Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Менеджмент

Управління процесом розвитку і рухом персоналу підприємства

Тип: курсовая работа
Категория: Менеджмент
Скачать
Купить
Управління кар’єрою та мобільністю персоналу підприємства. Аналіз існуючої системи стимулювання діяльності робочих дільниці. Розробка ефективної системи формування заробітної плати робітників-відрядників, її обгрунтування і визначення ефективності.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

Курсова робота

на тему: «Управління процесом розвитку і рухом персоналу підприємства»

по курсу: «Організація праці менеджера»

Зміст

Вступ

1. Управління процесом розвитку і руху персоналу підприємства

1.1 Кар'єра: сутність, види, етапи

1.2 Управління кар'єрою персоналу

1.3 Управління мобільністю персоналу

1.4 Планування і підготовка кадрового резерву

2. Аналіз існуючої системи стимулювання діяльності робочих дільниці

2.1 Аналіз використання календарного і ефективного фондів робочого часу

2.2 Розрахунок вироблення норм часу

2.3 Аналіз відповідності розряду робочого розряду роботи

2.4 Визначення заробітної плати робітників ділянки

2.5 Визначення премії та заробітку робочого

3. Рекомендації щодо вдосконалення існуючої системи оплати праці

3.1 Економічне обгрунтування нової системи преміювання

3.2 Економічний ефект

Висновок

Використана література

Вступ

Одним із найважливіших чинників, що визначають ефективність управління персоналом є рівень роботи з розвитку персоналу підприємства, саме тому ця тема є досить актуальною на даний момент.

Розвиток персоналу - це процес безперервного навчання працівників, управління діловою кар'єрою персоналу, планування і підготовки кадрового резерву.

Слід звернути увагу на те, що управлінські рішення в сфері розвитку персоналу пов'язані з діловим оцінюванням працівників підприємства.

Метою роботи є визначення етапів розвитку персоналу і забезпечення максимального використання усіх його можливостей для досягнення цілей підприємства.

Кар'єру - траєкторію свого руху - людина будує самостійно, враховуючи особливості внутрішньо- і поза організаційної реальності і головне - свої власні цілі, бажання та настанови.

Під трудовою кар'єрою мається на увазі індивідуальна послідовність, що обумовлена зміною її становища на вертикальній шкалі складності праці або соціальній драбині робочих місць, посад .

Поняття «трудова кар'єра» є більш ширшим у порівнянні з такими термінами, як «ділова кар'єра» або «професійно-кваліфікаційне просування».

Так, ділова кар'єра - це підвид трудової кар'єри, який поширюється на просування і досягнення успіху в специфічних видах трудової діяльності - бізнесі, комерції, тобто в тих випадках економічної діяльності, які приносять прибуток, доход або інші особисті вигод.

Об'єкт дослідження - розробка ефективної системи заробітної плати; предмет - покращення рекомендацій до розробки системи заробітної плати.

1. Управління процесом розвитку і руху персоналу підприємства

1.1 Кар'єра: сутність, види, етапи

Одним із найважливіших чинників, що визначають ефективність управління персоналом є рівень роботи з розвитку персоналу підприємства.

Розвиток персоналу - це процес безперервного навчання працівників, управління діловою кар'єрою персоналу, планування і підготовки кадрового резерву.

Слід звернути увагу на те, що управлінські рішення в сфері розвитку персоналу пов'язані з діловим оцінюванням працівників підприємства.

Метою розвитку персоналу є забезпечення максимального використання усіх його можливостей для досягнення цілей підприємства.

У групі компаній «Ісламський дім» програми особистісного зростання здійснюються в двох формах. Перша - загально корпоративний семінар, він проводиться два рази на рік за містом. Формується група (20-25 чоловік) з працівників різних бізнесі і регіональних підрозділів компанії. Зовнішні партнери пропонують різноманітні методики особистісного зростання. Наприклад, відповідно до однієї з випробуваних методик - «казкотерапії» - усі присутні придумують один одному прізвиська, що найбільш точно відображали б їхню сутність, а потім кожен складає про себе казку. Слухаючи такі казки і задаючи за ходом розповіді питання, досвідчений тренер може виявити багато чого;відповідаючи, людина не від когось чує, а сама усвідомлює, що їй заважає і що слід змінити. Такі семінари поєднують у 10 разів краще будь-якого корпоративного заходу. Крім семінарів, у кожному бізнесі раз в один-два тижні проводяться круглі столи. При цьому психолог зі служби коучингу виступає модернатором - ставить питання. У ході розмови - по переліках людей, їхній реакції - можна побачити, що відбувається в бізнесі, як відносини превалюють у колективі. Кінцева мета круглого столу - це самодисципліна, не нав'язана, а така, що йде з середини [2].

Важливим напрямком управління розвитком персоналу є планування кар'єри працівників підприємства.

Термін «кар'єра» у загальному розумінні означає успішне просування в галузі суспільної, службової, наукової та іншої діяльності [6].

