Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Культура и искусство

Культура і містецтво японського народу

Тип: контрольная работа
Категория: Культура и искусство
Скачать
Купить
Каліграфічний живопис Японії. Ікебана як спосіб розуміння і пізнання навколишнього світу. Сутність ритуалу чайної церемонії. Японські театри, історія їх виникнення, жанри і види вистав. Стилі і основні принципи бойових мистецтв. Традиції пейзажного саду.
Краткое сожержание материала:

23

Размещено на

Размещено на

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Вінницький державний педагогічний університет імені М.М. Коцюбинського

Кафедра економічної і соціальної географії

ІНДЗ на тему:

Культура і мистецтво японського народу

Виконала:

Костецька Тетяна Леонідівна

Вінниця-2010

Зміст

Вступ

1. Мистецтво каліграфії

2. Мистецтво Ікебана

3. Чайна церемонія

4. Японські театри

5. Бойові мистецтва

6. Мистецтво пейзажного саду

Висновки

Використана література

Вступ

Японський народ створив багатоликий і незвичайний світ художніх образів і форм, в якому, мабуть, втілилася вся історія його життя, вірувань і суджень про прекрасне. Японцям найвищою мірою притаманне особливе почуття любові до природи, точніше відчуття зв'язку людини з настроями і ритмами навколишнього його світу, що характерно для японської культури.

Японська культура яскраво вирізняється своєю незвичайної багатогранністю на загальному фоні світової культури, й у західної видається дуже загадкової і незбагненною. І самі японці вважають, що й культури і філософію не можна зрозуміти не японцю,цього потрібно народитися японцем.

І все-таки щоб спробувати зрозуміти сутність, і особливості японських національних культурних традицій необхідно поринути у безмежний океан Східної філософії - Східної мудрості, з якою японська культура нерозривно поєднана.

Мистецтво каліграфії

Каліграфічний живопис значною мірою пов'язані з філософськими і поетичними висловами, крилатими словами, прислів'ями, як приклад я можу назвати бачений мною у музеї етнографії Японії старовинний ієрогліфічний сувій у якому впевненою рукою майстра зображені шість знаків, виконаних напівшвидкісній манері під «трав'янистий стиль». Сенс написаного гранично ясний « День легко - День без їжі»

Розуміння мистецтва каліграфії вимагає повернення до початків цього шедевра світової культури. І витоки цього явища треба шукати Великій китайській культурі, з якої якраз і вийшла сама японська культура. Звертаючись до літературно-історичного пам'ятника китайської у філософській думці «Даодэ-цзин» - «Канону про шляху й чесноти», який традицією пов'язують із ім'ям легендарного мудреця давнини Лао-цзи можна було зрозуміти деякі особливості японської погляду на світ довкола себе й уміння японців жилося б нашому такому неспокійне світі. І шукати це потрібно, вважаю, на досить істотною боці філософії Лао-цзи,даосизмі, яким є який проповідується їм принцип пасивності: «Той, хто бореться,- говориться про мудре людині в «Каноні про шляху й чесноти», - непереможний в Піднебесної. Відповідно до вченню Лао-цзи. справжній спокій запановує із припиненням боротьби, і встановленням життя жінок у відповідність до субстанцією світу «дао».

Стверджуючий даосизмом принцип «у вэй », тобто «недіяння», принцип бездіяльного відносини людини до світу, невтручання людей існуючу реальність - одна з головних канонічних положень даосизму: «Віддавати Перевагу недіяння і здійснювати вчення безмовно» - такий теза Лао-цзи. У «Каноні про шляху й чесноти» міститься таке роз'яснення з цього приводу : «Швидкий вітер не триває все ранок, злива не триває весь день. Хто робить усе це? Небо і Земля. Навіть небо і Земля що неспроможні зробити щось довговічним, а людина тим більше.

Отже, стверджується ідея мінливості у природі й безсилля людини перед її явищами, ідея те, що у світі утворюється саме собою, стихійно і втручання. його зайві. У відповідність до цими поглядами на явища довкілля даосизм стверджує, що вища гуманність здійснюється через недіяння. Я звернув особливу увагу, що джерело і причина безладдя в Піднебесної полягає відповідно до Лао-цзи, в відході у світі природи, від природного шляху, тобто у тому, що складається штучний чужий природі спосіб життя людей. І вчення Лао-цзи, хіба що вказує засіб проти породження подібних явище: воно закликає до повернення на шлях «дао», який допомагає це й людини й обществу.

Японці не без інтересу ставляться до філософським поглядам Лао-цзи, хоча й в усьому згодні із нею. Їм імпонує теза «Даодэ-цзина» про взаємозв'язку людини із навколишньою природою. У характері японців, бути може розраховувати як у жодного іншого народу, таїться глибоке почуття симпатії до живої природи, проникливий ставлення до землі, якесь обожнювання своїх островів. І на філософії даосизму вони знаходять не просте поняття про триаде(земля, людина, небо), як і притаманно конфуціанської доктрини, а формулу - земля, людина, дао - шлях, природність. У «Каноні про шляху й чесноти» можна знайти таке визначення порядку співвідношення цих сил: « Людина слід землі. Земля слід небу. Небо слід дао, а дао слід природності. Це в нагоді зрозуміти, що даосизм наказує пізнання «дао» як першопричини видимого світу з допомогою проникнення сутність речей і явищ, шляхом злиття з оточуючої людини природою. Саме у цьому японці бачать певну взаємозв'язок філософських ідей даосизму з художньою літературним творчістю. Можна сміливо сказати, що у Японії досконаліше від, ніж де- або у іншій країні, вивчили класичне спадщину Китаю, чому, звісно, в значною мірою сприяло знання іерогліфіки і це стало розвитком власної, національної школи каліграфії, твори до цього часу захоплюють знавців і шанувальників прекрасного.

