Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Менеджмент

Розробка та реалізація оптимальної стратегії конкурентної поведінки бізнесу на прикладі підприємства ПП "Спаркмаркетинг"

Тип: дипломная работа
Категория: Менеджмент
Скачать
Купить
Стратегія підприємства та її види. Методологічний інструментарій стратегічного плану розвитку підприємства. Особливості функціонування ПП "Спаркмаркетинг". Аналіз конкурентних ринкових позицій підприємства. Впровадження моделі стратегічного управління.
Краткое сожержание материала:

2

Зміст

  • Вступ
  • Розділ І. Теоретичні основи розробки стратегії розвитку підприємства
  • 1.1 Поняття стратегії підприємства та її види
  • 1.2 Види корпоративної стратегії та етапи її розробки
  • 1.3 Методологічний інструментарій стратегічного плану розвитку підприємства
  • Висновок до розділу І
  • Розділ ІІ. Аналіз ринкових позицій ПП "Спаркмаркетинг"
  • 2.1 Аналіз особливостей функціонування ПП "Спаркмаркетинг"
  • 2.2 Аналіз внутрішнього середовища підприємства
  • 2.3 Аналіз конкурентних ринкових позицій підприємства
  • Висновок до розділу ІІ
  • Розділ ІІІ. Розробка стратегії розвитку підприємства
  • 3.1 Застосування та розвиток стратегічного планування для покращення ринкових позицій підприємства
  • 3.2 Напрями розробки стратегії розвитку ПП "Спаркмаркетинг"
  • 3.3 Впровадження моделі стратегічного управління підприємством
  • Висновки
  • Додатки
  • Список використаних джерел

Вступ

Підхід до ринкової економіки неможливий без створення нової системи економічних відносин господарюючих суб'єктів, які для досягнення позитивних фінансових результатів повинні покладатися на власні можливості, забезпечувати конкурентоспроможність, орієнтуватися на підприємництво, ініціативність та інновації, швидко й адекватно реагувати на потреби ринку, враховуючи попит та пропозиції, ціни, банківський відсоток, податкові і митні ставки тощо.

Вирішення цих завдань вимагає комплексного підходу і відображення в планах стратегічного управління підприємством. Цим забезпечується погодження інтересів підприємства з факторами ринкового середовища на підставі прийняття оптимальних рішень у сфері стратегічної діяльності.

Успішне функціонування підприємства в ринковому середовищі передбачає високу ефективність його діяльності та можливість пристосовуватись до зовнішніх умов, які змінюються. Світовий досвід показує, що найбільш ефективно ці задачі вирішуються на основі використання концепції стратегічного управління. З усього комплексу задач у сфері управління слід виділити дослідження організаційно-економічних проблем розробки стратегії підприємства в умовах становлення ринкового механізму. Значення цієї проблеми обумовлено необхідністю самостійного пристосування підприємств до вимог і потреб ринку, а також зменшення ризиків банкрутства. В економічній літературі різноманітним аспектам проблеми стратегічного управління з боку вчених України, країн СНД, а також зарубіжних країн приділяється значна увага. Серед них слід виділити И. В. Адизес [2], М. Армстронг [4], М. Д. Виноградського [12], М. М. Єрмоленко [19], Р. М. Пушкар [39], Є. П. Голубкова, П. С.Зав'ялова, П. Кінгстона, Ф. Котлера, І. І. Кретова, Ж. Ж. Ламбена, П. Г. Перерву, І. Л. Решетнікову, Р. А. Фатхутдінова, Х. Швальбе, Дж. Р. Еванса.

Однак багато які з проблем у сфері організації стратегічного управління ще недостатньо вивчені, мало висвітлені в економічній літературі, потребують певної адаптації до особливих умов, у яких знаходяться українські підприємства, в той час як вирішення цих проблем стає обов'язковою умовою ефективної діяльності не тільки кожного підприємства-виробника, але й функціонування самого товарного ринку.

Наявність вказаних проблем, об'єктивна необхідність подальшого поглиблення теоретичних і практичних розробок з метою удосконалення розробки та реалізації корпоративних стратегічних рішень зумовили вибір теми дослідження.

Метою дослідження є розробка та реалізація оптимальної стратегії конкурентної поведінки бізнесу на прикладі підприємства ПП "Спаркмаркетинг". Завдання, зумовлені метою дослідження, полягають у наступному: з'ясування поняття та сутності корпоративної стратегії підприємства; визначення етапів розробки корпоративної стратегії; оцінка ефективності корпоративної стратегії підприємства; аналіз та оцінка впливу зовнішнього середовища на формування корпоративної стратегії підприємства; обґрунтування шляхів удосконалення стратегічного управління підприємства.

Предметом дослідження виступає розробка та реалізація корпоративних стратегічних рішень.

Об'єктом дослідження є ПП "Спаркмаркетинг".

