Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Остальные рефераты

Прибуткове оподаткування підприємств, проблеми та шляхи розвитку в Україні

Тип: реферат
Категория: Остальные рефераты
Скачать
Купить
Міністерство освіти УкраїниКиївський Національний Економічний УніверситетКафедра фінансівКурсова роботана тему :“ Прибуткове оподаткування підприємств, проблеми та шляхи розвитку в Україні “Виконав : студент 7 групи 4 курсу ФЕФ Вертелецький Д.Б. Науковий керівник : Хлівний В.К.К и ї в 1 9 9 7П л а нВступ2Розділ 2 Зміни державної політики в Україні щодо оподаткування прибутку юридичних осіб6 2.1 Особливості обчислення валових витрат6 2.2 Врегулювання питань сумнівної та безнадійної заборгованості7 2.3 Удосконалення системи нарахування амортизації8 2.3 Перенесення збитків на майбутні періоди - засіб фінансового оздоровлення підприємств10 2.4 Недоліки Законодавства з оподаткування прибутку підприємств10Розділ 3 Податок на прибуток як засіб впливу на ділову активність підприємців12Висновки18Список використаної літератури20 ВступНа початку формування на Україні власної податкової системи система оподаткування прибутку підприємств знаходилася під значним впливом догм та підходів до формування та оподаткування прибутку в Радянському Союзі . Довгий час концепція оподаткування прибутку не зазнавала суттєвих змін .Головні ідеї цієї концепції були наступними :
  • Високі прибутки підприємств сфери матеріального виробництва – це нормально , високі ж прибутки підприємств посередників та громадян є аморальними .
  • Основним доходом громадян має бути заробітна платня , яка є майже однаково невисокою для всіх галузей .
  • Амортизація є витратою а не зменшенням податкового зобов’язання
  • Така політика стала причиною формування ситуації коли :
  • Податок на доходи громадян займав незначне місце в формуванні дох одної частини бюджету держави , а основний тягар був перенесений на підприємства .
  • Громадяни не мали можливості розпочати власну справу ( власних доходів не вистачало , а держава не займалася кредитуванням приватних підприємців )
  • Амортизаційний фонд не є реальним джерелом інвестицій
  • Через це на певному етапі зневажання ролі посередницьких фірм та малих приватних підприємств призвело до того , що в умовах переходу до ринкової економіки більшість державних промислових підприємств не змогла самостійно ефективно займатися забезпеченням ресурсами власного виробництва та збутом продукції . Це призвело до зниження обсягів виробництва та ефективності діяльності підприємств , що в свою чергу стало причиною зменшення надходжень до бюджету від оподаткування прибутку підприємств. Через те ж , що надходження від даного податку завжди займали друге місце за обсягами в дохідної частини держбюджету таке зменшення вимусило державу перейти від оподаткування прибутку підприємств до оподаткування їх доходів . Це ще більше посилило податковий тягар на підприємства через те , що тепер оподаткуванню підлягали не тільки прибуток , а й витрати виробництва . Бажаного ефекту зростання надходжень держава досягла лише на короткий період після чого знову відбулося зниження , що вимусило законодавців знову перейти до оподаткування прибутку.Особливе місце в розвитку оподаткування прибутку підприємств на Україні займає надання пільг. Як правило такі пільги надавалися не за здійснення якоїсь суспільно необхідної діяльності , а окремим юридичним особам з метою “протекціонізму”. Досвід застосування таких пільг засвідчив , що будь яка пільга призводила до миттєвої реакції ринку та виникнення диспропорцій у розподілі ресурсів .Так надання пільг окремим благодійним фондам ( низка указів Президента за 1994 – 1995 роки призвело до згортання ділової активності та монополізації деяких продуктів підакцизної групи . Надання пільг “ чорнобильцям “ ( 1991 рік ) зруйнувало легальну торгівлю автомобілями та тютюновими виробами .Також викликає подив надання пільг або відстрочення податкових платежів для державних підприємств ( березень 1996 року ) через нестачу обігових коштів . Я вважаю , що нестача обігових коштів свідчить про неспроможність підприємства функціонувати , про його фактичне банкруцтво . В дійсності ж держава тягне на собі борги багатьох підприємств не визнаючи їх банкрутами . Без сумніву є підприємства без яких не можливе ефективне функціонування економіки , для них повинна існувати підтримка держави . Інші ж через механізм банкруцтва повинні або змінити власника , залишаючись єдиним комплексом , або бути розпроданими для виплати боргів .Найбільш парадоксальним є також те що фактично при ставці податку 30 % фактично підприємства сплачують на 10 – 15 % більше . Таке переоподаткування витікало насамперед з наступних правил обліку фінансових результатів діяльності підприємства :
  • Не дозволялося переносити збитки отримані в поточному податковому періоді на майбутні періоди.
  • Не дозволялося відносити на витрати виробництва в поточному періоді видатки по придбанню матеріальних запасів , що будуть вик...
  • Другие файлы:

    Система оподаткування банківських установ
    Оподаткування банківської діяльності в Україні, історичний аспект його розвитку. Сучасний стан оподаткування банків в Україні. Вплив оподаткування на...

    Прибуткове оподаткування підприємств, організацій
    Аналіз оподаткування юридичних осіб в Україні: податки та пільги. Механізм розрахунку і порядок сплати податків з суб’єктів підприємництва, їх вплив н...

    Перспективи розвитку та удосконалення податкової системи
    Історичні аспекти розвитку податкової системи. Сутнiсть податкiв, їх мiсце в економiчнiй системi суспiльства. Система оподаткування підприємств. Види...

    Система непрямого оподаткування в Україні
    Аналіз системи оподаткування в Україні, її становлення і розвитку. Теоретичні основи виникнення та розвитку непрямого оподаткування. Особливості форму...

    Особливості оподаткування сільськогосподарських підприємств в Україні
    Загальна характеристика сільськогосподарських підприємств та нормативно-правове забезпечення оподаткування. Обчислення і сплата фіксованих сільськогос...