Мистецтво Ікебана

З більшим мистецтвом і смаком прикрашають японцями їхній дім, житло, місця роботи і відпочинку. Елементарний тлумачний словник мови дає таке пояснення: «Ікебана - мистецтво ставити квіти та ялинкові гілки в судини для квітів».

Але це надто примітивне пояснення, інтерв'ю, розраховане іноземців, на насправді японці вкладають у «Ікебана» глибший зміст. Це ціла філософія, свій особливий спосіб розуміння і пізнання навколишнього світу. Характерно, кожен квітку, чи гілочка, з погляду японців, повинен мати певне значення. Часто, наприклад, висока гілочка означає небосхил, середня - людини, а найнижча - землю. Таке з'єднання трьох гілок чи одну гілку з особливо розташованими відростками називають « тріадою» : «небо, земля, людина», має свої глибоке коріння у духовному житті народу, його філософії. Витоки цієї філософії, як і треба шукати бездонною джерела китайської мудрості. Відповідь можна спробувати знайти у найдавнішої скарбниці мудрості- каноні « Іцзин» - « Книжка змін»- самому дивовижному трактату китайської давнини. Головна думку, якої проникнута «Книжка змін», стверджує принцип мінливості всього існуючого, всіх речей і явищ, першоджерелами яких виступають земля і небо. Причому процес безупинно що відбуваються змін пояснюється як вічна колізія, зіткнення і зміцнити взаємодію протилежних сил, космічних сил : «Ян» - світла, і «Інь» -пітьми.

Саме цьому трактаті отримує своє тлумачення знаменита тріада: « Небо -вгорі, земля внизу, з-поміж них людина» Три початку буття, три його іпостасі, три світу, три царини життя - рівноцінні, рівнозначні. Вони - у постійному єдності, й те водночас кожен із новачків сам собою. Вони - нероздільні й у той же час нерозривні. Ось що каже ця невигадлива гілка, якщо відростки у ньому розташовані так, як треба, осмислено, Тут філософія і естетика. Також важливо згадати, що здебільшого твори «Ікебана», виставляються і натомість предметів старовини, творів мистецтва і вони, як правило бувають невеликих ж розмірів та відрізняються філігранної тонкощами, художністю майстерності. Мініатюрність - характерна риса естетичного самку японців їх філософського світогляду.Мистецтво «Ікебана» має певний вплив на духовне життя японського народу, збагачуючи і облагороджуючи естетичний смак людини, виховуючи в ньому любов до істинної красі мистецтва, розширюючи можливостей його милування прекрасним у житті й мистецтві, в різноманітних формах його прояви.

Чайна церемонія

Найбільш загадковим і має глибокий філософський і естетичний сенс, і з погляду, є ритуал «Тя-но ю» - чайний церемоніал. Це суворо регламентоване мистецтво виготовлення і пиття чайного напою при гостях. Чайна церемонія перегукується з звичаєм що бере своє керівництво о 7-й столітті, вживати чай під час медитації в дзен-буддиських храмах у Китаї. Цей звичай набув широкого поширення Японії з 729 року й зберігається майже незмінним по сьогодні. Побутова процедура пиття чаю перетворилася на особливий культ, у якому поєдналися елементи архітектури, живопису, садово-паркового мистецтва. Його сутність відбилася також у різноманітних філософських концепціях, а культ чаю, на свій чергу стимулював їхній розвиток. Чайна церемонія - втілення єдності творче начало, сприйняття природи, релігійно-філософського настрої і "соціального спілкування. Чайна церемонія отримала стала вельми поширеною по всієї Японії у всіх прошарках населення, оскільки дзен-буддизм проповідував можливість досягти» просвітління» будь-яким людиною за умов повсякденною життя. У основу чайної церемонії покладено дотримуватися принципів» гармонія - єднання людини з дикою природою, впорядкування світобудови; шанування - рівноправність всіх учасників, прояви поваги їх одне до друга; чистота - очищення через зустріч із прекрасним; тиша - умова для медитації. Вважалося, що реалізація цих принципів відкриває дорогу для досягнення внутрішньої гармонії учасників церемонії.

Ритуал чайної церемонії проводиться в спеціально відведеному при цьому місці, переважно у невеликих будиночках, розміщен...

Другие файлы:

Методика вивчення поезії японського класика Мацуо Басьо учнями 8-го класу
Своєрідність японської поезії, розвиток поетичних стилів в стародавній Японії. Особливості японського віршування хоку. Методика вивчення японської пое...

Культура та мистецтво сарматського народу
Історія сарматського світу, її місце в давній історії півдня нашої країни. Менталітет сарматських племен. Боротьба сарматів з Римом в 60-і і 70-і рр....

Японське право
Етапи формування і розвитку японського права. Політика ізоляції, її вплив на становлення правової системи Японії. Змішаний характер правової системи с...

Українська традиційна культура
Культура України в період від давніх часів до початку ХХІ ст. Внутрішні особливості національної культури українського народу та способи їх прояву в р...

Японські народні казки
В збірці представлені найбільш відомі японські казки, в яких відображені побут, звичаї, традиції, прагнення японського народу. Упорядкування, вступне...