Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Музыка

Розвиток гітарного мистецтва в Україні

Тип: курсовая работа
Категория: Музыка
Скачать
Купить
Аналіз поглядів, думок і висловлювань публіцистів щодо вивчення мистецької діяльності українських гітаристів. Висвітлення історії розвитку гітарного мистецтва. Проведення III Міжнародного молодіжного фестивалю класичної гітари Guitar Spring Fest в Одесі.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Зміст

Вступ

1. Історія інструменту гітара

2. Розвиток гітарного мистецтва в Україні

3. Гітарні школи в консерваторіях України

Висновки

Список використаних джерел

Додатки

Вступ

Актуальність теми. Гітара - один з найулюбленіших і популярних інструментів у багатьох країнах світу. Історія гітарного мистецтва наповнена багатими подіями, творчими пошуками, постійним вдосконаленням як самого інструменту, так і техніки гри на ньому.

Свій зовнішній вигляд, близький до сучасного, гітара ухвалила лише в XVIII столітті. Її попередниками по праву вважаються такі щипкові інструменти, як лютня, ліра, грецька кіфара, італійська віола та іспанська віела. В даний час існують кілька основних різновидів гітари: класична шестиструнна ("іспанська"), семиструнна ("руская"), а також "гавайська", джаз-гітара, електрогітара. Батьківщиною найбільш поширеною в світі шестиструнної гітари є Іспанія, семиструнній справедливо вважається Росія.

Серед любителів гітарного мистецтва до цих пір не припиняються дискусії: якому з цих інструментів слід віддати перевагу? Прихильники шестиструнної гітари вказують на великі віртуозні можливості свого інструмента, на дійсно значні творчі удачі, досягнуті композиторами та виконавцями, що використовують його. Шанувальники семиструнній гітари також посилаються на великі досягнення музикантів і традиції виконавства, що склалися в художній культурі Росії в XIX столітті, підкреслюють близькість інструменту природі російської пісні, народного мелосу.

На мій погляд, відповідь на поставлені питання цілком однозначні: і шестиструнна гітара, і семиструнна мають свої переваги і традиції, кожен з цих інструментів може вирішувати різноманітні художні завдання. Правомірність використання тієї чи іншого різновиду гітари може залежати тільки від того, які засоби виразності потрібні композитору для втілення творчого задуму, який образний зміст він хоче розкрити за її допомогою.

Ступінь дослідженості. Даною темою займалися наступні дослідники: Флавіо Сала, Крістофор Коко, Меркюрі де Франс, Пабло Мінгет, Фернандо Сор, Діонісіо Агуадо, Фердінандо Каруллі, Мауро Джульані, Маттео Каркассі, Андрій Остапенко, Микола Михайленко. Вайсборд М, Ямпольский И. М, Стахович М. А,.

Об'єктом дослідження є: процес становлення та розвитку гітарного мистецтва в Україні.

Предмет дослідження - шляхи впровадження мистецтва гри на гітарі в навчально-виховний процес ЗНЗ.

Мета роботи: довести значимість популяризації та визначну роль гітарного мистецтва в музичному виконавстві України, привернути увагу до яскравих постатей виконавців на гітарі.

Завдання:

· провести пошукову роботу та опрацювати науково-методичну літературу, щодо досліджуваної теми;

· проаналізувати думки, погляди, висловлювання дослідників, публіцистів по вивченню мистецької діяльності гітаристів України;

· висвітлити історію розвитку гітарного мистецтва;

· розглянути діяльність перших гітарних шкіл України;

Методи: метод наукового пошуку, аналізу та синтезу, узагальнення, порівняння, спостереження.

Практична спрямованість. Робота може бути використана студентами-гітаристами, викладачами середніх та вищих навчальних закладів мистецького спрямування, а також вчителями по класу гітари ДМШ для проведення ознайомлюючої роботи серед учнів-гітаристів.

Структура. Робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків.

гітарист міжнародний молодіжний фестиваль

1. Історія інструменту гітара

Ти гітара моя,І любов, і доля,

Поруч ми обоє -пісня і душа.

І хвилини щастя Серед днів печалі

Ми з тобою, мила, Разом зустрічали.

Знаю, не збентежить, Як підеш від мене,

Бо життя належить Господу та небу.

Струни в серці б'ються, Душу відкривають,

Плачучи - сміються, Сміючись - ридають.

Ти - ковток надії, З піснею вінчанна,

Приведеш нас, грішних, Стежкою до храму,

Вітри рвуть вітрила, Як мій білий одяг,

Та ламають крила, Бо такая доля.

Анатолій Канарський

Перші свідоцтва в країнах Стародавнього Сходу.

Струнні щипкові інструменти, забезпечені шийкою, з'явилися в глибокій старовині. Вони складають сімейство лютневих в широкому сенсі слова. Найбільш ранні збереглися свідоцтва - це скульптурні зображення Месопотамії, які відносяться приблизно до 2 тисячоліття до н. е.. У них відображені інструменти з невеликим корпусом, який був зроблений, з панцира черепахи або з гарбуза (обтягнутою, цілком ймовірно, шкірою). Подібного роду інструменти існують і в наші дні в деяких країнах: на Балканах - тамбуріца, в Ірані - сітар, в Туреччині - саз, у Греції - базуки. У Центральній Азії і на півночі Індії з'являється також двострунний дутар (використовується в наші дні в Ірані, Узбекистані, Таджикистані, Туркменії). У нього закруглений донизу і усічений у верхній частині корпус і довга шийка, в яку угвинчені колки.

