорони праці в навчально-виховному закладі

III. Організація роботи з охорони праці та посадові інструкції працівників

Висновки

Список використаної літератури

ВСТУП

“Забезпечення безпечних і нешкідливих умов навчання, праці та вихованняу закладах освіти покладається на їх власника або уповноважений ним орган, керівника закладу освіти”.

Ст. 26 Закону України “Про освіту”.

“Загальноосвітній навчальний заклад забезпечує безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я, формує гігієнічні навички та засади здорового способу життя учнів.”

Ст. 23 (І) Закону України “Про загальну середню освіту”.

Навіщо дитині знання і життєві навички, якщо за них вона сплачує ціною власного здоров'я?

Останніми роками в нашій державі вдосконалюється законодавча база з охорони праці, яка визначає права і обов'язки як роботодавця, так і працівників. Пріоритетним залишається збереження життя і здоров'я учасників трудової діяльності. Сучасна концепція розвитку загальноосвітнього закладу передбачає нові вимоги до професійного рівня вчителя, за обсягом і різнобічністю вирішуваних завдань він повинен бути спеціалістом широкого профілю, володіти основами шкільних предметів, інноваційними технологіями, хорошою психологічною і педагогічною підготовкою.

Зростання масштабів техногенної діяльності сьогоднішнього суспільства, індустріальні зміни оточуючого середовища створюють реальні загрози для життя і працілюдини. Росте кількість жертв від наслідків різноманітних надзвичайних ситуацій -- промислових аварій, катастроф, стихійних лих. Вивчення найбільшімовірних надзвичайних ситуацій, їх особливостей і можливих наслідків, навчання поведінці в таких умовах покликані підготувати людину до вибору найбільш розумного рішення для виходу з небезпечних ситуацій із найменшими втратами. Забезпеченняздорових, безпечних умов навчально-виховного процесу, попередження травматизму його учасників покладається на керівника закладу і буде успішним за умови змістовної і цілеспрямованої організації роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності, де адміністрація є наставником і створює таку систему управління охороною праці, коли кожен педагог прикладе максимум зусиль, аби насамперед через освіту впливати на умови збереження, зміцнення і відновлення здоров'я особистості.

І. СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ОХОРОНОЮ ПРАЦІ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ЗАКЛАДІ

Питання охорони праці в загальноосвітньому закладі вирішується на основі законодавчих, нормативно-правових актів про охорону праці, а також галузевих, територіальних цільових программ покращення стану й умов охорони праці, що дає змогу створити базу для подальшого розвитку системи управління цією важливою сферою (додаток 1).

Поняття “охорона праці” близьке до поняття “гарантування безпеки життєдіяльності”. Головною метою цієї служби в школі є збереження життя та зміцнення здоров'я дітей, працівників у процесі навчальної діяльності, виховання й організованого відпочинку.

Охорона праці -- це система законодавчих актів і соціально-економічних, технічних, гігієнічних та організаційних заходів, які гарантують збереження здоров'я і працездатності людини. Забезпечення здорових, безпечних умов навчально-виховного процесу, запобігання травматизму його учасників покладається на власника або уповноважений ним орган.

Система управління охороною праці створюється суб'єктом господарювання і має передбачати підготовку, прийняття та реалізацію завдань щодо здійснення організаційних, технічних, санітарно-гігієнічних та лікувально-профілактичних заходів, спрямованих на збереження життя, здоров'я та працездатності найманихпрацівників у процесі їх трудової діяльності. Ця система є складовою частиною загальної системи управління закладом.

Робота коллективу загальноосвітньої школи з охорони праці організована згідно із Законом України “Про охорону праці” та Положенням “Про організацію роботи з охорони праці учасників навчально - виховного процесу в установах і закладах освіти”, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України № 563 від 01.08.01. На основі цих нормативних документів розроблено Положення про систему управління охороною праці учасників навчально-виховного процесу в загальноосвітній школі (додаток 2).

Оскільки організація роботи з охорони праці в закладах освіти покладається на їх керівників, то керівник навчального закладу відповідає за створення безпечних умов навчально-виховного процессу згідно з чиним законодавством, між галузевими нормативними, інструктивними та іншими документами з охорони праці.

