Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Экономика

Життєвий цикл підприємства, принципи управління

Тип: курсовая работа
Категория: Экономика
Скачать
Купить
Концепція життєвого циклу підприємства, характеристика етапів його розвитку. Аналіз управління підприємством на етапах життєвого циклу на прикладі ЗАТ "Бакалія". Застосування реклами на даному етапі життєвого циклу. Методи стимулювання продажів.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Зміст

  • Вступ
  • Розділ 1. Теоретико-методичні засади управління життєвим циклом підприємства
  • 1.1 Сутність концепції життєвого циклу підприємства
  • 1.2 Характеристика етапів розвитку підприємства
  • 1.3 Управління життєвим циклом підприємства
  • Розділ 2. Аналіз управління підприємством на різних етапах життєвого циклу
  • 2.1 Характеристика життєвого циклу підприємства ЗАТ "Бакалія"
  • 2.2 Принципи управління на різних етапах розвитку підприємства
  • Розділ 3. Пропозиції щодо розвитку підприємства згідно стадій його життєвого циклу
  • 3.1 Застосування реклами на даному етапі життєвого циклу підприємства
  • 3.2 Методи стимулювання продажів
  • Висновки
  • Список використаних джерел

Вступ

Актуальність теми дослідження. Економічні ресурси є основою виробництва споживчих благ, що в свою чергу задовольняє все зростаючі потреби людей. В силу природних, виробничих та людських факторів, виробничі ресурси є обмеженими. В свою чергу кожна стадія життєвого циклу підприємств має особливу систему ресурсозабезпечення. Зародження потребує значних фінансових, та як наслідок їх використання - виробничих ресурсів. На етапі становлення з'являється потреба в сировинних ресурсах: встановлюються зв'язки з постачальниками, здійснюється розрахунок потрібних норм використання. На стадії росту залучаються всі наявні ресурси підприємства: фінансові, технічні сировинні, останні з яких становлять найбільшу частку. Затрачені фінансові ресурси авансуються в життєвий цикл, тому вони відновлюються в процесі кругообігу. Стадія насичення говорить про гальмування масштабів виробництва та зниження рівня використання ресурсів; стадія спаду передує ліквідації підприємства чи його подальшій реорганізації, тому знову, як на першій стадії зародження, сировинні та технічні ресурси не виконують своєї головної ролі, а на перший план виступають фінансові. Таким чином, виробнича діяльність підприємства супроводжується безперервним кругообігом ресурсів, що є у його розпорядженні.

В умовах командної економіки була відсутня єдина система управління життєвого циклу підприємства, існувала лише послідовність етапів цільового фінансування - використання матеріальних ресурсів - виробництва та збуту продукції. В ринкових умовах господарювання ще не побудованої системи управління за умов послідовності та завершеності життєвого циклу підприємства. Це свідчить про актуальність та необхідність наукових досліджень проблем системи управління життєвим циклом підприємства для збереження її цілісності та єдності, що є передумовою ефективної господарської діяльності підприємства.

Наукові публікації засвідчують, що дослідники приділяють увагу проблемам життєвого циклу підприємства, які висвітлені у працях таких вітчизняних вчених, як Воротіна Л.І., Василенко В.О., Міночкіна О. М, Бєліченко А.Ю., Дайновський Ю.А. та зарубіжних - Федерман Р., Борман Д. [6, с.139].

Основна мета дослідження полягає в теоретико-методологічному обґрунтуванні і практичних рекомендацій щодо процесу в системі управління життєвого циклу підприємства.

Предметом дослідження є процес управління життєвого циклу.

Об'єктом дослідження є підприємство Хмельницького регіону на матеріалах ЗАТ "Бакалія".

Для досягнення поставленої мети передбачено постановку таких завдань:

розглянути особливості системи управління життєвим циклом підприємства;

дослідити життєвий цикл та процес ресурсозабезпечення підприємства;

розробити пропозиції щодо розвитку підприємства згідно стадій його життєвого циклу.

Методи дослідження. Теоретичною та методологічною базою дослідження є аналіз, порівняння, систематизація та узагальнення.

Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що запропоновані до використання методичні рекомендації та пропозиції щодо вдосконалення процесу ресурсного забезпечення в системі управління життєвого циклу підприємств доцільно застосовувати для реформування системи ресурсного забезпечення підприємства у відповідності до стану його життєвого циклу.

життєвий цикл управління

Розділ 1. Теоретико-методичні засади управління життєвим циклом підприємства

1.1 Сутність концепції життєвого циклу підприємства

Концепція - це система поглядів, які визначають орієнтацію підприємницької діяльності на певних етапах її розвитку.

Існують п'ять альтернативних концепцій, на основі яких фірма може здійснювати свою маркетингову діяльність [1, с.37-42]:

а) Концепція вдосконалення виробництва - орієнтована на споживачів, які надають перевагу дешевим і доступним для придбання товарам. За допомогою високої ефективності виробництва є змога мати помірні витрати й пропонувати споживачам товари за низькими цінами. Дана концепція доцільна в наступних випадках:

коли існує дефіцит товару на ринку;

коли попит можливо збільшити, зменшивши ціну;

коли існує можливість зменшення витрат шляхом збільшення обсягів виробництва товару.

