Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Менеджмент

Розробка зовнішньоекономічної стратегії підприємства на прикладі корпорації "Бісквіт-Шоколад"

Тип: дипломная работа
Категория: Менеджмент
Скачать
Купить
Аспекти розробки стратегії зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Стратегії виходу на зовнішні ринки для кондитерської галузі. Фінансово-господарська діяльність корпорації "Бісквіт-шоколад". Конкурентне середовище та зовнішньоекономічна діяльність.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Содержание

  • Вступ
  • 1. Теоретичні аспекти розробки зовнішньоекономічної стратегії підприємства
  • 1.1 Поняття та сутність ЗЕД підприємства
  • 1.2 Методологічні аспекти розробки стратегії зовнішньоекономічної діяльності підприємства
  • 1.3 Реалізація стратегій виходу на зовнішні ринки для кондитерської галузі
  • 2. Аналіз фінансово-господарської діяльності корпорації "Бісквіт-шоколад"
  • 2.1 Загальна характеристика корпорації "Бісквіт-Шоколад"
  • 2.2 Фінансово-господарська діяльність підприємства Корпорація "Бісквіт-Шоколад"
  • 2.4 Аналіз конкурентного середовища та зовнішньоекономічної діяльності кондитерській галузі
  • 2.5 SWOT-аналіз підприємства корпорації "Бісквіт-Шоколад"
  • 3. Розробка стратегії зовнішньоекономічної діяльності підприємства
  • 3.1 Вибір стратегії виходу зовнішній ринок
  • 3.2 Обгрунтування вибору цільового зовнішнього ринку
  • 3.3 Економічне обґрунтування ефективності заходів щодо розширення експорту продукції корпорації "Бісквіт-Шоколад"
  • 4. Охорона праці та навколишнього середовища
  • 4.1 Загальні питання охорони праці
  • 4.2 Управління охороною праці на підприємстві
  • 4.3 Шкідливі і небезпечні виробничі чинники
  • 4.4 Метеорологічні умови
  • 4.5 Вентиляція і опалювання приміщення
  • 4.6 Виробниче освітлення
  • 4.7 Шум і вібрація
  • 4.8 Випромінювання від екрану ПЕОМ
  • 4.9 Організація безпечних умов праці на робочому місці
  • 4.10 Електробезпека
  • 4.11 Пожежна безпека
  • 4.12 Охорона навколишнього середовища
  • Висновки
  • Список джерел інформації

Вступ

Сучасні процеси глобалізації світового економічного розвитку не оминають і Україну, яка поступово інтегрується до міжнародної економіки. Основним суб'єктом сучасних міжнародних економічних відносин виступає підприємство як ключова ланка ринкової економіки. Зовнішньоекономічна діяльність підприємства є важливою і невід'ємною сферою господарської діяльності, яка при ефективному використанні всього комплексу сучасних форм і методів міжнародного бізнесу здатна позитивно впливати на ефективність виробництва, його технічний рівень, якість продукції, що виробляється. Тому вивчення різних аспектів управління зовнішньоекономічною діяльністю викликає сьогодні велику практичну цікавість.

Довгострокова ефективна робота будь-якого підприємства, його економічне зростання і розвиток визначаються правильним вибором стратегічних орієнтирів, що дозволяють найкращим чином реалізувати ресурси підприємства. Правильна розроблена і сформульована стратегія за доданням ефективних управлінських дій є запорукою успішної участі підприємства на внутрішніх та зовнішніх ринках у довгостроковій перспективі.

Методологія розробки стратегії при виході на зовнішні ринки викликає значну наукову і практичну зацікавленість провідних вітчизняних та зарубіжних вчених та маркетологів. Дослідженню стратегії для ЗЕД присвячені наукові праці таких вчених як Бахрамов Ю.М., Прокушев Е.Ф., Маховикова Г.А., Желтякова І.А., Пузина Н.Ю., Шувалова Е.Б., Шепелева П.М. та інші.

Метою даної роботи є рекомендацій щодо розробки стратегії діяльності фірми як суб'єкту зовнішньоекономічної діяльності.

Для розкриття даної теми поставлені такі завдання:

зовнішньоекономічна зовнішній ринок кондитерський

1) аналіз поняття зовнішньоекономічної діяльності та стратегії підприємства

2) аналізу діяльності фірми, що працює в зазначеній галузі, шляхом характеристики її господарської діяльності, структури та фінансового стану, а також організації охорони праці;

3) аналіз кон'юнктури ринку галузі кондитерської промисловості, давши характеристику українському та міжнародному ринку.

4) проведення SWOT-аналізу компанії;

5) розробка рекомендацій щодо вдосконалення стратегії зовнішньоекономічної діяльності фірми.

Поставлені в роботі завдання вирішувалися з використанням таких загально-наукових та прикладних методів: аналізу та синтезу, узагальнення системного - структурного аналізу, економіко-статистичних методів.

У процесі дослідження застосовувалися такі методи: аналізу, порівняння, статистичний, системний, аналогії, моделювання, узагальнення.

В якості теоретичної і методологічної бази дослідження були використані праці вітчизняних та зарубіжних авторів з міжнародного маркетингу, статистична й аналітична інформація періодичних видань та мережі Інтернет, фінансова звітність підприємства "Бісквіт-Шоколад".