Відповідно до ст. 16 Закону України про охорону праці у школі для забезпечення пропорційної участі працівників у вирішенні питань безпеки, гігієни праці та виробничої санітарії за рішенням трудового колективу створена комісія з питань охорони праці. Комісія складається із представників роботодавця і профспілки, а також уповноваженої найманими працівниками особи, інших спеціалістів відповідно до Типового положення про комісію з питань охорони праці, затвердженого наказом Держнагляду охорони праці від 03.08.93 №72.

Підготовку управлінських рішень щодо функціонування системи управління охороною праці в загальноосвітній школізабезпечує комісія з питань охорони праці, що виконує визначені функції.

Отже, організацією роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності закладу займаються як керівник, так і представники (уповноважені особи) трудового колективу.

ІІ. ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ ПО ЗАБЕЗПЕЧЕННЮ ОХОРОНИ ПРАЦІВ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ЗАКЛАДІ

Планування роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності передбачає на основі аналізу та контролю діяльності навчального закладу складання річного плану роботи (додаток 4), в якому визначаються такі заходи:

- навчання та перевірка знань працівників з охорони праці;

- проведення інструктажів, розробка, періодичний перегляд посадових інструкцій;

- внутрішній шкільний контроль;

- профілактичні та інші організаційні заходи, що спрямовані на підвищення рівня безпеки учасників навчально-виховного процесу;

- визначення потреби у новому обладнанні, матеріально-технічних засобах безпеки та санітарно-побутовому обслуговуванні.

До річного плану роботи загальноосвітнього закладу слід включити розділ «Охорона життя і здоров'я учасників навчально-виховного процесу, безпека життєдіяльності, охорона праці, санітарно - профілактичні та оздоровчі заходи».

Найактуальнішими питаннями річного плану роботи з охорони праці є:

серпень -- вересень :

проведення вступного (первинного) інструктажу з працівниками та учнями;

видання наказу з організації роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності;

перегляд інструкцій з правил техніки безпеки;

оформлення актів-дозволів на роботу в навчальних кабінетах, майстернях, спортивній базі;

проведення наради-навчання працівників;

забезпечення проходження працівниками профілактичного медичного огляду;

забезпечення виконання заходів протипожежного захисту закладу;

січень -- лютий :

проведення повторного інструктажу з учасниками навчально-виховного процесу;

аналіз стану охорони праці та безпеки життєдіяльності закладу;

моніторинг результатів щорічного медичного огляду учнів;

протягом року :

організація і проведення заняття з учнями з питань безпеки життєдіяльності;

проведення місячників, творчих конкурсів, масових заходів з висвітлення актуальних питань безпеки людини;

проведення батьківських зборів із попередження дитячого побутового травматизму;

проведення внутрішньо шкільного контролю за дотриманням учасниками навчально-виховного процесу правил і вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності;

аналіз стану травматизму;

проведення навчання з дій на випадок виникнення надзвичайних ситуацій;

оформлення інформаційних матеріалів, виставок, стендів з висвітлення безпеки життя людини в оточуючому середовищі.

III. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА ПОСАДОВІ ІНСТРУКЦІЇ ПРАЦІВНИКІВ

охорона праця навчальний безпека

Згідно з установленими вимогами законодавства з охорони праці та з метою систематичного їх виконання у загальноосвітньому закладі повинні бути ро...

Другие файлы:

Управління охороною праці
Концепція розвитку та загальна структура управління охороною праці в Україні. Державний нагляд та контроль за станом охорони праці, у сфері страхуванн...

Педагогічний конфлікт: причини і методи управління
Поняття і детермінанти педагогічного конфлікту, історія його досліджень. Визначення основних напрямів подолання педагогічного конфлікту в навчально-ви...

Методи підвищення ефективності системи управління охороною праці
Основні напрями створення і функціонування системи управління охороною праці на рівні Центра поштового зв’язку. Оцінка економічної ефективності у впро...

Державне управління охороною праці та організація охорони праці
Органи державного контролю та нагляду за охороною праці, їх компетенція, повноваження і планування роботи. Методи аналізу та основні причини виробничо...

Система управління охороною праці на підприємстві
Охорона праці - це система правових, соціально економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засо...