Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Экономика

Аналіз конкурентоспроможності продукції ПАТ "ЗТР"

Тип: дипломная работа
Категория: Экономика
Скачать
Купить
Сутність конкурентоспроможності продукції, фактори забезпечення, етапи оцінки. Організаційно-економічна характеристика ПАТ "ЗТР". Аналіз фінансово-економічних показників діяльності фірми. Розробка резервів зростання конкурентоспроможності продукції.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

[Введите текст]

ЗМІСТ

ВСТУП

РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТА ЇЇ МІСЦЕ В ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

1.1 Сутність конкурентоспроможності продукції та фактори її забезпечення

1.2 Особливості та етапи проведення оцінки конкурентоспроможності

1.3 Методика оцінки конкурентоспроможності

РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ ПАТ «ЗТР»

2.1 Організаційно-економічна характеристика підприємства

2.2 Аналіз фінансово-економічних показників діяльності підприємства

2.3 Аналіз конкурентного середовища та оцінка конкурентоспроможності

РОЗДІЛ 3. ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА

3.1 Обґрунтування шляхів підвищення конкурентоспроможності продукції підприємства

3.2 Розробка та оцінка резервів зростання конкурентоспроможності продукції підприємства

ВИСНОВКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

ВСТУП

Досягнення підприємством конкурентоспроможного статусу безпосередньо пов'язане з просуванням ним своїх товарів до конкретної групи споживачів і прямо залежить від повноти задоволення їх запитів. Конкурентоздатність продукції є наслідком функціонування конкурентоспроможного підприємства. Для забезпечення конкурентоздатності продукції необхідним є ефективне управління факторами, умовами та причинами, що визначають якість продукції, витрати виробництва й досягнення максимального споживчого ефекту.

Конкурентоздатність є показником, що характеризує ринкове положення товару в певний момент часу й не відображає довгострокові перспективи розвитку підприємства.

На сучасному етапі економічного розвитку України проблема підвищення конкурентоспроможності продукції підприємства набуває все більшої актуальності. Адже за умов розвитку зовнішньої торгівлі, підсилення процесів інтеграції країни в міжнародні організації загострюється конкурентна боротьба як на внутрішньому, так і на світовому ринку. Для виживання та досягнення домінуючих позицій лідера в галузі необхідно вдосконалити процес управління конкурентоспроможністю продукції підприємства, активно нарощувати конкурентні переваги, постійно досліджувати і аналізувати як внутрішнє, так і зовнішнє середовище підприємства, а отже бути гнучким і швидко реагувати на всі зміни.

У сучасній світовій літературі теоретичні проблеми конкуренції і конкурентоспроможності досліджуються досить широко, проте автори ще не прийшли до єдиної думки щодо визначення конкурентоспроможності. Поняття аналізується в працях таких зарубіжних дослідників: М. Портера, Ф. Котлера, Р. Фатхтудінова та інших. Проблеми оцінки, аналізу і підвищення конкурентоспроможності продукції підприємств є предметом наукового зацікавлення й вітчизняних авторів, серед яких Г. Азоєв, О. Гудзинський, Ю. Іванов, А. Юданов, Н. Язвінська та інші. У своїх працях вони також вивчають питання діяльності підприємства в умовах конкуренції, наводять основні чинники конкурентоспроможності продукції підприємств.

Метою дипломної роботи є запропонування шляхів підвищення конкурентоспроможності продукції та проведення її аналізу на прикладі конкретного підприємства.

У відповідності з поставленою метою в роботі необхідно вирішити наступні завдання:

розглянути сутність конкурентоспроможності продукції та фактори її забезпечення;

дослідити методику оцінки конкурентоспроможності продукції;

розглянути організаційно-економічну характеристику підприємства;

провести аналіз фінансово-економічних показників діяльності підприємства;

провести аналіз конкурентного середовища та оцінка конкурентоспроможності;

запропонувати шляхи підвищення конкурентоспроможності продукції підприємства на зовнішньому ринку.

Об'єктом дослідження дипломної роботи виступає ПАТ «ЗТР».

Предметом дослідження роботи є конкурентоспроможність продукції підприємства.

При написанні дипломної роботи були використані такі методи дослідження, як теоретичного узагальнення, метод наукових абстракцій, індукції та дедукції, аналізу та синтезу, статистичні та графічні методи, а також методи порівняння та логічного узагальнення.

Дипломна робота базується на теоретичних і законодавчо-нормативних джерелах, і фіксує стан розробки обраної теми на сучасному етапі розвитку економічної науки.

Цінність роботи полягає в тому, що використання результатів роботи впливає на кінцеві результати господарської діяльності, оскільки підвищує фінансові результати діяльності підприємств.