Кар'єру - траєкторію свого руху - людина будує самостійно, враховуючи особливості внутрішньо- і поза організаційної реальності і головне - свої власні цілі, бажання та настанови.

Під трудовою кар'єрою мається на увазі індивідуальна послідовність, що обумовлена зміною її становища на вертикальній шкалі складності праці або соціальній драбині робочих місць, посад [4].

Поняття «трудова кар'єра» є більш ширшим у порівнянні з такими термінами, як «ділова кар'єра» або «професійно-кваліфікаційне просування».

Так, ділова кар'єра - це підвид трудової кар'єри, який поширюється на просування і досягнення успіху в специфічних видах трудової діяльності - бізнесі, комерції, тобто в тих випадках економічної діяльності, які приносять прибуток, доход або інші особисті вигоди [3].

Розрізняють два види трудової кар'єри:

1. Професійна кар'єра - це становлення працівника як професіонала, кваліфікованого фахівця у своїй справі, що відбувається протягом його трудового життя. Вона може реалізовуватися на різних підприємствах [4]. Дана кар'єра характеризується тим, що працівник у процесі своєї професійної діяльності проходить різні стадії розвитку: навчання, наймання на роботу, професійне зростання, підтримка індивідуальних професійних здібностей, вихід на пенсію.

Професійна кар'єра може йти за лінією:

* спеціалізації (поглиблення в одній, обраній на початку професійного шляху, сфері діяльності);

* транспрофесіоналізації (оволодіння іншими сферами діяльності).

2. Внутрішньоорганізаційна кар'єра - це послідовна зміна стадій розвитку працівника в межах одного підприємства.

Внутрішньоорганізаційна кар'єра реалізується у чотирьох основних напрямах; згідно до цього виділяють такі її моделі:

2.1. Вертикальна кар'єра (переміщення на іншу ступінь структурної ієрархії). В свою чергу, вона поділяється на:

* висхідну кар'єру (просування працівника вверх за службовою драбиною);

* низхідну кар'єру (переміщення працівника вниз за службовою драбиною).

2.2. Горизонтальна кар'єра (переміщення в іншу функціональну область діяльності на тому ж рівні структурної ієрархії; розширення прав і обов'язків на існуючій посаді).

2.3. Східчаста кар'єра (поєднує елементи горизонтальної і вертикальної кар'єри; просування працівника здійснюється шляхом чергування вертикального зростання з горизонтальним).

2.4. Доцентрова кар'єра (наближення працівника до керівництва підприємства). Наприклад, запрошення працівника на недоступні йому раніше зустрічі, наради; одержання доступу до неформальних джерел інформації; окремі важливі доручення керівництва. Мова йде про те, що людина, навіть не займаючи високих посад, може виявитися близькою до керівництва, допущеною у вузьке коло спілкування, включеною до еліти.

Отже, успіх у кар'єрі можна розглядати і з погляду просування у межах

підприємства від однієї посади до іншої, більш високої, і з погляду ступеня оволодіння певною професією, і з погляду одержання особливого визнання керівництва. В процесі реалізації кар' єри важливо забезпечити взаємодію усіх перелічених ії видів.

Таблиця 1

Етапи кар'єри

Етап кар'єри

Вік

Характеристика етапу

Особливості мотивації (по Маслоу)

Попередній

До 25років

Підготовка до трудової діяльності, вибір сфери діяльності

Безпека, соціальне визнання

Становлення

25-30 років

Освоєння роботи, розвиток професійних навичок

Соціальне визнання, незалежність, нормальний рівень оплати праці

Просування

30-45 років

Професійний розвиток, просування за службою, зростання кваліфікації

Соціальне визнання, самореалізація, високий рівень оплати п...

Другие файлы:

Управління рухом кадрів на підприємстві в умовах становлення ринку праці (на підприємстві ВАТ "Метелиця" м. Дніпродзержинськ)
Управління рухом кадрів на підприємств, його поняття, методи скорочення, причини. Визначення економічного збитку, викликаного рухом персоналу, приведе...

Управління процесами технічного розвитку підприємства
Характеристика та класифікація напрямків технічного розвитку підприємства, поняття і зміст категорії управління процесом. Організація технологічної пі...

Концепция развития трудовых ресурсов ООО "МКТ"
Основний зміст: робота містить напрямки дослідження: аналіз структури та складу підприємства, прогнозування розвитку виробництва підприємства, прогноз...

Менеджмент персоналу ПАТ "Фольксбанк"
Формування кадрової політики організації. Організація роботи з персоналом. Набір, випробування та відбір персоналу. Кадрове планування потреби у персо...

Конкурентоспроможність персоналу як об’єкт стратегічного управління
Сутність розвитку персоналу у забезпеченості конкурентоспроможності працівників і організації. Взаємозв'язок стратегії розвитку персоналу та стратегії...