Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Менеджмент

Професійний та соціальний імідж керівника

Тип: дипломная работа
Категория: Менеджмент
Скачать
Купить
Методологічні засади формування професійного та соціального іміджу керівника. Історія розвитку поняття "імідж керівника". Пропозиції щодо удосконалення професійного та соціального іміджу керівника Київського професійно-педагогічного коледжу ім. Макаренка.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Зміст

  • Вступ
  • Розділ 1. Методологічні засади формування професійного та соціального іміджу керівника
  • 1.1 "Імідж керівника" як центральне поняття дослідження
  • 1.2 Історія розвитку поняття "імідж керівника"
  • 1.3 Підходи, принципи та методи дослідження
  • Висновки до 1 розділу
  • Розділ 2. Теоретичні аспекти дослідження процесу формування іміджу керівника навчального закладу
  • 2.1 Позитивний імідж керівника: сутність, зміст, фактори впливу
  • 2.2 Професійний та соціальний імідж керівника навчального закладу
  • 2.3 Методи оцінки професійного та соціального іміджу керівника навчального закладу
  • Висновки до 2 розділу
  • Розділ 3. Удосконалення професійного та соціального іміджу керівника навчального закладу київського професійно-педагогічного коледжу імені макаренка
  • 3.1 Аналіз іміджу керівника київського професійно-педагогічного коледжу імені а. Макаренка
  • 3.2 Пропозиції щодо удосконалення професійного та соціального іміджу керівника навчального закладу
  • Висновки до 3 розділу
  • Висновки
  • Список використаних джерел
  • Додатки

Вступ

Актуальність дослідження. Будь-який педагогічний колектив володіє певними соціальною, професійною, демографічною, міжособистісною структурами, і його очолює керівник. Нове покоління керівників повинно бути здатним творчо розв'язувати завдання, поставлені ринковими умовами діяльності. Це зумовлює необхідність мати своє "обличчя", запам'ятовуватися людям, а отже мати власний привабливий імідж. Вивчення іміджу пов'язано з пошуком шляхів підвищення ефективності діяльності нового управлінця, з оптимізацією професійного спілкування та взаємовідносин із людьми.

Успіх того чи іншого нововведення в організації залежить як від діяльності підлеглих, так і від особистості керівника цієї організації. Керівник в силу своєї соціальної ролі стоїть в центрі організації, на ньому концентрують увагу оточуючі його люди. Така особливість ролі керівника закономірно приводить до необхідності вивчення психологічних факторів утворення образу (іміджу) керівника. Актуальність теми випливає ще й з необхідності опрацювання стратегій підготовки нових управлінських кадрів, з прагнення психологів виявити внутрішній зміст такого складного соціально-психологічного поняття, яким є поняття іміджу.

Демократичні перетворення, здійснювані в нашій країні, призвели до відмови від командно-адміністративних методів управління. На зміну їм прийшли методи, засновані на переконанні та інших засобах соціально-психологічного впливу.

Серед цих засобів важливе місце займає імідж організації, керівника, державного службовця. У зв'язку із підвищенням ролі господарських суб'єктів, масштабу прийнятих рішень суб'єктами управління, розширення простору міжкультурних комунікацій відбувається збільшення значимості інтерсуб'єктної взаємодії, її ролі та соціальній цінності в різних сферах соціальної дійсності: управлінні, педагогіці, рекламі, маркетингу, психології. Будучи одним з могутніх засобів соціального впливу, імідж одночасно з цим виконує і функцію самовираження, самопрояву відображуваного в ньому суб'єкта, а також тісно зв'язаний з нею функції самопізнання, саморозвитку, самовдосконалення.

Проблемна ситуація полягає у тому, що умови формування професійного та соціального іміджу керівника навчального закладу дотепер не були предметом цілеспрямованого, комплексного вивчення, хоча в реальній практиці керівники навчальних закладів є однією із самих масових управлінських професій.

Стан наукової розробки проблеми. Аналіз управлінської літератури свідчить, що теоретичні положення щодо формування професійного іміджу висвітлені в працях відомих управлінців. Сформовані певні напрямки досліджень, присвячених вирішенню зазначеної проблеми. А саме: соціально-філософський феномен поняття іміджу є предметом дослідження І. Черемушнікова; теоретико-методологічні основи формування: зміст, функції та мотивацію побудови іміджу особистості - С. Яндарової; самоідентифікацію особистості та професійний імідж менеджера-підприємця малого бізнесу вивчала А. Бірюкова. Визначені стратегічні напрями реалізації поставленої проблеми, концептуальні засади та практичний інструментарій іміджології Г. Почепцовим.

Також теоретичною основою дипломного дослідження виступають основні положення: психології управління (Т. Базаров, Т. Кабаченко, P. Кричевський, Б. Ломов, А. Філіппов, А. Донцов, А. Журавльов, Е. Клімов, С. Сергієнко, В. Шадриков, А. Бодалев, А. Деркач, В. Зазикін, Л. Лаптєв, К. Абульханова-Славська, Г. Андрєєва, А. Асмолов, А. Бодалев, A. Столяренко, А. Биков, У. Подвойський, Е. Орлова та ін.); підходи до формування індивідуального іміджу (Е. Манякіна, Е. Перелигіна, Г. Почепцов, А. Федоров, В. Шепель та ін.); соціально-перцептивний підхід про індикативну роль зовнішнього вигляду в міжособистісному пізнанні (А. Бодалев, О. Кукосян, В. Лабунська, В. Панфьоров, Е. Петрова та ін.).

