Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Производство и технологии

Одноступінчастий циліндричний редуктор з косозубими колесами

Тип: курсовая работа
Категория: Производство и технологии
Скачать
Купить
Проект косозубого циліндричного редуктора. Вибір електродвигуна, кінематика; розрахунок зубчастих коліс, валів, ланцюгової передачі. Конструктивні розміри шестерні, колеса і корпуса. Перевірка довговічності підшипників, шпонкових з’єднань; компонування.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Вступ

Редуктор -- це механізм, який складається з зубчастих або черв'ячних передач і міститься в окремому корпусі і працює у масляній ванні.

Редуктор призначено для пониження частоти обертання і відповідно підвищення крутного моменту на веденому валу в порівнянні з ведучим.

Редуктори класифікують за наступними ознаками:

а) за типом передач -- зубчасті, черв'ячні або зубчасто-черв'ячні;

б) за числом ступенів -- одноступінчасті, двох-, трьох- або багатоступінчасті;

в) за типом зубчастих коліс -- циліндричні, конічні, конічно-циліндричні;

г) за розташуванням валів редуктора у просторі -- горизонтальні, вертикальні або нахилені;

д) за особливостями кінематичної схеми -- розгорнена, соосна, з подвоєним ступенем.

В своєму курсовому проекті я розрахував одноступінчастий циліндричний редуктор з косозубими колесами.

Косозубі колеса відрізняються від прямозубих тим, що напрямок до їх повздовжньої гвинтової осі симетрії становить з напрямком твірної циліндра кут в. Передачі складені з косозубих коліс, відрізняються плавністю руху та видають менший шум, ніж передачі з прямозубими колесами. Недоліком є виникнення осьових зусиль.

Редуктор складається з зубчастої передачі, змонтованої з шариковими радіальними підшипниками у литому чавунному корпусі. Корпус складається з двох частин: нижньої частини -- картера і верхньої - кришки. Роз'єм горизонтальний, у місці з'єднання поверхні пришабрені, при заключному складанні покриті герметиком; складають корпус без прокладок. Кришка з картером скріплюється болтами. Розташування кришки відносно корпуса центрується двома конічними штифтами, розташованими по діагоналі.

У зв'язку з малою кількістю зубців шестерні її виготовляють разом з ведучим валом (вал-шестерня). Колесо насаджено на вал за допомогою призматичної шпонки.

Колесо виготовлено зі сталі 40ХН, термообробка -- поліпшення, вал-шестерня виготовляються з того ж матеріалу.

Змащування передачі здійснюється розбризкуванням індустріального масла И-30А, яке заливають скрізь оглядове вікно у кришці корпуса. Рівень масла перевіряють жезловим масловказівником. Відпрацьоване масло випускають крізь отвір, розташований у нижній частині корпуса. Змащування підшипників здійснюється через заповнення камери підшипника змащувальним матеріалом УТ-1.

1. Вибір електродвигуна і кінематичний розрахунок (рисунок 1)

За таблицею А.1 приймемо:

ККД пари циліндричних зубчастих коліс з1 = 0,98; коефіцієнт, що враховує втрати пари підшипників котіння, з2 = 0,99; ККД відкритої ланцюгової передачі з3 = 0,92; ККД, що враховує втрати в опорах вала приводного барабана, з4 = 0,99.

Загальний ККД привода

з = з1. з22. з 3. з4 = 0,98. 0,992. 0,92. 0,99 = 0,875.

Потужність на валу барабана

Pб = Fс. Vс = 8,8. 1,2 = 10,6кВт.

Необхідна потужність електродвигуна

Ph=Pb/ з=10,6/0,875=12,1кВт.

Кутова швидкість барабана

щб = 2Vc/Db = 2.1,2/0,34 = 7,1 рад/с.

Частота обертання барабана

nб = 30 щб/р = 30.7,1/3,14 = 68 об/хв.

За таблицею Б.1 по необхідній потужності Рн=12,1кВт з урахуванням можливостей привода, що складається з циліндричного редуктора і ланцюгової передачі можливі значення приватних передавальних відношень для циліндричного зубчастого редуктора uр=36 і для ланцюгової передачі uл=36, uзаг=uр.uл=936, вибираємо електродвигун трьохфазний короткозамкнутий серії 4А 160 М6 У3, закритий, що обдувається, з синхронною частотою обертання 1000 об/хв. 4А 160 М6 У3, з параметрами Pдв = 15кВт і сковзанням 2,6 % (ГОСТ 19523-81).

Номінальна частота обертання

nдв = 1000-26 = 974 об/хв.

а кутова швидкість

щдв = = 3,14.974/30 = 101,9рад/с.