б) Концепція вдосконалення товару - передбачає постійне й всебічне підвищення якості товару й розрахована на споживачів, які готові платити високу ціну за високу якість товару.

в) Концепція інтенсифікації збутових зусиль - передбачає, що споживачі не купуватимуть товари фірми в достатній кількості, якщо вона не докладе додаткових зусиль у сфері стимулювання збуту (філософія збуту).

г) Концепція маркетингу - запорукою досягнення мети фірми є визначення потреб цільових ринків і забезпечення бажаної задоволеності їх більш ефективними й продуктивними, ніж конкуренти, методами (задоволення потреби споживача + прибуток фірми).

д) Концепція соціально-етичного маркетингу - передбачає, що засобом досягнення мети фірми є визначення незадоволених потреб цільових ринків і забезпечення бажаної задоволеності їх продуктивніше, ніж конкуренти, з одночасним збереженням або зміцненням добробуту споживача та суспільства в цілому (задоволення потреби споживача + прибуток фірми + інтереси суспільства).

Комплексному впровадженню концепції маркетингу українськими підприємствами перешкоджають певні особливості вітчизняного ринку, які й обумовлюють специфічні риси маркетингу.

Специфічні риси маркетингу в Україні:

Низький рівень платоспроможності та обізнаності вітчизняного споживача;

Низький рівень вітчизняної виробничої конкуренції, що робить непотрібним використання концепції маркетингу;

Сильний тиск розподільницьких структур, що призводить до необґрунтованого підвищення цін;

Формування прошарку професійних маркетологів знаходиться в стадії зародження;

Менталітет вітчизняного споживача породжує недовіру до рекламних акцій, стимулювання збуту тощо;

Неврегульованість законодавчої бази з питань захисту прав споживачів, реклами, недоброякісної конкуренції, реєстрації патентів та винаходів, реєстрації та охорони прав на знаки для товарів та послуг [14, с.299].

1.2 Характеристика етапів розвитку підприємства

Більшість фірм проходить у своєму розвитку кілька етапів. Це етапи входження в ринок, зростання, зрілості, спаду.

При вході до ринку підприємство має невеликий прибуток, а іноді зазнає збитків, тому що обсяги продажів невеликі, а витрати на організацію виробництва і збуту істотні. Цей етап безумовно дуже важливий з точки зору подальшого розвитку.

Етап зростання відрізняється від попереднього в першу чергу високими темпами економічного зростання, наприклад, збільшенням обсягу продажів. Підприємство отримує можливості пошуку нових напрямків діяльності, нових ринків або їх сегментів, освоєння випуску нової продукції і т.п. Економічне зростання підприємства є основною метою стратегічного менеджменту, а також показником ефективності останнього. У цей період окремі компанії проводять агресивну дивідендну політику і затверджуються у власній економічної стратегії.

Найбільш тривалим є етап зрілості. На даному етапі у підприємства можуть сповільнюватися темпи економічного зростання. Підприємство може неодноразово коректувати, а то й переглядати свою економічну стратегію та її складові. У кращих підприємств йде суцільний процес вдосконалення виробленого продукту і пристосування своїх можливостей до мінливих умов ринку.

На етапі спаду економічне зростання завжди призупиняється. Можуть спостерігатися тривалі періоди зменшення обсягу продажів, прибутку, конкурентоспроможності, ослаблення фінансової стійкості, погіршення інших економічних характеристик. На цьому етапі багато підприємств йдуть з ринку.

На кожному етапі розвитку підприємство повинне сформулювати адекватні йому стратегію і тактику. Графічно основні етапи життєвого циклу організації представлені на рисунку 1.1 На ньому показано по вихідній лінії створення, ріст і зрілість підприємства, а також її занепад, що позначений спадаючою кривою [12, с.75].

Рисунок 1.1 Життєвий цикл підприємства (типова крива).

На основі проведених д...

Другие файлы:

Життєвий цикл інформаційної системи
Життєвий цикл програмного забезпечення (ЖЦ ПЗ) інформаційної системи. Нормативні документи, що регламентують ЖЦ ПЗ. Найпоширеніші сучасні моделі ЖЦ. Ф...

Структурна перебудова системи управління персоналом підприємства
Сутність, завдання та основні принципи управління персоналом. Системний підхід до управління персоналом. Роль людського фактора у діяльності підприємс...

Управління активами і пасивами підприємства
Економічна сутність та класифікація активів та пасивів підприємства, принципи їх формування. Сутність і завдання управління оборотними та необоротними...

Особливості управління металургійними підприємствами у процесі їх реструктуризації
Принципи управління процесом встановлення та досягнення цілей реструктуризації підприємства на основі аналізу сучасних концепцій цільового управління...

Управління конкурентною поведінкою підприємства
Конкурентна поведінка підприємства - сутність, види, чинники впливу, принципи формування. Особливості формування моделі та системи управління конкурен...