Вирішальний момент в історії розвитку інструменту - поява нового резонаторного корпусу, що складається тепер вже з трьох частин: деки, верхньої деки і двох обичайок, які їх з'єднують. Цей етап настає в Китаї в 3 або 4 столітті н. е.. З виникненням інструментів юаня (в наші дні невживаного) Юкина, верхня дека якого зроблена з цілісної дерев'яної пластини. Починаючи з цього часу інструменти, схожі з гітарою, широко поширюються на Середньому Сході. Прекрасний зразок одного з таких інструментів відображений на фризі буддійського монастиря Ертама поблизу Термеза (Узбекистан), фрагмент якого зберігається в С. Петербурзькому ермітажі. Однак поки ще не існує точного датування цієї фрески: вона може бути віднесений до періоду між 1 століттям до н. е.. і 3 століттям н. е.. У Стародавньому Китаї широко використовуються різні види лютні з довгою шийкою. Особливо привертає увагу так званий Нефер (що в перекладі означає "краса"). Цей інструмент, за його мигдалеподібним витягнутим корпусом, можна вважати одним з попередників нашої гітари. Недостатність і розрізненість достовірних даних ускладнює наукове вивчення передісторії гітари. Більш за все ми схиляємося до думки, що вона народилася на Середньому Сході і звідти розповсюдилася по Азії і Європі. Важлива роль у цьому процесі належить Єгипту. Як зазначає дослідник К. Омо, "починаючи з 9 століття на заході цієї країни європейська лютня називається Китаро"; крім того, очевидно спорідненість між нефером і першими інструментами, зображеними на іспанських монускриптах. Нашестя арабів могло послужити (це стосується і лютні) фактором зв'язку між Північною Африкою і Південною Європою, але не можна виключити і певного впливу Малої Азії - через греко-романський світ.

Ранні відомості в Західній Європі.

Як і в античності, так і в середньовічній Європі появу інструментів безпосередніх попередників гітари та їх подальшу еволюцію впродовж перших століть християнської ери неможливо простежити через відсутність достовірних даних. Якщо вірити деяким дослідникам, найперше зображення такого інструменту належить до II століття. Мова йде про барельєф, який прикрашає надгробну стелу в Меріді (Іспанія). Можна розрізнити лише верхню частину інструменту. Конструкція його така, що цілком припустима і більш пізнє датування. Насправді, інструменти настільки розвиненою конструкцією ми знову виявимо лише дванадцять століть потому.

Набагато більш архаїчними здаються представлені в Утрехтській псалтирі 9ок. 820-830) "сітар з грифом", незважаючи на очевидне прагнення художника-мініатюриста до орнаментальної пишності зображення. Знаменита Штутгартська псалтир, виконана кількома десятиліттями пізніше, ймовірно, у Франції, в Скрипторіумі абатства Сен-Жермен-де-Пре (бл. 830-860), містить виключно цікаві для мого дослідження мініатюри. На них можна побачити десять прекрасних інструментів, які вже визначено названі гітарами. Це говорить про те, що будова гітари в ті часи набуває свої основні риси. Резонатора корпуса, шийки і колкову систему які оформляються як самостійні частини; струни (від трьох до шести) прикріплюються до круглого виступу, який вміщується на нижньому краї корпусу. Виконавець приводить їх в коливання за допомогою довгого плектра.

Латинське слово cithara, яким названі інструменти в описаній Псалтиря, походить від грецького слова кіфара і ще задовго до середньовіччя використовується для позначення різновидів гітари, як kitaire, quitaire, quitarre, введені в ужиток після 1250 року.

На жаль, цей дорогоцінний документ становить одиничний випадок. Найближчі до нього за часом зображення інструментів - попередників гітари ми знаходимо лише в X - XI століттях в Іспанії. Конструкція їх виглядає не настільки розвиненою.

Іспанія. Особливо примітний тут ряд манускриптів, що мають спільне джерело походження. В основу їх покладено рукопис Астурійського ченця Беатуса Льебана (VIII) "Commentaires de Apocalypse", що містить збори різних тлумачень Апокаліпсиса...

Другие файлы:

Розвиток української культури та мистецтва на початку ХХ ст.
Етапи розвитку української культурологічної думки ХХ ст. Складнощі формування національної культурологічної школи. Архітектура і образотворче мистецтв...

Розвиток друкарства в Україні в ХІХ ст. Теорія мистецтва книги
Визначення ролі приватних і казенних друкарень в книжковій справі України І пол. ХІХ ст. Основні теорії мистецтва книги. Процес оформлення книги, як р...

Українська культура: становлення та розвиток
Історія зародження та розвитку трипільської культури, скіфського мистецтва та язичництва в Україні. Розгляд християнізації Русі як двигуна нового куль...

Розвиток театральної культури у Слобідській Україні в XIX столітті
Початок діяльності Харківського театру, поступовий зріст його популярності завдяки видатним акторам та цікавому репертуару. Робота театру за радянськи...

Розвиток української культури та мистецтва у другій половині XIX ст.
Територіальне роз’єднання українських земель, завершення формування нації у другій половині XIX ст. Позитивні зрушення у культурній сфері. Реалістични...