Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Менеджмент

Місія і принципи організації та її підрозділу

Тип: курсовая работа
Категория: Менеджмент
Скачать
Купить
Визначення поняття "корпоративна місія". "Зухвалі цілі", які сприяють успішній діяльності компанії. Основні принципи організації та її підрозділу. Поняття колективізму та індивідуалізму корпоративної місії. Індивідуальна професійна місія особистості.
Краткое сожержание материала:

МІСІЯ І ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІДРОЗДІЛУ

та її підрозділу

ЗМІСТ

Вступ

1 Корпоративна місія і «зухвала ціль» організації

2 Основні принципи організації та її підрозділу

3 Колективізм та індивідуалізм

4 Індивідуальна професійна місія

Висновки

Література

Вступ

Тема курсової роботи «Місія і принципи організації та її підрозділу».

Цінності керівників і співробітників організації, здійснюють великий вплив на ефективність її роботи. Однак їх потрібно усвідомити, дати визначення місії організації, чітко сформулювати її принципи, проголосити гасла, зробити так, щоб вони були прийняті співробітниками і привабливі для споживачів. З форми цінностей, схованих у психіці, вони повинні бути перетворені у форму відкритих програмних документів, закликів до дії співробітників і гарантій споживачам.

Хоч головний шлях -- прагнення до усвідомлення кожним співробітником доцільності принципів, що розробляються, не можна заперечувати і можливості сугестії (навіювання) цих принципів.

Мета роботи - ознайомитися з корпоративною місією, основними принципами організації та її підрозділу, колективізмом та індивідуалізмом, індивідуальною професійною місією, зробити висновки.

1 Корпоративна місія і «зухвала ціль» організації

Визначення корпоративної місії -- найважливіший етап формування корпоративної культури, який допомагає як співробітникам, так і навколишньому оточенню оцінити соціальну роль організації. Визначення корпоративної місії дозволяє персоналу і керівникам поглянути на діяльність організації відсторонено, з позиції всього суспільства, ніби «з висоти пташиного польоту», що необхідно для забезпечення її довгострокової конкурентноздатності.

Корпоративна місія -- це призначення організації як у широкому плані (для економіки в цілому, для країни, суспільства), так і у вузькому (визначення області її функціонування). При описі місії намагаються уточнити нішу, яку займає організація на ринку товарів і послуг, а також вказати на спосіб її освоєння, на свої можливості. Часто декларується рівень якості продукції. За формулювання місії фірму повинні впізнавати, тобто її особливості повинні бути зазначені.

Загальноприйнятого регламенту для опису корпоративної місії не існує. Наявні формулювання не обов'язково включають всі зазначені елементи. Наприклад, аналізуючи місію фірми «Соні», кажуть [1], що «це фірма-новатор, яка виробляє новітні наукомісткі товари в області електроніки, цифрових систем, відеотехніки та лазерних технологій оригінальними способами, для неї притаманна особлива практика роботи з клієнтами в усьому світі».

Місія вищого навчального закладу в принципі формулюється так само, як місія підприємства, великої компанії або іншої організації. Як приклад на рис. 1 наведений досить повний опис місії ДДМА.

Наведене визначення містить декілька важливих блоків, які характеризують той чи інший бік корпоративної місії.

1.Вказується, що ДДМА обслуговує ринок трудових ресурсів для машинобудування України, причому особливістю є підготовка спеціалістів для важкого машинобудування і верстатобудування. Жоден інший вуз України не має рівноцінного досвіду досліджень і розробок технології холодної та гарячої обробки великих деталей і створення устаткування для цієї мети.

Рис. 1. Приклад формування корпоративної місії

(місія Донбаської державної машинобудівної академії)

2. Відзначається, що вуз значною мірою працює за прямими замовленнями підприємств, тобто підприємства визначають, які спеціалісти у якій кількості їм потрібні. Практикується навіть поіменне замовлення майбутніх фахівців. Вступаючи до вузу, студент знає, де він буде працювати і які вимоги до нього висунуть. Так, НКМЗ бере випускників із середнім балом не нижче 4,5 (рейтинг за прийнятою зараз у ДДМА системою балів більше 80-85).

3. Підкреслюються можливості ДДМА для досягнення зазначеної вище мети, насамперед рівень професорсько-викладацького складу, що належить до відомих наукових шкіл, які працюють у зазначених вже у п. 1 напрямках. Про рівень цих шкіл свідчить хоча б той факт, що різні конференції, у тому числі й міжнародні, захисти дисертацій з обробки тиском великих деталей або обробки різанням на важких верстатах проводилися саме у м. Краматорську.

