Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Менеджмент

Swot–аналіз компаній "Сандора" та "Рідна марка"

Тип: контрольная работа
Категория: Менеджмент
Скачать
Купить
Діагностика макрооточення, демографічний, економічний, природний, технологічний, політико-правовий та соціально-культурний компоненти. Мезооточення та його компоненти: споживачі, конкуренти, постачальники. Найважливіші чинники внутрішнього середовища.
Краткое сожержание материала:

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА»

ІНСТИТУТ ЕКОНОМІКИ І МЕНЕДЖМЕНТУ

Кафедра менеджменту організації

Контрольна робота з курсу «Стратегічний менеджмент»

Swot-аналіз компаній «Сандора» та «Рідна марка»

Виконали:

Карабін Н.М.

Шнайдер Л.Ю.

ЛЬВІВ 2009

Сандора

1. Діагностика макрооточення

Компонента

Найважливіші чинники

Демографічна

- чисельність населення - товариство «Сандора» експортує свою продукція більш ніж у 20 країнах світу, тому значне зменшення чисельності українського населення не дуже помітно впливає на його функціонування;

- вікова структура - у даний період часу спостерігається такий процес, як «старіння нації», а за різноманітними дослідженнями та спостереженнями компанії «Сандора» найбільша частка споживачів припадає на осіб, віком 20-45 років.

- розміщення - розміщення товариства є дуже сприятливим (південь України, а саме в Миколаївська область), адже тут вирощується великий різновид фруктів. Також варто зазначити, що ця частина країни вважається популярною курортною зоною, з розміщенням громістких торгових центрів та відпочинкових комплексів;

- міграційний процес - цей чинник не є вагомим для товариства, адже виробництво продук- ції «Сандора» є максимально автоматизованим, та й управлінський персонал здебільшого іноземний.

Економічна

- курс валюти - найкраща умова для бізнесу - стабільність валют. Наприклад, якщо зростає курс євро, товариство несе додаткові витрати: адже купує концентровані соки й упаковку у Європі. Щодо зростання курсу американської валюти, то оскільки для своїх акціонерів готується звітність у доларах, то показники при перерахунку з гривень є нижчими.;

- рівень інфляції - на сьогоднішній день спостерігається значний ріст інфляційних процесів, ця ситуація погана для інвестицій. Коли в країні не росте економіка й виникають додаткові ризики, іноземні інвестори починають вивозити свій капітал. Також в зв'язку з кризою спостерігаються значні затримки платежів від деяких партнерів. Та оскільки ВАТ «Сандора» зацікавлене у довго- строкових партнерських відносинах, то аналізується кожна ситуація та даються відстрочки, щоб не втратити партнерів;

- державна економічна політика - сучасний розвиток сировинної бази для вітчизняного соковиробництва неможливий без державної підтримки, потрібна спеціальна державна програма розвитку садівництва і овочівництва. Якщо найближчим часом не вдатися до кардинальних заходів в цьому плані, то вже через декілька років підприємствам з виробництва соків потрібно буде цілковито купувати сировину за кордоном, що не тільки вплине на ціну кінцевої продукції, але й остаточно знищить таку галузь як виробництво овочів і фруктів. Також слід зазначити, що більшість законів України приймаються необґрунтовано, і пізніше довгий час доповнюються та переробляються, це перешкоджає, в першу чергу стабільній діяльності товариства, не говорячи вже про збутову та експортну діяльність;

- зміни у структурі споживання населення - у середині 70-х років ринок соку на теренах пострадянського простору не досягав і 600 мільйонів літрів. А зараз тільки українські виробники виготовляють його в межах 810 мільйонів літрів (показник минулого року). Хоча споживання соку у середньому кожним українцем подвоїлося порівняно з показниками у Радянському Союзі, але ми сильно відстали від сусідів на Заході. У Словенії, наприклад, рівень споживання соків одним мешканцем досяг 108 літрів щорічно, середнім європейцем - 50 літрів, а середнім українцем - всього 18 літрів. І це у той час, коли Україна має унікальні можливості для вирощування фруктів і овочів.

Природна

- рівень забруднення навколишнього середо- вища - в зв'язку з порівняно не великими штрафними санкціями, багато підприємств викидують шкідливі викиди в повітря, що значно знижує родючість овочів та фруктів;

- використання ресурсів - в Україні спосте- рігається останнім часом не дуже хороші погодні умови, неврожай, а також поганий стан українського садівництва, що призводить до дефіциту сировинної бази соків, а саме овочів та фруктів.

