Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Менеджмент

Криза управління персоналом

Тип: контрольная работа
Категория: Менеджмент
Скачать
Купить
Діяльність в сфері управління персоналом на етапі кризи. Проблеми взаємодії керівників організації з профспілками і службами зайнятості на підприємстві. Кадровий маркетинг як важливий стратегічний напрям системи антикризового управління персоналом.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Вступ

Як не банально це звучить, але стан в якому дотепер перебуває Україна можна охарактеризувати як “криза сидить на кризі і кризою поганяє”. Зрозуміло, що перехід від однієї моделі суспільних відносин до іншої, що не супроводжується стратегічною підтримкою, породжує цілий ряд криз, які тісно переплітаються одна з одною.

Працюючи в реальному секторі економіки важко не помітити, що ми вже пройшли екстремум економічної кризи і останні три роки спостерігаємо хоч і не такий швидкий, як того б хотілося, але все ж ріст економіки. Іншими словами, країна поступово долає фазу економічної депресії, в ній народжується середній клас і за умови доброї волі владоможців та відсутності форс-мажорних чинників економічне оздоровлення не за горами. Тривогу викликає інша криза, а саме соціально-психологічна, що характеризується наявністю в країні критичної маси людей зневірених у можливість будь-якого покращення власної долі, пасивних в отриманні знань та навичок, які об'єктивно потребує український бізнес, безвідповідальних до власного здоров'я та добробуту сім'ї.

Ми як суспільство все ще перебуваємо в стані глибокої соціально-психологічної кризи. А отже люди, що стають рядовим чи управлінським персоналом українських компаній зі своїми установками на реактивність, низьку мотивацію в добуванні знань та розвитку навичок відповідних актуальним потребам сьогодення поширюють соціально-психологічну депресію на організації, в яких вони працюють. Отже з останнього твердження випливає, що великою мірою саме соціально-психологічна криза зумовлює парадоксальну ситуацію, коли на тлі економічного росту ми спостерігаємо поглиблення управлінської кризи.

Управлінська криза - це системна неспроможність нарощувати та ефективно використовувати наявні організаційні ресурси, а саме людські, фінансові, часові, маркетингові та інформаційні.

Криза управління персоналом

персонал антикризовий управління підприємство

Зміст і особливості діяльності з управління персоналом у значній мірі визначаються задачами, що вирішуються підприємством на різних стадіях його розвитку. Так, організаційні, соціальні, економічні та інші процеси, що відбуваються у підприємстві, вимагають відповідного кадрового забезпечення. У зв'язку з цим управління персоналом повинно бути спрямоване на забезпечення підприємства людськими ресурсами у необхідній кількості і якості.

Так, на стадії спаду (у ситуації кризи) показників, яких було досягнуто підприємством раніше, неможливо забезпечити на тому ж рівні: зменшується кількість клієнтів, скорочуються обсяги діяльності і персонал, оптимізується організаційна структура. До того ж, ситуація кризи супроводжується проблемами, пов'язаними із неплатоспроможністю і, як правило, банкрутством підприємства.

У даній ситуації управлінський персонал повинен провести аналіз і обрати один із можливих варіантів подальшого розвитку підприємства, зокрема:

- пошук інвестицій під конкретний проект, залучення коштів (тобто орієнтація на перебудову діяльності підприємства без зміни керівництва);

- введення зовнішнього управління (залучення нового менеджера);

- продаж підприємства (повна ліквідація, продаж активів, звільнення персоналу, повне припинення діяльності).

Таким чином, якщо підприємство обрало перший або другий варіант подальшого функціонування, йому необхідно забезпечити стабілізацію за допомогою:

- оцінки ресурсів і аналізу фінансового стану підприємства;

- розробки антикризової стратегії;

- вибору шляхів реорганізації підприємства;

- пошуку нових партнерів та інвесторів.

При цьому пріоритетним напрямком в діяльності підприємства повинна бути розробка антикризових кадрових заходів.

Діяльність в сфері управління персоналом на етапі кризи повинна включати такі заходи:

- діагностика кадрового потенціалу підприємства;

- оптимізація чисельності персоналу підприємства;

- розробка стратегії реорганізації і кадрових програм її підтримки;

- підвищення результативності роботи персоналу;

- удосконалення роботи з кадровим резервом;

- підвищення загального рівня кваліфікації персоналу;

- вирішення конфліктів;

- підвищення мотивації персоналу;

- реформування корпоративної культури в бажаному напрямку.

Антикризова стратегія управління персоналом підприємства повинна включати такі напрямки:

- планування потреби в персоналі;

- діагностика трудового потенціалу підприємства;

- оцінка ефективності діяльності підприємства;

- створення умов для реалізації професійних і творчих здібностей працівників;

- оптимізація бізнес-процесів;

- управління рухом і вивільненням персоналу;

- об'єктивне оцінювання результатів діяльності працівників;

- аналіз ефективності управління персоналом;

- діагностика системи мотивації персоналу.

