Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Менеджмент

Стратегії розвитку документаційного забезпечення управління

Тип: курсовая работа
Категория: Менеджмент
Скачать
Купить
Теоретично-методологічні аспекти документування в установах. Завдання і функції служб діловодства. Функції секретаря і канцелярії. Організація роботи з документами. Реєстрація вхідних документів та порядок роботи з бланками, штампами, печатками.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Стратегії розвитку документаційного забезпечення управління

1. Теоретично-методологічні аспекти документування в установах

1.1 Основні положення з документування

Документи супроводжують людину вже кілька століть. За цей час вони невпізнанно змінилися.

З найдавніших часів дійшли до нас різні види документів, за допомогою яких ми дізнаємося історію своєї країни, особливості побуту і різних відносин, що складаються в ті далекі часи. Документи виникли разом із писемністю, спочатку як засіб закріплення майнових відносин, а потім, з розвитком писемності, стали засобом спілкування, передачі інформації. Документи є одним з найважливіших сховищ людської пам'яті.

В давнину документи складалися на самих різних матеріалах. В Ассирії - на глиняних табличках, в Індії та Цейлоні - на пальмових листках, у Древньому Новгороді - на бересті.

Діяльність підприємства забезпечується системою документів, що складають його документаційне базу. Склад документаційної бази визначається компетенцією, керуючою компанією, колом управлінських функцій, порядком вирішення питань (одноосібний чи колегіальний), обсягом і характером взаємозв'язків відокремлених підрозділів та керуючої компанії.

Всі документи діляться на дві великі групи:

Перша - документи з загальних питань, які можуть готуватися працівниками всіх структурних підрозділів компанії

Друга - документи з функцій управління, які готуються функціональними підрозділами, відокремленими підрозділами

Управлінські документи поділяються на організаційні і розпорядчі.

- Організаційні документи - комплекс взаємопов'язаних документів, що регламентують структуру, завдання і функції підрозділів підприємства, організацію їх роботи, права та обов'язки.

- Розпорядчі документи - документи, які вирішують найважливіші питання управління і відображають як результат колегіальної діяльності компанії, так і прийняті в порядку єдиноначальності.

- Організаційні та розпорядчі документи класифікуються за найменуваннями:

- Постановки;

- Розпорядження;

- Ділові службові листи, рішення, протоколи;

- Накази, інструкції, доручення;

- Акти та інші, які фіксують рішення адміністративних і організаційних питань, в тому числі питань управління, взаємодії, забезпечення і регулювання діяльності структурних підрозділів адміністрації.

Документи класифікують також:

- За місцем складання (внутрішні та зовнішні);

- За формою (індивідуальні, трафаретні та типові);

- За термінами виконання (термінові і нетермінові);

- За погодженням (службові та особисті).

1.2 Завдання і функції служб діловодства

Основною метою служби діловодства, незалежно від її назви, є організація, керівництво, координація, контроль і реалізація робіт з документаційного забезпечення. Виконання цієї мети передбачає вирішення наступних завдань:

- Постійне вдосконалення форм і методів роботи з документами;

- Забезпечення єдиного порядку документування, організації роботи з документами, інформаційно - пошукових систем, контролю виконання та підготовки документів до передачі у відомчий архіву відповідності з діючими державними нормативно - методичними документами;

- Скорочення документообігу;

- Розробка і впровадження нормативних та методичних документів щодо вдосконалення документаційного забезпечення в організації і в підвідомчій системі.

Функції:

- Реалізує державну політику з організації діловодства в межах установи

- Розробляє і впроваджує індивідуальну інструкцію з діловодства та зведену номенклатуру справ установи;

- Розробляє типові інструкції з діловодства та номенклатури справ для мережі підвідомчих установ;

- Організовує за дорученням керівництва підготовку проектів організаційно - розпорядчих документів, забезпечує їх оформлення і видання;

- Забезпечує документацій не та організаційно - технічне обслуговування роботи колегіальних органів;

- Упроваджує національні стандарти, уніфіковані форми документів та інші нормативно - правові акти у своїй установі та мережі підвідомчих установ;

- Вносить пропозиції керівництву установи щодо розроблення та впровадження форм організаційно - розпорядчих документів установи;

- Бере участь у розробленні, впровадженні та використанні системи електронного діловодства та електронного документообігу в установі;

