Swot–аналіз компаній "Сандора" та "Рідна марка"
Краткое сожержание материала:
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА»
ІНСТИТУТ ЕКОНОМІКИ І МЕНЕДЖМЕНТУ
Кафедра менеджменту організації
Контрольна робота з курсу «Стратегічний менеджмент»
Swot-аналіз компаній «Сандора» та «Рідна марка»
Виконали:
Карабін Н.М.
Шнайдер Л.Ю.
ЛЬВІВ 2009
Сандора
1. Діагностика макрооточення
Компонента |
Найважливіші чинники |
|
Демографічна |
- чисельність населення - товариство «Сандора» експортує свою продукція більш ніж у 20 країнах світу, тому значне зменшення чисельності українського населення не дуже помітно впливає на його функціонування; - вікова структура - у даний період часу спостерігається такий процес, як «старіння нації», а за різноманітними дослідженнями та спостереженнями компанії «Сандора» найбільша частка споживачів припадає на осіб, віком 20-45 років. - розміщення - розміщення товариства є дуже сприятливим (південь України, а саме в Миколаївська область), адже тут вирощується великий різновид фруктів. Також варто зазначити, що ця частина країни вважається популярною курортною зоною, з розміщенням громістких торгових центрів та відпочинкових комплексів; - міграційний процес - цей чинник не є вагомим для товариства, адже виробництво продук- ції «Сандора» є максимально автоматизованим, та й управлінський персонал здебільшого іноземний. |
|
Економічна |
- курс валюти - найкраща умова для бізнесу - стабільність валют. Наприклад, якщо зростає курс євро, товариство несе додаткові витрати: адже купує концентровані соки й упаковку у Європі. Щодо зростання курсу американської валюти, то оскільки для своїх акціонерів готується звітність у доларах, то показники при перерахунку з гривень є нижчими.; - рівень інфляції - на сьогоднішній день спостерігається значний ріст інфляційних процесів, ця ситуація погана для інвестицій. Коли в країні не росте економіка й виникають додаткові ризики, іноземні інвестори починають вивозити свій капітал. Також в зв'язку з кризою спостерігаються значні затримки платежів від деяких партнерів. Та оскільки ВАТ «Сандора» зацікавлене у довго- строкових партнерських відносинах, то аналізується кожна ситуація та даються відстрочки, щоб не втратити партнерів; - державна економічна політика - сучасний розвиток сировинної бази для вітчизняного соковиробництва неможливий без державної підтримки, потрібна спеціальна державна програма розвитку садівництва і овочівництва. Якщо найближчим часом не вдатися до кардинальних заходів в цьому плані, то вже через декілька років підприємствам з виробництва соків потрібно буде цілковито купувати сировину за кордоном, що не тільки вплине на ціну кінцевої продукції, але й остаточно знищить таку галузь як виробництво овочів і фруктів. Також слід зазначити, що більшість законів України приймаються необґрунтовано, і пізніше довгий час доповнюються та переробляються, це перешкоджає, в першу чергу стабільній діяльності товариства, не говорячи вже про збутову та експортну діяльність; - зміни у структурі споживання населення - у середині 70-х років ринок соку на теренах пострадянського простору не досягав і 600 мільйонів літрів. А зараз тільки українські виробники виготовляють його в межах 810 мільйонів літрів (показник минулого року). Хоча споживання соку у середньому кожним українцем подвоїлося порівняно з показниками у Радянському Союзі, але ми сильно відстали від сусідів на Заході. У Словенії, наприклад, рівень споживання соків одним мешканцем досяг 108 літрів щорічно, середнім європейцем - 50 літрів, а середнім українцем - всього 18 літрів. І це у той час, коли Україна має унікальні можливості для вирощування фруктів і овочів. |
|
Природна |
- рівень забруднення навколишнього середо- вища - в зв'язку з порівняно не великими штрафними санкціями, багато підприємств викидують шкідливі викиди в повітря, що значно знижує родючість овочів та фруктів; - використання ресурсів - в Україні спосте- рігається останнім часом не дуже хороші погодні умови, неврожай, а також поганий стан українського садівництва, що призводить до дефіциту сировинної бази соків, а саме овочів та фруктів. |
|
Технологічна |
