Студенческий сайт КФУ - ex ТНУ » Учебный раздел » Учебные файлы »Международные отношения

Стан і тенденції світової торгівлі послугами

Тип: реферат
Категория: Международные отношения
Скачать
Купить
Сутність світової торгівлі послугами. Процес купівлі і продажі, здійснюваний між покупцями, продавцями і посередниками в різних країнах. Характеристика етапів розвитку світової торгівлі послугами, система показників, особливості класифікації її форм.
Краткое сожержание материала:

Размещено на

Размещено на

Міністерство освіти і науки України

Тернопільський національний економічний університет

Факультет міжнародного бізнесу та менеджменту

кафедра міжнародної економіки

ІНДЗ на тему:

Стан і тенденції світової торгівлі послугами

Тернопіль- 2011

План

Вступ

1. Стан та етапи розвитку світової торгівлі послугами

2. Сутність та класифікація послуг в світовій торгівлі

3. Тенденції сучасної світової торгівлі послугами

Висновки

Список використаної літератури

Додатки

Вступ

світова торгівля послугами

Мета роботи - дослідити сутність світової торгівлі послугами та її концепції, етапи розвитку світової торгівлі послугами, систему показників розвитку світової торгівлі послугами, розглянути форми світової торгівлі послугами.

Об'єктом роботи є світова торгівля послугами.

Предметом є процес купівлі і продажі, здійснюваний між покупцями, продавцями і посередниками в різних країнах.

Метод роботи -- пошуковий, описовий та порівняльний аналіз.

До основних завдань належать:

- визначення поняття світової торгівлі послугами, її значення та роль у сучасному світі;

- характеристики класифікації світової торгівлі послугами;

- здійснення порівняльного аналізу послуг в рамках СОТ та в цілому;

- значення світової торгівлі послугами для української економіки;

- визначити переваги та недоліки світової торгівлі послугами, а також визначити основні шляхи покращення та подалання певних негараздів в даній сфері;

- здійснити статистичний та порівняльний аналіз на основі останніх даних та показників діяльності;

- надати власні пропозиції та шляхи вдосконалення світової торгівлі послугами, а також зробити власні висновки щодо нинішньої ситуації в даній галузі тощо.

Актуальність теми. У загальному виді світова торгівля є засобом, за допомогою якого країни можуть розвивати спеціалізацію, підвищувати продуктивність своїх ресурсів і в такий спосіб збільшувати загальний обсяг виробництва. Суверенні держави, як і окремі особи і регіони країни, можуть виграти за рахунок спеціалізації на виробах та послугах, що вони можуть робити з найбільшою відносною ефективністю, і наступного обміну на товари та послуги, що вони не в змозі самі ефективно робити.

Дана робота присвячена традиційній та найбільш розвинутій формі міжнародних економічних зв'язків -- зовнішній торгівлі а саме торгівлі послугами. По вартісним масштабам в загальному комплексі світогосподарських зв'язків зовнішньоторговельний обмін не тільки послугами, а й товарами продовжує зберігати ведучі позиції. При цьому все більш динамічно в останні два десятиріччя розширюється обмін між країнами в науково-технічної сфері, росте торгівля традиційними (транспорт, страхування, туризм тощо) та новими (збір, збереження та передача інформації, довгострокова оренда обладнання, консультаційні послуги тощо) послугами, які складають, в свою чергу, сферу ”невидимої” торгівлі, що швидко розвивається. Ця сфера потребує оновлення торгівельно-політичного інструментарію, тому що митні засоби регулювання стають все менш ефективними, уступаючи місце постійно системі нетарифних бар'єрів.

1. Стан та етапи розвитку світової торгівлі послугами

Стрімкий науково-технічний прогрес декількох останніх десятиріч в сфері транспорту, обчислювальної техніки і телекомунікацій, в тому числі розвиток Інтернету та електронної торгівлі, надав підприємствам можливість використовувати більш віддалені ресурси і обслуговувати все більш комплексні ринки. Ця тенденція до глобалізації, яка додатково підсилюється політикою лібералізації та заняттям бар'єрів регулювання економічної діяльності, обумовила усталене зростання обсягів міжнародних інвестицій і розширення торгівлі товарами, а особливо послугами. Вдосконалення засобів зв'язку та поява значної кількості багатонаціональних фірм також спрощують пересування людей в якості як самостійних постачальників послуг, так і найманих робітників.

За даними канадської консалтингової фірми Service-Growth Consultants Inc. частка послуг в світовій торгівлі сягає 28% з урахуванням внутрішньо корпоративних послуг. Крім того, серед 100 найбільш прибуткових компаній світу близько 60 є сервісними фірмами [7, 38].

