Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Педагогика

Управління якістю освіти на основі компетентнісного підходу

Тип: научная работа
Категория: Педагогика
Скачать
Купить
Роль освіти в розвитку партнерства України з іншими державами. Основні складові компетентнісного підходу до організації вищої освіти за спеціальністю "Банківька справа". Огляд сфери і предмету професійної діяльності, загального рівня підготовки фахівців.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Міністерство освіти і науки України

Харківський національний економічний університет

Кафедра банківської справи

Навчально-дослідницька робота

з навчальної практики "університетська освіта"

Управління якістю освіти на основі компетентнісного підходу

Виконала:

студентка 1 курсу 4 групи

фінансового факультету

напряму підготовки

"Фінанси і кредит"

Перевірив:

зав. кафедрою, д. е. н.,

професор О. М. Колодізєв

Харків, 2014

Зміст

Вступ

1. Роль освіти в розвитку партнерства України з іншими державами

1.1 Європейський вибір України - невід'ємна складова її подальшого розвитку

1.2 Входження освіти й науки України в Європейське інформаційне та освітнє поле як вагомий чинник економічного, соціального, інтелектуального, інноваційно-технологічного та культурного розвитку

2. Основні складові компетентнісного підходу до організації вищої освіти за обраною спеціальністю

2.1 Сфера професійної діяльності

2.2 Предмет професійної діяльності

2.3 Рівні підготовки фахівців

2.4 Компетенції. Формування переліку компетенцій

2.5 Освітньо-професійні програми. Модульний принцип побудови освітньої діяльності

2.6 Формування індивідуального навчального плану студента за спеціальністю "Банківька справа"

2.7 Банківська система України

2.8 Розвиток студентського самоврядування - важливий чинник забезпечення якості вищої освіти

Висновки

Література

Вступ

Потреба в освіті для народу така ж природна, як потреба дихати (Л.М. Толстой).

Освіта і наука є стратегічним резервом розвитку держави, суспільства, економіки та багатовимірним полем нашої інтеграції у світову спільноту. Це ставить перед нами завдання проведення глибоко продуманої реформи вищої освіти України з науковим прогнозуванням її результатів, із збереженням та розвитком нашої національної духовної культури.

У наш час вища освіта посідає важливе місце у житті багатьох людей. Вона допомагає досягти поставлених перед людиною цілей у житті, а також реалізуватися у ньому. В Україні вища освіта має багато проблем і негараздів, тому вивчення проблеми освіти у нашій країні є одним з першочерговим завдань.

Основними чинниками, які впливають на якість освіти є: висока професійна підготовка, адаптоване до специфіки навчального процесу навчально-методичне забезпечення, наявність сучасної системи оцінювання рівня викладання навчальних дисциплін та отриманих знань, застосування сучасних освітньо-інноваційних технологій, активне ведення науково-дослідницької роботи та стимулювання самостійної роботи, належний рівень матеріально-технічного забезпечення навчального процесу, відповідність програм дисциплін сучасним вимогам, тісне співробітництво з роботодавцями та провідними фахівцями.

Кожен з перерахованих факторів відіграє значну роль у реалізації стратегії навчального закладу, яка орієнтована на розвиток особистості і може бути досягнута за умови системного і скоригованого управління якістю освіти.

Зараз Міністерство освіти і науки України працює над вдосконаленням нашої системи вищої освіти. 1 липня цього року Верховна Рада України прийняла Закон "Про вищу освіту". Головними пріоритетами нового закону "Про вищу освіту", порівняно з його попередником є:

· встановлення рівнів та ступенів освіти;

· запровадження академічного та першого наукового ступеня - доктор філософії;

· запровадження Національного агентства з якості вищої освіти та незалежних установ оцінювання;

· розширення реальної автономії вищих навчальних закладів;

· інтеграція вищої освіти України до Європейського простору шляхом реалізації положень та принципів Болонського процесу.

Варто зазначити,що деякі положення закону набирають чинності пізніше основної його частини.

Зокрема, обмеження максимального навчального навантаження на одну ставку науково-педагогічного працівника в 600 годин на навчальний рік вступить в силу 1 вересня 2015 року.

1 січня 2016 року набуде чинності положення Закону про скасування особистої подачі абітурієнтами документів у різні вищі навчальні заклади.

Виходячи з цього, ми бачимо, що зміни в освіті відбуваються. І є надія, що вони приведуть нас тільки до кращого.

1. Роль освіти в розвитку партнерства України з іншими державами

1.1 Європейський вибір України - невід'ємна складова її подальшого розвитку

Процеси європейської інтеграції охоплюють дедалі більше сфер життєдіяльності, включаючи вищу освіту. Україна чітко визначила орієнтир на входження в освітній і науковий простір Європи, здійснює модернізацію освітньої діяльності в контексті європейських вимог, наполегливо працює над практичним приєднанням до Болонського процесу.