Інформаційну основу дослідження сформували матеріали періодичних та Інтернет-видань, науково-практичних конференцій, нормативні та довідкові матеріали, а також первинні та звітні дані підприємства за 2010-2012 роки.

Дипломна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, рекомендацій, списку використаних джерел та додатків. У першому розділі вивчені економіко-теоретичні аспекти конкурентоспроможності та її місця в діяльності підприємства. У другому розділі проведено аналіз конкурентоспроможності продукції на прикладі ПАТ «ЗТР». У третьому розділі запропоновані шляхи підвищення конкурентоспроможності продукції підприємства.

РОЗДІЛ 1. СУТНІСТЬ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТА ЇЇ МІСЦЕ В ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

1.1 Сутність конкурентоспроможності продукції та фактори її забезпечення

Конкурентоспроможність підприємства - це здатність забезпечувати випуск і реалізацію конкурентоспроможної продукції [7, с. 563].

Конкурентоспроможність - це комплексна категорія, переваги якої остаточно реалізуються через торгівлю, але базис конкурентних переваг створюється на всіх ланках суспільного виробництва, у тому числі, значною мірою за рахунок структурної перебудови і дійової економічної політики [54, с. 157].

Конкурентоспроможність можна визначити як спроможність деякого класу об'єктів (товар, підприємство, країна) займати визначену ринкову нішу. Конкурентоспроможність характеризує ступінь відповідності окремого класу об'єктів визначеним ринковим потребам: пропозиції (товару) - попиту на нього, підприємства - можливості забезпечити конкурентні переваги, країни - соціально-економічній моделі розвитку [3, с. 452].

Конкурентоспроможність виявляється лише в умовах конкуренції і через конкуренцію. Слід звернути увагу на багатозначності трактувань сутності поняття «конкурентоспроможність» сучасними вченими-економістами (табл. 1.1).

Розбіжності та різноманітність авторських позицій стосовно визначення поняття конкурентоспроможності пов'язані з:

ототожненням конкурентоспроможності підприємства та конкурентоспроможності продукції або послуг;

масштабами розгляду конкурентоспроможності на регіональному, національному або світовому ринку (підприємство, галузь, країна);

заміною одного поняття іншим (конкурентний статус, конкурентний рівень);

характеристикою будь-якої складової конкурентоспроможності підприємства - конкурентоспроможність виробничого, трудового потенціалу [54, с. 156].

Таблиця 1.1 - Погляди вчених-економістів на категорію «конкурентоспроможність» [54, с. 158]

Автор визначення

Визначення конкурентоспроможності

1

2

Книш М.І.

Ступінь привабливості даного продукту, для здійснюючого реальну покупку споживача

Забєлін П.В.,

Моісеєва Н.К.

Здатність приносити прибуток у короткостроковому періоді не нижче заданого, або перевищення над середнім прибутком

Грошев В.П.

Комплекс споживчих властивостей товару, що визначає його відмінність від інших аналогічних товарів по ступені й рівню задоволення потреб покупців і витратам на його купівлю й експлуатацію

Кредісов А.И.

Характеристика товару, що відображає його відмінність від аналогічного конкурентного товару як по ступені відповід-ності конкретної потреби, так і по витратах на її задоволен-ня

В. Стівенсон

Конкурентоспроможність характеризує те, «наскільки ефективно компанія задовольняє потреби клієнта порів-няно з іншими компаніями, що пропонують подібний товар або послугу»

М.О. Ермолов

Конкурентоспроможність - це відносна характеристика, яка відображає відмінності у процесі розвитку певного виробника від виробника конкурента як по ступеню задо-волення власними товарами, так й по ефективності вироб-ничої діяльності

Печінкин А,

Фомін В.

Другие файлы:

Підвищення рівня конкурентоспроможності продукції підприємства
Сутність та визначальні фактори конкурентоспроможності підприємства та його продукції. Аналіз фінансово-економічної діяльності підприємства та конкуре...

Управління якістю й конкурентоспроможністю продукції підприємства
Поняття якості та конкурентоспроможності продукції. Аналіз основних показників діяльності підприємства "ВКФ С-КОРТ". Оцінка цінових та нецінових парам...

Дослідження конкурентоспроможності підприємства та його продукції
Види і методи, аналіз та стратегії ринкової конкуренції, оцінка конкурентоспроможності підприємства та його продукції. Стан конкурентного середовища т...

Аналіз конкурентоспроможності підприємства
Сутність і задачі аналізу конкурентоспроможності підприємства. Аналіз виробничо-фінансових показників роботи підприємства, конкурентного середовища. О...

Оцінка конкурентоспроможності продукції ВАТ "Новоіванівський цукровий завод"
Місце конкурентоспроможності продукції в стратегії маркетингу, її показники і методи оцінки. Особливості виробництва цукру, шляхи зниження його собіва...