1. Теоретичні аспекти розробки зовнішньоекономічної стратегії підприємства

1.1 Поняття та сутність ЗЕД підприємства

Зовнішньоекономічна діяльність підприємств - це сфера господарської діяльності, пов'язана з міжнародною виробничою і науково-технічною кооперацією, експортом і імпортом продукції, виходом підприємства на зовнішній ринок [1; с.30-32].

Поняття "зовнішньоекономічна діяльність" (ЗЕД) з'явилось в Україні з початком економічної реформи, в 1987 р. Одним з центральних напрямків даної економічної реформи була децентралізація зовнішньої торгівлі, надання підприємствам права безпосереднього виходу на зовнішній ринок і стимулювання розвитку ЗЕД на рівні господарських суб'єктів.

Згідно з діючим законодавством України зовнішньоекономічну діяльність мають право здійснювати об'єднання, підприємства і організації промисловості, сільського господарства, переробних галузей агропромислового комплексу, транспорту, зв'язку, будівництва, учбові установи, туристично-екскурсійні організації, комерційні структури, торгово-посередницькі організації та таке інше [2; с.156].

Для здійснення зовнішньоекономічних зв'язків потрібне наступне:

- державна реєстрація підприємства за місцем знаходження підприємства (затвердження засновницьких документів: статуту і договору, а також отримання свідоцтва про державну реєстрацію);

- стати на облік в податковому управлінні за місцем реєстрації;

- отримати в установленому порядку друк, штамп;

- зареєструватися в державному реєстрі країни;

- відкрити гривневий і валютний рахунки у будь-якому акціонерному комерційному банку країни.

Узагалі практика зовнішньоекономічної діяльності в Україні в сучасних умовах відтворюється через зовнішньоекономічні зв'язки суб'єктів господарювання, які в свою чергу створюються за наступними напрямками:

- Зовнішня торгівля

- Спільне підприємництво на території України;

- Спільне підприємництво за кордоном;

- Іноземне підприємництво на території України;

- Міжнародні об'єднання та організації;

- Консорціуми; підрядна співпраця; концесії; лізинг;

- Співробітництво на компенсаційній основі;

- Співробітництво на умовах розподілу продукції між партнерами;

- Торгівля ліцензіями й технологією;

- Прибережна та прикордонна торгівля;

- Торгівля будівельними послугами;

- Торгівля транспортними послугами;

- Співробітництво в банківській сфері; іноземний туризм;

- Співробітництво у вільних економічних зонах;

- Інші форми міжнародного економічного співробітництва (біржі, торговельні будинки, асоціації) [3, 446 с.].

Зовнішньоекономічну діяльність підприємств в Україні ототожнюють, передусім, зі здійсненням експортних та імпортних торговельних операцій. Це і зрозуміло, адже на такі операції припадає майже 80% усіх здійснюваних у зовнішньоекономічній діяльності операцій.

Міжнародний обмін товарами економічно доцільний для країни, якщо вона витрачає на виробництво експортних товарів менше суспільної праці, чим повинна витратити на виробництво товарів замість тих, що імпортуються (на засоби, виручені від експорту). Отже, товарообмін може бути вигідний всім країнам за умови правильного формування структури імпорту і експорту, тому необхідно збільшувати масштаби зовнішньоторговельного обміну [4, 672 c.].

У січні 2011 лідерами експортно-імпортних зв'язків стали підприємства з регіонів Донецької, Луганської та Полтавської областей (Таблиця 1.1)

Таблиця 1.1 - Об'єми експорту-імпорту товарів по регіонам України. Січень 2011 р.

Другие файлы:

Маркетинговий план для компанії "Бісквіт-шоколад"
Загальні відомості про корпорацію "Бісквіт-Шоколад": стратегічні напрями і плани її діяльності. Ситуаційна оцінка на підприємстві: галузі, споживачів...

Розробка стратегії виходу підприємства на зовнішні ринки
Поняття і сутність зовнішньоекономічної діяльності підприємства; державне регулювання; обґрунтування вибору ринків збуту. Аналіз зовнішнього середовищ...

Розробка стратегії виходу ПАТ "Київський ювелірний завод" на зовнішній ринок та успішної реалізації на ньому своєї продукції
Аналіз зовнішньоекономічної діяльності підприємства ПАТ "Київський ювелірний завод". Стратегії діяльності компанії на зарубіжних ринках, рекомендації...

Вдосконалення стратегії виходу підприємства на зовнішній ринок на прикладі корпорації "Roshen"
Характеристика господарської діяльності міжнародної кондитерської корпорації "Roshen", розробка рекомендацій щодо вдосконалення стратегії її виходу на...

Стратегічне планування зовнішньоекономічної діяльності підприємства
Сутність та особливості формування зовнішньоекономічної стратегії підприємства, її види та напрямки. правове регулювання. Аналіз фінансово-господарськ...

Регіон

Експорт

млн. дол. США

Імпорт

млн. долю США

Сальдо

Україна

4621,3

5037,5

-416,2

Автономна Республіка Крим

35,4

84,0

-48,6