4. Згадується, що виробничою базою, полігоном для зазначених досліджень, а також базою виробничої практики студентів є такі краматорські підприємства, як НКМЗ (продуцент найбільших у країнах колишнього СРСР пресів, прокатних станів, екскаваторів та інших машин) і (продуцент гами найбільших верстатів токарської групи). Унікальне устаткування цими заводами виготовлялося не тільки для внутрішнього ринку, країн СНД, але і для інших країн світу (преси -- для Франції, прокатні стани -- для Німеччини і т.д.).

Місія може бути сформульована і більш коротко, і більш докладно з тією чи іншою мірою пафосу. Як приклад наводимо (табл. 1) визначення місії деяких західних фірм, запозичені зі статей Дж. Дж. Коллінза й Ай Порраса [2], а також Крюкової [1]. Ці формулювання мають характер гасел. Вони яскраві, запам'ятовуються, але мають занадто узагальнений характер і все-таки недостатньо розкривають призначення компанії. Крюкова свідомо виділяє гасла, зазначаючи, що це лише квінтесенція місії фірми [1].

Формулювання місії у виді гасла іноді називають слоганом. Його широко використовують для реклами.

Сприяє підвищенню корпоративного духу, активності організації у її діяльності і у прагненні до змін постановка «зухвалої цілі». Приклади «зухвалих цілей» деяких провідних компаній відповідно до роботи [2] дані в табл. 2. Як видно з таблиці, формулювання у більшості випадків містять конкретний еталон, часто дають кількісний або ранговий орієнтир та іноді навіть установлюють термін досягнення поставленої мети.

Таблиця 1. Місії деяких компаній у вигляді гасел

Фірма

Її місія

Джерело

ЗМ

Вирішувати невирішені проблеми інноваційно

[40]

Cargill

Покращити життєвий стандарт у всьому світі

Hewlett Packard

Здійснювати технічний вклад в розвиток і добробут суспільства

Lost Arrow Corporation

Бути рольовою моделлю та інструментом для соціальних змін

Mary Kay Cosmetics

Надати жінкам необмежені можливості

McKinsey @ Company

Допомогти провідним корпораціям та урядам досягти ще більшого успіху

Merck

Зберегти і покращити людське життя

Nike

Пізнати відчуття змагання; перемогти і розгромити конкурента

Sony

Відчути радість від удосконалення і пристосування технології для користі суспільства

Wal-Mart

Надати простим людям можливість купувати речі, доступні раніше тільки багатіям

Walt Disney

Зробити людей щасливими

General Electric Company

Прогрес - наш головний продукт

Сюарз енд Роубен

Якість - за помірну ціну

[44]

Катерпілар

Технічне обслуговування у будь-якій частині світу протягом цілого року

Континенталь-банк

Ми зможемо знайти вихід

ATT

Універсальне обслуговування

Дженерал моторс

Що добре для країни - добре для Дженерал моторс, а що добре для Дженерал моторс - добре для країни

Ду конт

3 кращими речами у краще життя за допомогою хімії

...
Другие файлы:

Розподіл витрат допоміжного підрозділу
Мета та принципи організації управління витратами за центрами відповідальності. Основи планування витрат підрозділів, складання кошторису. Порівняльна...

Організація функціонального управління (на прикладі ЗАТ "Рівненський ливарний завод")
Організація як об'єкт управління. Місцезнаходження, цільове призначення та вид діяльності. Мета та місія організації. Структура організації і імідж ор...

Порядок роботи командира підрозділу по організації та управлінню вогнем підрозділу спеціального призначення ВВ МВС України у блокуванні злочинців
Організація комплексу спеціальних заходів щодо затримання озброєних злочинців, які втекли з-під варти. Вивчення, оцінка місцевості. Вибір та призначен...

Стратегічний менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Вибір стратегічного профілю зовнішньоекономічної діяльності. Розробка стратегії поведінки підприємства на зовнішньому ринку. Місія і цілі організації,...

Правова основа функціонування організації. Форма власності
Місія, завдання і напрями діяльності ПП "Меблі для Вас". Матеріальні, фінансові та інформаційні ресурси організації. Соціальні відносини, дії та взаєм...