Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Культура и искусство

Німецький експресіонізм. Особливості жанрово-стильової та світоглядної систем, вплив на світове кіно

Тип: курсовая работа
Категория: Культура и искусство
Скачать
Купить
Умови народження та еволюція розвитку школи німецького експресіонізму, формування його феномену на теренах світового кіномистецтва. Особливості постановки кадру та акторської гри в німецьких фільмах. Вплив експресіоністського стилю на кіно різних країн.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

24

Міністерство культури і туризму України

Київський національний університет культури і мистецтв

Кафедра дикторів та ведучих телепрограм, тележурналістики

Курсова робота

з дисципліни «Історія кіно і телебачення»

Тема: «Німецький експресіонізм. Особливості жанрово-стильової та світоглядної систем, вплив на світове кіно»

студентки IІІ курсу групи ТБА -39к

денної форми навчання

Тохтамирової І.В.

Науковий керівник:

Михальов В.Я.

канд. пед. наук, доц.

Київ 2012

Зміст

Вступ

Розділ 1. Історичний аспект формування стильових особливостей німецького кіно експресіонізму

1.1 Німецький експресіонізм - умови народження культурного напрямку

1.2 Еволюція розвитку школи німецького експресіонізму

1.3 Формування феномену національного німецького експресіонізму в кіно, на теренах світового кіномистецтва

Розділ 2. Особливості німецького кіноекспресіонізму. Творчі інновації

2.1 Основні причини успіху кіноекспресіонізму в Німеччині

2.2 Особливості постановки кадру в фільмах німецького експресіонізму

2.3 Адаптація акторської гри до специфіки німецького експресіонізму. Особливості втілення образів

2.4 Гра світу та темряви в фільмах німецьких експресіоністів

Розділ 3. Вплив німецького експресіонізму на світову кіноіндустрію

3.1 Німецький кіноекспресіонізм на сторінках кінознавців

3.2 Строкатий, суперечливий, неадекватний

Висновок

Список використаних джерел

Вступ

Актуальність дослідження:

Німецький кіно експресіонізм - яскрава перлина кіноіндустрії світового масштабу. З появою на початку ХХ ст.. цього напрямку відкривається нова сторінка розвитку не тільки експресіонізму,а і кіномистецтва в цілому. Він стає вершиною розвитку експресіоністської течії втілившись у творчості таких режисерів як П. Вегенер, Р. Віне, Ф. Ст Мурнау, Х. Гольдберг і К. Фейдт, П. Ліні. Твори цих геніїв і на сьогодні можна віднести до найкращих шедеврів світового простору.

Коротке дослідження даної теми свідчить про те, що німецький кіно експресіонізм досить загадкова тема. Німецькому кіно присвячено дуже багато літературних робіт - не раз дослідники намагалися аналізувати його великі переваги і в міру сил вирішити хвилюючі проблеми, пов'язані з сутністю німецьких картин. Але ця, головним чином естетична, література розглядала фільми тільки в якості автономних структур. Аналізуючи найбурхливіший період німецького кіномистецтва, важливо поєднати глибоке знання матеріалу з філософським поглядом на кіно, як дзеркало духовного життя суспільства.

Світ і по сьогодні захоплюють твори німецького кіно експресіонізму. Бездоганна точність у виборі засобів вираження, віртуозно побудованої дії, майстерності використання камери, яку німці вперше наділили рухом, несучим драматургічну функцію. Більше того, майже кожен досвідчений критик відзначає особливу вибудованість фільмів, яка забезпечувала як безперервність сюжетного розвитку, так і чудову гармонію світла, декорацій і акторів. Завдяки таким унікальним властивостям німецький кінематограф надав серйозний вплив на світову кінематографію, особливо після того, як повністю змінилися методи роботи в павільйоні і з'явилася вільно рухлива камера (в "Останньому людині" і "Вар'єте").

Об'єкт дослідження: німецький кіно експресіонізм.

Предмет дослідження: німецький експресіонізм, як напрям світового мистецтва.

Мета дослідження: особливості жанрово-стильової та світоглядної систем, вплив на світове кіно

Завдання дослідження:

1. Проаналізувати літературу та матеріали з теми дослідження

2. Висвітлити особливості жанрово-стильової та світоглядної систем, вплив на світове кіно.

3. Охарактеризувати процес формування особливостей напрямку німецького кіно експресіонізму.

4. Виявити характерні ознаки німецького кіно експресіонізму.

5. Дослідити етапи розвитку та формування особливостей напрямку німецького кіно експресіонізму.

Методи дослідження:

? аналітичний - аналіз літератури, подій, фактів;

? хронологічний - дослідження подій в історичній послідовності;

? мистецтвознавчий - з'ясування особливостей жанрово-стильової та світоглядної систем;

? порівняльний - виявлення спільних та відмінних рис напрямків світового кіномистецтва того часу;

Практичне значення: на сьогодні німецькі експресіоністські фільми користуються популярністю не тільки як таємничий об'єкт дослідження, а і представляють інтерес у масового глядача, як високохудожні шедеври світової кіноіндустрії.

