Редуктор
Краткое сожержание материала:
Размещено на
Вступ
Редуктор - це механізм, який служить для зниження кутових швидкостей і збільшення передаваємих обертових моментів. Редуктор - це механізм, що складається з зубчастих або черв'ячних передач, укладених в окремий закритий корпус. Служить для передачі обертання від валу двигуна до валу робочої машини.
Призначення редуктора - зниження кутової швидкості і відповідно підвищення обертального моменту веденого вала в порівнянні з ведучим.
Редуктор складається з корпусу, в якому містяться елементи передачі - зубчасті колеса, вали, підшипники і т.д.
Редуктор проектують або для приводу певної машини, або по заданому навантаженні і передаточному числу без зазначення конкретного призначення. Циліндричні колеса , в яких зуби розміщені по гвинтових лініях на ділильному циліндрі , називають косозубими. На відміну від прямозубої в косозубій передачі зуби входять в зачеплення не зразу по всій довжині, а поступово. Збільшується час контакту однієї пари зубів, протягом якого входять нові пари зубів, навантаження передається по великій кількості контактних ліній , що значно знижує шум та динамічні навантаження.
Рис. 1
Рис. 2
Чим більший кут нахилу лінії зуба , тим вища плавність зачеплення. У пари спряжених косозубих коліс з зовнішнім зачепленням кути рівні , але протилежні за направленням.
Якщо до коліс не пред?явлено спеціальних вимог, то колеса нарізають правими, а шестерні - лівими.
В косозубого колеса відстань між зубами можно виміряти в торцовому або круговому та нормальному напрямках. В першому випадку одержуємо коловий крок, в другому - нормальний крок. Різними в цих направленнях будуть модулі та зачеплення.
Нормальний модуль m повинен відповідати стандарту і бути вихідною величиною при геометричних розрахунках.
Розділовий та початковий діаметри
D = d щ = m юz = mz /cosв
Нахил зуба одержують поворотом інструменту на кут в, профіль косого зуба в нормальному січенні відповідає вихідному контуру інструментальної рейки і, відповідно, співпадає з профілем прямого зуба модуля m.
Еквівалентне колесо. Профіль косого зуба в нормальному січенні А- А відповідає вихідному контуру інструментальної рейки, тому співпадає з профілем прямозубого колеса. Розрахунок косозубих коліс проводять, використовуючи параметри еквівалентного прямозубого колеса.
Профіль зуба в цьому січенні майже співпадає з профілем умовного прямозубого колеса, яке називається еквівалентним.
Сили в зачепленні. При визначенні направлення сил враховують направлення руху коліс і направлення нахилу зуба (праве або ліве).
Осьова сила додатково навантажує підшипники. Присутність в зачепленні осьових сил є недоліком косозубої передачі.
Вибір електродвигуна. Кінематичний розрахунок
Початкові дані: P2 =3,8 кВт
n2 = 230 об/хв
Визначаємо ККД електродвигуна:
(1)
де ККД електродвигуна;
ККД пари циліндричних зубчастих;
коефіцієнт, який враховує втрати пари підшипників кочення;
ККД відкритої цепної передачі;
ККД який враховує втрати на опорах приводного валу.
Визначення потрібної потужності двигуна:
редуктор вал муфта шестерня
(2)
де потужність на виході редуктора, кВт.
Знайдемо вхідну частоту обертання:
З формули 3 виведемо формулу 4:
(3)
(4)
де вхідна частота обертання;
передаточне відношення,приймаємо u=і = 2,5;
вихідна частота обертання.
На підставі всіх знайдених величин вибираємо електродвигун:
Потужність, кВт |
Синхронна частота обертання, об/хв |
|||
4 |
750 |
|||
типорозмір |
s, % |
|||
138S8 |
4,1 |
1,8 |
Визначаємо номінальну частоту обертів двигуна:
(5)
Кутова швидкість двигуна:
(6)
Кутова швидкість вихідного валу:
(7)
Обертальний момент на валу шестерні:
(8)
Н*мм
Обертальний момент на валу колеса:
(9)
Кінематична схема наведена в додатку 6.
Розрахунок зубчастих коліс редуктора
Визначаємо допустиму контактну напругу:
(10)
де границя контактної витривалості при базовому числі циклів, визначається як 2*HB+70, при цьому твердість сталі = 230, = 200; коефіцієнт довговічності, його ми приймаємо ;
коефіцієнт безпеки, приймаємо .
