Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Физика

Особливості методики розв’язування фізичних задач у 7–8 класах 12–річної школи

Тип: научная работа
Категория: Физика
Скачать
Купить
Харківський обласний науково – методичний інститут безперевної освітиФакультет підвищення кваліфікаціїКафедра методики природничо – математичної освітиПідсумкова роботаОсобливості методики розвязування фізичних задач у 7 – 8 класах 12 – річної школиВиконав слухач курсів підвищеннякваліфікації вчителів фізики (терміннавчання)Рожок Олена Павлівна(термін навчання 3.11 – 28.11.08 рвчитель фізикиДмитрівської ЗОШ І – Ш ступенів,Первомайського районуТермін проходження курсів:3.11 – 7.11.08 р24.11. - 28.11.08 рРецензент Каплун С. В., канд. пед. наук,доцент, завідувач кафедри методикиприродничо – математичної освітиХОНМІБОХарків - 2008-11-23Зміст підсумкової роботи
  • Вступ:
  • а) аналіз нової програми;б) проблеми;в) особливості методики розв’язування задач.2. Основна частина (розв’язування задач):а) на побудову зображень, що дає тонка лінза;б) використання алгоритмів;в) розв’язування навчальних фізичних парадоксів;г) розв’язування експериментальних задач3. Висновки.4. Список використаних джерел.У 2008 – 2009 навчальному році продовжено перехід загальноосвітніх навчальних закладів до нової структури фізичної освіти, яка передбачає вивчення в 7-9 класах освітної школи завершеного курсу фізики першого концентру, що включеє всі елементи базових знань про явища природи, розкриває суть фундаментальних наукових факторів, гіпотез, понять і законів фізики.Відповідно до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів 12 – річної школи, затверджених наказом МОН України від 07.-5.2007 № 357, у 7 класі на вивчення фізики відводиться 35 годин (1 година на тиждень ), а у 8 класі 70 годин ( 2 години на тиждень)Враховуючи вікові особливості учнів базової школи, не достатньо розвинену здатність до абстрактного та логічного мислення, вивчення всіх фізичних явищ здійснюється на емпіричному рівні: від спостереження явища до висунення гіпотез пояснення з подальшою експериментальною перевіркою, а тільки потім теоретичне узагальнення.За тематичним розподілом відповідно до чинної навчальної програми для 12 – річної школи у 8 класі продовжується ознайомлення учнів з фізичними явищами, основна увага приділяється розгляду механічних і теплових явищ.У новій навчальній програмі акцентовано увагу на формуванні практичних навичок школярів. У 7 класі запропоновано 12 лабораторних робіт, а у 8 – 14.Річний досвід апробації нової навчальної програми показав ряд труднощів, які виникають при викладанні фізики в 7 класі. Зокрема, ознайомлення учнів з основними фотометричними величинами - сила світла і освітленність – слід проводити на якісному описовому рівні, не вимагаючи від учнів запису фізичних формул для визначення цих величин. Поняття сили світла необхідно вводити як фізичну величину, що характеризує здатність джерела світла випромінювати світлову енергію. Під час наведення прикладів значень сили світла природних та штучних джерел світла слід ввести одиницю сили світла в СІОскільки обережно пропорційна залежність учнями 7 класу до цього часу в курсі математики ще не вивчалася, можна не розглядати формулу І освітленності Е = --- 2 , а пояснювати на якісному рівні існування R залежності освітленності від сили світла джерела та відстані від нього, від кута падіння променів за допомогою відповідних демонстраційних та фронтальних дослідів і спостережень .Лише за наявності відповідної математичної підготовки слід вимагати від учнів запис та формулювання законв заломлення світла. У новій програмі з фізики для 12 – річної школи багато уваги приділено розвязуванню фізичних задач. Так, підкреслено , що задачі потрібно ефективно використовувати на всіх етапах засвоєння фізичного знання : для розвитку інтересу, творчіх здібностей і мотивації учнів до навчання фізики, під час постановки проблеми, що потребує розвязання, у процесі формування нових знань, вироблення практичних умінь учнів, з иетою повторення, закріплння, систематизації та узагальнення засвоєнного матеріалу, з метою контролю якості засвоєння навчальних досягнень учнів. Класифікація фізичних задачЗа змістом: За способом подання умови:- конкретні, - текстові,- абстрактні, - графічні,- з міжпредметним змістом, - експериментальні,- технічні, - задачі - малюнки (або - історичні, фотографії),- з певних розділів курсу фізики За ступенем складності:За дидактичною метою: - прості, - тренувальні - середньої...
    Другие файлы:

    Розв'язування задач на побудову в 7-9 класах курсу планіметрії середньої загальноосвітньої школи
    Основні задачі на побудову. Вивчення геометричних місць точок у 7 класі. Поетапне розв'язування задач та пошук способу побудови. Методичні розробки ко...

    Розв'язування задач на побудову в 7-9 класах курсу планіметрії середньої загальноосвітньої школи
    Вивчення геометричних місць точок у 7 класі. Основні задачі на побудову. Властивості й ознаки паралелограма та інших чотирикутників. Суть методу симет...

    Методика розв’язування задач з фізики
    Книжка складається з двох частин. У першій частині розглянуто загальні питання методики розв’язування задач: їх місце і значення, система добору, мето...

    Деякі типи задач на подільність цілих чисел та способи їх розв'язування
    Теореми та ознаки подільності натуральних чисел. Обґрунтування вимог до математичної підготовки учнів, розробка методики викладу теми "Подільність чис...

    Загальні питання методики розв’язування складених задач
    Етапи розв'язування складеної задачі. Ознайомлення із змістом та аналіз задачі. Складання плану, добір запитання до умови. Графічне зображення повного...