Мережа ліній громадського пасажирського транспорту
План1. Класифікація міського транспорту2. Масовий пасажирський транспорт3. Мережа ліній громадського пасажирського транспортуЛітература1. Класифікація міського транспортуСучасний міський транспорт залежно від свого призначення поділяється на такі види:- пасажирський (трамвай, тролейбус, автобус, метрополітен, глибокі вводи електрифікованих залізниць, легкові автомобілі, мотоцикли, велосипеди, моторолери);- вантажний (вантажні автомобілі, вантажні трамваї, вантажні тролейбуси, вантажні поїзди метрополітену, кінські вози);- спеціальний (санітарний та пожежні автомобілі, автомобілі для прибирання вулиць, автомобілі техдопомоги тощо).Пасажирський транспорт за місткістю транспортних засобів може бути поділений на дві групи:масовий або громадський (трамвай, тролейбус, автобус, метрополітен, залізничний електричний транспорт ) – характеризується місткістю транспортних засобів понад 5 чол. і виконує основну частину перевезень;індивідуальний (легкові автомобілі, моторолери, мотоцикли, велосипеди) – характеризується місткістю до 5 чол).Основними видами міського пасажирського транспорту є метрополітен, автобус, тролейбус, трамвай,Крім основних видів міського пасажирського транспорту існують наступні види: автомобілі, вертольоти, монорейковий транспорт, фунікулер, канатні дороги, конвеєрний транспорт.Міський пасажирський транспорт класифікується за:Використанням вуличного простору:- вуличний (автобус, тролейбус, трамвай):- позавуличний (метрополітен, електрифікована залізниця, швидкісний трамвай, фунікулер, канатна дорога).Організація руху транспорту на вулицях великих міст є складною задачею: необхідно виділити значну частину міської території для шляхових засобів, вузлів, стоянок та ін. Лінії позавуличного транспорту характеризуються мінімальною потребою в міських територіях. Головне ж полягає в тому, що на позавуличних лініях досягаються більш високі швидкості сполучення ніж на вуличному транспорті, при значно вищому рівні безпеки руху. Таким чином, позавуличний транспорт можна вважати “швидкісним”.Швидкістю сполучення:- звичайний (автобус, тролейбус, трамвай, 18-20 км/год);- швидкісний (метрополітен, швидкісний трамвай, швидкісна залізниця, автобус-експрес, 25-45 км/год).Швидкість сполучення являє собою середню величину, яка визначається відношенням шляху, що проїхав транспортний засіб, до сумарного часу руху з плановими зупинками та позаплановими затримками.Провізною спроможністю:дуже висока (електрифікована залізниця, 60 тис. пас./ год);висока (метрополітен, трамвай, монорельсовий транспорт, 10-45 тис. пас./ год);середня (тролейбус, автобус, 3-10 тис. пас./ год);низька (легкові автомобілі, 1 тис. пас./ год).Провізна спроможність — це найбільша кількість пасажирів, яка може бути перевезена за 1 годину даним видом транспорту по одній лінії в одному напрямку при дотримані безпеки руху.Розташуванням відносно земної поверхні:- наземний (автобус, тролейбус, трамвай, метрополітен);- підземний (метрополітен, швидкісний трамвай);5. Залежно від характеру шляхових пристроїв:-рейковий (метрополітен, електрифікована залізниця,монорейковий транспорт, трамвай);- нерейковий (тролейбус, автобус, легкові автомобілі).6. Типом двигуна:- карбюраторний (автомобільний транспорт);- дизельний (автобус, залізничний транспорт);- електричний (тролейбус, трамвай, метрополітен, залізничний транспорт, монорейковий, автомобільний транспорт);- комбінований (автомобільний транспорт і перспективні види2. Масовий пасажирський транспортНеобхідність в масовому транспорті в містах виникла у 18 ст., коли міста досягли великих розмірів, і подальший їх розвиток стримувався відсутністю масового міського транспорту, тобто такого транспорту, яким...