Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Экономика

Аналіз конкурентоспроможності ВАТ "Коростишівського льонозаводу"

Тип: дипломная работа
Категория: Экономика
Скачать
Купить
Характеристика діяльності ВАТ "Коростишівський льонозавод", аналіз економічної ефективності використання його виробничого потенціалу. Оцінка фінансового стану та інвестиційної привабливості підприємства. Стратегії управління конкурентоспроможністю фірми.
Краткое сожержание материала:

ЗМІСТ

Вступ

Розділ 1. Теоретичні аспекти стратегічного планування конкурентоспроможності продукції

1.1 Стратегічне планування як основа розвитку підприємства

1.2 Поняття і роль конкуренції та конкурентоспроможності

1.3 Види конкурентних стратегій підприємств

1.4 Стан та динаміка розвитку галузі льонарства в Україні

РОЗДІЛ 2. ОЦІНКА ВАТ "Коростишівський льонозавод" ЯК СУБЄКТА ГОСПОДАРЮВАННЯ

2.1 Організаційно - економічна характеристика ВАТ "Коростишівський льонозавод"

2.2 Економічна ефективність використання виробничого потенціалу підприємства

2.3 Оцінка фінансового стану та інвестиційної привабливості підприємства

2.4 Управління конкурентоспроможністю на ВАТ "Коростишівський льонозавод"

Розділ 3. Механізм формування та реалізації інноваційно - інвестиційної моделі конкурентної стратегії в умовах ВАТ "Коростишівський льонозавод"

3.1 Визначення стратегічного напрямку діяльності підприємства (на інноваційній основі)

3.2 Фінансовий план інноваційно - інвестиційної програми

3.3 Шляхи удосконалення організаційної структури управління

РОЗДІЛ 4. ОХОРОНА ПРАЦІ У ВАТ "КОРОСТИШІВСЬКИЙ ЛЬОНОЗАВОД"

4.1 Нормативне забезпечення охорони праці на підприємстві

4.2 Організація охорони праці у ВАТ "Коростишівський льонозавод"

Висновки і пропозиції

Список використаної літератури

Додатки

ВСТУП

Аграрний сектор економіки України займає пріоритетне місце в розвитку народногосподарського комплексу країни. Стратегія і тактика реформ щодо подальшого розвитку агропромислового виробництва нині концентруються на трьох взаємоповязаних напрямках: формування ефективного господаря-власника; створення сприятивого економічного середовища на ринку; активного пошуку та реалізації внутрішніх резервів зростання обсягів виробництва, підвищення ефективності галузі. Головна мета цього процесу - розбудова конкурентоспроможного аграрного сектора економіки. Центральне місце у вирішенні цієї проблеми належить менеджменту. Здійснення прискореного реформування аграрного сектору економіки, визначення основних напрямків високоефективного розвитку агропромислового виробництва в Україні на інноваційній основі ставлять нові вимоги до підготовки спеціалістів аграрного профілю у вузах.

Розв'язання проблем захисту інтересів національних товаровиробників і споживачів вимагає врахування параметрів факторів глобального економічного середовища. Значення використання ефективних конкурентних стратегій в умовах глобалізації полягає у можливості зміцнити економічну безпеку держави і поліпшити добробут населення. На жаль, недостатньо повним залишається висвітлення особливостей конкурентної боротьби в аграрній сфері та маркетингових стратегій, які забезпечують урахування впливу глобальних процесів. Об`єктом даної дипломної роботи було обрано ВАТ"Коростишівський льонозавод", яке знаходиться за адресою: м. Коростишів, Житомирської області. Предметом дослідження є теоретичний, методологічний та практичний аспекти конкурентоспроможності продукції ВАТ "Коростишівський льонозавод".

Метою даної дипломної роботи є проведення за допомогою найбільш раціональних прийомів та способів господарського та комерційного аналізу конкурентоспроможності продукції підприємства, невикористаних резервів та розробка позицій щодо використання досягнень науково-технічного прогресу та передового досвіду в галузі льонарства.

Теоретико-методологічною основою дослідження є діалектичний метод пізнання соціальних, еколого-економічних явищ у суспільному виробництві, системний підхід при вивченні екологічних проблем і економічних процесів розвитку сільського господарства в умовах ринкових відносин, узагальнення наукових публікацій з проблем конкурентоспроможності продукції. Крім того, в дипломній роботі застосовувались також широко розповсюджені методи пізнання, як - статистичний, монографічний, балансовий, розрахунковий, прогнозування тощо.

При написанні дипломної роботи були використані такі матеріали: річні звіти ВАТ "Коростишівський льонозавод" Житомирської області за 2006 - 2008 рр., плани економічного і соціального розвитку підприємства, дані бухгалтерського обліку, нормативні документи, довідкова література, праці вітчизняних і зарубіжних вчених, матеріали власних спостережень та інші літературні джерела.

Завданнями даної дипломної роботи є наступні:

1. Теоретичне обґрунтування проблеми аналізу конкурентоспроможності продукції підприємства з позицій дослідження сучасних методів господарювання, підвищення економічної ефективності та екологічної безпеки.

