Особливості та порядок оформлення результатів пере-вірок суб’єктів підприємницької діяльності з питань дотримання вимог чинного валютного законодавства
РефератОсобливості та порядок оформлення результатів перевірок суб’єктів підприємницької діяльності з питань дотримання вимог чинного валютного законодавстваЗапоріжжя 2005ВступВся контрольно-ревізійна діяльність податкової служби України здійснюється у відповідних правових формах, що викликає потребу в дослідженні саме правових питань діяльності податкових органів України.Серед важливих завдань, які стоять перед працівниками державних податкових служб, не в останню чергу є правильне оформлення результатів перевірок суб’єктів підприємницької діяльності з питань дотримання вимог чинного валютного законодавства. Від цього значною мірою належить дотримання завдань, які держава та суспільство ставлять перед податковими службами. Так, проведений аналіз скасованих ДПА у Харківській області рішень, прийнятих податковими інспекціями за І півріччя 2005 року, свідчить про те, що причинами скасування більш, ніж десятої їх частини є неякісне проведення перевірок і оформлення матеріалів за ними.Актуальність теми реферату зумовлюється суттєвим зростанням ролі податкової служби в сучасному розвитку економіки України і, у зв’язку з цим, посиленням необхідності удосконалення її правового регулювання.Мета роботи полягає у системному аналізі сучасного стану особливостей та порядку оформлення результатів перевірок суб’єктів підприємницької діяльності з питань дотримання вимог чинного валютного законодавства.Методи дослідження випливають з вимог комплексного та об’єктивного аналізу оформлення результатів документальних перевірок діяльності з питань дотримання вимог чинного валютного законодавства з боку суб’єктів підприємницької діяльності. Дослідження проведено на основі формально-логічного, системно-функціонального, порівняльно-правового та інших загальних та спеціальних наукових методів.Нормативно-правову база роботи становлять законодавчі, інші нормативно-правові акти, ухвалені відповідними органами державної влади, накази та роз’яснення Державної податкової адміністрації України.Особливості та порядок оформлення результатів перевірок суб’єктів підприємницької діяльності з питань дотримання вимог чинного валютного законодавстваОргани державної податкової служби від імені держави здійснюють планові та позапланові документальні перевірки фінансово-господарської діяльності суб’єктів підприємницької діяльності. Зміст та правила складання акта документальної перевірки чітко обумовлено відповідними нормативними актами Державної податкової адміністрації України. Це накази ДПА „Про затвердження Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства” (від 10.08.2005 № 327); „Про затвердження змін та доповнень до Порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації документальних перевірок юридичних осіб” (від 1 квітня 2004 р. № 187); „Про затвердження Порядку оформлення результатів документальних перевірок щодо дотримання податкового та валютного законодавства суб’єктами підприємницької діяльності — фізичними особами” (від 11 червня 2004 р. №326); „Про затвердження форм актів перевірок” (від 31 січня 2003 р. № 50); „Про затвердження форми податкової накладної та порядку її заповнення” (№ 165 від 30.05.97); „Про затвердження Змін до форми розрахунку податкових зобов’язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток підприємства та Порядку складання розрахунку податкових зобов’язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток підприємства, затверджених наказом ДПА України від 10.02.2003 № 68” (від 15.12.2003 № 599).За результатами проведеної документальної перевірки складається акт документальної перевірки.Акт документальної перевірки повинен містити систематизований виклад виявлених у ході перевірки фактів порушень, зокрема, норм валютного законодавства (а також невиконання платником податків законних вимог посадової особи податкових органів, яка проводила перевірку).За результатами документальної перевірки в акті викладаються всі суттєві обставини фінансово-господарської діяльності суб’єкта підприємницької діяльності, які мають відношення до фактів виявлених порушень валютного законодавства.Факти виявлених порушень податкового та валютного законодавства викладаються в акті документальної перевірки чітко, об’єктивно та в повній мірі, з посиланнями на первинні або інші документи, які зафіксовані за обліком та підтверджують наявність зазначених фактів.Акт документальної перевірки повинен бути складений на паперовому носії державною мовою і мати наскрізну нумерацію сторінок. У разі відсутності первинних документів, що підтверджують факт порушення, до акта перевірки додається пояснення платника податків, що перевіряється.Титульний аркуш акта документальної перевірки друкується на номерному бланку органу державної податкової служби для складання актів документальних перевірок. Перший примірник акта в оригіналі залишається в органах державної податкової служби, інший — залишається суб’єкту підприємницької діяльності. У разі необхідності використання у змісті акта скорочених назв і загальноприйнятих абревіатур при першому вживанні відповідне словосполучення наводиться повністю з вказівкою в дужках його скороченої назви або абревіатури, які будуть використовуватись далі в тексті.В акті документальної перевірки, розрахунках та інших матеріалах не допускаються різного роду виправлення цифрових показників, дат та інших даних.