Вибір нашої держави - європейська інтеграція. Цей курс проголосив Президент України, його схвалила Верховна Рада, підтримала переважна більшість суспільства і політичних партій. Європейський вибір у розвитку України зумовлений історичними, економічними та соціальними чинниками. Його суть полягає у виборі шляху розвитку в напрямку європейської цивілізаційної моделі, що дає можливість досягти прогресу в усіх сферах життєдіяльності суспільства і держави. Європейський вибір України - це одночасно і рух до стандартів демократії, інформаційного суспільства, соціально орієнтованого ринкового господарства, що базується на засадах верховенства права і забезпечення прав та свобод людини і громадянина.

Україна має достатній потенціал для здійснення прориву до нових технологій у промисловому виробництві, до нових відносин у сфері економіки, до нових поглядів на якість і рівень життя, до нових підходів у сфері освіти та науки, до інтеграції нашого суспільства в Європейське співтовариство.

Упродовж останнього десятиріччя Україна наполегливо наближається до європейських стандартів. На рівні держави напрацьовано універсальні принципи взаємодії з географічними сусідами та країнами-учасниками Європейського Союзу: взаємоповага, взаємодопомога, готовність до вирішення усіх проблем, не зважаючи на рівень їх складності. Сповідуючи миролюбну політику, держава дотримується на світовій арені безпретензійних норм діяльності. Уряди України послідовно продовжують здійснення практичних кроків щодо його реалізації.

Стратегією подальшої діяльності у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції є активний перехід на сучасні, європейські методи роботи, сприяння розвитку міжвідомчої взаємодії на горизонтальному рівні, розширення повноважень середньої та нижньої управлінських ланок у сфері обміну інформацією, заохочення ініціативності, глибокої продуманості пропозицій і бачення кінцевих результатів їхньої реалізації, вивчення та трансляція корисного досвіду інших європейських країн у сфері державного управління інтеграційними процесами.

1.2 Входження освіти й науки України в Європейське інформаційне та освітнє поле як вагомий чинник економічного, соціального, інтелектуального, інноваційно-технологічного та культурного розвитку

25 травня 1998 року міністри, що представляють Великобританію, Німеччину, Італію і Францію, прийняли Спільну декларацію на конференції, присвяченій 800-річчю Паризького університету. Завдання так званої Сорбонської декларації "Про гармонізацію європейської системи вищої освіти" - створення відкритого європейського простору вищої освіти, який має стати більш конкурентоспроможним на світовому ринку освітніх послуг. Основна ідея цих документів - двоступенева структура вищої освіти, використання системи кредитів (ECTS), міжнародне визнання бакалавра як рівня вищої освіти, що надає особі кваліфікацію та право продовжувати навчання за програмами магістра відповідно до положень Лісабонської угоди.

Як ми бачимо, поступово створювалися умови для інтеграційних процесів у сфері вищої освіти європейських країн. Україна була і є активним учасником цих процесів, безсумнівно.

Наступна, не менш важлива, зустріч відбулася в березні 1999 року в Німеччині. Генеральних директори ЄC і керівництво Ради ректорів європейських країн зустрілися для обговорення проблем акредитації й оцінки у вищій освіті. 19-20 вересня 2003 року відбулася третя зустріч європейських міністрів, що відповідають за вищу освіту.

Було проведено 28 міжнародних заходів, починаючи з Паризької зустрічі міністрів до офіційної зустрічі міністрів освіти 19 травня 2005 року в норвезькому місті Берген, де Україна офіційно була залучена до Болонського процесу через підписання міністром освіти і науки України відповідної декларації.

Одним з найважливіших вихідних документів співпраці є "Угода про партнерство та співробітництво" (далі - УПС) між Україною, з одного боку, та ЄС і його членами, з іншого, яка набула чинності у березні 1998 року та має термін дії 10 років. Основними цілями УПС є розвиток тісних політичних стосунків між Україною та ЄС шляхом постійного діалогу з політичних питань, сприяння розвитку торгівлі та інвестицій, забезпечення підґрунтя для взаємовигідного еко...

Другие файлы:

Принципи та удосконалювання сучасних методів управління якістю
Теоретичні аспекти управління якістю. Основні етапи розвитку систем управління якістю. Аналіз системи управління якістю ТОВ "Ферум". Оцінка рівня упра...

Особливості управління якістю та продуктивністю праці як засобами забезпечення конкурентоспроможності на мікро- та макрорівнях
Програми та методи управління продуктивністю та якістю праці, сутність кластерного підходу. Оцінка продуктивності праці національної економіки. Механі...

Реалізація компетентнісного підходу у навчально-виховному процесі професійної школи
Підвищення якості навчально-виховного процесу у професійній школі, використання компетентнісного підходу у підготовці учнів. Роль особистості і потенц...

Управління якістю продукції ТОВ "МТК"
Теоретичні аспекти управління якістю. Поняття якості. Основні етапи розвитку систем управління якістю. Стандартизація та сертифікація якості продукції...

Моніторинг систем управління якістю ВНЗ
Тратиційний підхід моніторингу якості вищої освіти. Діагностична система визначення ефективності професійної діяльності персоналу вищих учбових заклад...