Однак не дивлячись на це, протягом багатьох років послуги практично не вивчались в міжнародній економіці. Частково це пов'язано з тим, що оцінка торгівлі послугами за своєю сутністю є більш складною, ніж оцінка торгівлі товарами. Послуги значно складніше піддаються формалізованому визначенню. Деякі послуги визначаються скоріше абстрактними поняттями, ніж будь-якою фізичною властивістю або фізичною функцією. На відмінну від торгівлі товарами, в сфері торгівлі послугами митний кордон не перетинає вантаж, який має міжнародний товарний код і супроводжується документацією з описом товару, інформацією щодо його кількості, якості тощо, а також не існує адміністративної системи стягування мита, завдяки якій збирається необхідна для аналізу інформація про рух товарів в міжнародній торгівлі. Отримання необхідної інформації про торгівлю послугами залежить від однакового трактування визначень постачальниками таких даних. СОТ в Генеральній угоді з торгівлі послугами не дає визначення послуги, а обмежується характеристикою чотирьох способів їх надання.

Країнам Північної Америки вдалося зберегти за собою 20% світового ринку послуг, чого не можна сказати про Західну Європу. Частка країн цього регіону зменшилась з 51,8% до 46,5%, а країн ЄС, відповідно з 46 до 41,9%. Незначною була і залишається частка країн Африки в світовій торгівлі послугами - 2,3-2,1%. Це стосується і країн Східної Європи, Балтії, СНД та Близького Сходу [11, 148].

Аналізуючи темпи зростання світового експорту слід зазначити, що найбільший приріст обсягів експорту було досягнуто в країнах Азії (2,09 раза), а імпорту - в Латиноамериканському регіоні (1,91 раза).

СОТ відмічає у своєму щорічному звіті зниження темпів приросту торгівлі послугами. Загалом, зниження у торгівлі послугами мали різні тенденції за регіонами світу. Більшість з регіонів відмічали зниження у експорті та імпорті найбільше зменшення обсягів було зафіксоване у період між 2000 та 2001 роками, яке спостерігалось у експорті комерційних послуг Латинської Америки, Середньої Азії та Заходу, а також у імпорті Північної Америки.

Експорт та імпорт Азійського регіону знизився вперше за роки після Азійської фінансової кризи. Повільний ріст як всієї економіки, так і торгівлі товарами у Азії, особливо у Японії, разом з коливаннями обмінних курсів, привели до спаду торгівлі комерційними послугами у цьому регіоні. Також спаду у торгівлі послугами зазнала Австралія, а Китай, Гонконг та Індія.

Зниження як експорту, так і імпорту спостерігалось в Великобританії, Німеччині та Франції, в Італія та Іспанії [4, 139].

У країнах з перехідною економікою торгівля послугами продовжувала не уклінно зростати переважно завдяки відносно високим темпам економічного росту порівняно з іншими регіонами світу.

Лідерами світового ринку комерційних послуг є США, Великобританія. Франція. Німеччина та Японія, які забезпечують 66% світового експорту і 40% імпорту послуг.

Ефективний сектор послуг має вирішальне значення для зростання торговельно-економічного розвитку. Послуги забезпечують життєво важливу підтримку економіки і промисловості в цілому, наприклад, за допомогою фінансів, логістики та зв'язку. Зростання торгівлі в сфері послуг і широкої доступності послуг може сприяти економічному зростанню шляхом підвищення продуктивності інших галузей, оскільки послуги можуть надати ключових проміжних ресурсів, особливо в умовах все більш взаємозалежному глобалізованому світі [14, 256-389].

Частка послуг у загальному обсязі експорту (товарів і послуг) була відносно стабільною між 27,8% і 28,7% з 2004 по 2008 року, але збільшилася до 30,3% в 2009 році. Не менш збільшилася і частка імпорту послуг в 2009 році, досягнувши 25,9%, будучи на рівні між 22,2% і 23,8% протягом попередніх трьох років.

Великобританія записала чистий кредит (за додаткову плату і всередині ЄС разом узятих) 49 500 млн. євро операцій за послугами в 2009 році, проте в Іспанії він становив 253 млн. євро.

Надання послуг сприяє збільшенню частки економічного добробуту ЄС, і становить більше 50% ВВП в кожній державі-члені. Тим не менш, вартість експорту та імпорту товарів, як правило, два-три рази вище, ніж послуги. Частина цього дисбалансу може бути пов'язана з характером деяких послуг: наприклад, надання послуг по близькості, що важко забезпечити на великі відстані, або ж професійні послуги, які пов'язані з різними національними законодавствами [12, 96].

Другие файлы:

Світовий ринок послуг
Суть і передумови формування світового ринку послуг. Особливості реалізації окремих видів послуг. Регулювання процесів міжнародної торгівлі послугами,...

Глобальна торгова система: розвиток інститутів, правил, інструментів СОТ
У монографії досліджено передумови, стан та перспективи розвитку інститутів, правил та інструментів Світової організації торгівлі. Функціонування глоб...

Міжнародна торгівля товарами та послугами
Характеристика міжнародної торгівлі. Структура світового товарообігу. Аналіз значущості експорту. Сучасні тенденції у розвитку міжнародної торгівлі. С...

Міжнародні організації з регулювання світової торгівлі
Система міжнародних організацій з регулювання світової торгівлі. Світова організація торгівлі, історія її створення, цілі, принципи та функції. Міжнар...

Операції з торгівлі інженерно-технічними послугами
Характеристика операцій з торгівлі інженерно-технічними послугами, поняття інжинірингу та його види. Основні схеми здійснення комплексного інжинірингу...