Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Спорт и туризм

Потенціал і перспективи участі України в міжнародному туризмі

Тип: курсовая работа
Категория: Спорт и туризм
Скачать
Купить
Суть міжнародного туризму, його різновиди та значення. Аналіз тенденцій його розвитку в Україні. Динаміка турпотоку за метою подорожі та за країнами походження. Проблеми та перспективи розвитку туристичної галузі в зовнішньоекономічній діяльності країни.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

  • Зміст
  • Вступ
  • Розділ 1. Суть міжнародного туризму, його різновиди та значення
  • Розділ 2. Аналіз тенденцій розвитку міжнародного туризму в Україні
  • Розділ 3. Проблеми і перспективи розвитку туристичної галузі в зовнішньоекономічній діяльності України
  • Висновки
  • Список використаних джерел

Вступ

Міжнародний туризм зростає з кожним роком. За даними світової туристичної організації, в ХХІ столітті він стане найважливішою силою світового розвитку. За обсягом діяльності він посідає третє місце в світі після торгівлі нафтою, нафтопродуктами та автомобілями. Отже, туризм - це одна з найбільш комерціалізованих галузей господарства, якій і в нашій країні треба приділяти увагу. Зважаючи також на туристичний потенціал України, питання участі нашої країни в міжнародному туризмі є дуже актуальним.

За даними Всесвітньої туристської організації, щорічно в подорож вирушають понад 1,5 млрд. чол., з них у 2008 році 924 млн. - за межі своєї країни. Середньорічне зростання кількості туристів дорівнює 4-5%.

Бюджет багатьох розвитих країн на третину, а то і більше складається з надходжень від туристичної діяльності. Наприклад, у Туреччині ця цифра дорівнює 37%, Іспанії, Франції, Португалії показники приблизно такі ж. Наш найближчий сусід Росія, має 11%, а у найближчому майбутньому планує вийти на 20%. А у Великобританії тільки в рекламну діяльність, пов'язану з туризмом, держава вкладає до 80 млн. фунтів стерлінгів, з тим, що один витрачений фунт приносить 27 фунтів прибутку. У більш ніж 40 країнах світу туризм є основним джерелом національного доходу.

Завойовуючи все нові й нові регіони, туризм став потужною індустрією, величезним комплексом, де злились соціальна та економічна сфери воєдино. Закономірно, що його вплив поширився на життя не тільки певних регіонів, а й цілого ряду країн. В економіці високорозвинених країн-членів Європейського Союзу та Америки ця галузь посідає чільні місця за обсягами загальних доходів, кількістю створених нових робочих місць, надходженнями до бюджету. Про це свідчить те, що на частку туризму припадає близько 12% світового валового продукту, понад 30% обсягів послуг світової торгівлі та 11 % світових споживчих витрат, 7 % загального обсягу інвестицій та 5 % усіх податкових надходжень. Сьогодні безпосередньо у сфері туризму зайнятий кожен десятий працівник (понад 260 млн. працюючих).

Тому на сучасному етапі розвитку міжнародних економічних відносин Україні, як державі, яка прагне інтегруватись у світову спільноту, стати рівноправним гравцем на світовій арені, надзвичайно важливо не залишитись на периферії міжнародних туристичних відносин. Формування економічно та соціально ефективної стратегії виходу держави на світовий туристичний ринок є особливо актуальним для України. Сфера туризму підтримує майже 50 суміжних галузей та створює додаткові робочі місця. Один турист дає роботу 10 особам. Створення одного робочого місця в туризмі в 20 разів дешевше, аніж у промисловості. Туризм в Україні може і мусить стати сферою реалізації ринкових механізмів, джерелом поповнення державного та місцевих бюджетів. Італія, Іспанія, Франція, Греція, Кіпр, а також Польща, яка вже 1996 року ввійшла в десятку країн світу за рівнем розвитку туризму, завдяки розвиткові туризму зуміли за досить короткий час подолати економічну кризу.

Поглиблення ролі України в розвитку міжнародних туристичних послуг вже тривалий час привертає увагу багатьох учених. Насамперед, це наукові розробки, Александрова А.Ю , Григорківа В. С., Ореховської Т.М., Кифяка В.Ф.,Кравчук Р.В., Лошенюк І.Р, Школи І.М. та інших вчених.

Метою курсової роботи є дослідження потенціалу і перспектив участі України в міжнародного туризмі.

З даної мети випливають такі завдання:

1.розглянути суть міжнародного туризму, його різновиди та значення;

2. проаналізувати тенденції розвитку міжнародного туризму в Україні;

3. дослідити шляхи та перспективи розвитку туристичної галузі в зовнішньоекономічній діяльності України.

Об'єктом дослідження є міжнародний туризм в Україні.

Предметом роботи є потенціал та перспективи участі України в розвитку міжнародного туризму.

До методів дослідження, використаних в роботі, належать: пошуковий, описовий та порівняльний аналіз.

Дана робота складається зі вступу, трьох розділів, що відповідають завданням дослідження та висновку.

міжнародний туризм галузь зовнішньоекономічний

Розділ 1. Суть міжнародного туризму, його різновиди та значення

Існує багато поглядів щодо сутності туризму та його ролі у сучасному суспільстві, охопленому глобалізаційними та інтеграційними процесами.

