Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Государство и право

Організація та припинення господарської діяльності

Тип: контрольная работа
Категория: Государство и право
Скачать
Купить
Порядок і особливості проведення державної реєстрації суб’єктів господарської діяльності. Ліцензування суб’єктів хазяйнування та специфіка патентування форм підприємництва. Поняття та способи припинення функціонування підприємницької діяльності.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

Організація та припинення господарської діяльності
1. Порядок і особливості державної реєстрації суб'єктів господарської діяльності
підприємництво реєстрація ліцензування
Державна реєстрація суб'єктів господарської діяльності проводиться у виконавчому комітеті міської, районної в місті ради або в районній, районній міст Києва та Севастополя державній адміністрації за місцезнаходженням або місцем проживання даного суб'єкта, якщо інше не передбачено законом.
Для державної реєстрації суб'єкта господарської діяльності - юридичної особи подаються такі документи:
- рішення власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу про створення юридичної особи (крім приватного підприємства). Якщо власників або уповноважених ними органів два і більше, таким рішенням є установчий договір, а також протокол установчих зборів (конференції) у випадках, передбачених законом;
- статут, якщо це необхідно для створюваної організаційної форми підприємництва;
- реєстраційна картка встановленого зразка, яка є водночас заявою про державну реєстрацію;
- документ, що засвідчує сплату власником (власниками) внеску до статутного фонду суб'єкта підприємницької діяльності в розмірі, передбаченому законом;
- документ, що засвідчує внесення плати за державну реєстрацію.
Громадяни, які мають намір здійснювати підприємницьку діяльність без створення юридичної особи, подають реєстраційну картку встановленого зразка, яка є водночас заявою про державну реєстрацію, копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та інших обов'язкових платежів і документ, що засвідчує внесення плати за державну реєстрацію.
Місцезнаходженням суб'єкта господарської діяльності (юридичної особи) на дату державної реєстрації може бути місцезнаходження (місце проживання) одного із засновників або місцезнаходження за іншою адресою, що підтверджується договором оренди або іншим відповідним договором.
Органам державної реєстрації забороняється вимагати від суб'єктів господарської діяльності додаткові документи, не передбачені цим законом.
Державна реєстрація суб'єктів господарської діяльності проводиться за наявності всіх необхідних документів за заявочним принципом протягом не більше трьох робочих днів для юридичних осіб і двох робочих днів - для фізичних осіб-підприємців. Органи державної реєстрації зобов'язані протягом цього терміну внести дані з реєстраційної картки до Реєстру суб'єктів господарської діяльності та видати свідоцтво про державну реєстрацію встановленого зразка з проставленим ідентифікаційним кодом (для юридичних осіб), який надається органам державної реєстрації органами державної статистики, або ідентифікаційним номером фізичної особи - платника податків та інших обов'язкових платежів.
За порушення термінів реєстрації та вимогу подання для реєстрації документів, не передбачених законом, посадові особи несуть адміністративну відповідальність згідно із законодавством.
У п'ятиденний термін з дати реєстрації органи державної реєстрації направляють примірник реєстраційної картки з відміткою про державну реєстрацію відповідному державному податковому органу і органу державної статистики та подають відомості про державну реєстрацію суб'єкта господарської діяльності до органів Фонду соціального страхування і Пенсійного фонду України.
Свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта господарської діяльності та копію документа, що підтверджує взяття його на облік у державному податковому органі, є підставою для відкриття рахунків у будь-яких банках України та інших держав за вибором суб'єкта господарської діяльності і за згодою цих банків у порядку, що встановлюється Національним банком України.
Повідомлення про відкриття або закриття рахунків у банках суб'єкт господарської діяльності зобов'язаний направити державному податковому органу, в якому він обліковується як платник податків і зборів (обов'язкових платежів). Таке повідомлення протягом трьох робочих днів з дня відкриття або закриття рахунку (включаючи день відкриття або закриття) подається особисто або направляється на адресу відповідного державного податкового органу з повідомленням про вручення. Форма і зміст повідомлення про відкриття або закриття рахунків у банках встановлюється центральним податковим органом України.
У разі зміни назви, організаційно-правової форми суб'єкта господарської діяльності, а також форми власності суб'єкти господарської діяльності у місячний термін з моменту настання зазначених змін зобов'язані подати документи для перереєстрації.
Перереєстрація суб'єкта господарської діяльності проводиться в порядку, встановленому для його реєстрації.