Для шестерні:
Для колеса:
Тоді допустима контактна напруга:
) (11)
Умова виконана. Знаходимо міжосьову відстань із умови контактної витривалості активних поверхонь зубів:
(12)
де коефіцієнт, який для косозубої передачі ; коефіцієнт, який враховує нерівномірність розподілення навантаження по ширині вінця, за таблицею 3.1 приймаємо ; коефіцієнт ширини вінця по міжосьовій відстані, для косозубої передачі приймаємо .
За ГОСТ 2185-66 приймаємо найближче значення
Приймаємо нормальний модуль зачеплення в таких межах
приймаємо .
Приймаємо попередньо кут нахилу зубців і визначаємо кількість зубців шестерні:
(13)
Розраховуємо кількість зубців колеса:
(14)
Визначаємо уточнене значення кута нахилу зубців:
(15)
Тоді кут 13°.
Визначаємо основні розміри шестерні і колеса:
Ділильні діаметри:
(16)
Перевірка:
Діаметри вершин зубів:
(17)
,
,
Ширина колеса:
Ширина шестерні::
Визначаємо коефіцієнт ширини шестерні по діаметру:
(18)
Окружна швидкість коліс і ступінь точності передачі:
(19)
Знаходимо коефіцієнт навантаження:
(20)
де коефіцієнт, який ми приймаємо за таблицею 3.5 при твердості та несиметричному розташуванні коліс вибираємо ;
коефіцієнт, який враховує нерівномірність розподілення навантаження між зубами, по таблиці 3.4 при до 10 м/с і 8- му ступені точності , приймаємо ;
динамічний коефіцієнт, який для косозубих коліс при до 5 м/с і 8- му ступені точності по таблиці 3.6 .
Перевіряємо контактні напруги за формулою:
(21)
Знаходимо сили діючі в зачепленні:
Окружна: (22)
Радіальна: (23)
Осьова: (24)
Перевіряємо зубці на витривалість по напругам згину:
(25)
де коефіцієнт навантаження, визначається за формулою , за таблицею 3.7 при і несиметричному розташуванню коліс , за таблицею 3.8 при 8-му ступені точності, твердості та окружній швидкості від 3 приймаємо , тоді ;
коефіцієнт, який враховує форму зуба, коли тоді , а для , ;
коефіцієнт, який введено для компенсації похибки, визначається за формулою (26);
коефіцієнт який враховує нерівномірність розподілення навантаження між зубами, визначається за формулою (27).
(26)
;
(27)
де коефіцієнт осьового перекриття;
ступінь точності, при .
Допустима контактна напруга:
(28)
де за таблицею 3.9 для сталі 45 покращеної при твердості НВ350
, тоді для шестерні ; для колеса
;
коефіцієнт безпеки, , де за таблицею 3.9 , , тоді . Таким чином допустимі напруги:
Для шестерні: ;
Для колеса: ;
Знаходимо відношення: :
Для шестерні: ;
Для колеса: ;
Перевіряємо міцність зубів коліс:
Умова міцності виконана.
Попередній розрахунок валів редуктора
(27)
де допустима напруга при крученні, для сталі 45 приймаємо .
- для муфти
- для ремінної пе...
Редуктор трехступенчатый
Проектирование привода ленточного конвейера, включающего: электродвигатель и двухступенчатый цилиндрический редуктор. Кинематический расчет привода, в...
Двухступенчатый червячный редуктор
Редуктор общего назначения. Передача мощности от двигателя к исполнительному механизму со снижением угловой скорости и соответствующим увеличением вра...
Редуктор трехступенчатый цилиндрический
Проектирование привода ленточного конвейера, включающего электродвигатель и двухступенчатый цилиндрический редуктор. Кинематический расчет привода. Вы...
Разработка твердотельных моделей амортизатора и домкрата
Подробное создание двух сборок: амортизатор и редуктор цилиндрический одноступенчатый. Эскиз буфера, втулок, крышек. Выбор стандартных деталей. Описан...
Расчет и проектирование привода (редуктор) с клиноремённой передачей
Разработка редуктор для передачи крутящего момента от электродвигателя к рабочей машине через муфту и клиноременную передачу. Проектирование редуктора...