Згідно Закону України “Про туризм” туризм - це тимчасовий виїзд особи з місця постійного проживання в оздоровчих, пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях без здійснення оплачуваної діяльності в місці перебування. [1]

Поширеними в літературі є і наступні визначення туризму. Зокрема згідно з визначенням Всесвітньої туристичної організації (WTO) туризм є похідним від французького tour (прогулянка, поїздка) і являє собою подорож у вільний час, як один із видів активного відпочинку. [8, с.10]

Актуальними є і наступні визначення.

1. Манільська декларація зі світового туризму (1981 р.): туризм - це один із видів активного відпочинку, що представляє собою подорожі, які здійснюються з метою пізнання тих чи інших районів, нових країн і які поєднуються у деяких країнах з елементами спорту.

2. Документи Міжнародної конференції ООН зі статистики подорожей і туризму (схвалено WTO 1992 р.): туризм - подорожі і перебування у місцях, які знаходяться за межами звичайного середовища подорожуючого, на термін не більше 12 місяців, з будь-якою метою, окрім заняття оплачуваною там діяльністю.

3. Гаазька декларація по туризму (1989 р.): туризм - це усі вільні переміщення людей від місця їх постійного проживання і роботи, а також сфера послуг, створена для задоволення потреб, які виникають у результаті цих переміщень.

4. Американські підручники з туризму: туризм - це діяльність, яка має у житті народів велике значення; джерело валютних надходжень в країну; третя у переліку індустрія в галузі обслуговування, у якій зайнятий кожний п'ятнадцятий з працюючих людей.

5. Каролін Купер - професор США: туризм - це потужний економічний засіб, який може бути використаний слабо розвинутими країнами для створення припливу валюти, необхідної для успішної боротьби на конкурентному ринку.

6. Джон Уокер - професор США: туризм - це наука, мистецтво і бізнес залучення, облаштування і розваг людей, які подорожують заради задоволення або у справах. [17, с.593 - 594]

Туризм став одним із найголовніших факторів економіки, тому Кабушкін Н.І. розглядає туризм не просто як поїздку чи відпочинок, а сукупність відносин і єдність зв'язків та явищ, котрі супроводжують людину в подорожуванні. Тобто туризм - це галузь економіки, яка охоплює діяльність туристичних організацій, агентів та посередників.

Отож, кожне з цих понять характеризує ті чи інші риси туристичної діяльності. Однак, узагальнивши їх можна сформулювати наступні більш повні визначення:

Туризм - це система взаємовідносин, пов'язана із зміною місця перебування людей на тимчасовий період без мети отримання прибутку та у власних цілях, і яка охоплює весь процес здійснення таких взаємовідносин.

Міжнародний туризм - це порівняно ширше поняття, ніж просто туризм. Оскільки воно охоплює не одну країну, а цілу низку країн, представники яких здійснюють туристичні поїздки із одних країн в інші.

Міжнародний туризм - це:

1) система взаємовідносин, які виникають між людьми з різних країн, пов'язана із зміною їх місця перебування на тимчасовий період без мети отримання прибутку та у власних цілях;

2) система взаємовідносин між організаціями, агентами та посередниками, що займаються процесом організації туристичної діяльності;

3) система взаємовідносин між країнами та міждержавними органами, що стимулюють, регламентують та врегульовують процес надання туристичних послуг в умовах безмежності людських потреб, обмеженості ресурсів і на основі міжнародного поділу праці.

Система міжнародного туризму складається із взаємопов'язаних елементів. До них слід віднести:

· турист

· туристичний продукт

· суб'єкти, що забезпечують туристичну діяльність

· допоміжні елементи туристичного продукту

· міжнародні регулюючі органи

· державні органи в галузі туризму.

На рис.1 відображено основні складові системи міжнародного туризму, які пов'язані між собою стрілками, що характеризує динамічну характеристику туризму.

Згідно законодавства України, турист - це особа, яка здійснює подорож по Україні або до іншої країни з не забороненою законом країни перебування метою на термін від 24 годин до одного року без здійснення будь-якої оплачуваної діяльності та із зобов'язанням залишити країну або місце перебування в зазначений термін. [1]

Манільська конференція з туризму...

Другие файлы:

Проблеми і перспективи підвищення рівня економічного розвитку України і ступеня її участі в міжнародних економічних процесах
Місце України у світовій економічній системі. Участь України в міжнародному русі факторів виробництва та її роль в міжнародній торгівлі. Напрями підви...

Розвиток таласотерапії в міжнародному туризмі

Економіка регіонів України: стан та перспективи розвитку (на прикладі Придніпровського економічного регіону)
Значення Придніпровського регіону для економіки України, його природно-ресурсний потенціал та демографічна ситуація. Стан промисловості, сільського го...

Рекреаційні курорти України: аналіз розвитку, проблеми та перспективи використання в оздоровчих цілях
Рекреаційний потенціал України. Фактори, що сприяють розвитку оздоровчо-рекреаційної діяльності. Загальні перспективи розвитку ефективності використан...

Сучасний стан та перспективи розвитку туризму в Україні
Стан, перспективи, головна мета та основні завдання розвитку туризму. Фінансове забезпечення основних напрямів, очікувані результати. Проблеми націона...