- Контролює виконання нормативних вимог щодо створення та відтворення інформації електронних документів, що підлягають внесенню до документаційного фонду установи;

- Здійснює контроль за підготовкою документів у структурних підрозділах установи, за їх своєчасним виконанням, вживає заходів щодо скорочення термінів проходження і виконання документів;

- Здійснює приймання, реєстрацію, облік, поточне зберігання, оперативний пошук, доставку документів, інформування за документами;

- Удосконалює форми і методи роботи з документами, у своїй установі та мережі підвідомчих установ;

- Засвідчує печаткою документи в усіх випадках, передбачених інструкцією щодо роботи з документами в установі;

- Організує друкарське виготовлення, копіювання і тиражування документів;

- Організує підвищення класифікації працівників установи в роботі зі службовими документами.

1.3 Функції секретаря і канцелярії

Загальні стани роботи секретаря:

- Секретар приймальні керівника належить до категорії фахівців, приймається на роботу і звільняється з роботи наказом керівника підприємства;

- На посаду секретаря приймальні керівника призначається особа, що має вищу професійну освіту без пред'явлення вимог до стажу роботи або середню спеціальну освіту і стаж роботи за профілем не менше 2 років.

У своїй діяльності секретар приймальні керівника керується:

- законодавчими і нормативними документами;

- методичними матеріалами, що стосуються питань його діяльності;

- статутом підприємства;

- наказами керівника підприємства (безпосереднього керівника);

- правилами і нормами гігієни праці, правилами трудового розпорядку;

- справжньою посадовою інструкцією.

Секретар приймальні керівника повинен знати:

- нормативні правові акти, інші керівні і методичні матеріали, що стосуються діяльності організації і ведення діловодства;

- структуру і керівний склад організації і її підрозділів;

- організацію діловодства;

- методи оформлення і обробки документів;

- архівна справа;

- машинопис;

- правила користування приймально-переговорними пристроями;

- стандарти уніфікованої системи організаційно-розпорядливої документації;

- правила друкування ділових листів з використанням типових форм;

- основи етики і естетики;

- правила ділового спілкування;

- основи організації праці і управління;

- правила експлуатації обчислювальної техніки;

- основи адміністративного права і законодавства про працю;

- правила внутрішнього трудового розпорядку;

- правила і норми охорони праці.

Під час відсутності секретаря приймальні керівника його обов'язку виконує заступник, що в установленому порядку призначається, несе повну відповідальність за їх належне виконання.

Функції секретаря приймальні

На секретаря приймальні керівника покладаються наступні функції:

- Організаційно технічне забезпечення адміністративно-розпорядчої діяльності керівника організації;

- Ведення діловодства;

- Організація проведення телефонних переговорів керівника;

- Організаційна підготовка засідань і нарад;

- Контроль за виконанням працівниками організації виданих наказів і розпоряджень, узятих на контроль;

- Ведення контрольно-реєстраційної картотеки;

- Організація прийому відвідувачів.

Посадові обов'язки секретаря приймальні

Для виконання покладених на нього функцій секретар приймальні керівника зобов'язаний:

- Здійснювати роботу по організаційно-технічному забезпеченню адміністративно - розпорядчої діяльності керівника організації;

- Приймати кореспонденцію, що поступає на розгляд керівника, передати її відповідно до прийнятого рішення в структурні підрозділи або конкретним виконавцям для використання в процесі роботи або підго...

Другие файлы:

Шляхи вдосконалення інформаційного забезпечення менеджменту підприємства
Інформація як фактор ефективного управління. Значення директора інформаційної служби. Аналіз показників роботи підприємства. Сучасний стан та тенденці...

Аналіз інформаційного та документаційного забезпечення управління персоналом
Види інформації, необхідної для реалізації основних функцій управління персоналом. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Загальн...

Формування та реалізація стратегії розвитку підприємства
Стратегічне управління як механізм забезпечення ефективного розвитку підприємств. Підходи до визначення сутності та класифікації стратегії. Аналіз тех...

Рівні стратегічних рішень та типологія стратегій підприємства
Передумови для прийняття стратегічних рішень у процесі управління підприємством. Еталонні стратегії розвитку підприємства та стратегії його організаці...

Документаційне забезпечення управління
Управлінське документознавство як наукова дисципліна. Сутність документаційного процесу, його законодавчо-нормативна база та методика керування ним. К...