У разі перереєстрації суб'єкта господарської діяльності, що визначається правонаступником підприємства, приватизованого як цілісний майновий комплекс, подається документ, який засвідчує право власності на зазначений об'єкт.
Суб'єкт господарської діяльності має право відкривати свої філії (відділення), представництва без створення юридичної особи. Відкриття зазначених підрозділів не потребує їх державної реєстрації. Суб'єкт господарської діяльності повідомляє про відкриття філії (відділення), представництва орган державної реєстрації шляхом внесення додаткової інформації в свою реєстраційну картку.
Відповідальність за відповідність чинному законодавству установчих документів, що подаються для проведення реєстрації, несе власник (власники) або уповноважені ним органи, які подають документи для реєстрації суб'єкта господарювання.
У разі зміни свого місцезнаходження суб'єкт господарської діяльності в семиденний термін повинен повідомити про це орган державної реєстрації.
Невиконання цієї вимоги дає право органам державної реєстрації звернутися до суду (господарського суду) з позовом про скасування державної реєстрації.
Відмову в державній реєстрації може бути оскаржено в судовому порядку.
За державну реєстрацію справляється плата, розмір якої встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Одержані кошти використовуються у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Законами України можуть бути встановлені спеціальні правила державної реєстрації певних видів суб'єктів господарської діяльності.
Положення про державну реєстрацію суб'єктів господарської діяльності затверджується Кабінетом Міністрів України.
2. Ліцензування господарської діяльності та патентування підприємницької діяльності
Дія Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» поширюється на всіх суб'єктів господарювання.
Ліцензування банківської діяльності, діяльності з надання фінансових послуг, зовнішньоекономічної діяльності, ліцензування каналів мовлення, ліцензування в сфері електроенергетики та використання ядерної енергії, ліцензування в сфері освіти, ліцензування в сфері інтелектуальної власності, виробництва й торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напайками та тютюновими виробами, у сфері телекомунікацій здійснюється згідно з законами, що регулюють відносини в цих сферах.
Види господарської діяльності, які не включені до переліку видів господарської діяльності, встановленого статтею 9 вказаного Закону, не підлягають ліцензуванню.
Основними принципами державної політики у сфері ліцензування є:
- забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх суб'єктів господарювання;
- захист прав, законних інтересів, життя та здоров'я громадян, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;
- встановлення єдиного порядку ліцензування видів господарської діяльності на території України;
- встановлення єдиного переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню.
Ліцензування не може використовуватися для обмеження конкуренції в провадженні господарської діяльності.
Верховна Рада України визначає основні напрямки державної політики в сфері ліцензування, законодавчі основи її реалізації. Реалізацію державної політики в сфері ліцензування здійснює Кабінет Міністрів України, спеціально уповноважений орган з питань ліцензування, а також органи виконавчої влади визначені Кабінет Міністрів України, спеціально уповноваженні виконавчі органи радий, уповноважені провадити ліцензування певних видів господарської діяльності.
Ліцензія є єдиним документом дозвільного характеру, який дає право на зайняття певним видом господарської діяльності, що відповідно до законодавства підлягає обмеженню.
Зміст ліцензії становлять необхідні реквізити.
У ліцензії вказується:
найменування органу, що видав ліцензію;
для юридичних осіб - найменування та юридична адрес;
* для фізичних осіб-підприємців - прізвище, ім'я, по-батькові, паспортні дані (серія, номер, ким, коли виданий, місце проживання);
вид діяльності, на здійснення якої видається ліцензія;
строк дії ліцензії;
умови здійснення діяльності, що ліцензується;
реєстраційни...
Другие файлы:

Організація господарської діяльності на прикладі ТОВ "Лаіра"
Оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткуванням, деталями до нього. Структура підприємства та організація його діяльності. Опис функцій...

Організація проектного аналізу господарської діяльності ВАТ "Бердичівський пивоварний завод"
Методологія проектного аналізу господарської діяльності підприємства. Підприємство як суб’єкт господарської діяльності та об’єкт аналізу. Функціональн...

Організація господарської діяльності ВАТ "Донецький завод гірничорятувальної апаратури"
Характеристика та аналіз господарської діяльності підприємства, розрахунок його основних фінансових показників. Поняття, організація та управління лог...

Аналіз обліку платників податків в Україні
Власність як правооснова господарської діяльності. Спеціальний статус учасників угод про розподіл продукції. Створення суб'єктів господарської діяльно...

Структура та організація господарської діяльності приватного підприємства
Оцінка ефективності господарсько-фінансового стану торговельного підприємства на прикладі ПП "Богдан". Аналіз структури та фінансово-господарської дія...