Ресурси виробництва
Міністерство освіти УкраїниКиївський Національний Економічний УніверситетКафедра педагогіки та психологіїКурсова роботана тему :“ Ресурси виробництва ”Виконав : студент 7 групи 4 курсу ФЕФ Вертелецький Д.Б. Науковий керівник : Малиновська .К и ї в 1 9 9 7ПланРозділ 1 Соціально-психологічні аспекти викладання теми2Розділ 2 Власна концепція викладення економіки в середній школі для учнів 10 – 11 класів4Вступ4Загальна характеристика процесу навчання5Частина 1 Основи економічної теорії5Частина 2 Основи підприємництва8Розділ 3 Розробка методичного забезпечення9Місце теми в курсі “ Основи економічної теорії “9Цілі та завдання теми9Структура теми 10Вибір організаційних форм і методів навчань10Розробка уроку11Розділ 4 Особливості викладання теми в різних вікових групах15Список використаної літератури16Розділ 1 Соціально-психологічні аспекти викладання темиПроблема факторів виробництва є основоположною в сучасній економічній теорії. Правильне розуміння цього поняття , надасть можливість учням подивитись на економіку як на багаторівневу систему , яка породжується взаємодією багатьох чинників, які походять безпосередньо чи опосередковано з факторів виробництва.Актуальність даної теми майже не залежить від часу та суспільного ладу . За будь-яких умов процес суспільного виробництва полягає в поєднанні 3 факторів виробництва ( земля капітал праця ) для забезпечення неперервності зазначеного процесу . Суттєва відмінність в розумінні факторів виробництва при адміністративно командній системі та ринковій економіці полягає в виділенні прихильниками останнього способу господарювання ще одного специфічного фактора виробництва підприємницької здібності . В умовах переходу України до ринкової економіки останній фактор виробництва є дуже важливим . Це пояснюється тим , що поєднання факторів виробництва за умов жорсткої конкуренції , яка притаманна капіталістичному способу виробництва , можливе лише при наявності вірного , професійного керівництва та організації процесу виробництва з боку підприємців.Учні повинні зрозуміти , що процес виробництва будь-яких товарів це є поєднання факторів виробництва в певному місті і в певний час і тому серед названих факторів немає більш важливих і менш важливих . В капіталістичному господарстві увага повинна приділятися всім факторам без винятку , бо відсутність одного з факторів чи недостатній його обсяг поставить під загрозу все виробництво . Це пояснюється насамперед невизначеністю майбутнього економічного становища. Навіть економіка розвинутих країн знаходиться під впливом економічних криз . Тому процес управління підприємством зумовлює постійний контроль , нагляд і аналіз факторів виробництва та процесу їх поєднання . Також учні повинні усвідомити , що фактори виробництва - це ресурси підприємства , які воно використовує для створення товарів та послуг. При роз’яснені даної теми треба зосередити увагу на тому , що :Ресурси не надаються безкоштовно і за них треба платитиМайже всі ресурси , які використовуються в процесі виробництва є обмеженими і вичерпними Чим менше наявний ресурс і чим більше в ньому потреба тим більше за нього треба платити.Ефективність існування підприємства залежить від ефективності поєднання ресурсівЗазначені положення особливо актуальні для України в сучасних умовах , коли наша держава відчуває дефіцит в окремих видах ресурсів і ефективне розпорядження ними є майже єдиним шляхом виходу з даного становища.Як вже зазначалося дана тема має не лише практичне , а й велике теоретичне значення . По суті задачею будь-якої економічної науки є вирішення проблеми ефективного використання факторів виробництва ( ресурсів підприємства ) . Правильне розуміння даної проблеми дозволить учням більш ефективно сприймати подальші економічні знання .Навіть , якщо в майбутньому дитина не буде підприємцем чи бізнесменом , а стане робітником , селянином , або обере іншу професію - усвідомлення особливостей процесу виробництва ( який є поєднанням факторів виробництва ) надасть йому можливість в повній мірі бачити свою частку в результатах роботи підприємства , своє місце в процесі створення матеріальних і нематеріальних благ . Також це надасть йому можливість на основі вищесказаного в повній мірі відстоювати і захищати свої права перед представниками керівної верхівки .Якщо ж з учня виросте підприємець – то розуміння даної проблеми допоможе йому усвідомити , що не він є головним у процесі виробництва і не він один створює продукт , а є лише одною з складових процесу вироб...