Перевіримо загальне передатне відношення

u = = 101,9/7,1 = 14,4

що можна визнати прийнятним, так як воно знаходиться між 9 і 36.

Приватні передавальні числа можна прийняти:

для редуктора по ГОСТ 2185-66 uр = 4,

для ланцюгової передачі

uл = 14,4/4 = 3,6

Частоти обертання та кутові швидкості валів редуктора і приводного барабана зведені до таблиці 1.

Таблиця 1

Частоти обертання і кутові швидкості валів редуктора і приводного барабана

Вал В

n1=nдв=974 об/хв

= = 101,9 рад/с

Вал С

n= = 974/4= 244 об/хв.

==101,9/4 = 25,5рад/с

Вал А

nд = 68 об/хв.

= 7,1 рад/с

Обертаючі моменти:

на валу шестерні

Т1 = = = 12,1.103/101,9 = 119. 103 Н. мм;

на валу колеса

Т2 = Т1. uр = 119. 103. 4= 476. 103 Н. мм.

2. Розрахунок зубчастих коліс редуктора

Так як в завданні немає особливих вимог щодо габаритів передачі, вибираємо матеріали із середніми механічними характеристиками (таблиця В.1): для шестірні сталь 40Х, термічна обробка - поліпшення, твердість Н 270; для колеса -- сталь 40Х, термічна обробка -- поліпшення, але твердість на 30 одиниць нижче - НВ 240. Допустимі контактні напруження

Допустимі контактні напруження

,

де - межа контактної витривалості при базовому числі циклів. Для вуглецевих сталей із твердістю поверхонь зубців менш НВ 350 і термічною обробкою (поліпшенням)

;

КHL - коефіцієнт довговічності; при числі циклів навантаження більше базового, що має місце при тривалій експлуатації редуктора, приймають ;

- коефіцієнт безпеки.

Для шестерні

,

для колеса

.

Для косозубих коліс розрахункове допустиме контактне напруження визначається за формулою:

.

Необхідна умова виконана.

Коефіцієнт приймаємо вище ніж рекомендується для цього випадку, тому що з боку ланцюгової передачі діють сили, що викликають додаткову деформацію веденого вала й погіршують контакт зубців.

Приймаємо попередньо, як у випадку несиметричного розташування коліс значення .

Приймаємо для шевронних коліс коефіцієнт ширини вінця по міжосьовій відстані .

Міжосьова відстань з умови контактної витривалості активних поверхонь зубців за формулою:

де для шевронних коліс Ка = 43, а передавальне число нашого редуктора uр = 4. Найближче значення міжосьової відстані за ГОСТ 2185-66, aW = 140 мм.

Нормальний модуль зачеплення приймаємо за наступною рекомендацією:

,

mn = 2мм.

Приймаємо попередньо кут нахилу зубців в = 30° і визначимо числа зубців шестерні і колеса.

.

Тоді .

Уточнене значення кута нахилу зубців

в = 31°

Основні розміри шестерні колеса:

Діаметри ділильні

,

.

Перевірка:

.

Діаметри вершин зубців

,

.

Сумарна ширина пів шевронів колеса і шестерні

b2 = шba. aw = 0,63. 140 = 88 мм.

b1 = b2 + 5 мм = 88,2 + 5 = 93мм.

Визначаємо коефіцієнт ширини шестерні по діаметру

Шbd = = = 1,66

Колова швидкість коліс і степінь точності передачі

V = = = 2,85 м/с.

При такій швидкості для шевронних коліс варто прийняти 8 степінь точності.

Коефіцієнт навантаження

KH = K. K. K.

Значення K при Шbd = 1,66, НВ ? 350 і несиметричному розташуванні коліс щодо опор...

Другие файлы:

Редуктор одноступінчастий циліндричний косозубий
Підбір електродвигуна і кінематичний розрахунок урухомника. Вибір допустимих напружень для коліс і шестерні. Розрахунок валів, передачі на контактну в...

Одноступінчастий редуктор із зачепленням Новікова
Вибір електродвигуна, кінематичний та силовий розрахунки механічного приводу, редуктора, відцентрової муфти, циліндричної зубчастої передачі із зачепл...

Редуктор трехступенчатый
Проектирование привода ленточного конвейера, включающего: электродвигатель и двухступенчатый цилиндрический редуктор. Кинематический расчет привода, в...

Двухступенчатый червячный редуктор
Редуктор общего назначения. Передача мощности от двигателя к исполнительному механизму со снижением угловой скорости и соответствующим увеличением вра...

Редуктор трехступенчатый цилиндрический
Проектирование привода ленточного конвейера, включающего электродвигатель и двухступенчатый цилиндрический редуктор. Кинематический расчет привода. Вы...