Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Промышленность, производство

Дослідження рухів зубообробного вестата

Тип: учебное пособие
Категория: Промышленность, производство
Скачать
Купить
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИдо лабораторної роботи на тему"ДОСЛІДЖЕННЯ РУХІВ ЗУБООБРОБНОГО ВЕРСТАТАМЕТА РОБОТИЗакріпити теоретичні знання з кінематики верстата; засвоїти визначення колової та радіальної подач, схеми їх здійснення; розглянути схеми, які пропонуються для дослідження рухів подач; виконати запропоновані дослідження та набути навичок проведення досліджень.ОБГРУНТУВАННЯ РОБОТИЗ аналізу верстатів, які працюють зуборізальним довбачем, відомо, що для створення вінця зубчатого колеса потрібна наявність якнайменше чотирьох рухів: - головного – зворотного – поступового руху довбача;- колової подачі;- обкату та ділення;- радіальної подачі.При роботі верстата застосовується і п’ятий, допоміжний рух, що зменшує тертя між довбачем та заготовкою.Найбільш складними для засвоєння студентами є кінематичні ланцюги колової та радіальної подач, але не кінематика цих ланцюгів, а чітке уявлення того, що таке колова та радіальна подачі, їх визначення та призначення.Визначення колової та радіальної подач Колова подача – це переміщення довбача по діаметру ділильного кола, мм, за один подвійний хід довбача (рисунок 1). Розмірність колової подачі – мм/подв.хід. Саме це складне визначення і потрібно засвоїти при виконанні роботи.Радіальна подача – це переміщення довбача в радіальному напрямку за один його подвійний хід (рисунок 2). Розмірність радіальної подачі – також мм/подв.хід. Радіальне переміщення може здійснюватися або довбачем (штосельною бабкою), або заготовкою, що залежить від конструкції верстата (моделі верстата), який працює за тим або іншим принципами ( рисунок 3 ). Так, на верстатах моделей 514, 5В12, 5А12 застосовується принцип радіального врізання від кулачка. На верстатах моделей 5140, 5122 радіальна подача здійснюється за допомогою Рисунок 1 – Схема, що пояснює визначення колової подачіРисунок 2 – Схема, що пояснює визначення радіальної подачіРисунок 3 – Схеми радіального врізання на верстатах різних моделей гідромеханічної системи – переміщення клина гідросистемою верстата.МЕТОДИКА ВИКОНАННЯ РОБОТИДослідження колової та радіальної подач виконуються з використанням допоміжних пристроїв. Так, для дослідження колової подачі довбач знімають із штоселя верстата, а на його місці розміщують пристрій, що несе стрілку. На столі верстата розміщують та кріплять сектор, що має поділки в мм. Для кращого спостереження потрібно, щоб діаметр сектора збігався із діаметром стола верстата і значно перевищував діаметр реального зуборізального інструмента. Схема пристрою подана на рисунку 4. На рисунку позначені: 1- штосель верстата; 2 – стіл верстата; 3 – сектор з поділками; 4 – стрілка. Перед початком досліджень ланцюг ділення та обкатки розмикають, щоб стіл верстата був нерухомий. Для цього на верстаті мод. 5140 розмикають гітару. Схема розімкнутої гітари показана на рисунку 5. Дослідження ведуть з майстром, що навчає, або викладачем.Рисунок 4 – Схема пристрою для дослідження колової подачіа) б)Рисунок 5 - Схема гітари ділення та обкату зімкнутої а) та розімкнутої б)Рисунок 6 - Передня панель штосельної бабки верстата 5140Порядок виконання цієї частини роботи такий. Після розміщення пристроїв (стрілки та сектора) перевіряють хід штоселя. Для цього штосель рухають за допомогою ключа, обертаючи спеціальний квадрат, розміщений на передній панелі штосельної бабки ( рисунок 6). При нижньому положенні штоселя перевіряють та регулюють розміщення стрілки відносно сектора. При нижньому положенні штоселя стрілка не повинна торкатися сектора, а її кінець повинен бути розміщений над шкалою з відліком „0” (рисунок 4). Після цих дій можна вмикати верстат у роботу. Спочатку вмикається гідравлічна система, а потім головний рух верстата. Краще проводити дослідження на найменшій частоті подвійних рухів (65 подвійних рухів), тобто перед вмиканням верстата потрібно усвідомити, на яку частоту налагоджений головний рух верстата. Для того щоб знімати показання, викладач або майстер, що навчає, призначає одного – двох студентів лічити кількість подвійних рухів і голосно вигукувати кожний 10 - й; двох-трьох студентів призначають спостерігати за переміщенням стрілки та записувати показання відліків у журнал звітів.Запис відліків потрібно вести згідно з таблицею
Другие файлы:

Особливості навчання техніці рухів
Підготовка учнів до оволодіння технікою спортивних рухів. Зміст і особливості навчання, раціональна організація навчальної діяльності. Фактори позитив...

Суспільно-політичні рухи і їхня роль у сучасному суспільстві
Суть, класифікація та типи суспільно-політичних рухів як своєрідної форми вияву політичної активності людських мас. Порівняльний аналіз рухів та політ...

Соціальні і релігійні вияви єретичних рухів
Основні відомості про Альбігорійські війни на півдні Франції в 1179-1244 рр. Головні положення доктрини катарів, їх вчення про необхідність хрещення Д...

Фізична підготовка юних волейболістів
Застосування рухливих ігор і естафет у підготовці волейболістів. Ігри та естафети, які сприяють розвитку швидкості і спритності, швидкісно-силової вит...

Координація і методика її вдосконалення на заняттях спортивними танцями у дітей 7-8 років
Види координаційних здібностей і чинники, що їх визначають. Здібність до оцінки і регуляції динамічних і просторово-часових параметрів рухів, до збере...