2. Оволодіння методикою раціонального проведення аналізу з точки зору виявлення недоліків та невикористаних можливостей у подальшому господарюванні.

3. Чітке висвітлення змісту конкурентоспроможності продукції підприємства та наукове обґрунтування висновків та пропозицій.

4. Дослідження та виявлення можливостей, напрямків та шляхів підвищення рівня конкурентоспроможності продукції підприємства.

Розділ 1. Теоретичні аспекти стратегічного планування конкурентоспроможності продукції

1.1 Стратегічне планування як основа розвитку підприємства

Особливої уваги набуває здатність підприємств планувати свою діяльність, більшість зарубіжних підприємств використовують стратегічне планування як інструмент досягнення високих економічних показників у своїй діяльності: доходу, прибутку, рентабельності тощо. Постала потреба розробляти реальні та надійні плани майбутнього розвитку підприємств з урахуванням ситуації, що склалася, визначати перспективи на основі альтернатив розвитку, орієнтуватися передусім на ринкові та фінансово-економічні перспективи.

Стратегічне планування як явище та процес передбачення майбутнього та підготовки до майбутнього тлумачиться доволі широко:

як інтегральний процес підготовки та прийняття рішень певного типу,

як формулювання цілей та визначення шляхів їх досягнення,

як забезпечення підготовленості підприємства для конкурентної боротьби на ринках тощо.

Стратегічне планування -- це адаптивний процес, за допомогою якого здійснюються регулярна розробка та корекція системи формалізованих планів, перегляд змісту заходів щодо їх виконання на основі безперервного контролю та оцінювання змін, що відбуваються зовні та всередині підприємства. Стратегічне планування охоплює систему довго-, середньо- та короткострокових планів, проектів і програм, однак головний змістовий наголос при цьому робиться на довгострокових цілях та стратегій їх досягнення 42.

Процес стратегічного планування посідає центральне місце в системі стратегічного управління. Більшість західних і східних фірм використовують стратегічне планування для того, щоб змінити себе, вийти з безнадійних ситуацій, які сформувались зовні та в середині підприємства.

Основні передумови які спонукають до переходу до стратегічного планування такі:

необхідність забезпечення адекватної реакції на зміни умов функціонування підприємств;

потреба в об'єднанні різних напрямків діяльності підприємства в умовах розвитку процесів децентралізації та диверсифікації (насамперед конгломератної);

наявність яскраво виражених конкурентних переваг і необхідність їхньої підтримки (у підприємств, що їх мають) або створення їх (в аутсайдерів); посилення конкуренції;

інтернаціоналізація бізнесу, розвиток зв'язків з підприємствами, які використовують систему стратегічного планування;

наявність висококваліфікованих менеджерів, здатних вирішувати складні питання, застосовуючи систему стратегічного управління;

розвиток теорії та практики стратегічного планування, які допомагають перейти від методу "спроб і помилок" до наукових методів передбачення й підготовки майбутнього та до майбутнього;

наявність доступної інформації (глобальних інформаційних мереж) для вивчення сильних і слабких сторін підприємства, зовнішнього середовища та умов конкуренції;

посилення інноваційних процесів, генерація та швидке осилення підприємствами нових ідей;

необхідність впровадження високої культури управління орієнтованої на запобігання опору змінам і стимулювання розвитку підприємства.

Стратегічне планування -- це систематизовані та більш менш формалізовані зусилля усієї організації, спрямовані на розробку стратегій, оформлення їх у вигляді стратегічних планових документів різного типу, організацію виконання цих стратегічних планів, проектів і програм.

У свою чергу, розробка стратегічних планів як специфічний вид діяльності -- це послідовний ітеграційний процес, що складається з кількох взаємопов'язаних етапів:

визначення місії організації;

установлення (коригування) цілей;

визначення стратегій ("стратегічного набору") та заходів щодо їхньої реалізації;

передбачення послідовності дій у межах досить тривалого часу та закріплення її у планах, проектах і програмах різного типу, що є інструментами досягнення ц...

Другие файлы:

Аналіз конкурентоспроможності продукції ПАТ "ЗТР"
Сутність конкурентоспроможності продукції, фактори забезпечення, етапи оцінки. Організаційно-економічна характеристика ПАТ "ЗТР". Аналіз фінансово-еко...

Аналіз конкурентоспроможності підприємства
Сутність і задачі аналізу конкурентоспроможності підприємства. Аналіз виробничо-фінансових показників роботи підприємства, конкурентного середовища. О...

Економічна діагностика
Місце і роль факторного аналізу у фінансовій діагностиці. Процес здійснення діагностики фінансового стану. Сутність та визначення конкурентоспроможнос...

Дослідження конкурентоспроможності ЗАТ "ХБФ" в ринкових умовах
Поняття конкурентоспроможності та основні показники, що її характеризують. Управління та оцінка рівня конкурентоспроможності в умовах Харківської біск...

Підвищення конкурентоспроможності банку на ринку банківських послуг (на матеріалах АКБ "Приватбанк")
Особливості банку, як суб’єкта ринку. Теоретичні основи конкурентоспроможності банку та аналіз факторів, які на неї впливають. Методика оцінки конкуре...