Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »География

Океани Землі

Тип: реферат
Категория: География
Скачать
Купить
УрокОкеани ЗемліОКЕАНИ ЗЕМЛІМета: продовжувати формувати уявлення про поверхню Землі, її зображення на глобусі і карті, уміння читати карту й працювати з нею; сформувати уявлення про океани Землі; розвивати пізнавальний інтерес, уміння працювати з підручником і додатковою літературою; формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, здійснювати взаємоконтроль, узгоджено працювати в групах; виховувати спостережливість, захопленість неповторністю й величчю природи.Обладнання: підручники (Байбара Т.М., Бібік Н.М. Я і Україна; Підручник для 4 класу. — К.: Форум, 2004), атлас з природознавства для 4-го класу (ДНВП «Картографія», 2003), глобус, роздатковий матеріал.Підготовка до уроку. Діти об'єднуються в «домашні групи» (4 групи по 6 осіб), обирають керівника групи — спікера. Він стежить за якістю підготовки кожним членом групи домашнього завдання, визначає, хто презентуватиме домашнє завдання.ХІД УРОКУІ. Перевірка домашнього завдання.Учитель. Щоб розпочати роботу, ми маємо з'ясувати відповіді на ті запитання, які ви готували в «домашніх» групах.Доповідач від кожної групи представляє домашнє завдання.— Які докази можна знайти на глобусі на підтвердження цілісності всієї суші як єдиного материка?— Чому планету Земля називають «блакитною»?П. Мотивація навчальної діяльності.— Справді, атмосфера Землі розсіює блакитні промені і створює ілюзію «блакитної» планети.Бесіда.— Проте, чи тільки через атмосферу наша планета здається блакитною? Розгляньте уважно глобус. Який колір переважає на ньому? Що він означає? (Водні простори.) Чого ж більше — води чи суші? (Води.) І не просто більше, а більше аж у 10 разів: вода = суша х 10.Деякі дослідники навіть вважають, що нашу планету доцільніше було б назвати не Земля, а по-іншому. А от як саме, нам необхідно з'ясувати на цьому уроці.Технологія “Незакінчене речення”.Завдання.— Уявіть, що на нашій планеті раптом зникли водні простори. Залишилась суцільна суша. Обговоріть у групах це припущення і закінчіть кожне із речень поданими варіантами.Відсутність водної частини планети вплинула б на життя людей позитивно, бо... .Відсутність водної частини планети вплинула б на життя людей негативно, бо....а) збільшилася б кількість суші для господарської діяльності людей;б) більше б стало рослин і тварин;в) менше б стало рослин і тварин;г) зникли б дощі, завжди було б сонячно;д) ваш варіант.Виходить 1 учні з кожної команди і демонструє рішення команди.ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. — Отож, як вигадаєте, про що йтиме мова сьогодні на уроці? (Про значення водної частини нашої планети.)— А для чого нам ця інформація? На цьому уроці я з'ясую...Цей урок навчить мене... Після цього уроку я зможу...— А також ми поповнимо свій словник новими словами...IV. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу. — Щоб наші сподівання виправдалися, саме час попрацювати.Робота з підручником. Словникова робота.— Розгорніть підручник на с. 99 і прочитайте тему нашого уроку. (Океани Землі.)— Яким словосполученням ми заміняли слово «океани»? (Водний простір.)Завдання.— Прочитайте два перших абзаци і підготуйте відповідь на запитання.Що ми маємо на увазі, коли вживаємо слово «океан» в однині? (Світовий океан.)Якого значення набуває це слово, вжите у множині? (4 океани, бо Світовий океан розділений материками на 4 частини.)Учитель показує океани, називаючи їж розміщення на карті.Робота з роздатковим матеріалом.Технологія «Два — чотири — всі разом».Діти працюють спочатку в парах, а потім погоджують у групах.— Прочитайте інформацію про один із океанів і виберіть найважливіше за планом:1. Розміри порівняно з іншими.2. Походження назви океану.
  • «Родзинка» океану.
  • Обмін інформацією. Технологія «Карусель».Інформатор групи розповідає про найважливіше щодо «свого» океану сусідній групі і залишається в цій групі. Той, хто отримав інформацію, рухається по колу в іншу групу, доки всі групи не прослухають інформацію про всі чотири океани. Кожен з інформаторів ставить запитання членам групи, щоб переконатися, чи все вони зрозуміли.Завдання на рефлексію.Учитель роздає смужки з назвами океанів та їх «родзинками».Розмістити назви океанів від найменшого до найбільшого. (Північний Льодовитий, Індійський, Атлантичний, Тихий.) Робота з підручникам.Діти працюють у парах, а потім приймають спільне рішення в малих групах.Завдання.Прочитати третій, четвертий, п'ятий абзаци. Сформулювати загальне запитання, що об'єднує ці абзаци. (Яке значення Світового океану?)Виписати з кожного абзацу конкретну відповідь на це запитання. Щ» Загальне запитання:Відповіді:3-й абзац В океані містяться великі запасисолі. 4...
    Другие файлы:

    Загальні принципи і задачі комплексного використання водних ресурсів
    Розподіл води на Землі: океани і моря, річки і озера, льодовики і запаси підземних вод. Загальне рівняння водного балансу. Приклади реалізації інженер...

    Гіпотеза первісно гідридної Землі та її можливе значення для нафтогазової геології
    Уявлення про будову і склад Землі. Обґрунтування кисневої геохімічної моделі Землі. Альтернативна гідридна модель Землі та її обґрунтування. Значення...

    Основи раціонального й ефективного використання землі в сільському господарстві
    Суть, показники та методика визначення ефективності використання землі. Земельні ресурси сільськогосподарського підприємства та результати їх використ...

    Вплив діяльності людини на гідросферу
    Гідросфера, або водяна оболонка Землі, - це її моря і океани, крижані шапки приполярних районів, ріки, озера й підземні води. Запаси води на Землі вел...

    Оренда землі
    Історичні аспекти правового регулювання оренди землі. Оренда землі і її правова форма використання. Механізм правового регулювання орендної плати за з...