Технологічна

- інноваційна діяльність галузі - у теперішній час 80% соку розливається в упаковки "тетрапак". Така упаковка розповсюдилася більш ніж у 165 країнах п'яти континентів. Імперія "ТетраПак" - це 43 фабрики і 12 дослідницьких центрів. Компанія має багато нагород, в тому числі визнаного у світі інституту харчових технологій, за внесок видатних інновацій в своїй галузі;

- темпи технологічних змін у галузі - нові ідеї у виробництві і сфері якості не можуть ефективно упроваджуватися на підприємствах, оскільки не мають серйозної наукової і експериментальної бази. Наприклад, абсолютно не розвиваються наукоємні напрями нових технологій, нового вигляду упаковки і ін;

- інтенсивність НТП - у зв'язку з посиленням світової кризи розвиток НТП у харчовій промисловості призупинився як в Україні, так і за кордоном.

Політико-правова

- політичні події - цей чинник макрооточення на сьогоднішній час є дуже актуальним адже саме його нестабільність відлякує інвесторів, та змушує національні підприємства завжди бути «на сторожі»

- стан законодавства - важливою проблемою є відсутність можливості представлення і захисту інтересів українського виробника сокової продукції на міжнародному і регіональному рівнях. Українські виробники не мають можливості брати участь у формуванні концепцій розвитку світового сокового ринку, виробленні міжнародних і регіональних стратегій і вимог, а це - потенційний програш на світовому і регіональних ринках. Крім цього, відсутні відпрацьовані підходи до захисту внутрішнього ринку на даний момент і після вступу до Всесвітньої торгової організації (ВТО), а також зі зміцнення позицій української продукції на ринках інших країн.

Соціально-культурна

- рівень освіти - фахівців харчової промисло- вості готують у українському державному універси- тетті харчових технологій (Київ), а також Одеській державній академії харчових технологій і Харківській державній академії технології та організації харчування;

- традиції та звичаї суспільства - за давніми традиціями ангіну лікували за допомогою лимонного соку, також у разі цинги рекомендували пити лимонний сік, розбавлений водою. А вживання яблук і яблучного соку вважалось ефективним лікуванням проти руйнування клітин мозку, що призводить до втрати пам'яті;

- ставлення людей до праці - ставлення до праці та її результатів - одна з виразних рис української ментальності. За даними ООН українці найпрацьовитіший народ.

2. Мезооточення

Компонента

Найважливіші чинники

Споживачі

- географічне розміщення споживачів - споживачі соків «Сандора» знаходяться у різноманітних куточках України і не тільки. Досить великі «скупчення» сконцентровані у 9-ти областях України (Київській, Дніпропетровській, Донецькій, Харківській, Львівській, Рівненській, Миколаївській, Одеській, Запорізьській) та більш ніж у 20 країнах світу;

- демографічні - основними покупцями соків є особи віком від 15 до 40 років, значна частка припадає на дітей віком від 6 до 10років;

- соціально-психологічні - згідно з маркетин- говим дослідженням найбільш активно споживає соки населення з доходом нижче середнього і середнім. Найбільшу перевагу українські споживачі віддають наступним сокам: апельсиновому, яблучному, томатному та різним міксам (мультивітамінний та соки з двох і більше смаків).

Конкуренти

- конкуренти в галузі - сьогодні на ринку соків виділяють більш ніж 30 виробників, з них такі ліери ВАТ «Вітамарк», ВАТ «МСТ Регіон», ДП «Напої», ВАТ «Вінніфрут», ДП «Вімм-Біль-Данн Україна», ТзОВ «Нідан-Україна», ДП «Санданс». Слід зазначити, що українським ринком зацікавились російські виробники, адже їм вигідніше просувати свою продукцію на територію України, ніж, наприклад, у Сибір;

- потенційні конкуренти - до потенційних конкурентів належать усі великі російські виробники, які вже придбали виробничі потужності в Україні чи планують зробити це у найближчому майбутньому. До цієї категорії належать такі компанії: ДП «Вімм-Біль-Данн Україна»,ТзОВ «Нідан-Україна», ДП «Санданс». До цієї трійки має приєднатись компанія «Мултон», яка займає друге місце на російському ринку;

- підприємствава які виготовляють товари замінники - найбільш вагомими ко...

Другие файлы:

Swotаналіз компаній Сандора та Рідна марка

Swot–аналіз компаній "Сандора" та "Рідна марка"
Ставши частиною міжнародної корпорації «Пепсі» у 2007 році, співробітники компанії «Сандора» отримали доступ до великої бази бізнес-інформації і багат...

Маркетингове дослідження ТОВ "Сандора"
Дослідження виробничої та маркетингової діяльності ТОВ "Сандора". Аналіз ринку; характеристика підприємства; визначення потенціальних споживачів; оцін...

Аналіз відносного рівня конкурентоспроможності лізингових компаній "Райффайзен Лізинг Аваль" та "Євролізинг"
Основні показники фінансового ринку діяльності лізингових компаній в Україні. Аналіз динаміки структури активів балансу лізингових компаній "Райффайзе...

Оптимальне використання складських приміщень на ТД ДП "Сандора"
Сучасний стан проблеми керування запасами підприємства в умовах обмеженості площ складських приміщень. Економічний аналіз результатів діяльності ТД ДП...