При цьому антикризова стратегія управління персоналом повинна узгоджуватися із економічною ситуацією в країні, загальною стратегією підприємства, потенціалом підприємства в цілому та його трудовим потенціалом, корпоративною культурою, тощо.

На плановий період повинні бути переглянуті і погоджені з новими цілями і завданнями підприємства всі напрямки роботи з персоналом:

- наймання, адаптація персоналу (внесення змін у план заходів і документацію);

- ділове оцінювання персоналу;

- організація кадрового діловодства;

- навчання персоналу;

- планування ділової кар'єри персоналу;

- робота з кадровим резервом;

- організація системи внутрішніх комунікацій (розробка процедури їх оптимізації і мобілізації);

- матеріальна та нематеріальна мотивація персоналу (адаптація її до нових умов);

- організація руху персоналу;

- максимальне використання (або створення) каналів внутрішньої комунікації;

- підтримка корпоративної культури;

- соціальний розвиток колективу.

Своєчасна розробка та реалізація антикризової стратегії управління персоналом забезпечить основу для стабілізації діяльності підприємства та його подальший розвиток.

Значні зміни, наявність кризової ситуації в соціальній, економічній, політичній сферах України одночасно як розширюють можливості, так і створюють серйозні обмеження для кожної людини, стабільності її існування і зростання. Ці проблеми та негативні явища суттєво впливають на діяльність та функціонування компаній. Саме тому постає актуальне питання ефективного управління персоналом в період кризи. Антикризове управління персоналом в таких умовах покликане врахувати цілий спектр питань адаптації співробітника до зовнішніх і внутрішніх умов функціонування і розвитку організації. Антикризове управління персоналом передбачає не лише формальну організацію роботи з персоналом (планування, відбір, підбір, розстановку), але і сукупність чинників соціально-психологічного, етичного характеру - демократичний стиль управління, дбайливе відношення до потреб людини, врахування її індивідуальних особливостей. Особлива увага повинна приділятися аналізу мотиваційних установок, умінню їх формувати і направляти відповідно до завдань, що стоять перед організацією. Сюди ж слід віднести проблеми взаємодії керівників організації з профспілками і службами зайнятості, забезпечення безпеки персоналу, розробку принципово нових підходів до пріоритету цінностей. Головне всередині організації - працівники, а за її межами - споживачі продукції. Важливо обернути свідомість персоналу до споживача, а не до догоджання начальникові; до прибутку, а не до марнотратства; до новаторства, а не до механічного виконання; перейти до соціальних норм, що базуються на міцному економічному фундаменті, не забуваючи про духовність і моральність.

Нові завдання не можуть бути успішно вирішені традиційними кадровими службами. У багатьох, і перш за все великих, організаціях створюються нові служби, системи управління персоналом. Система антикризового управління персоналом є сукупністю підсистем загального і лінійного керівництва, рядом функціональних підсистем, що спеціалізуються на виконанні однорідних функцій і зв'язків між ними.

Підсистема загального і лінійного керівництва здійснює: управління організацією в цілому, управління функціональними і виробничими підрозділами. Функції цієї підсистеми виконують: керівник (менеджер) організації, його заступники, керівники функціональних і виробничих підрозділів, їх заступники, майстри, бригадири.

До складу системи управління персоналом входить цілий набір відносно самостійних функціональних підсистем: підсистема управління наймом і обліком персоналу; підсистема управління трудовими відносинами; підсистема забезпечення нормальних умов праці; підсистема управління розвитком персоналу; підсистема управління соціальним розвитком; підсистема розвитку організаційної структури управління; підсистема правового забезпечення управління персоналом; підсистема інформаційного забезпечення системи управління персоналом.

Структура системи управління персоналом залежить...

Другие файлы:

Управління персоналом організації (на прикладі готелю "Кумася")
Методологічні основи управління персоналом організації. Система управління персоналом, особливості його формування. Аналіз управління персоналом готел...

Основні напрямки удосконалення управління персоналом організації
Концепція управління персоналом на підприємстві. Аналіз системи управління персоналом ЗАТ "Діанет". Стратегії управління персоналом підприємства. Шлях...

Розробка пропозицій щодо формування ефективної системи управління персоналом в сучасних організаціях
Сутність, роль та місце управління персоналом у системі менеджменту організацій. Аналіз стану управління персоналом у ТОВ "Баядера Логістик". Характер...

Регламентація управління персоналом на підприємствах туристичної індустрії
Сутність регламентації та класифікація регламентів, що використовуються в системі управління персоналом сучасних підприємств. Дослідження регламентаці...

Структурна перебудова системи управління персоналом підприємства
Сутність, завдання та основні принципи управління персоналом. Системний підхід до управління персоналом. Роль людського фактора у діяльності підприємс...