Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Спорт и туризм

Туристична діяльність Франції

Тип: курсовая работа
Категория: Спорт и туризм
Скачать
Купить
Характеристика туристичних ресурсів та туристичної інфраструктури Франції. Сучасний стан основних туристичних об’єктів Франції. Приморські та гірськолижні, бальнеологічні і кліматичні курорти. Готельне господарство країни. Державна політика галузі.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

1. Основна характеристика туристичних ресурсів та туристичної інфраструктури Франції

1.1 Особливості історії розвитку туризму

Слово «Франція» для кожного з нас нерозривно пов'язане з очікуванням свята і подорожі. І це не випадково. Туризм як явище зародився в 19-му столітті і перший час був доступний тільки аристократам і представникам буржуазії, які приїжджали «освоювати» знамениті французькі курорти Віші, Віттель, Ніццу, Канни, Довіль, Біарріц. А з початком 20-го сторіччя, коли в Європі у працюючих з'явилися оплачувані відпустки, туризм став широко розповсюдженим явищем, і став давати Франції дохід, який перевищував її прибуток від сільського господарства [21].

Франція є однією з найбільш високорозвинених країн світу. Потужна індустрія і високотехнологічне виробництво дозволяють Франції створювати туристичні проекти будь-якої складності і капіталоємності.

У Франції налічується близько 40 тис. культурних пам'яток. Але не тільки вони притягують величезну кількість туристів. Національні традиції та обряди, ремесла, гастрономічне мистецтво, а також різні культурні події - ось що, як правило, залучає велику кількість відвідувачів. Це різні карнавали і фестивалі, свята та інші події.

Після Другої світової війни Франція відразу ж стала докладати зусиль до залучення іноземних туристів. Для цієї мети був розроблений і здійснений цілий ряд заходів. Франція стала першою країною в Європі, яка проголосила політику «відкритих дверей». Для туристів із низки країн були скасовані в'їзні візи. Активно відновлювалося готельне господарство. Був введений «туристичний курс» обміну іноземної валюти. При проїзді по залізниці іноземним туристам надавалася знижка. Але, незважаючи на пільги, Франція була однією з найбільш «дорогих» країн для туристів. Саме з цієї причини з 60-х років намітилася тенденція скорочення тривалості перебування іноземних туристів у Франції. Одночасно з цим значно більше французів стало від'їжджати за кордон, зростання туристичних витрат був вище, ніж приріст доходів від міжнародного туризму [4; с. 15].

Погіршення економічних показників туризму стало викликати серйозне занепокоєння уряду та ділових кіл Франції. Тому в програмі економічного і соціального розвитку на 1966-1970 рр. був відведений спеціальний розділ заходам із заборони зростання дефіциту туристичного балансу. Розроблено ряд заходів на залучення іноземних туристів і скорочення виїзду французьких туристів за кордон. Відкрилися нові навчальні заклади з підготовки кадрів для індустрії туризму, багато уваги і засобів приділялося поліпшенню автомобільних доріг. Наприкінці 60-х років був прийнятий і реалізований план розвитку прибережного та сільського туризму на південно-західному узбережжі Франції. У 1967 р. в Парижі було засновано «Товариство з розвитку національного туризму» з метою відволікання французьких туристів від поїздок за кордон [14].

У 70-80-і рр. в'їзний туризм у Франції розвивався досить швидкими темпами. У 1985-1994 рр. середньорічний приріст туристів становив 4,7%, а доходів - 13,1%. В даний час Франція має позитивне туристичне сальдо. У країні створена сучасна індустрія туризму. Після прийняття Шенгенської угоди та скасування візового режиму між країнами Об'єднаної Європи все більше туристів воліє відвідувати Францію в уїк-енд, а тривалі відпустки проводити в інших країнах [23].

Кількість іноземних туристів у Франції за 1980-1991 pp. виросла з 29 до 55 млн. чоловік. Одним з основних постачальників туристів у цю країну є Німеччина. Звідти прибуває біля 255 гостей, а їх кількість за десять років зросла з 8,4 до 13,4 млн. чоловік. За нею йдуть Великобританія, Бельгія, Італія, Швейцарія, Іспанія, Нідерланди.

Туристи, які прибувають у Францію, надають перевагу відпочинку на Французькій Рив'єрі. Кількість туроднів у готелях і туристичних таборах складає 35 млн. в рік. Далі йдуть Париж (15,5 млн. туроднів у готелях), Альпи, Аквітанія і Лангедок-Руссільйон (кожний по 6 млн. туроднів у готелях і туристичних таборах). Що стосується внутрішнього туризму, то французький ринок відрізняється від внутрішнього ринку Західної Європи. По-перше, дуже невелика кількість французів відпочиває за кордоном (18% у рік). По-друге, тут існують яскраво виражені «піки» відпускних періодів: шкільні канікули в липні і серпні, короткі різдвяні канікули, канікули у лютому і під час Великодня. По-третє, французи надають перевагу мандрувати на автомобілях (81% внутрішніх туристів). По-четверте, більшість подорожуючих - це міські жителі [6; с. 16].

Французька економіка, активно застосовуючи державне регулювання з метою розвитку регіональних економік, систематично розвивала сільську місцевість для прийому гостей. Але ці проекти повинні були сприяти, в першу чергу, розвитку внутрішнього туризму, а не в'їзного.