- інноваційна діяльність галузі - у теперішній час 80% соку розливається в упаковки "тетрапак". Така упаковка розповсюдилася більш ніж у 165 країнах п'яти континентів. Імперія "ТетраПак" - це 43 фабрики і 12 дослідницьких центрів. Компанія має багато нагород, в тому числі визнаного у світі інституту харчових технологій, за внесок видатних інновацій в своїй галузі; - темпи технологічних змін у галузі - нові ідеї у виробництві і сфері якості не можуть ефективно упроваджуватися на підприємствах, оскільки не мають серйозної наукової і експериментальної бази. Наприклад, абсолютно не розвиваються наукоємні напрями нових технологій, нового вигляду упаковки і ін; - інтенсивність НТП - у зв'язку з посиленням світової кризи розвиток НТП у харчовій промисловості призупинився як в Україні, так і за кордоном. |
|
Політико-правова |
- політичні події - цей чинник макрооточення на сьогоднішній час є дуже актуальним адже саме його нестабільність відлякує інвесторів, та змушує національні підприємства завжди бути «на сторожі» - стан законодавства - важливою проблемою є відсутність можливості представлення і захисту інтересів українського виробника сокової продукції на міжнародному і регіональному рівнях. Українські виробники не мають можливості брати участь у формуванні концепцій розвитку світового сокового ринку, виробленні міжнародних і регіональних стратегій і вимог, а це - потенційний програш на світовому і регіональних ринках. Крім цього, відсутні відпрацьовані підходи до захисту внутрішнього ринку на даний момент і після вступу до Всесвітньої торгової організації (ВТО), а також зі зміцнення позицій української продукції на ринках інших країн. |
|
Соціально-культурна |
- рівень освіти - фахівців харчової промисло- вості готують у українському державному універси- тетті харчових технологій (Київ), а також Одеській державній академії харчових технологій і Харківській державній академії технології та організації харчування; - традиції та звичаї суспільства - за давніми традиціями ангіну лікували за допомогою лимонного соку, також у разі цинги рекомендували пити лимонний сік, розбавлений водою. А вживання яблук і яблучного соку вважалось ефективним лікуванням проти руйнування клітин мозку, що призводить до втрати пам'яті; - ставлення людей до праці - ставлення до праці та її результатів - одна з виразних рис української ментальності. За даними ООН українці найпрацьовитіший народ. |
2. Мезооточення
Компонента |
Найважливіші чинники |
|
Споживачі |
- географічне розміщення споживачів - споживачі соків «Сандора» знаходяться у різноманітних куточках України і не тільки. Досить великі «скупчення» сконцентровані у 9-ти областях України (Київській, Дніпропетровській, Донецькій, Харківській, Львівській, Рівненській, Миколаївській, Одеській, Запорізьській) та більш ніж у 20 країнах світу; - демографічні - основними покупцями соків є особи віком від 15 до 40 років, значна частка припадає на дітей віком від 6 до 10років; - соціально-психологічні - згідно з маркетин- говим дослідженням найбільш активно споживає соки населення з доходом нижче середнього і середнім. Найбільшу перевагу українські споживачі віддають наступним сокам: апельсиновому, яблучному, томатному та різним міксам (мультивітамінний та соки з двох і більше смаків). |
|
Конкуренти |
- конкуренти в галузі - сьогодні на ринку соків виділяють більш ніж 30 виробників, з них такі ліери ВАТ «Вітамарк», ВАТ «МСТ Регіон», ДП «Напої», ВАТ «Вінніфрут», ДП «Вімм-Біль-Данн Україна», ТзОВ «Нідан-Україна», ДП «Санданс». Слід зазначити, що українським ринком зацікавились російські виробники, адже їм вигідніше просувати свою продукцію на територію України, ніж, наприклад, у Сибір; - потенційні конкуренти - до потенційних конкурентів належать усі великі російські виробники, які вже придбали виробничі потужності в Україні чи планують зробити це у найближчому майбутньому. До цієї категорії належать такі компанії: ДП «Вімм-Біль-Данн Україна»,ТзОВ «Нідан-Україна», ДП «Санданс». До цієї трійки має приєднатись компанія «Мултон», яка займає друге місце на російському ринку; - підприємствава які виготовляють товари замінники - найбільш вагомими ко...
Другие файлы:
Swotаналіз компаній Сандора та Рідна марка Swot–аналіз компаній "Сандора" та "Рідна марка" Маркетингове дослідження ТОВ "Сандора" Аналіз відносного рівня конкурентоспроможності лізингових компаній "Райффайзен Лізинг Аваль" та "Євролізинг" Оптимальне використання складських приміщень на ТД ДП "Сандора" |