Мета роботи - визначити шляхи удосконалення професійного та соціального іміджу керівника навчального закладу.

Для досягнення мети в роботі поставлені і вирішені наступні завдання:

1. Визначити "імідж керівника" як центральне поняття дослідження.

2. Дослідити історію розвитку поняття "імідж керівника".

3. Визначити підходи, принципи та методи дослідження.

4. Визначити сутність, зміст, фактори впливу на позитивний імідж керівника.

5. Розкрити складові позитивного, професійного та соціального іміджу керівника.

6. Зазначити методи оцінки та вдосконалення професійного та соціального іміджу керівника навчального закладу.

7. Проаналізувати імідж керівника професійно-педагогічного коледжу імені А. Макаренка.

8. Надати пропозиції щодо удосконалення професійного та соціального іміджу керівника навчального закладу.

Об'єкт дослідження - діяльність керівника професійно-педагогічного коледжу імені А. Макаренка.

Предмет дослідження - професійний та соціальний імідж керівника професійно-педагогічного коледжу імені Макаренка.

Основна гіпотеза дослідження полягає в тому, що імідж керівника навчального закладу - успішного керівника - відбиває професійно значимі з позиції суспільної свідомості особливості його особистості, діяльності, спілкування, поведінки й зовнішнього вигляду і є позитивним при дотриманні ряду основних соціально-психологічних умов.

Допоміжні гіпотези:

1. Сприйняття керівника максимально наближене до пануючого в масовій свідомості стереотипу "ідеального керівника".

професійний соціальний імідж керівник

2. Керівник має високий рівень успішності діяльності, соціальної зрілості й розвитку ряду професійно важливих соціально-психологічних якостей.

Структура роботи. Структурно робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, літератури.

Розділ 1. Методологічні засади формування професійного та соціального іміджу керівника

1.1 "Імідж керівника" як центральне поняття дослідження

Сучасна соціальна ситуація розвитку нашої держави залежить від змін у різних сферах життя суспільства в цілому й функціонуванні різних організацій, зокрема. Діяльність будь-якої організації визначається професіоналізмом його персоналу й у першу чергу - її керівника [11]. Не випадкове вивчення психологічних і соціально-психологічних основ професіоналізму сучасних керівників різного рівня викликає підвищений інтерес вітчизняних дослідників (А. Биков, А. Шестаков та ін.). Численні публікації, виконані в рамках психології управління (Е. Блажнов, Ф. Ємельянов, А. Кузін, Р. Кричевський, І. Ладанов, І. Нефедова, Е. Уткін, А. Пелих, Е. Петрова, Н. Коропцева, Е. Штрабинський, Л. Фалько, В. Шепель та ін.), соціальної психології (Н. Кузьміна, А. Реан та ін.); організації (І. Алехіна, Е. Шришина, І. Криксунова та ін.), відображають рівень розробленості даної проблематики й переконливо свідчать, що саме від професіоналізму керівника залежать не тільки зовнішня конкурентоспроможність організації на ринку, але й рівень корпоративної культури, міра прихильності співробітників до своєї організації, мотивація трудової діяльності, імідж організації та ін. Важливою складовою професіональнізму є імідж. Саме імідж дозволяє створювати перше враження про людину як про керівника. Імідж у цьому випадку - його фірмовий знак, його зовнішня вивіска. Найчастіше, чим він привабливіше, тим вище професійний авторитет, вище суспільна репутація організації, що він представляє. Вище сказане дозволяє стверджувати, що імідж є складовою частиною управлінської діяльності, а володіння їм - істотна професійна характеристика керівника будь-якого навчального закладу. У роботах вітчизняних дослідників, виконаних в останні десятиліття минулого століття, представлені різні аспекти іміджу, що мають принципове значення для теми нашого дослідження: імідж політика (Е. Глущенко, Б. Паригина, Е. Єгор...

Другие файлы:

Теоретико-практичні засади формування іміджу керівника загальноосвітнього закладу
Імідж керівника як соціально-психологічний феномен. Систематизація особистісних та професійних якостей, що характеризують імідж керівника навчального...

Імідж ідеального керівника туристичної фірми
Навички і якості керівника: організаційні здатності, людські якості. Взаємодія керівника з людьми з використанням комунікативних засобів. Значення зов...

Вплив особистості керівника на процес прийняття рішень
Прийняття рішення як соціальний процес, поняття та сутність, етапи прийняття рішень та чинники, що впливають на процес. Місце та роль керівника у прий...

Професійний імідж
Поняття та сутність іміджу; становлення іміджелогії як окремої науки. Ознайомлення із соціально-психологічними основами іміджу вчителя. Розгляд основн...

Взаємодія класного керівника і сім'ї школяра
Визначення суті діяльності і головних функцій класного керівника. Характеристика сенсу педагогічної взаємодії класного керівника і сім'ї. Дослідження...