У 1967 р. урядом Франції був прийнятий план спільного розвитку сільської місцевості і туризму в Аквітанії. Фінансування плану здійснювалось приватним сектором, координацію розвитку здійснювала урядова комісія. За цим планом прибережний район поділявся на 16 секторів, 9 з них повинні були розвиватися для туризму, тобто облаштовувались пляжі, зони відпочинку на озерах і місця розміщення для водних видів спорту. В останніх семи секторах, так званих зелених зонах, передбачалося зберегти ландшафт і дику природу. Планування і будівництво нових засобів розміщення (при збереженні вже існуючих таких курортів, як Аркашон і Біаріц) здійснювалось з метою задоволення потреб внутрішнього туризму країни. З початком реалізації проекту туризм почав значно розвиватися навіть у роки економічного спаду в 80-х роках. Існують передумови, що в найближчі роки Франція може змінити модель свого внутрішнього туризму і збільшити попит на місця розміщення у більш довготривалий літній період [25].

1.2 Туристична статистика країни

В даний час Франція з 76,5 млн. іноземних туристів у 2011 році залишається на першому місці в Європі, випереджаючи Іспанію (53,6 млн.), США (52,69 млн.), Італії (41,18 млн.), Китай (31,23 млн.) (додаток 2).

У Франції більше 1 млн. км автодоріг, більше 32 тис. Км. залізниць. Довжина берегової лінії складає 5,5 тис. км. (найбільший пляж Європи). Тут знаходиться 90 гірськолижних курортів.

У цій країні більше 20 тисяч готелів, близько 4 тисяч музеїв, приблизно 1,5 тисячі замків, 40 тисяч історичних пам'ятників.

На північному сході межує з Бельгією, Люксембургом і Німеччиною, на сході - з Німеччиною і Швейцарією, на південному сході - з Монако і Італією, на південному заході - з Іспанією та Андоррою.

Морські береги, що простяглися на 3120 км, омиваються Північним і Середземним морями, протоками Па-де-Кале, Ла-Манш і Біскайською затокою. Західний і північний райони Франції рівнинні, в центрі і на сході - середньовисотні гори Центрального Французького масиву, Вогезів і Юри. Південно-західний кордон утворюють високі Піренеї, а на південному сході - Альпи, найвищі гори Західної Європи. Загальна площа країни (з островами) становить 551,6 тис. км2.

Клімат - помірний морський, на сході перехідний до континентального, на Середземномор'ї - субтропічний. Літо досить спекотне (у липні - серпні від +20°С до +25°С), зима м'яка (у січні від 0°С до +3°С) і досить сира, хоча сніг йде рідко. Найбільш сприятливий час для відвідування Парижа - травень і вересень-жовтень, Рів'єри - вересень. Гірські райони мають свій мікроклімат, властивий районам висотної поясності. Туристів приваблюють поїздки в Париж, на Лазурний берег, а взимку - в Альпи [15].

У 2007 році Франція побила рекорд по числу туристів: кількість іноземних гостей, що відвідали країну в 2007 році, перевищила позначку в 80 млн. чоловік. Як зазначають у Міністерстві туризму Франції, основну частину турпотоку складають жителі європейських країн, зокрема, Британії, Ірландії і США. З України в цю країну їде значно менше туристів, що не завадило їй увійти до десятки головних для Франції туристичних ринків [24].

Види туризму, які найбільш розвинені у Франції: екскурсійний, пляжний, гірськолижний, лікувально-оздоровчий, спортивний, подієвий та ін.

До найбільш популярних пам'яток Парижа ставляться Ейфелева вежа (близько 6 млн. відвідувачів на рік), Центр Помпіду (5 млн.), Лувр (5 млн.), музей д'Орсе (2 млн.), Тріумфальна арка (1 млн.).

Серед інших популярних екскурсійних об'єктів можна виділити Євродіснейленд, Собор Паризької богоматері, замки Луари, передмістя Парижа (Версаль, Фонтенбло, Шартр), Бургундія, Прованс, Марсель, Бордо.

Французькі Альпи - найвищі гори Західної Європи, найбільший у світі центр зимового спорту. Найпопулярніші курорти регіону - Шамоні і Куршевель, Валь д'Ізер і Тінь в Валь-Торанс, Ле-Дез-Альп, Ля-Плань, Межев, Мерібель і ін. [1; с. 264].

Морські береги Франції протягнулися на 3120 км. Похмурі скелі Бретані, довгі гряди дюн Атлантики, чудові пляжі і бухти Середземномор'я, прекрасне узбережжя Корсики і південно-східний Блакитний берег («Рів'єра»), привертають до себе мільйони туристів. Тут виділяються такі курорти, як Канни, Ніцца, Ментона, Антіб, Сен-Тропе та інші.

У Франції також розвинений лікувально-оздоровчий туризм. Популярними є такі курорти, як Ля Боль, Віши, Йер, Кеброн, Сен Гадан, Дарс [2; с. 312].

На сьогоднішній день Франція приймає більше туристів, ніж яка-небудь країна в світі. Однак займає лише третє місце по доходах від туристичного бізнесу, поступаючись США і Іспанії. Міністерство економіки Франції підготувало проект...

Другие файлы:

Туристична діяльність та ії вплив на економіку України

Туристична Франція
Знайомство з історією, державними символами та культурними пам'ятками Франції. Офіційні прапор та герб республіки. Географічне положення і характерист...

Грошово-кредитна система Франції
Існування золотого монометалізм у Франції. Збільшення дефіциту державного бюджету. Особливість повоєнної інфляції у Франції. Збільшення золотих запасі...

Економіка Франції
Географічне положення, характеристика природно-ресурсного потенціалу, політичний устрій і населення Франції, специфіка ділової етики. Внутрішня і зовн...

Готельна інфраструктура Франції
Визначення типів готельних підприємств і підходи до класифікації. Найпопулярніші готелі Франції. Проблеми індустрії гостинності. Ресурсне забезпечення...