Розділ 1. Історичний аспект формування стильових особливостей німецького кіно експресіонізму

1.1 Німецький експресіонізм - умови народження культурного напрямку

Німецький експресіонізм - один з легендарних вузлових моментів в історії кіно, сконцентрував особливу колективну енергію. Він «не розвивався і не розквітав. Історія експресіоністського кіно в Німеччині - це історія цілого ряду повторень. Початок яких ніколи не перевершити " [1. с. 60]

На початку двадцятого століття лихоманило весь світ. Всі країни пройшли через найпотужніші потрясіння, змінювалось життя, бушували війни - і в першу чергу, звичайно, Перша Світова.

Німецька імперія таки програла цю війну. Впав авторитет кайзера, вермахту, юнкерства, всього чого завгодно. Скінчилася епоха безроздільної німецької могутності. Не тільки буржуазія, а й численні представники середніх верств, оплакували поразку німецького рейху.

У специфічній атмосфері післявоєнної епохи експресіонізм став суспільно значущим явищем, тому що закликав до створення суб'єктивної дійсності і відмови від страшної реальності. Це не рух і не школа, у цього кінематографічного напрямку не було маніфестів і власних видань. Правильніше, мабуть говорити про школу, а не про експресіоністський стиль.

Одвічна схильність німців до марення і роздумів, до найяскравіших контрастів, які в експресіоністській течії проявилися в уривчастих фразах і довільних граматичний перестановках, призвела до апокаліптичної доктрини експресіонізму.

Починаючи з 1920 року, коли німецькі фільми прорвали блокаду, глядачі Нью-Йорка, Лондона і Парижа були приголомшені дивними, і в той же час незрівняними перевагами німецького кінематографа. Прототип всіх післявоєнних німецьких фільмів, "Кабінет доктора Калігарі», викликав повселюдно запеклі суперечки. Пол Рота назвав його "першою значною спробою висловити творчий дух кінематографічними засобами" [2. с. 177], а швейцарський критик Аміге, навпаки, писав, що картина "віддає фарбованою деревиною, залишаючи в роті присмак золи" [3. с. 3].

Настав новий час, який ознаменувався повним руйнування кордонів між зовнішнім і внутрішнім, між реальним і неможливим. Душа людини почала знаходити відображення в світі речей, а світ речей заглядати в душу людини. Новий ритм життя, нові ідеали і нове суспільство дали старт на недовге, але беззастережне царювання світу світлотіні.

Повоєнні німецькі фільми, що витягають рух німецької душі, задавали всім чимало загадок. Жахливі, похмурі, хворобливі - такими епітетами вони найчастіше нагороджувалися.

Однак саме про безцінні переваги німецького кіномистецтва 20-х років весь світ заговорив тільки завдяки творчості режисерів-експресіоністів.

1.2 Еволюція розвитку школи німецького експресіонізму

Еволюція німецького кіно експресіонізму ніколи не виділялася окремим дослідженням. Пол Рота, кращий критик англійської кіножурналу "Close up", першим визнав художні знахідки німецького кіно, однак обмежився короткою хронологічній схемою: "Все німецьке кіно з кінця першої світової війни і до виникнення американського звукового фільму, - говорить він, - можна грубо розділити на три періоди. Перший - театральні, історично-костюмовані фільми. Другий - художні ігрові фільми. Третій період, ознаменований занепадом німецького фільму, сусідить з часом розквіту американського німого кіно"[4 c. 180]

З часом німецьке кіно змінило свої теми і способи їх художнього вираження. Але всупереч всім змінам воно зберегло особливості свого дивного старту, які можна виявити і після 1924 року визнаного початком тривалого та явного занепаду

Пов'язуючи зникнення німецького кіно після 1924 року з від'їздом до Голівуду найбільших діячів німецького кіномистецтва, а також з втручанням Америки в німецьку кінопромисловість, більшість критиків називає німецькі картини того часу "американізованою" або "космополітичною" продукцією. В дійсності ж горезвісні "аме...

Другие файлы:

Кіносвіт Юрія Іллєнка
Представлена книга висвітлює багатогранну творчість Юрія Іллєнка. Розглядається вагомий внесок в українське та світове кіно його операторських та режи...

Українська жіноча проза кінця ХХ століття: світоглядні моделі й особливості художнього стилю
Проблема світоглядної моделі в художній творчості. Специфіка моделювання ідентичності героя та провідні типи характерів як стилетворчих чинників. Аксі...

Зовнішньоекономічні відносини України
Сучасне світове господарство. Генезис, розвиток та світогосподарські пріоритети зовнішньоекономічних відносин України. Теоретичні основи, практичні пр...

Вибір: світове панування чи світове лідерство
У книзі відомого американського політолога і державного діяча польського походження Збіґнєва Бжезінського "Вибір: світове панування чи світове лідерст...

Особливості культурно-мистецького простору України другої половини 19 століття
Реалізм в українському живописі 19 століття. Санкт-Петербурзька академія мистецтв і її вплив на формування українського образотворчого мистецтва. Само...