Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Менеджмент

Нарада

Тип: дипломная работа
Категория: Менеджмент
Скачать
Купить
Види нарад та їх класифікація. Їх планування та підготовка. Визначення порядку денного, дати і часу проведення наради. Розміщення її учасників та підготовка приміщення. Установлення регламенту наради. Залежність стану її учасників від її тривалості.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

План

Вступ

Розділ І. Планування нарад

Розділ ІІ. Види нарад та їх класифікація

Розділ ІІІ. Підготовка нарад

3.1. Визначення порядку денного, дати і часу проведення наради

3.2. Розміщення учасників наради та підготовка приміщення

3.3. Установлення регламенту наради

Висновки

Додатки

Список використаних джерел

Вступ

Керівник не може собі дозволити

розкоші вчитись на власних помилках.

(Із американського менеджменту)

Важливим і досить поширеним видом управлінської діяльності керівників усіх рангів є проведення нарад.

У зв'язку з ускладненням проблем організації управління керівнику стає все важче знаходити правильне рішення самому. Це можна зробити тільки за допомогою колективного розуму, а тому у вирішенні найбільш важливих питань обов'язкова участь-колективу компетентних людей. Ділова нарада несе не тільки інформаційне навантаження, а й дає змогу емоційно впливати на його учасників, адже учасники -- це майбутні виконавці.

Уміння підготувати і провести ділову нараду -- це обов'язок директора чи будь-якого керівника установи. Нарада -- це одна з найдорожчих видів службової діяльності, адже робочий час витрачає не тільки керівник, а й усі присутні. Соціологічні дослідження, проведені в Україні, показали, що 30--40% нарад взагалі не випливають із реальної необхідності -- на них розглядаються питання, які не вимагають колективного вирішення.

А витрати часу на наради тільки в адміністративному апараті складають 64%. Аналогічні дослідження, проведені у Фінляндії, дали ще більш разючі результати --3/4 нарад є невиправданими і до 80% розмов на них взагалі справи не стосуються. За даними опитування менеджерів, проведеного в Німеччині, від 50 до 80% робочого часу вони витрачають на конференції та наради.

Колосальні витрати зумовлені передусім низьким рівнем заходів і примітивною організацією. Наради іноді затягуються на 2-3 години і більше.

Підрахунки для одного працівника показують, що тільки через запізнення на наради в середньому на 5 хв. втрачається за рік 5-6 год, затягування нарад на 1-2 год., що веде до втрати 30--40 год. робочого часу на рік, виклики на різні непланові заходи забирають 120--130 год. на рік:

Зважаючи на вищевикладене, сьогоднішній керівник, хоч один раз, має зробити точний аналіз витрат на найближчу нараду. Разом з тим, як свідчать спеціальні дослідження, значна частина керівних працівників не вміє належним чином провести такий захід, а це є суттєвим недоліком в їхній професійній підготовці. Це насамперед стосується державних службовців, адже нарада є одним із найчастіших заходів, які проводяться у державних установах керівниками різних рівнів.

Тому основна мета роботи -- підвищити ефективність таких форм ділового спілкування, як наради, збори, конференції тощо.

Розділ І. Планування нарад

Нарада -- це форма реалізації управлінських рішень, змістом якої є спільна робота певної кількості учасників управлінської діяльності. Як зазначалось раніше, наради поглинають значну частину часу працівників.

У зв'язку з цим раціональна організація проведення нарад має велике значення для піднесення ефективності праці керівника.

Суперечки, які виникають під час нарад, створюють учасникам можливості вплинути на прийняття рішень і формувати в них відповідальність, дають можливість висловити свої думки щодо різних вказівок; створюють умови для власного внеску (висновку, рішення). Одночасно слід зауважити, що нарада має певну свою вартість, займає час, спричинює конфлікти. Наприкінці може здатись, що час проведено непродуктивне, а учасники можуть саботувати рішення.

У зв'язку з цим більшість науковців та фахівців-управлінців сходяться на тому, що керівник має аналізувати те, що відбувається під час наради, а також уміти використати її позитивні -- і навіть негативні аспекти.

Мистецтво проведення нарад полягає в тому, щоб кожен мав свою позицію, якимось чином був причетним до спільного рішення, щоб кожен взяв активну участь, а мета кожної наради, була досягнута.

Потрібно враховувати те, що старанна підготовка наради, тобто ретельно опрацьований план і контрольований перебіг дискусії, може викликати невдоволення учасників, якщо вони впевнюються, що їх позбавлено можливості спонтанно змінювати погляди. Слід намагатися передусім вияснити, чи ретельно заплановані і проведені наради забезпечують усім можливість брати участь у дискусії і чи була надана можливість широкої зміни поглядів.

Заплановані наради проводять за графіком, який складають на місяць (квартал), визначаючи такі пункти:

- порядок денний;

- хто проводить нараду (керівник, заступник керівника);

- дата і час проведення; -

- місце проведення;

- склад присутніх;

- тривалість наради.

