Оперативно-тактичні плани та бюджети як інструменти реалізації стратегічних планів і програм
Міністерство освіти та науки УкраїниКафедра менеджментукурсова роботаз курсу “Основи менеджменту”на тему:Оперативно-тактичні плани та бюджети як інструменти реалізації стратегічних планів і програм2006ЗМІСТВступОсобливості планування виробничо-комерційної діяльності фірмиЗміст та особливості планування в ринковій економіці. Види планівПроцедура розробки внутрішніх планів підприємстваВзаємозв’язок між стратегічним та оперативним плануваннямОперативно-тактичне планування в системі стратегічного управління КС “Мрія”Організаційно-економічна характеристика КС “Мрія”Аналіз оперативно-тактичного планування на фірміФорма участі робітників в розробці оперативно-тактичних планівПропозиції щодо удосконалення процесу планування на підприємствіВисновкиПерелік літературиДодаткивступДії фірми та її менеджерів не можуть зводитися до простого реагування на зміни, що відбуваються, все ширше визнається необхідність свідомого управління на підставі науково-обгрунтованого їх передбачення, регулювання, пристосування до цілей організації, до змінюючихся зовнішніх умов. Особливе значення має розуміння концепції стратегічного управління, яке отримує в останні роки все більший розвиток. Вона дозволляє зрозуміти структуру процесу планування стратегії, роль стратегічної сегментації ринку, обрати інструмент для розробки та вибору стратегічних альтернатив, обрати та зпроєктувати систему управління реалізації стратегії та організаційну структуру управління фірмою, що дозволяють досягнути фірмою стратегічних цілей, що стоять перед нею, в умовах нестабильності зовнішнього та внутрішнього середовища.Життєдіяльність фірми неможлива без планування, "сліпе" прагнення до одержання прибутку приведе до швидкого краху. При створення будь-якого підприємства необхідно визначити цілі і задачі його діяльності, що й обумовлює довгострокове планування. Довгострокове планування визначає середньострокове і короткострокове планування, що розраховані на меньший термін і тому мають на увазі велику деталізацію і конкретику. Основою планування є план збуту, тому що виробництво орієнтоване в першу чергу на те, що буде продаватися, тобто користатися попитом на ринку. Обсяг збуту визначає обсяг виробництва, що у свою чергу, визначає план МТП. План МТП включає планування усіх видів ресурсів, у тому числі трудові ресурси, сировинні запаси і запаси матеріалів. Це обумовлює необхідність фінансового планування,планування витрат і прибутку. Планування повинне здійснюватися за твердою схемою, використовувати розрахунки багатьох кількісних показників.Планування і моделювання подальшої діяльності, звичайно ж, носить трохи абстрактний характер через непередбачуваність ряду зовнішніх факторів, але дає можливість врахувати ті зміни, що не завжди очевидні на перший погляд.Саме тому, необхідним є більш детальне вивчення особливостей планування оперативної та стратегічної діяльності конкретної організації.У зв’язку з цим в ході даної курсової роботи необхідно досягнути наступну мету: визначити перелік заходів щодо удосконалення системи оперативного планування і бюджетування кредитної спілки “Мрія” в системі стратегічного розвитку фірми. Завдання курсової роботи:вивчити теоретичних засад планування діяльністю підприємства;проаналізувати систему планування кредитної спілки “Мрія”;визначити переваги й недоліки оперативного планування, його вплив на стратегічні позиції фірми;сформулювати пропозиції щодо удосконалення системи стратегічного планування.Особливості планування виробничо-комерційної діяльності фірмиЗміст та особливості планування в ринковій економіці. Види планівПланування – це процес практичного втілення стратегії. Він заключається у прийнятті конкретних рішень, що дозволяють забезпечити ефективне функціонування та розвиток організації в майбутньому, зменшити їх невизначеність. Так як, такі рішення впливають одне на одного, вони мають потребу у взаємному пов’язанні.Планування необхідне для досягнення фірмою наступних цілей:- підвищення контрольованої частки ринку- передбачення вимог споживача- випуск продукції більш високої якості- забезпечення погоджених термінів постачань- установлення рівня цін з урахуванням умов конкуренції- підтримка репутації фірми у споживачів.Задачі планування визначаються кожною фірмою самостійно в залежності від діяльності, якою вона займається. В цілому ж задачі стратегічного планування будь-якої фірми зводяться до наступного:1. Планування зростання прибутку.2. Планування витрат підприємства, і, як наслідок, їх зменшення.3. Збільшення частки ринку, збільшення частки продажів.4. Поліпшення соціальної політики фірми.Стан конкуренції на ринку можна охарактеризувати п'ятьма конкурентними силами:1. Суперництво серед конкуруючих продавців.2. Конкуренція з боку товарів, що є замінниками і конкурентоздатних з погляду ціни.3. Погроза появи нових конкурентів.4. Економічні можливості і торгові здібності постачальників.5. Економічні можливості і торгові здібності покупців.Тиск на супротивників залежить від того, чи є фірма-ініціатор домінантною фірмою, з відчутним ринковим впливом, посередньою фірмою, чи дії можуть бути прогнозовані на час, фірмою, що відчуває на собі фінансові труднощі, чиї стратегії засновані на запеклих спробах.Рушійні сили, здатні впливати на ринкові умови й інтенсивність дії сил конкуренції:- Швидкий чи повільний ріст довгострокового попиту.