Теоретичною і методологічною основою дослідження є положення економічної теорії, наукові праці вітчизняних і закордонних спеціалістів у сфері управління, маркетингу, менеджменту, конкурентоспроможності та економічної ефективності.

У роботі використано методи логічного, системного та комплексного підходів для формування стратегії розвитку підприємства і підвищення її ефективності.

Робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків.

Розділ І. Теоретичні основи розробки стратегії розвитку підприємства

1.1 Поняття стратегії підприємства та її види

Поняття «стратегія» етимологічно походить від грецького слова strategia (stratos - військо і ago- веду), за допомогою якого описували найважливішу частину військового мистецтва. Якщо ж звернутися до економічної сфери діяльності, то під стратегією звичайно розуміють довгострокові плани керівництва фірми, спрямовані на зміцнення її позицій, задоволення споживачів і досягнення перспективних цілей. Окрім цього, існує і таке розуміння стратегії, як довгострокові наміри керівників підприємств щодо маркетингу, виробництва, фінансів, комерції, персоналу та ін. Зміни визначень терміна «стратегія» відбувалися разом зі змінами зовнішнього середовища фірми. Проаналізуємо відомі визначення стратегії в хронологічному порядку (табл. 1.1).

Таблиця 1.1

Визначення поняття «стратегія»

Визначення

Автор

Основний підхід

1

2

3

1. Стратегія як метод установлення довгострокових цілей організації, програми її дій і пріоритетних напрямків розміщення ресурсів

А. Чандлер, 1962 р.

Довгострокові цілі розробляються і не підлягають перегляду до зміни зовнішніх чи внутрішніх умов середовища функціонування організації

2. Стратегія як метод визначення конкурентних цілей організації

Гарвардська школа бізнесу, 1965 р.

Стратегія визначає основні сфери бізнесу, що компанія буде продовжувати і/або почне здійснювати

3. Стратегія як спосіб установлення цілей для корпоративного, ділового і функціонального рівнів

І. Ансофф, 1965 р.,

Д. Стейнер, 1977 р.

При розробці стратегії необхідно виділити корпоративні, ділові і функціональні цілі з погляду їхнього різного впливу на процеси управління в організації

4. Стратегія як спосіб реакції на зовнішні можливості і загрози, внутрішні сильні і слабкі сторони

М. Портер, 1980-1985 pp.

Основне завдання стратегії полягає в досягненні організацією довгострокових конкурентних переваг над суперниками в кожній сфері бізнесу

5. Стратегія як послідовна, погоджена та інтегрована структура управлінських рішень

М. Мінцберг, 1987 р.

При розробці стратегії основна увага приділяється формуванню планів з метою контролю ефективності досягнення стратегічних орієнтирів

6. Стратегія як спосіб розвитку ключових конкурентних переваг організації

М. Хамель, 1989 р.

Основу конкурентоспроможності становлять особливі здатності фірми і внутрішні ресурси

7. Стратегія являє собою детальний всебічний комплексний план, призначений для того, щоб забезпечити здійснення місії організації і досягнення її цілей

М. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоурі, 1992 р.

Комплекс заходів, послідовне і паралельне виконання яких дозволяє досягти цілей

при відсутності змін у зовнішньому і внутрішньому

середовищі

8. Стратегія визначає

напрямок, у якому рухається компанія, виконуючи поставлені завдання

П. Дойль, 1993 р.

У центрі уваги стратегії - прийняття рішень в галузі маркетингу та інновацій.

Найбільш важливе рішення - вибір ринків

9. Стратегія як набір дій і підходів щодо досягнення заданих показників діяльності

А. Томпсон, 1995 p.

Стратегія одночасно є преактивною (запобіжною) і реактивною (що адаптується)

10. Стратегія фірми - це розрахована на перспективу система заходів, що забезпечує до...

Другие файлы:

Розробка стратегії диверсифікації діяльності підприємства
Вибір та обґрунтування сфери діяльності підприємства. Розробка загальної концепції діяльності; аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища підприємс...

Аналіз портфеля бізнесів підприємства
Розробка стратегії підприємства в системі координат матриці SPACE. Методика оцінки стратегічного потенціалу і конкурентного статусу підприємства. Поня...

Економічне обґрунтування стратегії маркетингу підприємства (на прикладі ТОВ "Агро-Класік")
Розробка заходів щодо підвищення ефективності діяльності підприємства через реалізацію стратегії маркетингу. Реалізація обраної стратегії маркетингу в...

Формування оптимальної структури капіталу підприємства на прикладі ЧП "Галицький двір"
Розробка можливих варіантів по формуванню оптимальної структури капіталу підприємства на прикладі ЧП "Галицький двір". Аналіз притягненого і власного...

Реалізація товарної стратегії підприємства (на прикладі ТОВ "АВС-аптека")
Характеристика формування товарної стратегії фірми. Особливості розробки бізнес-плану з урахуванням стратегії концентрованого зростання підприємства н...