Таким чином, для досягнення цілей наради необхідно досконально підготувати й чітко організувати їх проведення з урахуванням сукупності обов'язкових елементів, наведених на малюнку 1.

Мал. 1. Технологія організації та проведення нарад

Мету наради слід формулювати чітко й однозначно, що дозволить забезпечити її дієве проведення; дасть змогу зосередити увагу присутніх на найважливіших моментах; відокремити другорядні питання; правильно визначити склад учасників; підвищити ефективність рішень, що приймаються; організувати контроль за виконанням ухвалених рішень.

Готуючись до наради, насамперед слід потурбуватися про визначення порядку денного, пам'ятаючи таке: формулювання питань повинно бути чітким і зрозумілим для усіх учасників наради; має містити оптимальну кількість питань (один-два пункти); їхня послідовність повинна бути логічно і психологічно виправданою. Першим до порядку денного вносять питання, з якого не передбачається гостра полеміка, потім обговорюють спірні проблеми, дискусія з яких може бути гострою і тривалою. Зазначений порядок дає змогу розпочати обговорення дискусійних проблем у спокійній обстановці, уникнути упередженості, послабити увагу емоційних чинників.

Дату і час проведення наради визначають згідно з планом або за вказівкою керівника. У разі потреби їх погоджують із зацікавленими підрозділами і працівниками. Тривалість наради не повинна перевищувати 1,5 години, а диспетчерської ("оперативної") - 30-35 хвилин.

Визначаючи час і дату її проведення, керівник повинен враховувати такі чинники:

- кількість та складність питань порядку денного;

- терміновість обговорюваних питань; стан поінформованості та підготовленості учасників.

Нараду доцільно проводити у другій половині дня, не рекомендується проводити більше ніж одну нараду в день, тим паче з постійним складом учасників.

Склад учасників наради встановлюють з урахуванням її мети і порядку денного, ступеня ділової зацікавленості потенційних учасників, їхньої компетентності, бажання і здатності брати активну участь в обговоренні, вносити свої пропозиції.

Розділ ІІ. Види нарад та їх класифікація

Наради поділяють в залежності від їх мети на такі види:

Інформаційна -- ознайомлення з новими директивними документами, майбутніми заходами, зміною ситуації на ринку тощо. Проводяться також узагальнення відомостей і вивчення різних думок на проблеми, що виникли.

Роз'яснювальна (інструктивна) -- обговорюються питання планування звітності, оперативної роботи різних служб тощо. Як правило, під час такої наради керівництво прагне запевнити співробітників у правильності обраної господарчої політики і неминучості кроків, що були зроблені для досягнення мети.

Звітна -- звіти про виконання планів, окремих доручень тощо.

Навчальна (конференція) -- ставить за мету дати учасникам необхідні знання і підвищити їхню кваліфікацію.

Проблемна -- вироблення методів вирішення проблем, що існують.

Відповідно до форм безпосередньої участі керівника та учасників наради за класифікацією американських дослідників вони поділяються так:

диктаторська -- право проведення і голосу -- лише у керівника. Інші учасники в основному слухають і беруть до уваги інформацію, що повідомляється. Вони можуть лише ставити запитання. Як правило, на подібних засіданнях керівник ознайомлює підлеглих з різноманітними офіційними документами або зі своїми розпорядженнями;

автократична -- різновид диктаторської. На ній керівник ставить запитання і вислуховує всіх учасників наради. Хоч кожен і може висловити свою думку, все ж більшу частину часу залишається пасивним;

сегрвгативна -- спочатку керівник робить доповідь, потім відбувається обговорення. Але в обговоренні беруть участь лише кілька працівників, яких визначає керівник. Проведення таких нарад характеризує...

Другие файлы:

Види ділових заходів, їх підготовка та проведення
Найпоширенішим видом колективних заходів в організаціях є нарада. Нарада - це спільна діяльність колективу, об'єднаного однією метою і керована особою...

Проведення ділових бесід
Типи підлеглих і тактика побудови взаємовідносин з ними. Форми залучення працівників до управління. Етапи підготовки та проведення до ділової бесіди....

Культура усного професійного спілкування
Поняття та особливості усного спілкування. Розгляд індивідуальних форм фахового спілкування: стратегія поведінки під час ділової бесіди та етикет теле...

Битва на річці Калка
Битва на Калці (31 травня 1223) — бій між русько-половецькими силами з одного боку і монгольським військом з іншого, на річці Калка, на території суча...

Аўтакефальны Сабор Беларускай Праваслаўнай Царквы
Пасьля вывазу мітрапаліта Панцялеймана ў Ляды, царкоўнымі справамі пачаў кіраваць ягоны заступнік арх. Філафей. Беларускі актыў спадзяваўся цяпер хутк...